Nieuws van politieke partijen inzichtelijk

12 documenten

De antwoorden op de vragen inzake de ...

Lokaal Montfoort Lokaal Montfoort Montfoort 23-07-2019 09:50

De antwoorden op de vragen inzake de storing aan de IJsselbrug. Ons raadslid Rob Jonkers stelde de navolgende vragen: Waarom heeft het 12 uur geduurd voordat er een noodoplossing was? Antwoord: De draaibrug in het centrum van Montfoort is in eigendom en beheer van Rijkswaterstaat. De bediening van brug is door Rijkswaterstaat uitbesteed aan de gemeente Nieuwegein. Er is navraag gedaan bij Rijkswaterstaat over de periode dat de slagbomen gesloten waren. De storing, en daarmee de tijd waarop de slagbomen dicht waren, blijkt niet bekend te zijn bij Rijkswaterstaat noch bij de gemeente Nieuwgein. Hierdoor is er van de storing in Montfoort op de centrale bedieningspost in Nieuwegein ook geen storingsmelding ontvangen en konden geen maatregelen genomen worden. Er bleek tegelijkertijd een storing aan de Cosijnbrug in Oudewater welke wel via het storingssysteem bij Rijkswaterstaat bekend was. Wat de oorzaak was van het feit dat de storing in Montfoort niet bekend was wordt door Rijkswaterstaat uitgezocht. Waarom is de noodbediening in het brugwachtershuisje niet gebruikt? Antwoord: zie 1. De storing was niet bekend. Waarom kunnen de slagbomen niet met de hand worden bediend? Antwoord: in geval van een storing in de centrale bediening vanuit Nieuwegein is het mogelijk de brug met de lokale bediening in het brugwachtershuisje te bedienen. Verder zie 1. Waarom zijn er geen verkeersregelaars ingezet? Antwoord: zie 1. De storing was niet bekend. Wat heeft de gemeente zelf gedaan aan de situatie? Antwoord: de storing was bij de gemeente niet bekend, er zijn geen meldingen ontvangen. Waarom is er op geen enkele wijze over gecommuniceerd? Nu tot op heden nog niet. Antwoord: Indien we van de storing op de hoogte waren geweest, hadden we daarover gecommuniceerd. Het piketnummer bij Nieuwegein voor dergelijke storingen zullen we communiceren.

Bruggen in Voorthuizen heten Viaduct ...

Blanco lijst 8 Blanco lijst 8 Barneveld 17-07-2019 07:44

Bruggen in Voorthuizen heten Viaduct Overhorst en Schaapsdrift De twee bruggen over De Voortse Ring (de westelijke rondweg om het dorp Voorthuizen) en de Heuvelrandweg (de noordelijk rondweg bij Blankensgoed) hebben een naam gekregen. De eerste luistert naar de naam ‘Viaduct Overhorst’; de tweede gaat als ‘Schaapsdrift’ door het leven. Gisteren maakten Leo Roeloffs en Erik Runhaar van Plaatselijk Belang Voorthuizen samen met wethouder Hans van Daalen de twee namen bekend en boden de namen aan omgevingsmanager Quintijn Deenekamp van aannemer Strukton Civiel Noord & Oost aan. De namen worden verwerkt in de uitvoering van de bruggen. Meedenken Plaatselijk Belang Voorthuizen en de gemeente Barneveld riepen inwoners van Voorthuizen op mee te denken over een naam voor de beide bruggen over de rondweg om Voorthuizen. Voor beide bruggen kwamen tientallen namen binnen. Het was logisch om het viaduct bij de Overhorsterweg naar de weg te vernoemen; vandaar dat is gekozen voor de naam ‘Viaduct Overhorst’. De naam voor de ándere brug – voor fietsers en wandelaars die van Blankensgoed naar het Wilbrinkbos willen – is bedacht door amateurarcheoloog Jaap Wisse, die gisteren ook bij de onthulling van de naam aanwezig was. Schaapsdrift verwijst naar de periode waarin de schapen op vrijwel dezelfde plek van deze brug in een trechter werden gedreven om van de uitgestrekte heidevelden terug naar de stal te lopen. “Het is leuk om met zo’n historisch gegeven iets te doen”, vertelde Jaap, die na de onthulling van de naam zijn keuze aan de hand van een oude kaart van Voorthuizen toelichtte. Inhijsen Op maandagochtend 22 juli 2019 start om 8.00 uur het inhijsen van de Schaapsdrift. Deze brug meet 35 meter en wordt met grote kranen op zijn plek gehesen.

Vier ton nodig voor vervanging ...

Partij voor Ouderen en Veiligheid Partij voor Ouderen en Veiligheid Wormerland 15-07-2019 11:10

Vier ton nodig voor vervanging roltrappen bij Intell door vaste trap Sinds de aanleg van de roltrappen in 2012 zijn er meer dan 700 storingen geweest en ook na de revisie in 2016 zijn de haperingen gebleven. Deze storingen hebben voor een deel een technische oorzaak, aldus het college in het raadsvoorstel om het roer om te gooien maar zijn ook te wijten aan vandalisme en misbruik van de noodstop. De afgelopen jaren is zo‘n drie ton uitgegeven om de trappen steeds maar weer aan de praat te krijgen. B & W hebben het nu gehad met de rollende trappen en wensen een goed functionerende en betrouwbare verbinding tussen de twee niveaus van het Stadhuisplein. De roltrappen zijn vanaf het begin ongeschikt geweest voor toepassing in ’een onbeschermde omgeving in de openbare ruimte‘ Het college wil 400.000 euro steken in het vervangen van de roltrappen op het Stadhuisplein, oostelijk van het stadhuis bij hotel Intell, door een vaste trap. Dat bespaart jaarlijks 35.000 tot 40.000 euro aan onderhoudskosten. https://www.facebook.com/1086736501455296/posts/2078492825612987?s=1681227787&sfns=mo

Vier ton nodig voor vervanging ...

Partij voor Ouderen en Veiligheid Partij voor Ouderen en Veiligheid Zaanstad 15-07-2019 11:10

Vier ton nodig voor vervanging roltrappen bij Intell door vaste trap Sinds de aanleg van de roltrappen in 2012 zijn er meer dan 700 storingen geweest en ook na de revisie in 2016 zijn de haperingen gebleven. Deze storingen hebben voor een deel een technische oorzaak, aldus het college in het raadsvoorstel om het roer om te gooien maar zijn ook te wijten aan vandalisme en misbruik van de noodstop. De afgelopen jaren is zo‘n drie ton uitgegeven om de trappen steeds maar weer aan de praat te krijgen. B & W hebben het nu gehad met de rollende trappen en wensen een goed functionerende en betrouwbare verbinding tussen de twee niveaus van het Stadhuisplein. De roltrappen zijn vanaf het begin ongeschikt geweest voor toepassing in ’een onbeschermde omgeving in de openbare ruimte‘ Het college wil 400.000 euro steken in het vervangen van de roltrappen op het Stadhuisplein, oostelijk van het stadhuis bij hotel Intell, door een vaste trap. Dat bespaart jaarlijks 35.000 tot 40.000 euro aan onderhoudskosten. https://www.facebook.com/1086736501455296/posts/2078492825612987?s=1681227787&sfns=mo

- Uit de Raad - Omgevingsdienst ...

GroenLinks GroenLinks Wageningen 06-06-2019 11:47

- Uit de Raad - Omgevingsdienst belangrijk voor een schone, gezonde en groene omgeving Omgevingsdienst de Vallei ziet er voor de gemeente op toe dat activiteiten in de gemeente niet ten koste gaan van de omgeving. De Omgevingsdienst controleert bijvoorbeeld of bedrijven niet te veel geluid maken, niet te veel stoffen uitstoten of onnodig veel energie gebruiken. Ook toetst de Omgevingsdienst vergunningaanvragen, bijvoorbeeld op de gevolgen voor beschermde natuurgebieden en soorten. Omdat de gemeente steeds meer omgevingstaken krijgt, krijgt ook de omgevingsdienst meer taken. De gemeente krijgt daar niet meer geld voor van het Rijk. GroenLinks wil dat er voldoende geld is om omgevingstaken goed uit te voeren. GroenLinks heeft er bij de begroting van de Omgevingsdienst op ingezet dat het college niet alleen mogelijke besparingen op de bestaande taken bekijkt, maar ook onderzoekt of aanpassing van leges een oplossing kan zijn. Initiatiefnemers mogen best meer betalen voor vergunningaanvragen, als de gemeente daardoor de omgeving beter kan beschermen. Later dit jaar bepaalt de gemeenteraad welke oplossing hij wil. Lenny Putman

Gemeente AstenHoe staat het met het ...

D66-Hart voor Asten D66-Hart voor Asten Asten 09-05-2019 13:17

Gemeente AstenHoe staat het met het ...

D66 D66 Asten 09-05-2019 13:17

Gemeente ...

Dorpsvisie Dorpsvisie Oirschot 29-03-2019 22:24

2x2 tunnel Broek en doorpakken ...

VVD VVD Edam-Volendam 18-03-2019 08:32

2x2 tunnel Broek en doorpakken beheer bruggen, havens en wegen Edam-Volendam Doorpakken met beheer bruggen, havens en wegen In de gemeenteraadsvergadering van maart werd het onderwerp ‘Beheersplannen Bruggen, Havens en Wegen’ behandeld. De VVD is geschrokken van de bedragen om het onderhoud op het gewenste niveau te krijgen, in totaal 6,8 mln. euro. Dit soort verrassingen willen we niet meer! We steunen het college in de keuze om een kostbaar, maar gedegen toekomstbestendig beheersplan op te stellen. Ondanks deze enorme bedragen vinden we een beter onderhoudsniveau van de Bruggen en Havens wenselijk. Ze zijn samen met de huizen beeldbepalend voor de mooie oude kernen. De gemeente is het verplicht aan zijn bewoners om hier het goede voorbeeld te geven. We hebben het college gevraagd om in het definitieve beheersplan keuze mogelijkheden te geven. De raadsleden kunnen dan een (moeilijke) keuze maken tussen financiën, veiligheid en een mooie omgeving. Kiezen voor Edam-Volendam en haar omgeving De politiek staat deze weken volop in de schijnwerpers. Als lokaal gemeente raadslid ben ik onderdeel van de politiek, maar soms voel ik geen enkele binding. In de media zien we alleen de grote tegenstellingen en extremen; het is zwart of wit, je bent voor of tegen, keiharde oneliners en wetenschappelijke cijfers voor elke mening. Ik ben er van overtuigd dat er een grote zwijgende meerderheid is die veel genuanceerder is en wel bereid is om samen te werken. Er moeten moeilijke keuzes worden gemaakt om ons land, provincie en gemeente vooruit te brengen. Gelukkig zijn er politici die bereid zijn om deze te keuzes te maken. Minister president Rutte voorop en de coalitie, onder aanvoering van Klaas Dijkhoff van de VVD, in zijn kielzog kwam met een breed gedragen oplossing voor een grote stap vooruit. 2X2 Tunnel onder Broek in Waterland is de enige oplossing Dat de landelijke politici zoveel aandacht geven aan deze verkiezingen komt doordat de Eerste Kamer leden worden gekozen door de leden van de Provinciale Staten. De werkelijke verkiezingen gaan over de Provinciale Staten en de Waterschappen. Op provinciaal niveau spelen voor Edam-Volendam vooral de thema’s woningbouw en verkeer. Veel inwoners maken dagelijks gebruik van de N247 richting Amsterdam en ervaren een steeds langere reisduur. De oplossing voor dit probleem is een 2X2 tunnel onder Broek in Waterland. Er is één partij die zich hier hard voor maakt; de VVD onder aanvoering van Cees Loggen. Dit is de enige variant voor een langdurige oplossing van dit knelpunt. Ik hoop dat woensdag 20 maart iedereen gebruik zal maken van zijn stemrecht. Het zal u niet verbazen dat mijn stem naar de VVD gaat. Jan-Jaap Surie VVD Edam-Volendam

Waarom stemmen op 20 maart? Waarom ...

ChristenUnie ChristenUnie Veenendaal 11-03-2019 10:09

Waarom stemmen op 20 maart? Waarom zou je eigenlijk gaan stemmen voor de Provinciale Statenverkiezingen? Wat heeft de provincie nu te betekenen voor mijn directe leefomgeving? En als ik dan ga stemmen, op wie moet ik dan in vredesnaam stemmen? Zomaar een paar overpeinzingen die ik om me heen hoor. Ik zou graag een onderwerp aankaarten dat ook voor ons in Veenendaal belangrijk is. Al meer dan twintig jaar spant de ChristenUnie -en haar voorgangers RPF en GPV- zich in voor goede verbindingen in de provincie bijvoorbeeld in Driebergen en Maarsbergen. Kent u die spoorwegovergangen ter plaatse die zorgen voor veel oponthoud? In Driebergen ligt er nu eindelijk een tunnel, maar in Maarsbergen nog niet. Hoeveel Veenendalers staan soms al op de afrit van de A12 in de file, omdat de spoorbomen weer eens gesloten zijn in Maarsbergen? De ChristenUnie vindt het geweldig dat er goed openbaar vervoer is, maar die opstopping in Maarsbergen voor de mensen die voor de auto kiezen, is al vele jaren een groot probleem. Na jaren van politieke inspanningen van onder andere de ChristenUnie, is de oplossing in zicht! Een tunnel in Maarsbergen! Wat provinciale politiek uiteindelijk doet voor u? Onder andere dit! Ga stemmen op 20 maart en als u een betrouwbare partij zoekt die graag kiest voor goede verbindingen, stem dan ChristenUnie! Als u het toch graag dicht bij de Veense werkelijkheid wilt houden, kunt u stemmen op onze Veense kandidaat Arjan Koerts!

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.