Nieuws van politieke partijen over GroenLinks inzichtelijk

13 documenten

Flexibel en goed openbaar vervoer in ...

PvdA PvdA GroenLinks Roosendaal 13-08-2019 07:05

Flexibel en goed openbaar vervoer in Roosendaal De PvdA heeft kennis kunnen nemen van het exploitatieplan 2020 van Arriva. Hierin is onder meer opgenomen het opheffen van lijn 12 (rondje Kalsdonk). Onze fractie sluit zich aan bij de vragen die zijn gesteld door de fracties van GroenLinks en de VLP en zijn benieuwd naar de antwoorden. Iedere wijk dient wat ons betreft te zijn voorzien van flexibel en goed openbaar vervoer. Ter aanvulling op de vragen van de VLP en GroenLinks wil onze fractie nog van het college van B&W het volgende weten: De ambitie bij de concessieverlener (Provincie Noord Brabant) en de concessiehouder (Arriva) is een robuust en efficiënt mobiliteitssysteem op basis van vraaggestuurde mobiliteit met een acceptabel kwaliteitsniveau of zelfs beter. Wat is de ambitie van de gemeente hierin? Heeft u gereageerd op het exploitatieplan 2020 van Arriva, zo ja, wat was uw reactie, zo niet, waarom niet? De antwoorden volgen zo spoedig mogelijk.

Reizigersvereniging ALMAMeer ...

GroenLinks GroenLinks Oldenzaal 22-06-2019 12:18

Reizigersvereniging ALMAMeer ...

GroenLinks GroenLinks -Twenterand 21-06-2019 15:54

Na het debacle NS, Qbuzz, stevenen ...

GroenLinks GroenLinks VVD CDA PvdA SGP Partij voor de Vrijheid D66 Dordrecht 24-04-2019 10:02

Na het debacle NS, Qbuzz, stevenen we af op volgend project: de #waterbus. Er is veel te beleven op ons eiland alleen kan niemand er straks meer komen. in ieder geval niet met OV. Daarom hebben we nu op initiatief van Rolin den Heijer van de Dordtse VVD raadsbreed art 40 vragen gesteld. Hopelijk zijn we er op tijd bij. Hieronder kunt u de artikel 40 vragen lezen. Antwoorden op deze vragen verwachten wij over ongeveer 6 weken. Betreffende: Artikel 40-vragen Nieuwe aanbesteding waterbus Namens de gemeenteraad van Dordrecht: Beter voor Dordt, Dordtse VVD, CDA, D66, GroenLinks, CU/SGP, PVV, SP, VSP, PvdA en Gewoon Dordt Afgelopen week werd bekend dat bij de nieuwe aanbesteding van de waterbus de frequentie fors omlaag gaat voor wat betreft de routes van Dordrecht naar Rotterdam en vice versa via de andere Drechtsteden. Van een nieuwe exploitant wordt een veel lagere vervoersfrequentie verwacht dan de reizigers nu gewend zijn. Dat is funest voor een evenwichtige modal split waarbij reizigers een prima alternatief grotendeels kwijtraken. Het Drechtstedenbestuur heeft hierover vorige week een kritische brief geschreven aan de verantwoordelijk gedeputeerde, de heer Janssen. Dit leidt bij de gemeenteraad Dordrecht tot de volgende vragen aan het college: 1. Bent u het met ons eens dat in het programma van eisen tenminste het huidige niveau van dienstverlening te vragen aan een nieuwe exploitant? 2. Bent u het met ons eens dat een verlaging van het niveau van de dienstverlening van de waterbus niet strookt met de groei-ambitie van Dordrecht en de Drechtsteden en de multimodale bereikbaarheid van de Drechtsteden in het algemeen en Dordrecht in het bijzonder? Zo neen, waarom niet? 3. Bent u het daarom met ons eens dat het Dordtse eiland ook per waterbus goed verbonden hoort te zijn met de andere Drechtsteden, Kinderdijk en Rotterdam? 4. Wat is de inzet geweest van het Dordtse college bij de aanbesteding van de nieuwe waterbusconcessie zowel richting Drechtsteden als provincie? 5. Wat is de inbreng van het Dordtse college in zowel de Drechtsteden als naar de verantwoordelijk gedeputeerde Janssen geweest? Welke (harde) Dordtse eisen en wensen zijn in dit overleg op tafel gelegd en wanneer was bekend wat de inzet van de provincie zou zijn? 6. Welke stappen gaat het college nemen zowel binnen de Drechtsteden als naar de provincie nemen om te komen tot de best mogelijke dienstverlening en dienstregeling in de nieuwe concessieperiode?

De geplande start van verkoop en ...

GroenLinks GroenLinks Haarlemmermeer 09-04-2019 18:53

De geplande start van verkoop en bouw van woningen in het Sectorpark Halfweg loopt flinke vertraging op. Reden is dat tussen het spoor en sectorpark een geluidscherm geplaatst moet worden door ProRail. Heeft het college nagelaten dit te bespreken met ProRail? Wie heeft er niet opgelet in het raadhuis? Heeft het college 'liggen slapen'? Ons raadslid Wim Jansen heeft vragen gesteld hierover aan de portefeuillehouder. Belangrijkste vragen: ▶️ Waarom deze vertraging? ▶️ Wat kan het college doen om het proces te versnellen? 1️⃣ De eerste afbeelding met de mededeling dat de verkoop van de huizen met minimaal een jaar vertraagd is komt uit de nieuwsbrief van het sectorpark: https://mailchi.mp/sectorpark/bestemmingsplan-onherroepelijk-informatie-voortgang-project?e=bf573ddf66 2️⃣ De tweede afbeelding bevat de gestelde vragen

Gemeente Langedijk🕒 Wijziging ...

GroenLinks GroenLinks Langedijk 27-03-2019 16:41

De recente berichten over het ...

GroenLinks GroenLinks Lelystad 05-03-2019 20:11

De recente berichten over het sluiten van de filialen van 3 grote winkelketens in ons Stadshart leidde tot veel reacties en de vraag: wat kan de Gemeente Lelystad hieraan doen? Wat ons betreft organiseert de Raad van Lelystad snel een hoorzitting over het Stadshart. Want als alle belanghebbenden (zoals ondernemers, bewoners, klanten, NS, kantoren, etc) elkaars ideeën kennen is de stap naar samenwerking gemakkelijker, en weet ook de gemeenteraad beter voor welke acties er draagvlak is.

Zondag 10 maart is de grootste ...

GroenLinks GroenLinks Diemen 01-03-2019 12:44

Zondag 10 maart is de grootste #Klimaatmars in Nederland ooit! GroenLinks Diemen loopt natuurlijk ook mee met deze #Klimaatmars die begint op de #Dam in Amsterdam. Wij hebben besloten om toch met het OV te gaan, we vertrekken vanaf Station Diemen-Centrum. Wil je samen met ons mee naar de stad kom dan om 12.00 uur bij het verzamelpunt op het station. We nemen de trein van 12.09 uur richting Amsterdam. Als er mensen zijn die op eigen gelegenheid gaan, in Amsterdam verzamelen we ons weer op de Dam, voor de Bijenkorf. We hebben protestborden en eventueel een GroenLinks jasje, te leen, voor je! De mars gaat vanaf de Dam, via Rokin, Vijzelstraat en Weteringscircuit naar het Museumplein. Na afloop van de Klimaatmars gaan we met GroenLinks naborrelen in de #Volkskamer (Van Ostadestraat 233D. Kom gezellig langs als je tijd en dorst hebt! Tot zondag! ❤️💚💙💪 https://beweging.groenlinks.nl/klimaatmars

Stel je wilt met je vrienden een ...

GroenLinks GroenLinks Wageningen 20-02-2019 19:49

Stel je wilt met je vrienden een weekendje naar Praag. Met de trein kost een retourtje 178 euro (en ben je elf uur onderweg). Als je met het vliegtuig gaat, kost een retourtje je maar 41 euro (en duurt een enkele reis een anderhalf uur). De wereld op z'n kop, vinden Kamerlid Suzanne Kroger en Bas Eickhout. Daarom zijn we een petitie gestart. We willen meer treinen en minder vliegen. Terwijl we met z’n allen proberen minder CO2 uit te stoten om klimaatverandering te voorkomen, mag de luchtvaartsector maar doorgroeien. Volgens berekeningen in Europa zelfs nog met 42 procent tot 2040. Maar actie blijft uit. Teken de petitie ✍️ Binnen een paar uur hadden we al meer dan 2.000 handtekeningen binnen. Hoe meer mensen tekenen, hoe harder onze stem klinkt om nu echt werk te maken van de trein als goedkoper en makkelijker alternatief voor vliegen. Dat is beter voor het klimaat én voor omwonenden van vliegvelden. En dus voor ons allemaal. https://europa.groenlinks.nl/meertreinenmindervliegen?link_id=2&can_id=16e1d37dc93731176dac18a994530268&source=email-ik-ga-voor-meer-treinen-en-minder-vliegen-doe-je-mee

ED, 20 februari: In Heeze zijn ze ...

Partij Voor Oud en Jong-GroenLinks Partij Voor Oud en Jong-GroenLinks GroenLinks Heeze-Leende 19-02-2019 15:03

ED, 20 februari: In Heeze zijn ze allerminst blij met de plannen van ProRail voor een fikse verbouwing van Station Heeze. Het plan zorgt ervoor dat fietsers niet meer makkelijk onder het station door kunnen. Het college van B en W stuurt ProRail terug naar de tekentafel. Om station Heeze toegankelijker en veiliger te maken moet er flink verbouwd komen. Maar tot op heden komen de spoorbeheerder en de gemeente niet tot overeenstemming. ,,We hebben het gevoel dat we uit twee varianten moeten kiezen die we allebei niet willen”, zegt wethouder Jan de Bruijn(toegankelijkheid). ProRail wil liften plaatsen aan beide kanten van het spoor zodat voetgangers op een veilige manier over kunnen steken. Maar daardoor wordt de toegangsweg van het centrum naar de wijk De Nieuwe Hoeven afgesloten voor fietsers. De Partij voor Oud en Jong/GroenLinks heeft vragen gesteld over de nieuwe plannen. ,,In de twee voorgestelde ontwerpen wordt de toegankelijkheid van de tunnel voor fietsers zeer slecht. De hellingbanen naar de tunnel worden namelijk vervangen door trappen met een fietsgootje. Onhandig en onveilig, zeker met veel bagage of een kind achterop”, aldus Sandra de Haan van de partij. Ook de Fietsersbond, Veilig Verkeer Nederland en de adviesraad Sociaal Domein zijn niet blij met de voorstellen. Daarop heeft het college van B en W besloten om nieuw onderzoek te eisen. ,,We willen dat ProRail gebruik maakt van de huidige tunnel zodat de interwijkfunctie blijft bestaan”, zegt wethouder De Bruijn. Hij doelt daarmee op de verbindingsfunctie tussen het centrum en De Nieuwe Hoeven. Om de veiligheid in de tunnel te waarborgen wil het college voetgangers en fietsers scheiden. Het wil daarom de hellingsbanen aanpassen en geen liften plaatsen. ,,ProRail heeft zelfstandig besloten die variant niet uit te werken en te komen met twee alternatieven met liften. Wij kunnen ons daarin niet vinden. We gaan daarover bestuurlijk overleg voeren met ProRail.” Mogelijk dat een andere variant wel kosten met zich meebrengt voor de gemeente Heeze-Leende. ProRail zegt niet te willen opdraaien voor meerkosten die komen kijken bij een andere oplossing. Jelle Krekels

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.