Nieuws van politieke partijen over CDA inzichtelijk

52 documenten

RENOVATIE DR DE QUAYWEG GEREED!

CDA CDA Gemert-Bakel 07-09-2020 11:06

De vakantieperiode is weer voorbij en we hebben als CDA Gemert-Bakel de draad weer opgepakt voor ons raadswerk. Ik hoop dat iedereen ook zo heeft kunnen genieten van het mooie zomerweer en dat iedereen wat leuks heeft kunnen doen. Zelf ben ik o.a. wezen zwemmen bij Nederheide in Milheeze in het prachtige blauwe water. Het is goed dat we deze voorziening in onze gemeente hebben om te kunnen zwemmen. Veel van onze inwoners, zowel jong als oud, hebben hiervan net als ik genoten. De afgelopen maanden is er ook hard gewerkt aan de renovatie van de Dr. de Quayweg en de Lochterweg. Een punt waar het CDA zich voor heeft ingezet. Deze ca. 6 kilometer lange weg verbindt De Mortel met de Middenpeelweg. Zelf was ik heel wat jaren terug er medeverantwoordelijk voor dat er toen eindelijk een fietspad langs deze weg werd aangelegd. Daar is toen veel energie ingestoken door o.a. de inwoners uit De Mortel. Het is iets waar ik als inwoner nog steeds trots op ben. Renovatie van zowel het fietspad als de weg was hard nodig. Voor het CDA was het belangrijk dat bij het hele traject tot aan de renovatie de omwonenden zijn betrokken. Net zo belangrijk hierbij was ook de rol die de Stuurgroep De Mortel en Dorpsoverleg De Rips gespeeld hebben. Hieruit bleek wel dat dit onderwerp leeft onder onze inwoners. Door omstandigheden heeft de renovatie weliswaar later plaatsgevonden, maar het resultaat is er waarin veel verbeteringen hebben plaatsgevonden. Op de weg kan nog steeds 80 km/h gereden worden, maar deze is nu wel veel veiliger ingericht. Hiertoe ligt er een nieuwe asfalt laag en zijn er o.a. grasbetonstenen in de berm langs de weg geplaatst. Verder zijn ook alle inritten en zijwegen op de Dr. de Quayweg voorzien van een nieuwe bestrating waardoor zij ook weer goed aansluiten. Daarnaast is natuurlijk het fietspad gerenoveerd waarmee een langgekoesterde wens in vervulling is gegaan en een bron van ergernis is weggenomen. Er is een hobbelvrij fietspad aangelegd. Hiervoor is er nogal wat gebeurd. Het oude fietspad is er helemaal uitgegraven en er is nieuw grondwerk gemaakt. Zo ligt er gele grond met worteldoek, een dikke laag gebroken puin en helemaal bovenaan een keurige afwerklaag van asfalt. Het fietspad ligt nu ongeveer op gelijke hoogte met de rijbaan en dat geeft een beter overzicht voor alle weggebruikers. Een belangrijk aandachtspunt was ook de verbreding van het fietspad en ook dit is gerealiseerd. Daar waar het oude fietspad op veel punten nogal smal was is er nu, afhankelijk van waar je fietst, een minimale breedte van 1,60 meter tot ruim 2 meter. Je kunt er nu weer prachtig over fietsen zo weet ik al uit eigen ervaring. Het CDA is trots op de renovatie van de Dr. de Quayweg/Lochterweg en het resultaat mag er wat ons betreft wezen. Toos van den Hurk Raadslid CDA Gemert-Bakel Gemertbakel.cda@gmail.com 06-23654149

Veilig op de fiets naar school

CDA CDA Bernheze 16-06-2020 10:14

Veilig op de fiets naar school `Ik wil graag zelf op de fiets naar school!` Zeven is ze. Al zeven, in haar eigen bewoordingen, ik snap haar wel. En ik gun het haar ook, zelf op de fiets naar school. Maar ik weet ook: het verkeer raast vaak door de straten, een kleine kinderfiets, hoe kleurrijk ook, is zo over het hoofd gezien. Bij veilig verkeer gaat het om de bescherming van de kwetsbaarste verkeersdeelnemers. Schoolkinderen, fietsers, voetgangers. En op straten, waar auto’s, fietsers, tractoren en vrachtwagens wedijveren om het beschikbare asfalt, laat je je kleine meisje niet los. Verkeersveiligheid is één van de belangrijkste speerpunten van het CDA. We willen dat onze kinderen veilig naar school kunnen fietsen, dat je in het buitengebied fijn kunt genieten van een fietstocht door onze mooie omgeving. We steken graag over, zonder bang te hoeven zijn om van onze sokken te worden gereden. We vragen daarom voortdurend aandacht voor het veilig verkeer in Bernheze. We proberen aanpassingen naar voren te halen, zoals de aanpassing van Weijen in Nistelrode. We zetten ons in voor de verkeersveiligheid in Vorstenbosch, en ijveren ons voor de realisatie van de Traverse in Heeswijk -Dinther. Zomaar een paar voorbeelden, want de verkeersveiligheid in Bernheze is en blijft werk in uitvoering. Het verdient onze voortdurende aandacht. Zodat ouders hun kinderen met een gerust hart op de fiets naar school durven sturen. Ezra Leeger Raadslid CDA Bernheze CDA Bernheze: altijd in de buurt!

Volledige uitvoering plan Maasboulevard en aandacht Math Sieben Brug

CDA CDA PvdA Peel en Maas 14-06-2020 14:43

Volledige uitvoering plan Maasboulevard en aandacht Math Sieben Brug In de afgelopen jaren is vanuit de dorpsgemeenschap een mooi plan ontwikkeld langs de maasoever van Kessel. De dorpskern krijgt daarmee een vernieuwd gezicht naar de Maas en de maasoever een kwaliteitsslag. Het toerisme krijgt hierdoor ook een extra impuls. Het CDA vindt het belangrijk dat dit plan vanuit de gemeenschap is ontstaan en zo kan vertrouwen op een breed draagvlak. Kortom, er ligt een prachtig plan dat waardering verdient. Vanwege een financieel tekort dreigen twee gebiedsdelen in dit plan echter te worden geschrapt. Daarmee kan het plan niet in z’n geheel worden uitgevoerd. Er ontstaat dan het beeld van een ‘gatenkaas’, waar sommige gebiedsdelen er prachtig bijliggen en tussengelegen delen niet worden vernieuwd. Voor de CDA-fractie onaanvaardbaar. Het doet daarnaast afbreuk aan het prachtige plan. Met een beperkt extra budget kan het plan wel integraal worden uitgevoerd. De CDA-fractie gaat daarom in de raadsvergadering van 23 juni samen met de fractie PvdA/GL een amendement indienen voor een extra krediet voor de integrale uitvoering van het plan Maasboulevard. Daarmee doen we recht aan de kwaliteit en het draagvlak voor dit mooie plan. Daarnaast vraagt het CDA aandacht voor de Math Sieben Brug. Deze brug is geplaatst door de voormalige gemeente Kessel, nog in uitstekende staat en heeft bij vele inwoners een emotionele waarde. Wij willen weten wat de reden is dat deze brug niet kan blijven. Als de brug écht niet kan blijven, dan vragen wij van het college een plan hoe de brug in Kessel, Kessel-Eik of een andere kern uit Peel en Maas kan worden hergebruikt. Roel Boots en Michel van Lieshout

Provincie is bereid snelheid AC de Graafweg door Opmeer te verlagen

CDA CDA Opmeer 18-02-2020 12:13

De provincie is bereid de snelheid op de A.C. de Graafweg (N241) door Opmeer te verlagen van 80 naar 60 kilometer per uur. Hierdoor hoeven er minder bomen te worden gekapt en is er meer ruimte om bomen te herplanten.De snelheidsverlaging geldt voor het deel van de N241 door Opmeer vanaf het verkeerslicht bij de nieuwbouwwijk Heerenweide tot en met het verkeerslicht bij De Pade. Er hoeven dan minder bomen te worden gekapt en er kunnen meer bomen langs dit deel van de vernieuwde weg teruggeplant worden. Bomen die dicht op de weg staan vormen een risico voor de verkeersveiligheid. Hoe harder je mag rijden, hoe groter het risico en des te meer afstand er vereist is tussen weg en boom.De gemeente Opmeer heeft mede vanwege het verdwijnen van bomen beroep aangetekend tegen het provinciale inpassingsplan. Wethouder Bram Beemster en waarnemend gedeputeerde Bereikbaarheid Zita Pels hadden op 13 februari 2020 een positief gesprek. De wethouder neemt de uitkomsten van dat gesprek mee naar het college van burgemeester en wethouders van Opmeer. De voorgenomen snelheidsverlaging gaat op z’n vroegst pas in als de weg is heringericht.

GroenLinks bepleit een 30 km/u zone op de Heerbaan in het hart van Heusdenhout | Breda

GroenLinks GroenLinks CDA Breda 16-02-2020 00:00

Door de komst van een snelfietsroute Breda-Tilburg en een rotonde gaat de Heerbaan op de schop. De komst van de snelfietsroute en de rotonde zijn prima. Maar als het aan het college ligt, verdwijnen in de nieuwe situatie wel de zebrapaden op de Heerbaan. GroenLinks vindt dat niks. Heusdenhout verdient een hart met een goed oversteekbare Heerbaan en een maximumsnelheid die daarbij past: 30 km/u.  

Goed nieuws! Wethouder Adank maakt vaart met het aanleg van het snelfietspad van Tilburg naar Breda (of andersom ;). Een goede ontwikkeling, want dit zorgt ervoor dat mensen snel naar ons mooie Breda kunnen komen, op een duurzame manier. Om dit snelfietspad aan te leggen moet wel de Heerbaan op de schop. Een rotonde gaat de kruising ter hoogte van de fietsstraat Heusdenhoutsestraat vervangen. Ook dat is goed nieuws, want rotondes zijn veiliger dan kruisingen.

Tot zover het goede nieuws. Helaas heeft bij het college ook het idee postgevat om het bestaande zebrapad op de kruising Kapelstraat/Heerbaan weg te halen. De wethouder vindt namelijk een zebrapad op een 50 km/uur weg onveilig. De gedachte erachter is dat auto’s toch niet stoppen voor een zebrapad en het snelheidsverschil te groot is. Daardoor ontstaat er schijnveiligheid voor de mensen die het zebrapad gebruiken. En de Heerbaan zou onmisbaar zijn als 'stroomweg' voor het autoverkeer waarop je per se 50 km/u moet kunnen rijden.

GroenLinks kijkt daar heel anders tegenaan. Wij kunnen ons voorstellen dat er wegen nodig zijn om het autoverkeer Heusdenhout in en uit te laten stromen. Maar het is beslist niet meer nodig dat verkeer van buiten de wijk daar met 50 km/u ook dwars door heen stroomt. Geef Heusdenhout de kans voor de ontwikkeling van een 'wijkhart' ter hoogte van de kapel en het winkelcentrum. Maak de Heerbaan daar smaller om hardrijders te weren. Introduceer op dit deel van de Heerbaan een 30 km/uur zone. En handhaaf de zebrapaden, zodat voetgangers vlot en veilig kunnen oversteken in het wijkhart. Bedenk ook dat er in Heusdenhout steeds meer ouderen wonen, die niet zo vlot oversteken. Zij kunnen de steun van een zebrapad goed gebruiken. Het is daarom logisch dat ook de wijkraad Heusdenhout in het participatieproces meermalen heeft aangegeven dat ze graag het zebrapad behouden. 

Het afpakken van de voorrang van voetgangers in stedelijk gebied om het verkeersveiliger te maken is wat ons betreft de omgekeerde wereld. Voetgangers en fietsers hebben in Breda al zo veel doorstroming en voorrang ingeleverd. We moeten juist voorkomen dat steeds meer wegen in Breda een racebaan worden. GroenLinks-raadslid Thom Dijkstra diende daarom in de raad een motie in waarin hij de wethouder oproept om het bestaande zebrapad te behouden en een 30 km/uur zone in te stellen op dit deel van de Heerbaan. CDA, 50Plus en de SP steunden onze motie al. Helaas is dit nog geen meerheidheid, dus de motie haalde het niet. Gelukkig zagen veel partijen in de raad wel het probleem van het opheffen van zebrapaden en de gehele discussie over zebrapaden in 50 km/uur zone’s. GroenLinks blijft dit onder de aandacht brengen, zeker ook bij de bespreking van de Mobiliteitsvisie later dit jaar.

Mochten jullie nog ‘onveilige’ zebrapaden weten op wegen waar te snel wordt gereden, of andere input hebben voor de mobiliteitsvisie, dan hoort Thom het graag. Stuur hem even een mailtje op thom@groenlinksbreda.nl

CDA: geef fietsers alle ruimte

CDA CDA Amstelveen 05-02-2020 20:55

Meer ruimte voor fietsers, snelheidsbeperking voor auto's en fijnmaziger openbaar vervoer. Dat zijn de aandachtspunten die CDA Amstelveen heeft ingebracht tijdens de behandeling van de Mobiliteitsvisie. De mobiliteitsvisie geeft een aardige opsomming van aandachtspunten, maar het blijft wel een tikkeltje hangen in algemeenheden. Als het aan het CDA ligt - wordt fietsgebruik in Amstelveen –vooral voor de korte ritten in de stad- de norm. Iedereen mag in z’n autootje blijven rijden, maar we gaan stadsgenoten wel verleiden om vaker op de fiets te stappen: gezonder, milieuvriendelijker, en in heel veel gevallen ook nog sneller. - Het CDA vraagt voor nu en voor in de toekomst aandacht voor onderhoud van fietspaden. Hobbelige fietspaden met scheuren, losliggende tegels en verzakkingen zijn niet alleen weinig comfortabel, maar ook gevaarlijk. Het is goed dat de slechte fietspaden in het bos worden aangepakt, maar er zijn nog veel meer knelpunten; - Het CDA vraagt aandacht voor de verschillende snelheden op het fietspad. E-bikes, speedpedelecs, racefietsen, ligfietsen gaan soms twee keer zo hard als gewone fietsen. Ze zitten elkaar soms flink in de weg en de inhaalmanoeuvres leiden tot irritaties en gevaarlijke situaties. Daarom moeten fietspaden ook voldoende breed zijn. - CDA zou het ook toejuichen als Amstelveen de komende jaren meer doorgaande fietspaden aanlegt; - het liefst creëren we nog dit jaar twee doorgaande aantrekkelijke noord-zuidroutes: eentje door het Amsterdamse bos en eentje aan de oostkant van Amstelveen; - En moet er ook niet eens nagedacht worden over een fietssnelweg langs de vernieuwde A9; - Als het aan het CDA ligt komen er veel meer parkeerplekken voor fietsers, want daar is echt grote behoefte aan. Bij de aanleg van de A9 kan nu al worden nagedacht over een fietsgarage bij het stadshart. Zoals die er nu al zijn op Station Zuid: een eclatant succes; - Wel mooi als Amstelveen er naar zou streven om de meest aantrekkelijke fietsstad van Nederland te worden. Snelheid eruit Het CDA heeft de afgelopen periode al vaak aandacht gevraagd voor de verkeersveiligheid rond scholen en in wijken als Bovenkerk. Dat is door het college adequaat opgepakt. Toch wil het CDA nog een stapje verder gaan. Op veel meer doorgaande wegen moet de automobilist de snelheid aanpassen aan fietsers en voetgangers. Geef meer straten de status van Fietsstraat, waar auto’s nadrukkelijk te gast zijn. Wat zijn overigens de mogelijkheden en beperkingen om net als in Amsterdam ook in Amstelveen van wijken en buurten 30 kilomerzones te maken. Het zou mooi zijn als dat eens serieus zou worden onderzocht. Beneluxbaan Er moeten voor automobilisten uiteraard aantrekkelijke doorgaande wegen blijven, wegen waar het verkeer goed doorstroomt. Bijvoorbeeld de Beneluxbaan. Maar maak dat dan ook mogelijk. Ga uit van een uniforme snelheid voor het hele traject en zorg voor slim afgestelde verkeerslichten. Wie zich keurig aan de snelheid houdt van –zeg 50 kilometer per uur- is verzekerd van een groene golf. Ten slotte vraagt ook het CDA aandacht voor het openbaar vervoer. De noord-zuidverbinding is prima. Waar het aan ontbreekt is de ontsluitende verbindingen oost-west en west-oost. Met het oog op de toekomst moet het openbaar vervoer fijnmaziger. Alle woonwijken, maar ook alle werkplekken moeten goed bereikbaar zijn. Uitgangspunt: op elke plek in Amstelveen zou je binnen 5 tot 7 minuten op de bus, de tram of de metro moeten kunnen stappen. Inbreng van CDA burgerraadslid Dick Aanen tijdens de commissie Ruimte, Wonen en Natuur op donderdag 30 januari 2020.

CDA: geef fietsers alle ruimte

CDA CDA Amstelveen 05-02-2020 20:55

Meer ruimte voor fietsers, snelheidsbeperking voor auto's en fijnmaziger openbaar vervoer. Dat zijn de aandachtspunten die CDA Amstelveen heeft ingebracht tijdens de behandeling van de Mobiliteitsvisie. De mobiliteitsvisie geeft een aardige opsomming van aandachtspunten, maar het blijft wel een tikkeltje hangen in algemeenheden. Als het aan het CDA ligt - wordt fietsgebruik in Amstelveen –vooral voor de korte ritten in de stad- de norm. Iedereen mag in z’n autootje blijven rijden, maar we gaan stadsgenoten wel verleiden om vaker op de fiets te stappen: gezonder, milieuvriendelijker, en in heel veel gevallen ook nog sneller. - Het CDA vraagt voor nu en voor in de toekomst aandacht voor onderhoud van fietspaden. Hobbelige fietspaden met scheuren, losliggende tegels en verzakkingen zijn niet alleen weinig comfortabel, maar ook gevaarlijk. Het is goed dat de slechte fietspaden in het bos worden aangepakt, maar er zijn nog veel meer knelpunten; - Het CDA vraagt aandacht voor de verschillende snelheden op het fietspad. E-bikes, speedpedelecs, racefietsen, ligfietsen gaan soms twee keer zo hard als gewone fietsen. Ze zitten elkaar soms flink in de weg en de inhaalmanoeuvres leiden tot irritaties en gevaarlijke situaties. Daarom moeten fietspaden ook voldoende breed zijn. - CDA zou het ook toejuichen als Amstelveen de komende jaren meer doorgaande fietspaden aanlegt; - het liefst creëren we nog dit jaar twee doorgaande aantrekkelijke noord-zuidroutes: eentje door het Amsterdamse bos en eentje aan de oostkant van Amstelveen; - En moet er ook niet eens nagedacht worden over een fietssnelweg langs de vernieuwde A9; - Als het aan het CDA ligt komen er veel meer parkeerplekken voor fietsers, want daar is echt grote behoefte aan. Bij de aanleg van de A9 kan nu al worden nagedacht over een fietsgarage bij het stadshart. Zoals die er nu al zijn op Station Zuid: een eclatant succes; - Wel mooi als Amstelveen er naar zou streven om de meest aantrekkelijke fietsstad van Nederland te worden. Snelheid eruit Het CDA heeft de afgelopen periode al vaak aandacht gevraagd voor de verkeersveiligheid rond scholen en in wijken als Bovenkerk. Dat is door het college adequaat opgepakt. Toch wil het CDA nog een stapje verder gaan. Op veel meer doorgaande wegen moet de automobilist de snelheid aanpassen aan fietsers en voetgangers. Geef meer straten de status van Fietsstraat, waar auto’s nadrukkelijk te gast zijn. Wat zijn overigens de mogelijkheden en beperkingen om net als in Amsterdam ook in Amstelveen van wijken en buurten 30 kilomerzones te maken. Het zou mooi zijn als dat eens serieus zou worden onderzocht. Beneluxbaan Er moeten voor automobilisten uiteraard aantrekkelijke doorgaande wegen blijven, wegen waar het verkeer goed doorstroomt. Bijvoorbeeld de Beneluxbaan. Maar maak dat dan ook mogelijk. Ga uit van een uniforme snelheid voor het hele traject en zorg voor slim afgestelde verkeerslichten. Wie zich keurig aan de snelheid houdt van –zeg 50 kilometer per uur- is verzekerd van een groene golf. Ten slotte vraagt ook het CDA aandacht voor het openbaar vervoer. De noord-zuidverbinding is prima. Waar het aan ontbreekt is de ontsluitende verbindingen oost-west en west-oost. Met het oog op de toekomst moet het openbaar vervoer fijnmaziger. Alle woonwijken, maar ook alle werkplekken moeten goed bereikbaar zijn. Uitgangspunt: op elke plek in Amstelveen zou je binnen 5 tot 7 minuten op de bus, de tram of de metro moeten kunnen stappen. Inbreng van CDA burgerraadslid Dick Aanen tijdens de commissie Ruimte, Wonen en Natuur op donderdag 30 januari 2020.

ANWB automaatje in Gilze en Rijen

CDA CDA Gilze en Rijen 22-01-2020 09:14

Donderdag 5 maart 2020 starten we in Rijen met een nieuw project: ANWB Automaatje. Dit is mogelijk gemaakt door de samenwerking van VIPvoorelkaar, Zonnebloem Rijen-Molenschot, VoorMekaar. Seniorenvereniging Rijen en Gemeente Gilze en Rijen met ondersteuning van de ANWB. Het project Automaatje is ontstaan op initiatief van de CDA fractie in de gemeenteraad. Op 11 juni 2018 is, ondersteunt door alle partijen, een CDA motie aangenomen waarin het college werd opgedragen de mogelijkheden te onderzoeken om het Automaatje vanuit de gemeente te ondersteunen en daarbij alle relevante initiatieven en welzijnsorganisaties te betrekken. Het CDA is zeer verheugd dat haar in 2018 genomen initiatief tot dit mooie resultaat heeft geleid. Eenzaamheid, ouderen en participatie staan bij het CDA hoog op de agenda. Betrokkenheid van senioren en hulpbehoevenden staan bij het CDA hoog op de agenda. Daarom zijn wij steeds alert op initiatieven die deze betrokkenheid kunnen vergroten. Een lacune in de mogelijkheid om ouderen de deur uit te krijgen en dit initiatief komen hier bij elkaar. De mogelijkheden om naar buiten te gaan worden door leeftijd of gezondheid beperkter. Autorijden lukt vaak niet meer en steeds een beroep doen op naasten is moeilijk. Door Automaatje toe te voegen aan het bestaande vervoersnetwerk kan weer deelgenomen worden aan het sociale en maatschappelijk leven. Voor het slagen van het project is medewerking van veel vrijwilligers noodzakelijk. Vrijwillige chauffeurs uit de buurt voeren met hun eigen auto de ritjes uit tegen een geringe vergoeding. De vergoeding bedraagt € 0,30 per gereden kilometer en je krijgt de eventuele parkeerkosten vergoed. Het gaat hier bovendien om een maatschappelijk verantwoord project waar geen winst op wordt gemaakt. Alle facetten die wij als CDA belangrijk vinden komen in dit initiatief samen. Participatie, eenzaamheid, omzien naar elkaar, sociaal contact en de mogelijkheid om mee te doen. Het CDA ondersteunt graag de oproep aan vrijwilligers om mee te doen. 18 februari is er een voorlichtingsbijeenkomst gepland in De Boodschap. Geef je op en doe mee! Jac Wouters, fractievoorzitter

Niet wij of zij, maar zij aan zij met Maurits von Martels

CDA CDA Raalte 13-01-2020 19:02

CDA Raalte organiseerteen discussieavond over het toekomstperspectief voor Nederland in 2030 met de focus op Salland en onze landbouw in 2030. Sallands Tweede Kamerlid Maurits von Martels en André Poortman en Jan Dijkman van het Wetenschappelijk Instituut van het CDA gaan in gesprek met leden en geïnteresseerden over het veelbesproken discussiestuk ‘Zij aan Zij’. Dit is het discussiestuk van het Wetenschappelijk instituut van het CDA over de drie noodzakelijke vernieuwingen voor Nederland: Van ratrace naar relaties, van regelzucht naar ruimte voor inwoners en van winst naar waarden.De heren Von Martels, Poortman en Dijkman gaan onder leiding van de CDA Dialoogmakers graag met u in discussie over de vraag:Wat voor Nederland wil jij doorgeven aan de volgende generatie? Wordt Nederland een land waar de hardste schreeuwer wint? Of wordt Nederland een land waar we rekening houden met elkaar, een land met waarden en normen?Uiteraard kunt u tijdens de avond met Von Martels ook in gesprek over zijn aandachtsgebieden: stikstof beleid en PFAS, Natura 2000 gebieden en uiteraard dé N35. Aansluitend aan de discussieavond kunt u onder het genot van een drankje napraten. De avond is op maandag 20 januari om 20:00 uur in Brasserie Zwakenberg te Raalte. Het hele discussiestuk ‘Zij aan Zij’ is te lezen via https://www.cda.nl/zij-aan-zij/

Zorgen over de toename van verkeersoverlast

CDA CDA Noord-Brabant 10-01-2020 07:21

Te hard rijden; verkeerd parkeren; crossende brommers; overlast van landbouwtrekkers; sluipverkeer van de A27; te zware voertuigen en auto’s die door de wijken rijden én zorgen om de verkeersveiligheid bij scholen. Het zijn onderwerpen die CDA ter ore komen van inwoners in de gemeente Altena. Het CDA maakt zich dan ook zorgen, omdat het binnen de gemeente Altena ontbreekt aan goed beleid op verkeer en vervoer.‘De oude plannen zijn van jaren terug. Wij vinden dat dit echt iets wat snel moet worden opgepakt.Wanneer je een goed beleid hebt, kun je de inwoners ook goed informeren op het moment dat er vragen en zorgen zijn over het verkeer. Dit is nu onvoldoende mogelijk!Zo hoor je niet met de inwoners om te gaan.’ Het CDA ziet ook graag dat het college de inwoners bij het maken van het beleid erbij betrekt. Het liefst dat in elk dorp inwoners bij elkaar komen en met elkaar praten over het verkeer en de problematiek op dit gebied. De inwoners kennen hun dorp het best en weten welke knelpunten en zorgen er op het gebied van het verkeer er zijn. Om dit kracht bij te zetten heeft het CDA Altena deze ochtend een aantal schriftelijke vragen gesteld aan het college. Deze zijn HIER te lezen.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.