Nieuws van politieke partijen in Ridderkerk inzichtelijk

12 documenten

Voordelen van het gebruik van een taxidienst op de luchthaven

D66 D66 Ridderkerk 06-06-2023 22:27

Of je nu binnen of buiten het land reist, er is altijd een kans dat je het krap krijgt door de verschillende aspecten van het reizen.

Er zijn echter manieren waarop dit soort stress kan worden verminderd en een van deze manieren zou kunnen zijn door het huren van een privéluchthaventransferdienst wanneer je besluit om op pad te gaan voor je reis of zakenreizen. Lees verder in deze blog wat de voordelen zijn en waarom het kiezen van een taxidienst tijdens je reis naar de luchthaven de beste optie is.

Stress verminderen

Stressvermindering is het grootste voordeel van het gebruik van een luchthavenvervoersdienst. Het huren van een transferdienst kan het niveau van stress en angst die vaak wordt ervaren tijdens het reizen naar een buitenlandse bestemming extreem verminderen. Landen op de luchthaven en een taxi kiezen op een onbekende locatie kan om vele redenen lastig zijn, zoals het gebrek aan kennis over de nieuwe plaats, meer moeten betalen door de lokale bevolking, het gebruik van een onbekende auto en vele andere mogelijkheden. Door een luchthavenvervoersservice zoals taxi den haag schiphol in te huren, heb je bijna gegarandeerd een soepelere rit door minder stress en meer comfort en veiligheid.

Comfortabele ervaring

Navigeren door onbekende straten kan een stressvolle ervaring zijn en velen maken zich misschien zorgen over het krijgen van een taxi bij aankomst. Je zult echter zeker een professionele en uitstekende reiservaring krijgen als je van tevoren een transferservice boekt. Deze diensten huren professionele en ervaren chauffeurs in die in staat zijn om een positieve relatie op te bouwen met hun passagiers zodat ze zich op hun gemak voelen tijdens hun reis.

Een ander voordeel van het inhuren van dergelijke diensten is hun kennis van lokale toeristische attracties die je op weg naar je bestemming kunt bekijken.

Betrouwbaarheid en veiligheid

Het nemen van openbaar vervoer verhoogt het risico op verlies van belangrijke dingen zoals tassen, paspoorten, mobiele telefoons enz. Zo’n incident kan je hele reis schaden en daarom is het aan te raden om deze service in te huren.

Dit kan ervoor zorgen dat je bagage veilig is in het transportvoertuig en kan je geruststellen als het gaat om je bagage. In het buitenland kan het nemen van het openbaar vervoer je angst vergroten omdat je omringd wordt door onbekende personen, wat ook het risico op diefstal verhoogt. Een klant krijgt ook de optie om het voertuig te kiezen dat overeenkomt met zijn reisbehoeften.

Lees ook: Is het gezond om elke dag maaltijdvervangers te drinken?

Investeren in bus blijft tweede keuze | Ridderkerk

GroenLinks GroenLinks Ridderkerk 17-06-2020 00:00

Met chocoladeletters opende het Algemeen Dagblad donderdag: Gemeenten financieel klem door pandemie. Tientallen gemeenten hebben moeten lenen om alleen al de salarissen uit te kunnen betalen. De Vereniging Nederlandse Gemeenten verwacht dat het merendeel van de gemeenten kortlopende kredieten zal moet afsluiten. 

We leven in een bijzondere tijd. Het is bijna een holle betekenisloze zin geworden. Maar wat deze gigantische corona crisis economisch gaat betekenen krijgen we de komende maanden pas een klein beetje een inkijkje in. Donderdag, in deel één van deze raadsvergadering, hebbende bijvoorbeeld de begrotingen van de GGD en de veiligheidsregio vastgesteld. Slechts twee regionale samenwerkingsverbanden waar het nog niet duidelijk is waar alle gigantische extra kosten terecht zullen komen die er gemaakt worden. Van extra personeel tot een noodziekenhuis. En zo zijn er nog 101 financiële gevolgen die bij de gemeentes terecht komen.  Voorzitter, tegen dit licht zet jet college de gemeenteraad voor een duivels dilemma. 

Een keuze die voor GroenLinks gigantisch lastig is. Het college vraagt de raad en de MRDH bijna 9 miljoen te investeren. 

Over het voorstel zelf. GroenLinks is blij dat er een nieuwe reservering door de provincie is neergelegd voor een echt snel hoogwaardig openbaar vervoer, een lightrail op de lange termijn. Wat ons opviel is dat de college propaganda daarover zwijgt in alle talen.  Het gaat dus niet om het schrappen, maar verplaatsen van de claim op het tramtracé. 

Dat is de lange termijn, maar voor de korte termijn gaan we voor de 2nd best optie. Het oppimpen van twee buslijnen. Daar zijn we in Ridderkerk goed in, gaan voor de tweede beste keuze. Geen directe verbindingen meer naar een belangrijk intercitystation, geen filevrij openbaar vervoer, maar opgeleukte rode bussen die een paar minuten sneller bij de file voor de Brienenoordbrug kunnen aansluiten. 

Inhoudelijk kunnen we natuurlijk overal wat van vinden, maar ik vertrouw erop dat de verkeersspecialisten uitgebreid naar de routes hebben gekeken. Ik kan me voorstellen dat het winkelhart en minder blij mee is dat de halte in het centrum, Koningsplein, alleen nog maar aangedaan wordt door buurtboemeltjes. Dat klinkt misschien denigrerend, maar dat is het niet, de vrijwilligers van bijvoorbeeld buurtbus 601 doen fantastisch werk. Maar de grotere reizigersstroom gaat het centrum voorbij. Daarnaast ziet GroenLinks mazen in het netwerk in Slikkerveer, Rijsoord, Oostendam, Bolnes…

Voorzitter, het blijft een duivels dilemma. Enerzijds is investeren, misschien wel juist nu, in het OV één van de speerpunten van GroenLinks. Anderzijds is en blijft een bus 2nd best en blijft de vraag, is het verstandig om nu 9 miljoen uit te trekken voor het verbeteren van twee buslijnen. Ik weet dat Wethouder Meij met veel passie strijdt voor een beter OV voor Ridderkerk. GroenLinks is daar blij mee. Ik hoop dat hij ons kan overtuigen waarom juist NU wij deze investeringen moeten doen. 

Voorzitter, Ik dacht Nog even over de tram claim. Ik heb net het persbericht van het college nog eens erbij gepakt. Daarin staat geen woord over de nieuwe claim op de ruimte voor HOV-lightrail door Ridderkerk.  Wat mij betreft is het college propaganda dus bewust onvolledig over het verleggen van de claim.

Voorzitter, in eerste termijn heb ik u het duivelse dilemma geschetst. 

Nu veel investeren ondanks deze crisis. Investeren in de bus is volgens GroenLinks 2nd best. Geen directe verbinding naar een belangrijk intercitystation op korte termijn. Misschien op lange termijn met een Lightrail. Maar investeren in een verschraald busnetwerk is toch nodig. Ondanks dat het niet mijn eerste voorkeur heeft denk ik dat deze investering belangrijk is. 

HOV-bus variantenstudie

VVD VVD Ridderkerk 16-06-2020 03:12

https://ridderkerk.vvd.nl/nieuws/39902/hov-bus-variantenstudie

De VVD houdt op een verantwoorde manier van doorpakken. Wij zien echter nog steeds de spoedeisendheid niet in om het raadsvoorstel HOV-bus variantstudie vanavond te bespreken. Het tramtracé is van de baan en de subsidie-aanvraag bij de MRDH kan het gehele jaar door. Vanwege de omstandigheden zijn slechts 15 raadsleden aanwezig en het betreft toch een voorstel, waar vele miljoenen mee zijn gemoeid.

Bij een goed openbaar vervoer zijn veel mensen gebaat. Een railverbinding had daarbij zeker geholpen. In de plaats daarvan willen we als Ridderkerk investeren in Hoogwaardig Openbaar Vervoer. Dit HOV zou o.a. moeten leiden tot forse toename in regionale bereikbaarheid, verbeterde reistijd en meer comfort. Voor de verwezenlijking van deze doelen moeten we echter diep in de buidel tasten en de vraag daarbij is of de genoemde doelen wel behaald kunnen worden.

Voor de eerste fase is ongeveer 4,5 miljoen euro nodig, waarbij ervan uitgegaan, en als voorwaarde wordt gesteld, dat de Metropoolregio Rotterdam-Den Haag eveneens zo’n 4,5 miljoen investeert. Dit laatste is echter nog niet zeker. En wat krijgen hiervoor terug? Twee HOV-lijnen en een geschatte tijdwinst door Ridderkerk van enkele minuten. Die tijdwinst is alleen mogelijk, wanneer alle benodigde aanpassingen gedaan kunnen worden en er geen files staan/opstoppingen zijn.

Helaas kan er ook niet gegarandeerd worden, dat alle buslijnen binnen Ridderkerk behouden blijven en de loopafstand naar bushaltes kan door de nieuwe lijnvoeringen een stuk groter worden. Er wordt aangegeven dat het aantal reizigers door de verbeteringen met 12-15% kan groeien. Op de vraag hoeveel passagiers, die in Ridderkerk van het openbaar vervoer gebruik maken, dat in absolute aantallen zijn, blijft men het antwoord schuldig. Dat hangt van zoveel factoren af, dat men geen absolute getallen kan noemen. De percentuele reizigersgroei zullen we dan maar als aanname beschouwen.

De VVD heeft grote vraagtekens of de forse investering voor een zeer beperkt aantal minuten tijdwinst, enig extra comfort, een beperkt aantal extra passagiers en de bijkomende nadelen, de moeite waard is. Waarbij ook nog in ogenschouw genomen moet worden, dat op de langere termijn investeringen van maar liefst tussen de 23 en 28 miljoen euro nodig zijn, wanneer de snelheid, regelmaat en betrouwbaarheid van de HOV lijnen niet langer gegarandeerd kunnen worden.

Gezien alle onzekerheden in de plannen en de nog onbekende (financiële) gevolgen van de corona crisis vindt de VVD de investeringen buiten proportie en is daarom tegen het raadsvoorstel.

Waar moet je op letten als je een taxi neemt?

D66 D66 Ridderkerk 24-10-2019 08:00

Veel taxichauffeurs zijn ook geweldig om mee te praten en een uitstekende gelegenheid om je taalvaardigheden mee te oefenen. Toch moet je voorzichtig zijn met het overdreven delen van de informatie, want het kan zijn dat ze de informatie doorgeven aan iemand anders die niet het beste met je belangen voorheeft.

Hier zijn enkele tips van experts.

Ga op de achterbank zitten – niet op de passagiersstoel.

Op de achterbank ben je minder zichtbaar voor de chauffeur en ook voor de voorbijgangers. Als je alleen reist, dan ben je in het midden van de auto ook verder buiten bereik. Hoe minder toegankelijk je bent, hoe kleiner de kans dat je het doelwit wordt. Ben je met een groep vrienden en heb je een grotere taxi nodig? Bekijk dan de Taxibus Breda waar gemakkelijk 8 personen in passen.

Houd dure spullen verborgen en houd je spullen dicht bij elkaar

Je denkt misschien dat de kosten van sommige van je mobiele apparaten heel weinig zijn, maar in een ontwikkelingsland is een smartphone gemakkelijk te pakken en nog gemakkelijker te verkopen.

Als je op je mobiel speelt terwijl je wacht op de taxi of bij een stoplicht, denk je misschien dat je efficiënt bent, maar je knippert ook als een doelwit voor potentiële dieven. Het enige wat een dief nodig heeft is 20 seconden bij het volgende stoplicht om het te bereiken en te pakken.

Bewaar je mobiele apparaten en camera’s in je koffers en rits ze dicht bij elkaar (de enige uitzondering is je telefoon – houd dat dicht). Houd je tas, rugzak of andere tassen dicht bij je in de buurt – bij voorkeur op de grond tussen je voeten waar ze moeilijk te zien en nog moeilijker te bereiken zijn.

Je kunt je been zelfs door de langere banden heen leggen. Vergeet niet om je te ontwarren voordat je de taxi probeert te verlaten!

Lees ook: 3 karper vissen tips voor beginners

Waar moet je op letten als je een taxi neemt?

D66 D66 Ridderkerk 24-10-2019 08:00

Veel taxichauffeurs zijn ook geweldig om mee te praten en een uitstekende gelegenheid om je taalvaardigheden mee te oefenen. Toch moet je voorzichtig zijn met het overdreven delen van de informatie, want het kan zijn dat ze de informatie doorgeven aan iemand anders die niet het beste met je belangen voorheeft.

Hier zijn enkele tips van experts.

Ga op de achterbank zitten – niet op de passagiersstoel.

Op de achterbank ben je minder zichtbaar voor de chauffeur en ook voor de voorbijgangers. Als je alleen reist, dan ben je in het midden van de auto ook verder buiten bereik. Hoe minder toegankelijk je bent, hoe kleiner de kans dat je het doelwit wordt. Ben je met een groep vrienden en heb je een grotere taxi nodig? Bekijk dan de Taxibus Breda waar gemakkelijk 8 personen in passen.

Houd dure spullen verborgen en houd je spullen dicht bij elkaar

Je denkt misschien dat de kosten van sommige van je mobiele apparaten heel weinig zijn, maar in een ontwikkelingsland is een smartphone gemakkelijk te pakken en nog gemakkelijker te verkopen.

Als je op je mobiel speelt terwijl je wacht op de taxi of bij een stoplicht, denk je misschien dat je efficiënt bent, maar je knippert ook als een doelwit voor potentiële dieven. Het enige wat een dief nodig heeft is 20 seconden bij het volgende stoplicht om het te bereiken en te pakken.

Bewaar je mobiele apparaten en camera’s in je koffers en rits ze dicht bij elkaar (de enige uitzondering is je telefoon – houd dat dicht). Houd je tas, rugzak of andere tassen dicht bij je in de buurt – bij voorkeur op de grond tussen je voeten waar ze moeilijk te zien en nog moeilijker te bereiken zijn.

Je kunt je been zelfs door de langere banden heen leggen. Vergeet niet om je te ontwarren voordat je de taxi probeert te verlaten!

Lees ook: 3 karper vissen tips voor beginners

GroenLinks in college van Gedeputeerde Staten Zuid Holland | Ridderkerk

GroenLinks GroenLinks ChristenUnie PvdA SGP VVD CDA Ridderkerk 22-08-2019 00:00

De Statenfractie van GroenLinks Zuid-Holland is enthousiast over het coalitieakkoord dat zij voor Zuid-Holland heeft afgesloten. De fractie kan niet wachten om met VVD, ChristenUnie/SGP, CDA en PvdA aan de slag te gaan. Als tweede partij van de coalitie en verkiezingswinnaar zien zij dat hun speerpunten niet alleen bij de kiezers, maar ook bij de andere partijen op draagvlak kunnen rekenen. 

Hoofdonderhandelaars Berend Potjer en Anneloes van Hunnik: “Alle partijen waren het er wel over eens dat wij werk moesten maken van de punten waar GroenLinks al heel lang op hamert. Punten als de klimaatcrisis en de woningnood, maar ook de achteruitgang van de natuur en de omschakeling naar een duurzame economie op basis van hergebruikte materialen.”  

Klimaat

Potjer, naast onderhandelaar ook fractievoorzitter en portefeuillehouder energie en milieu: ‘De klimaatcrisis raakt Nederland steeds harder, ook deze zomer werden weer records gebroken. Zuid-Holland is verantwoordelijk voor een kwart van de Nederlandse CO2 uitstoot, daarom is het ook zo belangrijke doorbraak dat in dit akkoord de provincie zegt dat wij niet meer investeren in de fossiele economie en overstappen naar  een duurzame economie.” 

Wonen

Van Hunnik, tevens portefeuillehouder wonen: ‘Wij dringen er al heel lang op aan om de woningnood aan te pakken. Daarom zijn wij ook zo blij dat wij hebben afgesproken om woningen te bouwen, woningen die betaalbaar en energieneutraal zijn.” Daarbij vindt GroenLinks het belangrijk dat die niet in het groen worden gebouwd.

Fiets en OV 

Ariëtte Kasbergen, namens GroenLinks portefeuillehouder verkeer, roemt vooral de investeringen in openbaar vervoer, goede fietsverbindingen en verkeersveiligheid: “We hebben afgesproken dat er meer bussen en treinen gaan rijden in Zuid-Holland en dat het makkelijker wordt om van trein of bus over te stappen op de fiets. Dat ook de dorpen goed bereikbaar zijn met het OV en mensen meer keuze krijgen in hun vervoer. Ook om de fiets te nemen, want ook het fietsnetwerk gaan wij aanpakken, verbeteren en uitbreiden. Als het goed is kan iedereen in Zuid-Holland straks ook zonder auto uit de voeten.”  

Nieuwe economie

Armine Stepanyan voert voor GroenLinks het woord over Economie en Luchtvaart: ‘economische groei mag niet ten koste gaan van natuur en klimaat, Groenlinks wil een circulaire - en daarmee toekomstbestendige - economie. We gaan de economie in Zuid-Holland klaar maken voor de toekomst, duurzaamheid en hergebruik van grondstoffen staan daarbij voorop. Mooi dat deze GroenLinks-uitgangspunten zijn overgenomen’. Als woordvoerder milieu vult Potjer aan: “En vervuiling door bedrijven zien wij niet meer door de vingers.”  

Luchtvaart

Stepanyan is ook tevreden over de afspraken rond luchtvaart: “Wij hebben afgesproken dat de luchthaven aan haar maximum zit, het kan dus alleen naar beneden. Met name willen wij daarbij het aantal nachtvluchten terugdringen. Ook breder zetten wij ons in om de overlast en luchtvervuiling van de luchtvaart te verminderen.” 

Natuur

GroenLinks-woordvoerder natuur en landbouw Sinan Özkaya is erg te spreken over de natuur- en landbouwparagraaf van het akkoord: natuur krijgt gelukkig weer meer de ruimte in Zuid-Holland. We gaan onze natuurgebieden uitbreiden, het gebruik van landbouwgif terugdringen en zorgen dat de bijen in onze provincie weer gaan zoemen. Samen met boeren en tuinders werken we aan een veel duurzamere landbouwsector. Een grote uitdaging waar ik namens GroenLinks graag mee aan de slag ga.’

Namens GroenLinks wordt Berend Potjer voorgedragen als gedeputeerde. Robert Klumpes wordt dan opnieuw Statenlid.                           

Geen brug bij Ridderkerk-Bolnes | Ridderkerk

GroenLinks GroenLinks Ridderkerk 16-07-2019 00:00

Een oeververbinding tussen de Krimpenerwaard en Ridderkerk komt er niet.  Een oeververbinding tussen Feijenoord en Kralingen/de Esch en het aanpakken van knelpunten op de Algeracorridor zijn onderdeel van een samenhangend pakket aan maatregelen dat verder wordt onderzocht om de bereikbaarheid in de regio Rotterdam te verbeteren.

Dat besluit hebben de gemeente Rotterdam, provincie Zuid-Holland, Metropoolregio Rotterdam Den Haag en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat op 16 juli jl. genomen. Voorwaarde voor deze regioaanpak is dat er nog 30 miljoen euro beschikbaar komt voor de financiering van de 90 miljoen die maximaal nodig is voor de Algeracorridor.

Raadsbijdrage Jeroen Rijsdijk tijdens behandeling HOV Visie.

PvdA PvdA Ridderkerk 29-04-2019 06:18

Voorkomen dat bus achteraan sluit in de file (raadsbijdrage Jeroen Rijsdijk)

De afgelopen maanden heeft het college gewerkt aan het opstellen van een openbaar vervoervisie. Een nieuwe poging om de reservering voor het tramtracé geschrapt te krijgen. Er is een duur onderzoeksbureau ingehuurd dat heeft onderzocht wat de beste vorm van ov is voor Ridderkerk. Voor de korte, middellange en lange termijn. De uitkomst van het onderzoek is niet verrassend: de bus. Stond in het coalitieakkoord niet dat de ondertekenende partijen openbaar vervoer willen over de weg en het water? En dat ze geen voorstander zijn van een tram?

De PvdA Ridderkerk vindt het belangrijk dat de bereikbaarheid van Ridderkerk óók in de toekomst op peil blijft. Dat kan alleen als we in samenspraak met onze inwoners werk maken van een duurzaam en robuust ov-netwerk. Dat alle wijken van Ridderkerk ontsluit, met ook goede verbindingen naar Barendrecht en Dordrecht. Kortom, van een ov-netwerk dat een volwaardig alternatief is voor de auto.

Dan over de visie zelf. Op de korte termijn kunnen we ons vinden in de keuze om in te zetten op de bus. In het busnetwerk zijn het makkelijkst aanpassingen te doen. Maar de bus is de afgelopen jaren ook bezuinigingsgevoelig gebleken. Op langere termijn zien we daarom graag dat gericht wordt ingezet op een lightrailverbinding over de Rotterdamseweg. Met een gedegen busnetwerk. Als het in gemeenten als Lansingerland, Pijnacker en Nootdorp kan, waarom dan niet in Ridderkerk?

Met de lobby vanuit de Drechtsteden voor een lightrailverbinding naar Rotterdam liggen hier volop kansen voor Ridderkerk. Het college houdt de mogelijkheid voor een lightrailverbinding weliswaar nadrukkelijk open, maar neemt op dit punt verder een afwachtende houding aan.

Vraag aan de wethouder: bent u bereid om de kansen die er liggen actief te benutten? En daarom deze visie ook tijdig te evalueren, bijvoorbeeld op een middellange termijn? Om te voorkomen dat Ridderkerk straks weer achter de feiten aanloopt?

Versterking van het busnetwerk is alleen zinvol als er daadwerkelijk vrije busbanen komen. Anders wordt het voor de bus met de snel dichtslibbende snelwegen om ons heen achteraan aansluiten in de file. En dan komt het busje niet meer zo. Goed ov is ook comfortabel ov. Dat is meer dan alleen het vervangen van de huidige bussen, maar betekent ook dat de bussen mensen snel van a naar b brengen, regelmatig rijden, toegankelijk zijn voor ouderen en mensen met een beperking en dat het aantal overstappen tot een minimum wordt beperkt.

Een overstap betekent vaak wachten op een tochtige plek. Of op een plek die mensen met name ’s avonds als onveilig kunnen ervaren. Zoals Zuidplein of Kralingse Zoom. Het is daarom een gemiste kans dat de mogelijkheid van een rechtstreekse busverbinding naar Rotterdam Centraal niet wordt onderzocht.

Laten we bij aanpassingen in het ov-netwerk ook kijken naar wat goed is en dat behouden. Bus 144 ontsluit bijna alle wijken van Ridderkerk en bus 146 is de snelste lijn van Ridderkerk. Leid deze bus daarom niet om langs Lombardijen met een aanmerkelijk langere reistijd tot gevolg. Dat verleidt mensen niet om met het ov te reizen, maar jaagt ze juist de auto in.

Ik ga afronden. Het mag duidelijk zijn dat de PvdA Ridderkerk kritisch is over deze ov-visie. En dat we gedeeltelijk andere keuzes zouden maken. Positief is dat de wethouder bij het opstellen van de visie nadrukkelijk de samenwerking met de regio heeft gezocht. Ridderkerk heeft te lang naar de eigen navel gestaard. En dat in feite niet langer wordt ingezet op het opheffen van de reservering van het tramtracé, maar op het verplaatsen daarvan naar de Rotterdamseweg voor een mogelijke lightrailverbinding.

 

Het bericht Raadsbijdrage Jeroen Rijsdijk tijdens behandeling HOV Visie. verscheen eerst op PvdA Ridderkerk.

Niet alleen de VVD Ridderkerk maakt ...

VVD VVD CDA Ridderkerk 13-09-2018 04:25

Niet alleen de VVD Ridderkerk maakt zich sterk voor goed Openbaar Vervoer in Ridderkerk. De VVD-fractie in de Provinciale Staten vindt goed en snel OV voor Ridderkerk dringend noodzakelijk en heeft hier vragen over gesteld aan het college van Gedeputeerde Staten van de provincie Zuid-Holland. Ook voor de VVD-Statenfractie blijft een railverbinding op dit moment de meest voor de hand liggende oplossing voor Ridderkerk. https://zuidholland.vvd.nl/nieuws/31573/vvd-en-cda-willen-hoogwaardig-ov-tussen-ridderkerk-en-rotterdam

VVD en CDA willen hoogwaardig OV tussen Ridderkerk en Rotterdam

VVD VVD CDA Ridderkerk 12-09-2018 08:10

Er moet een plan komen voor een goede OV-verbinding tussen Rotterdam en Ridderkerk. De VVD en het CDA willen dat de provincie daarop gaat aandringen bij de gemeente Ridderkerk en de metropoolregio Den Haag-Rotterdam.“De gemeente Ridderkerk wil geen tram naar Rotterdam, terwijl goed en snel openbaar vervoer daar dringend noodzakelijk is”, zegt VVD-Statenlid Rense Weide: “Daarom moet er een plan komen dat aan de eisen van hoogwaardig openbaar vervoer voldoet. De provincie kan dan misschien een financiële bijdrage leveren om snelle uitvoering mogelijk te maken.”Voor de VVD-Statenfractie blijft een railverbinding op dit moment de meest voor de hand liggende oplossing voor Ridderkerk.Noodzakelijke OV-verbindingenDe VVD wil dat het college samen met de metropoolregio in kaart brengt waar er verder nog noodzakelijke OV-verbindingen ontbreken. Weide: “Om te beginnen in de regio Rotterdam-Dordrecht, maar ook in de rest van de provincie. Het aantal reizigers neemt alleen maar toe, dus het is tijd voor een actieplan. Weide ziet de Hoekse lijn, de lightrail van Rotterdam naar Hoek van Holland, als voorbeeld: "Bij dat vertraagde project heeft de provincie gezegd: wij vinden het zo belangrijk dat deze verbinding er komt dat we de gemeente Rotterdam te hulp schieten met een eenmalige financiële bijdrage. De provincie laat daar dus zien werk te maken van goed openbaar vervoer. Zo moet het wat mij betreft vaker.” De VVD statenfractie en de VVD Ridderkerk organiseren in het najaar een bijeenkomst over het Openbaar Vervoer voor alle VVD-fracties in de regio Dordrecht - Rotterdam.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.