https://www.nederweert.nl/bestuur-organisatie/nieuwsbrieven-wegverbinding-a2-n266-nederweert_44723/item/nieuwsbrief-45-wegverbinding-a2-n266-nederweert_126712.html
21 documenten
Meerderheid ondervraagde inwoners steunt gemeente in strijd over Provinciale wegen
Aanpak gevaarlijk kruispunt duurt veel te lang
De SP vindt dat de aanpak van het kruispunt Koningin Wilhelmina weg - Goudkade veel te lang op zich laat wachten.
De buurt trok samen met de SP al in 2017 aan de bel bij wethouder Niezen. Met de huidige plannen duurt het tot in 2022 voordat er een definitieve veilige situatie ontstaat. Dat is 5 jaar nadat de buurt om een oplossing heeft gevraagd.
De SP heeft het college gevraagd eerder met een definitieve oplossing te komen voor wat ook wel de gevaarlijkste kruising van Gouda wordt genoemd.
Stop de geluidsoverlast door de industrie
SP Vlaardingen 09-01-2020 12:39
Veel bewoners in Vlaardingen zijn de geluidsoverlast door de industrie zat. Geluidsoverlast zorg voor stress en slapeloze nachten en is daardoor slecht voor de gezondheid.
Daarom organiseren de SP Vlaardingen en de SP Schiedam – samen met bewonersgroep Weg Met Industrielawaai Vlaardingen Oost – een bewonersavond waarop we bekijken wat we samen kunnen doen om het industrie-lawaai in te dammen tot een aanvaardbaar niveau.
Waar: het SP-kantoor, Broekweg 76, VlaardingenWanneer: woensdag 15 januari 2020Hoe laat: 20:00 uur
Ben je de geluidsoverlast door de industrie zat? Kom dan ook en praat mee! Toegang is gratis en iedereen is welkom.
SP: Heesch-West wordt nu serieus
In 2002 is het idee voor Heesch-West geboren. Een samenwerkingsverband van toen vier gemeenten. Oss, Den Bosch, Maasdonk en Bernheze. Het doel was geld verdienen. Geld om de voorfinanciering van de aanleg A-59 te bekostigen. Het industrieterrein Heesch-West werd gepland op grondgebied van Bernheze en Maasdonk. In 2003 ging de gemeenteraad van Bernheze hiermee akkoord. Signalen dat het onrendabel, onnodig, overbodig en ongewenst was, sloeg men toen in de wind.
Heesch-West een molensteen?
Nadat in 2003 besloten was tot aanleg van Heesch-West, is er veel en weinig gebeurd. Veel in de zin van geld uitgeven. Er is voor bijna 70.000.000€ grond gekocht. Dit in het gebied van de Achterste Groes, Zoggelsestraat, Weerscheut, Bosschebaan. Door de kredietcrisis van 2007-2008 droogde echter de belangstelling voor kavels in Heesch-West snel op. In die zin gebeurde er weinig. In ons overvolle Nederland kwam tegelijkertijd ook zuinig ruimtegebruik om de hoek kijken. Men wilde niet overal klakkeloos nieuwe bedrijventerreinen ontwikkelen, terwijl elders bestaande terreinen verloederen door leegstand. Op 6 februari 2014 zette de gemeenteraad van Bernheze de signalen voor verdere ontwikkeling op groen. Dit door akkoord te gaan met een gezamenlijke regeling voor Heesch-West. De SP Bernheze stemde tegen dit voorstel. De SP waarschuwde voor de gevolgen van verlies van daadwerkelijke zeggenschap over het eigen grondgebied. In deze situatie worden nu de eerste stappen gezet. Stappen om daadwerkelijk het terrein te ontwikkelen. Zorgen omtrent leefbaarheid nemen toe. Het wordt nu serieus dus.
Cor van Erp
SP Bernheze
Ruimtelijke Zaken en Milieu
Afvalscheiding in hoogbouw
SP Veenendaal 24-12-2019 16:00
Een goed idee, verpakt in een slecht voorstel. Zo laat de invoering van GFE-zuilen bij hoogbouw zich typeren. Want, hoewel hoogbouwbewoners EINDELIJK de mogelijkheid krijgen om groente-, fruit- en etensresten gescheiden aan te bieden, gaat dit gepaard met lastige voorwaarden.
Zo zullen bewoners zich zelf moeten organiseren om in aanmerking te komen voor een zuil. Tenminste 50% van een complex moet een zuil willen - en dat moeten minimaal 20 wooneenheden zijn. Wie niet heeft aangegeven een zuil te willen, krijgt geen toegang tot de zuil - zelfs al wordt hij geplaatst. En voor ALLE hoogbouwbewoners zal het tarief per saldo stijgen - zuil of geen zuil.
De SP vindt deze voorwaarden onnodig ingewikkeld. Daarom diende de partij een voorstel in om gewoon alle hoogbouwbewoners de mogelijkheid te geven om GFE-afval gescheiden aan te bieden - zonder lastige voorwaarden. Dit voorstel kreeg alleen steun van Lokaal Veenendaal; de andere partijen stemden tegen.
Voorstel SP Raadsvoorstel Gerelateerde artikelen Speciale zuilen voor etensresten bij hoogbouw Voorstel fruitafval: onrijp Wat te doen met je fruit? Gratis storten GFE voor iedereen (Blog Sietse van der BijSP Vlaardingen deelt decibelmeters uit, bewoners gaan zelf meten
SP Vlaardingen 03-12-2019 23:08
Vlaardingers die last hebben van industrielawaai kunnen via de SP een gratis decibelmeter aanvragen. De SP stelt deze meters beschikbaar om samen met bewoners de omvang van industrielawaai vast te leggen. Immers, alle bedrijven in de regio houden zich aan de geldende geluidsnormen, maar desondanks slapen Vlaardingers aantoonbaar slechter. Via de website kunnen bewoners hun eigen metingen doorgeven. De SP gebruikt vervolgens de resultaten om bedrijven en gemeenten tot maatregelen te bewegen.
De actie is ontstaan na contact tussen de bewoners-facebookgroep ‘Weg met industrielawaai Vlaardingen Oost’ en de SP. Bewoners uit de verschillende delen van Vlaardingen hebben inmiddels via vlaardingen.sp.nl/lawaai laten weten dat zij gestoord worden in hun nachtrust. De SP gaat daarom samen met de bewoners in gesprek met de diverse bedrijven om mee te denken hoe deze overlast tot een minimum te beperken.
SP en de bewoners zijn al in gesprek met DFDS en dit bedrijf heeft door verplaatsing van de koelwagens naar de locatie direct achter het geluidsscherm aan de Vulcaanweg/Schiedamsedijk de overlast van DFDS-zijde nu al aanzienlijk verminderd. De SP en DFDS hebben afgesproken om samen de geluidsoverlast – ook van de schepen - te bewaken. De SP heeft daarom DFDS voorzien van een decibelmeter zodat DFDS ook zelf metingen kan verrichten. SP Vlaardingen en de bewoners zijn vanzelfsprekend erg blij met het tot dusverre bereikte resultaat. Overigens zullen de koelwagens bij DFDS vanaf volgend jaar oktober niet meer met eigen dieselgeneratoren maar met een elektrische voorziening van energie worden voorzien, zo liet DFDS tijdens een eerder gesprek weten. Uit het bewonersgeluidsonderzoek zal moeten blijken of dit voldoende effect heeft.
Aangetoonde overlastgevers zijn onder andere Shell Nederland Raffinaderij en Damen Shiprepair Rotterdam BV.; ook met die bedrijven willen SP en bewoners in gesprek.
Maassluis, Vlaardingen en Schiedam liggen vlak naast industriegebieden. Het is natuurlijk niet mogelijk om alle lawaai weg te nemen. Mensen moeten bovendien kunnen werken om in hun levensonderhoud te voorzien, en ook de bedrijven moeten kunnen draaien. Maar de overlast mag natuurlijk nooit zo ver gaan dat er mensen nachten van wakker liggen.
Op 15 januari organiseren de bewonersgroep en de SP een openbare avond in het SP-pand aan de Broekweg 76, aanvang 20:00 uur. Op deze avond worden de eerste resultaten en de mogelijke vervolgstappen besproken.
Bossenburgh zoekt knijpkat!
SP Vlissingen 02-12-2019 21:55
De straatverlichting in Bossenburgh is op vele plaatsen niet goed!
Sterker nog op plaatsen is er geen straatverlichting!
Op vele plaatsen was het vanavond tijdens ons rondje in Bossenburgh duidelijk dat het soms zelfs ronduit gevaarlijk is zonder verlichting.
Je moet dan denken aan stoepen waarbij je niet ziet wanneer die overgaan in rijbaan, brandgangen die zelfs met de lamp van je telefoon niet verlicht genoeg zijn, parkeerplaatsen waar je met ware stuurmanskunst je auto moet inparkeren, honden uitlaatveldjes waar je op goed geluk je hond uitlaat en dan hoopt dat je met schone schoenen weer thuiskomt!
Vind U dat ook? Voelt U zich daardoor onveiliger in uw eigen buurt?
Wilt U meer licht op straat?
Stuur uw ervaringen/opmerkingen naar:
of meldt het op onze facebook pagina :
https://www.facebook.com/VlissingenSP/
Vrijwilligers en de provincie Gelderland
SP Gelderland 18-11-2019 10:07
Dat de politieke partijen in de Gelderse Staten het goed voor hebben met de vrijwilligers in Gelderland, dat bleek tijdens de Statenvergadering van 13 november. En toch stemde de SP tegen een motie waaruit de erkenning voor al dat vrijwilligerswerk moet blijken. De motie verbindt de vrijwilligers nadrukkelijk aan ‘de doelen van de Provincie’. Als zij nadrukkelijk daarvoor ingezet worden, moet het dan niet in betaald werk voor die Provincie zijn? Gebruikt de Provincie niet wat al te gemakkelijk de vrijwilligers? De SP denkt dat het op deze manier belonen van vrijwilligerswerk en het erkennen van hun belangrijke rol in de samenleving misleidend is. Misschien wel ongewild misleidend door de partijen die de motie hebben ingediend.
Laten we een voorbeeld geven: een vrijwilliger die als chauffeur op een busje rijdt, zodat mensen op het platteland ook hun bestemming kunnen bereiken. Vanuit het perspectief van de Provincie, die er mede voor gezorgd heeft dat het aantal bussen dat op het platteland rijdt tot een uiterste beperkt is, is een vrijwilliger een geweldige oplossing. Maar feitelijk verricht deze vrijwilliger werk dat naar behoren betaald moet worden. Dat zegt niets over die vrijwilliger. De kans is zelfs groot dat hij/zij het hartstikke leuk vindt en graag doet. Dat hij/zij het erg belangrijk vindt dat mensen vervoerd kunnen worden.
Zo’n motie ‘Vrijwilligers in het hart van onze samenleving’ wrijft dan in een nare wond. Het zijn goede intenties en pleisters plakken is soms ook nodig. Maar het neemt, wat de SP betreft, het zicht weg op waar het werkelijk over gaat: het systeem kraakt, de marktwerking vaalt en uiteindelijk moet de inwoner het voor een prikkie oplossen.
SP wil busjes van pakketdiensten weren van stoep Baanderherenweg
De SP-fractie vraagt het college van B&W om maatregelen te nemen om er voor te zorgen dat busjes van pakketdiensten niet langer over de brede stoep kunnen rijden van de Baanderherenweg. Volgens fractievoorzitter Dave van de Ven moet er een einde komen aan deze verkeersonveilige situatie.
Bewoners trekken bij SP aan de bel De SP-fractie heeft klachten gekregen van bewoners van de Baanderherenweg over het in hun ogen gevaarlijke rijgedrag van chauffeurs van pakketdiensten. Het komt namelijk regelmatig voor dat de auto's en busjes gewoon de stoep oprijden, daar parkeren en vervolgens pakketten afleveren. Volgens bewoners leidt dit tot verkeersonveilige situaties, vooral voor voetgangers en fietsers. Het zou daarbij gaan om de pakketdiensten van UPS, DHL, Post.nl en GLS.
Fractievoorzitter Dave van de Ven: “Dit ongewenste rijgedrag moet stoppen. Daarom hebben wij er bij B&W op aangedrongen om maatregelen te treffen zodat er een einde komt aan deze onveilige situatie.”Massaal 'nee' tegen verbreding A27
De verbreding van de A27 bij Amelisweerd was, is en blijft een onzinnig plan. Dat dit sterk leeft onder de Utrechters bleek op 4 november tijdens de 'Dag weg dag'. De opkomst was massaal.
Het protest werd georganiseerd door de Kerngroep Ring Utrecht. Natuurlijk was de SP erbij. Zolang de spade nog niet in de grond is gestoken kan het besluit worden teruggedraaid en heeft protesteren zin. Amelisweerd niet geasfalteerd! Lees hier meer over het verzet tegen de verbreding.
HET IS TIJD VOOR RECHTVAARDIGHEID. SLUIT JE AAN BIJ ONZE BEWEGING EN WORD VRIEND VOOR RECHTVAARDIGHEID!