Nieuws van D66 inzichtelijk

91 documenten

Maidenspeech Ilana Rooderkerk

D66 D66 Nederland 18-04-2024 16:13

Voorzitter, om te beginnen met het onderwijs.

Mijn liefde voor het onderwijs begon toen ik zelf voor de klas stond als gastdocent cultuur. Het ontwikkelde zich verder tijdens mijn jaren bij het ministerie van Onderwijs en kwam tot wasdom toen ik mij hiervoor inzette als fractievoorzitter in Amsterdam.

Maar uit de gisteren verschenen Staat van het Onderwijs blijkt dat het slecht gesteld is met de kwaliteit. Ondanks het harde werk van leerlingen, leraren en schoolleiders. Maar liefst 1 op de 5 scholen wordt beoordeeld met een onvoldoende of zeer zwak. Een derde van de leerlingen kan niet goed lezen. En te vaak worden klassen naar huis gestuurd omdat er geen leraar is.

Een kantelpunt, dat vraagt om investeringen, ook door een toekomstig kabinet. Investeren in onderwijs, is immers investeren in Nederland. Maar er is meer nodig dan dat. Want om met de filosofe Martha Nussbaum te spreken, mag het onderwijs niet alleen dienen om economische burgers te produceren. Niet voor de winst. We moeten een breder perspectief omarmen, door meer aandacht voor de geesteswetenschappen, literatuur, cultuur en gezonde schoollunches in het onderwijs. Dit draagt niet alleen bij aan de intellectuele ontwikkeling en leesvaardigheid, maar ook aan de vorming van kritisch denkende en empathische mensen.

Anders gezegd: op school moet je niet iets, maar iemand worden. En om dat te bereiken moeten we beter luisteren naar leraren, ook als volwassenen. We moeten naast leraren staan en hende ruimte geven, zodat zij kinderen de beste kansen geven op een mooie toekomst.

Vooruit met lef

D66 D66 Nederland 04-03-2023 11:48

“Limburg is altijd al een hele actieve provincie geweest, met veel investeringen en betrokkenheid bij grote projecten. De komende jaren hebben we minder geld te besteden. Hierdoor wordt er nu te veel geaarzeld. Zaken worden snel weggewuifd naar het Rijk of de gemeente, terwijl het voor de Limburgers toch echt allemaal maar één overheid is. Ik vind dat de provincie zich moet buigen over de grote vraagstukken. De verduurzaming van Chemelot, toekomstperspectief voor boeren én gezonde natuur, opvang van vluchtelingen en de woningnood.

Als we nu niet die verantwoordelijkheid pakken voor de grote problemen van onze tijd, kun je de provincie net zo goed opheffen. Er wordt al snel gezegd dat er ergens geen geld voor is, maar dit gaat om keuzes maken. Niet die 80 miljoen in een vliegveld steken, bijvoorbeeld. Wel volle bak lopen voor de Einstein Telescoop in Limburg. Limburg moet lef tonen, ergens voor gaan en ergens voor staan.” Een doorn in het oog voor Jenneskens is de gedachte dat de provincie zich moet beperken tot haar kerntaken. “We hebben het in de politiek zo vaak alleen over de begroting, maar dat is niet het enige kapitaal waar we op moeten passen. We moeten ook investeren in onze natuur, in onze cultuur, het sociale weefsel van verenigingen dat mensen bindt. Het stoort me dat dat vaak wordt weggezet als een luxe terwijl dat zó wezenlijk is. We weten dat investeringen in cultuur bijdragen aan een sterk vestigingsklimaat, we weten dat sport en natuur bijdragen aan de volksgezondheid en we zijn de minst gezonde provincie van Nederland. Dan moet je als provincie júist investeren, Limburgers samenbrengen, je rol pakken en actie ondernemen. Mijn Limburg durft, heeft lef en ambitie. We willen iets? Dan gaan we ervoor!”

Opinie: Kijk verder dan het klaslokaal

D66 D66 Nederland 25-04-2022 12:18

Sinds 1900 kent Nederland de leerplichtwet. Deze wet verplicht kinderen tot 18 jaar zonder startkwalificatie tot het volgen van onderwijs op school. Dit werkt als een aan/uit knop: je volgt alles, of niets. Voor een groeiende groep kinderen zorgt deze wet voor problemen. Ze zijn bijvoorbeeld langdurig ziek, kampen met een angststoornis of lopen vast door hun hoogbegaafdheid.

Scholen hebben te weinig ruimte voor het bieden van maatwerk aan deze kinderen. Ze komen thuis te zitten waardoor ouders het risico lopen op hoge boetes. Dit dwingt ze tot het aanvragen van een vrijstelling van de leerplicht. Als die vrijstelling er eenmaal is, draagt geen enkele partij meer verantwoordelijkheid voor het bieden van onderwijs aan het kind. Dat betekent in feite dat we kinderen opgeven. Al het perspectief verdwijnt.

Dat doet veel met kinderen. Ik heb de verhalen gehoord. Het is alsof we de tijd voor deze kinderen stilzetten. Hun ontwikkeling stopt, het zelfvertrouwen daalt, ze missen hun leraar en klasgenoten en zitten hele dagen thuis zonder dat ze geprikkeld worden om zichzelf te ontplooien. Wanneer een kind geen onderwijs kan volgen, zorgt dat voor veel frustratie en verdriet. Ouders voelen zich machteloos.

Top 3 voordelen van lokale SEO voor digitale marketing

D66 D66 Ridderkerk 02-10-2021 20:22

Als je een klein digitaal bedrijf bent, moet je je bewust zijn van het belang van SEO en hoe het essentieel is geworden in deze zeer concurrerende digitale marketing ruimte. Meer en meer bedrijven investeren hun tijd, geld en inspanningen in online marketing met behulp van een SEO bureau en het verbeteren van hun lokale SEO.

Lokale SEO voor kleine online bedrijven biedt een groter potentieel voor het stimuleren van meer business in de winkel. Met een hoge competentie in de online ruimte, het helpt bij het verhogen van naamsbekendheid, klanten, leads, en de verkoop die ze kunnen genereren uit hun lokale omgeving.

Hier is een lijst van voordelen voor jouw bedrijf met betrekking tot lokale SEO.

Verhoogd relevant verkeer

Volgens een onderzoek, resulteerde bijna 75% van de lokale zoekopdrachten in een in-person bezoek aan de website fysieke winkel binnen 10 km van de gebruiker. Zodra je begint te richten op lokale klanten, heb je de neiging om web bezoeken aan te moedigen van mensen die veel eigenlijk willen jouw winkel fysiek te bezoeken.

Voor een bedrijf als cosmetische chirurgie of kapsalons, waarin de SEO aanpak is om de lokale bevolking aan te trekken om de fysieke winkels van het bedrijf te bezoeken, helpt lokale SEO bij het verhogen van het bereik en meer relevant verkeer naar de website. Bijvoorbeeld, als je een blog hebt met nuttige tips met betrekking tot jouw producten of diensten, kan het niet de lokale doelen te raken.

Grotere online zichtbaarheid

Als de eerste vijf zoekopdrachten op Google tot ongeveer 70% klikken van de gebruikers verzameld (exclusief de betaalde advertenties die te zien zijn aan de top van de pagina), dan weet je hoe belangrijk de rol is van lokale SEO. Als jouw bedrijf website niet verschijnt in de top 5 posities of zelfs op de eerste pagina, kan het publiek nooit te weten komen over jou.

Het enige wat je hoeft te doen is je richten op het verhogen van jouw online zichtbaarheid door middel van lokale SEO praktijken en effectieve technieken die je zullen helpen kraken de top organische resultaten en het verbeteren van jouw kansen om gevonden te worden.

Bouwt geloofwaardigheid en vertrouwen

Gebruikers die zoeken naar bepaalde zoekwoorden gaan ervan uit dat de hoogst gerangschikte websites en pagina’s, vooral op de eerste pagina van de zoekmachine zijn de meest echte en geloofwaardige bronnen doorgelicht door Google en betrouwbaar zijn.

Om een dergelijke geloofwaardigheid op te bouwen bij de gebruikers, moet je een plaats veroveren op de eerste pagina van Google om respect en vertrouwen te verdienen van de bezoekers. Het verwerven van een hoge positie zet jouw bedrijf op een plek van autoriteit voor jouw niche, waardoor jouw niveau van aantrekkingskracht wordt verhoogd.

Lees ook: Voordelen van binnenhuisarchitectuur in de woonkamer

Rotterdam zet extra in op taal, rekenen en zorg in school

D66 D66 Rotterdam 23-09-2021 12:14

De gemeente Rotterdam wil de impact van corona op kinderen en jongeren verder verkleinen. Met geld vanuit het Nationaal Programma Onderwijs (NPO) worden de komende twee jaar onder meer tutoren ingezet om kinderen en jongeren extra te begeleiden met taal en rekenen. Ook komt er meer hulp en zorg in de school via medewerkers van het wijkteam. In totaal gaat het om 13,2 miljoen euro tot 2023.

Onderwijswethouder Said Kasmi: “We kiezen voor maatregelen die ook op de lange termijn verbetering opleveren.”

Samen met onderwijsinstellingen en de kinderopvang is gekeken naar de besteding van het geld dat het Rijk beschikbaar heeft gesteld. Een deel daarvan gaat direct naar de scholen, een deel zet de gemeente in. Kern van de maatregelen van de gemeente is dat zorg, welzijn, sport en cultuur dichter bij school worden georganiseerd.

Onderwijswethouder Said Kasmi: ‘De gevolgen van de coronacrisis zijn pijnlijk merkbaar in het onderwijs. Met het NPO-programma dat we in Rotterdam samen met schoolbesturen en de kinderopvang hebben ontwikkeld, ligt er een mooie kans om de vertragingen van het afgelopen anderhalf jaar in te lopen. Ik ben ervan overtuigd dat deze aanpak ook in de toekomst helpt bij het versterken van de kansengelijkheid. Daar moet dan ook structureel geld vanuit het Rijk tegenover staan.’

Extra rekenen en taal Na de herfstvakantie worden vijftig getrainde studenten ingezet als tutor in het basisonderwijs. Zij geven leerlingen met leerachterstanden extra rekenen. De tutoren starten op basisscholen in Rotterdam-Zuid, aansluitend bij de al bestaande activiteiten vanuit het Nationaal Programma Rotterdam Zuid (NPRZ), zoals Dagprogrammering. De tutoren begeleiden twee tot drie keer per week groepjes van twee kinderen. Op korte termijn wordt het aanbod van tutoren uitgebreid met taallessen. Ook het voortgezet onderwijs kan gebruik gaan maken van de tutoren voor rekenen en taal. Doel is om het aanbod van tutoren in heel Rotterdam aan alle scholen, aan te bieden. Bij de werving voor tutoren zijn momenteel Hogeschool Rotterdam, InHolland, Codarts, Thomas More en de Erasmus Universiteit Rotterdam betrokken.

Extra zorg op school Een andere maatregel is dat medewerkers van het wijkteam van de gemeente worden toegevoegd aan de (zorg)teams op basisscholen in een aantal wijken. Het gaat dan om wijken waar gezinnen en kinderen deze hulp het hardst nodig hebben. Gestart wordt op basisscholen in de wijken Feijenoord en Delfshaven. De wijkteammedewerker werkt in de school en maakt deel uit van school-zorg-team. Ook komt er meer capaciteit voor het schoolmaatschappelijk werk en aandacht voor de sociale-emotionele ontwikkeling van kinderen.

Meer maatregelen Andere maatregelen uit het plan zijn het gratis uitproberen van de Rotterdamse Peutergroep, muzieklessen in de voorschoolse opvang, meer sporten en bewegen tijdens en buiten school en, om de druk op het lerarentekort te verminderen, het inzetten van kunstvakdocenten voor het onderwijs. Dat laatste is naast de al bestaande Rotterdamse aanpak voor het lerarentekort.

Nationaal Programma Onderwijs De overheid geeft in totaal € 8,5 miljard uit voor het Nationaal Programma Onderwijs, dat gericht is op alle onderwijssectoren. Voor scholen in het primair en voortgezet onderwijs is landelijk 5,8 miljard beschikbaar tijdens schooljaren 2021-2022 en 2022-2023. Zij besteden deze middelen aan plannen die gericht zijn op de sociaal-emotionele en cognitieve ontwikkeling van leerlingen. Daarnaast ontvangen gemeenten geld uit het NPO-budget voor hun rol in voorschoolse educatie, primair en voortgezet onderwijs.

Het bericht Rotterdam zet extra in op taal, rekenen en zorg in school verscheen eerst op Rotterdam.

Weekbericht: Achterhoeks Fonds voor Talentontwikkeling

D66 D66 Doetinchem 14-11-2020 16:15

Achterhoekers die een training of opleiding willen volgen en zelf geen toegang tot scholing hebben, kunnen vanaf nu gebruik maken van het Achterhoeks Fonds voor Talentontwikkeling. Doel van het Fonds is om de krapte en mismatch op de arbeidsmarkt te verminderen zowel in kwantitatieve als kwalitatieve zin, en de cultuur van Leven Lang Ontwikkelen binnen de regio te bevorderen.

 

Veel mensen willen zich binnen hun vakgebied ontwikkelen of overstappen naar een andere branche. In de Achterhoek kunnen wij hen adviseren en zo nodig een opleidingscheque aanbieden. We investeren in ontwikkeling van talent. We hebben iedereen nodig. Ondernemers, onderwijs en overheid werken zo samen aan een toekomstgerichte arbeidsmarkt.

Omscholen of bijscholen

De start van het Achterhoek Fonds voor Talentontwikkeling komt precies op het goede moment: midden in de coronacrisis en bij een stijgende werkloosheid. Er was al langer een mismatch op de arbeidsmarkt, maar door de coronacrisis is dat probleem nog versterkt. Met het fonds willen we dit probleem aanpakken. De bedoeling is dat zowel werkenden als werkzoekenden zich kunnen blijven ontwikkelen. In de uitzendbranche, de horeca en de evenementensector zitten veel mensen werkloos thuis. Het zou mooi zijn als zij aan de slag kunnen in sectoren waar juist mensen nodig zijn, zoals de handel, transport, techniek, ICT en zorg. De training, cursus of opleiding die ze willen volgen, moet dan wel relevant zijn voor de arbeidsmarkt.

De werkwijze: advies, ondersteuning en vouchers

De hele arbeidsmarktregio werkt in dit fonds samen: acht gemeenten, het UWV, VNO-NCW, vakbonden en ook de Achterhoekse onderwijsinstellingen. De uitvoering ligt bij het Leerwerkloket. Iedere inwoner uit de Achterhoek kan zich hier melden voor een oriënterend gesprek in het kader van een Leven Lang Ontwikkelen. In dat gesprek krijgen mensen algemene informatie over de mogelijkheden om scholing te volgen. Als dat van toepassing is komt ook het nieuwe Fonds voor Talentontwikkeling aan de orde.

Een boost voor de leercultuur

Het fonds bevat 4 miljoen euro voor de komende vier jaar. Daar dragen zowel overheid, onderwijs als ondernemers aan bij. We hopen met dit fonds de leercultuur in de regio een boost te geven. Dat doen we overigens ook op andere manieren. Binnenkort komt er ook een Jongerenloket, waarbij we inzetten op werk-naar-werk-trajecten, omscholing en het beschikbaar maken en houden van stages en leerbanen.

Paul van Meenen en Fonda Sahla op scholenreis door Den Haag

D66 D66 's-Gravenhage 11-09-2020 16:20

D66 Kamerlid Paul van Meenen en raadslid Fonda Sahla gaan maandag 14 september op scholenreis door Den Haag. Samen brengen ze een bezoek aan Haagse onderwijsinstellingen waar ze leraren en leerlingen zullen spreken over de toekomst van het onderwijs. De dag wordt afgesloten met een discussie met onderwijsexperts, D66-leden en andere geïnteresseerden.

Nieuwe onderwijsvisie Leraren, ouders en leerlingen willen eigenlijk maar één ding: de beste kansen via goed onderwijs. Voor de toekomst van jongeren is het belangrijk dat zij zich op school kunnen ontplooien en docenten de ruimte krijgen om die kansen te bieden. D66-Tweede Kamerleden trekken daarom het land door om scholen te bezoeken en in gesprek te gaan met docenten, ouders en scholieren over een nieuwe visie op onderwijs.

Haags Onderwijs Een scholenreis door Nederland kan Den Haag niet overslaan. Daarom sluit Fonda Sahla zich aan bij Paul van Meenen en bezoeken ze samen Haagse scholen. De reis wordt afgesloten met een bijeenkomst met D66-leden en onderwijsexperts Rudy van der Bovenkamp (stichting Brede Buurt School) en Maarten van Gelderen (directeur van het Dalton Kind Centrum) aan om te spreken over best practices in het indelen van een schooldag en de werkwijze van het Kind Centrum.

Wil jij maandag 14 september ook in gesprek met Paul van Meenen over de toekomst van het onderwijs? Lees hier meer over het programma, de locatie en waar je je moet opgeven.

The post Paul van Meenen en Fonda Sahla op scholenreis door Den Haag appeared first on D66 Den Haag.

D66 stelt schriftelijke vragen over de verspreiding Covid-19 en ventilatie schoolgebouwen

D66 D66 Hof van Twente 03-09-2020 07:12

Afgelopen week zijn de scholen weer begonnen. Ouders, docenten en scholieren zijn terecht ongerust: je moet ventileren, maar hoe dan, als bijvoorbeeld de ramen niet eens open kunnen? Voldoet dit dure ventilatiesysteem aan de corona eisen? De nieuwe moderne systemen werken vaak met luchtrecirculatie, en dat lijkt nu juist bij Corona niet goed te zijn. Veel moderne ventilatiesystemen zijn gericht op duurzaamheid, dus vermindering van CO2 uitstoot en automatische regulering met sensoren enz. De ramen kunnen niet open.

Een minimumeis voor ventilatie is het ‘bouwbesluit’. Dit bouwbesluit is in de loop van de jaren aan de stand van techniek en eisen aangepast, maar houdt geen rekening met het Covid-19 virus, dat was immers nog niet bekend. Het is mogelijk dat oudere schoolgebouwen niet aan de huidige minimumeisen van het bouwbesluit voldoen. Ook kan als gevolg van wisseling van functie van lokalen de ventilatie voor een lokaal niet meer voldoen aan de eisen. Dat geldt ook voor verplaatsingsruimte (trappen, gangen). Het RIVM adviseert in een aanvullende notitie van 21 augustus jl. in ieder geval experts in te schakelen om naar de ventilatiesystemen te kijken, waar nodig bij te stellen en in sommige gevallen misschien te constateren dat de ventilatie niet voldoet.

Wij hebben voor het college de volgende vragen:

1. Is bij het College bekend of alle schoolgebouwen in Hof van Twente, hun lokalen en verplaatsingsruimten voldoen aan de minimumeisen van het huidig bouwbesluit, en de aanvullende notitie van het RIVM van 21 augustus, om verspreiding van het Covid-19 virus tegen te gaan? Zo niet, is het College bereid dit te inventariseren?

2. Is het College van plan om maatregelen te nemen, in samenwerking met schoolbesturen, om het problematische “binnenmilieu van bestaande schoolgebouwen’ aan te pakken en veiligheid te waarborgen?

3. Is het College van plan, conform de richtlijnen, (in samenspraak met de schoolbesturen) om advies in te winnen van een onafhankelijk expert over de ventilatiesystemen en met name over het gebruik hiervan?

4. Is het College van plan om op gepaste manier onze inwoners te informeren over de veiligheid en de luchtkwaliteit van schoolgebouwen?

Start van het nieuwe politieke seizoen

D66 D66 Utrechtse Heuvelrug 03-09-2020 06:15

Na een fijne zomer is deze week het politieke seizoen weer begonnen. En dat begint direct goed: er staat dit najaar een aantal grote onderwerpen op de agenda. De opwek van duurzame energie, woningbouw, huisvesting van scholen, bomenkap en de gemeentelijke financiën, om er een paar te noemen. Grote en belangrijke onderwerpen waarbij in sommige gevallen flinke emoties spelen.

Hoe geven we op lokaal niveau vorm aan het landelijke Klimaatakkoord om de stijging van de wereldtemperatuur te beperken? En hoe zorgen we daarbij dat onze bewoners en bedrijven betrokken zijn én blijven?

Hoe zorgen we voor voldoende betaalbare woningen in onze gemeente? Zodat bijvoorbeeld starters, maar ook verplegers, leraren en agenten die in onze gemeente werken hier ook kunnen wonen.

Hoe zorgen we ervoor dat er vaart wordt gemaakt met de onderwijshuisvesting, zodat álle kinderen binnen onze gemeente naar een gezond, duurzaam en flexibel schoolgebouw kunnen gaan?

Maar ook: hoe zorgen we er tegelijkertijd voor dat de groene uitstraling van onze gemeente behouden blijft en de toestand van de gemeentefinanciën verbeterd wordt?

Grote onderwerpen die soms op gespannen voet met elkaar staan. De fractie van D66 Utrechtse Heuvelrug is er, volledig uitgerust, helemaal klaar voor om met deze onderwerpen aan de slag te gaan, de vragen die er liggen te beantwoorden en andere fracties, maar vooral ook inwoners, op te zoeken om gezamenlijk tot resultaten te komen. Op een manier die u van ons gewend bent: optimistisch en toekomstgericht, maar ook redelijk en zoekend naar verbinding en oplossingen.

We hebben er zin in!

Namens de fractie,

Karin Oyevaar

Veilige luchtkwaliteit school: het college is aan zet

D66 D66 Enschede 13-08-2020 12:15

Toen ik op 29 mei vragen stelde over de luchtkwaliteit op school, deden sommigen daar lacherig over. Aerosolen, Maurice de Hond, nog niets aan de hand. Inmiddels, ruim een maand later, kwam het RIVM met het advies om toch naar die luchtkwaliteit van de schoolgebouwen te kijken. Dus stelde ik mijn vragen nog een keer (zie beneden). Met name wilde ik weten, of we een duidelijk beeld hebben van de stand van zaken op onze scholen.

Want maandag beginnen de scholen. Ouders, docenten en scholieren zijn terecht ongerust: je moet ventileren, maar hoe dan, als de ramen niet eens open kunnen? Voldoet dit dure ventilatiesysteem aan de corona eisen? En wat zijn die corona eisen eigenlijk? RIVM adviseert in ieder geval experts in te schakelen om naar de ventilatiesystemen te kijken, waar nodig bij te stellen en in sommige gevallen misschien te constateren dat de ventilatie niet voldoet. 

Nu is de luchtkwaliteit van scholen het ondergeschoven kindje van gemeentebestuur en schoolbesturen. Het zit namelijk zo: schoolbesturen zijn verantwoordelijk voor de bestaande gebouwen. Tenzij die gerenoveerd worden, want dan doet de gemeente mee, en ook de provincie en het rijk, met allerlei potjes. Nieuwbouw is voor kosten van de gemeente, maar de scholen moeten zelf de ventilatiesystemen onderhouden. Dat valt vaak duur uit en wordt dus soms achterwege gelaten. In ieder geval, de kennis en kunde die nodig zijn voor het onderhouden van die ventilatiesystemen zijn bij de gemeente te vinden.  Het College is dus het logisch aangewezen aanspreekpunt om verbeteringen aan te brengen.

De eisen aan luchtkwaliteit zijn sowieso niet indrukwekkend hoog, eerlijk gezegd. Ten minste sinds 2012 wordt er regelmatig gesproken over het slechte binnenklimaat van schoolgebouwen.  Daardoor neemt ziekteverzuim toe en verslechteren de schoolprestaties. Ieder jaar wordt daarover bericht en schoolbesturen en gemeente proberen ook samen aandacht te besteden  aan de luchtkwaliteit. Echter, wie zich verdiept in het Programma van Eisen Frisse Scholen, zal zien dat Klasse B als de norm wordt gezien (veel scholen voldoen daar niet aan). Daar hoort nagenoeg geen kwaliteitscontrole bij. Bovendien staan daarin zaken als legionella preventie. Niemand had toen van corona gehoord. Ook veel moderne ventilatiesystemen zijn gericht op duurzaamheid, dus vermindering van CO2 uitstoot en automatische regulering met sensoren enz. De ramen kunnen niet open. Dat schijnt nu juist problematisch te zijn. 

Bovendien is de pers vol met allerlei strijdige berichten, soms ronduit met paniekzaaierij. We zien ook dat men in omliggende landen toch andere maatregelen neemt. Logisch dat ouders en leerkrachten zich zorgen beginnen te maken. Is het wel veilig? Loop ik gevaar? Lopen mijn kinderen gevaar? Lopen oma en opa gevaar? 

Onderwijs is een grondrecht. De overheid heeft een plicht om zekerheid te geven over het veilige verloop van het onderwijsproces. Als eerste stap, door alle mogelijke risicopunten bij schoolgebouwen in kaart te brengen en  hierover duidelijk te communiceren. Als tweede stap, samen met schoolbesturen naar oplossingen zoeken. Eigenlijk had dat in de vakantie al kunnen gebeuren. 

Op de eerste schooldag zal die duidelijkheid in ieder geval niet komen. We verwachten op zeer korte termijn een reactie van de wethouder. Dit onderwerp is te belangrijk om te zeggen “dat zien we na de vakantie wel weer”.

Meer informatie:

Art. 35 vragen:

Is het College van plan, conform de nieuwe richtlijnen, wel een overzicht te maken van de gebouwen met onvoldoende luchtkwaliteit? Is het College van plan om maatregelen te nemen, al dan niet in samenwerking met schoolbesturen, om het problematische “binnenmilieu van bestaande gebouwen’ aan te pakken en veiligheid te waarborgen? Is her College van plan, conform de richtlijnen, om advies in te winnen van een onafhankelijk expert over de ventilatiesystemen en met name over het gebruik hiervan? Is het College van plan om op gepaste manier de burgers van Enschede te informeren over de veiligheid en de luchtkwaliteit van schoolgebouwen?

Veilige luchtkwaliteit school: het college is aan zet

https://enschede.d66.nl/2020/08/13/veilige-luchtkwaliteit-school-het-college-is-aan-zet/

U kunt deze video niet bekijken, omdat u cookies van YouTube niet heeft geaccepteerd. Verander uw instellingen om de video alsnog te bekijken.

Het bericht Veilige luchtkwaliteit school: het college is aan zet verscheen eerst op Enschede.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.