Nieuws van VVD inzichtelijk

31 documenten

Tramlijn 19: the story continues…

VVD VVD Delft 01-06-2023 07:00

Een nieuw hoofdstuk in het boek dat heet “De ellende van tramlijn 19”. Want ja, hij gaat binnenkort écht over de Sebastiaansbrug naar de campus van de TU rijden. Maar nee, dat doet hij niet ná 19.00 uur, ook niet in het weekend, en ook niet verder dan de Kruithuisweg. Dat betekent een achteruitgang van de OV-dienstverlening dan nu nog het geval is, namelijk met een buslijn die zowel vaker, langer als verder rijdt. Wat er mis ging? Een een-tweetje tussen de TU en een regionaal samenwerkingsverband, de MRDH (Metropoolregio Rotterdam Den Haag).

Vorige week vertrok ik voor een lang Pinksterweekend met het vliegtuig vanaf Rotterdam The Hague Airport. Dat betekende eerst een stuk lopen naar het station met onze koffers, dan met de trein naar Rotterdam Centraal en daarna met een bus weer een heel stuk ‘terug’ naar het vliegveld. Reistijd van deur tot deur: een uur. Manlief informeerde maar weer eens bij me: “Jij hebt dat tramdossier 19 toch in je portefeuille? Wanneer gaat hij nou eens doorrijden naar het vliegveld? Dat scheelt de helft aan reistijd!”. Ik moest hem teleurstellen: tram 19 die doorrijdt naar het vliegveld, dat zie ik eigenlijk niet meer gebeuren. Sterker nog: hij gaat voorlopig niet eens door tot het zuidelijkste puntje van de campus. En als kers op de taart: in de avonden en weekenden mag hij ook niet rijden.

Op het moment dat ik dit uitschrijf, realiseer ik wederom hoe bizar dit moet klinken. Dat was toch immers het doel van de nieuwe tramlijn: een betere verbinding naar het TU-terrein? Waarom dan deze koerswijziging? Ik kan jullie vertellen: de gemeente heeft er in ieder geval geen invloed op gehad. Het blijkt een onderlinge afspraak te zijn tussen de TU als eigenaar van de grond waar de tram overheen rijdt en het regionale samenwerkingsverband MRDH die het openbaar vervoer in de regio organiseert. Saillant detail: de gemeente Delft is één van de deelnemers van dat regionale samenwerkingsverband. Maar desondanks zegt de wethouder van niks te weten en lijken we helemaal buitenspel gezet.

Hoe dan nu verder? Hoe voorkomen we een verslechterde dienstverlening van het openbaar vervoer voor de Delftenaren die wonen aan de zuidkant van de campus? En hoe krijgen we als gemeenteraad de touwtjes weer een beetje in handen?  

Tijdens de raadsvergadering spraken alle fracties hun afkeer uit tegen het handelen van de TU en de MRDH. We hebben het college opgeroepen om met de MRDH en de TU in overleg te gaan om de tram toch óók in de avonden, weekenden en schoolvakanties te laten rijden op het hele traject. Verder stemde de raad unaniem in met de motie Verbeterde busdienstregeling Campus Zuid. Die motie vraagt het college om te lobbyen voor extra buslijnen in het zuiden van de campus en/of een ruimere dienstregeling van de buslijnen, zodat het zuidelijke deel van de campus tenminste net zo goed bereikbaar blijft met het openbaar vervoer als nu. Een meerderheid van de raad stemde ook in met de motie Verlenging Tram 19 naar Campus Zuid. In dat scenario zou de lijn via de Schoemakerstraat/Huismansingel alsnog naar het zuiden van de campus kunnen doorlopen.

Genoeg huiswerk voor de wethouder dus. En hopelijk is het ook een eyeopener voor dit college en de raad, namelijk dat we er in dossiers met de ‘reus’ TU echt bóvenop moeten zitten om de belangen van al onze inwoners goed te kunnen bewaken.    

Verkeersveiligheid in Venlo in gedrang?

VVD VVD Venlo 01-09-2020 06:05

De zomervakantie zit er weer op, de scholen zijn weer begonnen. Kortom het is weer drukker op de Venlose wegen en langzamerhand worden de dagen weer korter en het weer wisselvalliger. Een “gevaarlijke” cocktail die de verkeersveiligheid onder druk zet.

https://venlo.vvd.nl/nieuws/40571/verkeersveiligheid-in-venlo-in-gedrang

De VVD-Venlo is van mening dat een wegbeheerder alles in het werk moet stellen de verkeersveiligheid met maximale inspanningen te garanderen. De gemeente Venlo heeft de afgelopen 10 jaar dan ook flink geïnvesteerd in het verbeteren van de infrastructuur voor voetgangers, fietsers en bestuurders van gemotoriseerd verkeer. Iets dat tot een jaar of twee geleden dan ook leidde tot structurele afname van het aantal ongevallen.

Helaas is deze trend doorbroken en loopt het aantal ongevallen (met voetgangs, fietsers en gemotoriseerd verkeer) in Venlo naar ons beeld toch weer op. Treffend is de afgelopen zomerperiode, waar in de maanden juli en augustus tussen de 15-20 ongevallen (veelal met letsel) te registreren viel, met als absolute dieptepunt de dodelijke ongevallen in de maanden juni-juli. Dit is voor onze raadsleden Maurice en René aanleiding tot het stellen van schriftelijke vragen aan het college van burgemeester en wethouders.

Check de bijlage voor de vragen.

Schriftelijke vragen negatieve berichtgeving Keolis

VVD VVD Almere 08-07-2020 10:53

De Almeerse VVD is teleurgesteld dat Keolis in opspraak is geraakt. Wij zijn benieuwd wat dit voor effect heeft op het busvervoer in Almere. Keolis heeft namelijk een belangrijke rol in onze stad. Daarom hebben wij schriftelijke vragen gesteld aan het college.

1.    Bent u bekend met de berichtgeving over de door Keolis gepleegde Fraude?2.    Wat vindt u van de handelswijze van Keolis?3.    In hoeverre heeft de handelswijze van Keolis gevolgen voor de Almeerse concessie?4.    Bent u bereid te onderzoeken of de handelswijze van Keolis ook invloed heeft gehad op het verkrijgen van de concessie in Almere? Zo ja/nee, waarom?5.    Wat vindt u ervan dat het openbaar vervoer in Almere verzorgd wordt door een partij die op deze wijze in opspraak is gekomen?Toelichting: Inmiddels is duidelijk dat Keolis bij het verkrijgen van de concessie IJssel- en Vechtstreek, frauduleus gehandeld heeft. Provinciale staten van de betreffende provincies hebben daarom besloten dat de aanbestedingsprocedure overnieuw moet en dat Keolis het vervoer niet mag uitvoeren. Sinds 2018 verzorgt Keolis het busvervoer in Almere, zij vervult dus een belangrijke rol in de stad. Het is echter bepaald niet prettig om te vernemen dat een belangrijke partner zich op deze wijze schuldig maakt aan fraude. Daar komt bij dat ook in Almere de bussen van de Chinese fabrikant BYD rijden. Juist met die fabrikant zouden geheime ontoelaatbare afspraken gemaakt zijn. De Almeerse VVD hecht aan een standpunt van het college in deze kwestie.

HOV-bus variantenstudie

VVD VVD Ridderkerk 16-06-2020 03:12

https://ridderkerk.vvd.nl/nieuws/39902/hov-bus-variantenstudie

De VVD houdt op een verantwoorde manier van doorpakken. Wij zien echter nog steeds de spoedeisendheid niet in om het raadsvoorstel HOV-bus variantstudie vanavond te bespreken. Het tramtracé is van de baan en de subsidie-aanvraag bij de MRDH kan het gehele jaar door. Vanwege de omstandigheden zijn slechts 15 raadsleden aanwezig en het betreft toch een voorstel, waar vele miljoenen mee zijn gemoeid.

Bij een goed openbaar vervoer zijn veel mensen gebaat. Een railverbinding had daarbij zeker geholpen. In de plaats daarvan willen we als Ridderkerk investeren in Hoogwaardig Openbaar Vervoer. Dit HOV zou o.a. moeten leiden tot forse toename in regionale bereikbaarheid, verbeterde reistijd en meer comfort. Voor de verwezenlijking van deze doelen moeten we echter diep in de buidel tasten en de vraag daarbij is of de genoemde doelen wel behaald kunnen worden.

Voor de eerste fase is ongeveer 4,5 miljoen euro nodig, waarbij ervan uitgegaan, en als voorwaarde wordt gesteld, dat de Metropoolregio Rotterdam-Den Haag eveneens zo’n 4,5 miljoen investeert. Dit laatste is echter nog niet zeker. En wat krijgen hiervoor terug? Twee HOV-lijnen en een geschatte tijdwinst door Ridderkerk van enkele minuten. Die tijdwinst is alleen mogelijk, wanneer alle benodigde aanpassingen gedaan kunnen worden en er geen files staan/opstoppingen zijn.

Helaas kan er ook niet gegarandeerd worden, dat alle buslijnen binnen Ridderkerk behouden blijven en de loopafstand naar bushaltes kan door de nieuwe lijnvoeringen een stuk groter worden. Er wordt aangegeven dat het aantal reizigers door de verbeteringen met 12-15% kan groeien. Op de vraag hoeveel passagiers, die in Ridderkerk van het openbaar vervoer gebruik maken, dat in absolute aantallen zijn, blijft men het antwoord schuldig. Dat hangt van zoveel factoren af, dat men geen absolute getallen kan noemen. De percentuele reizigersgroei zullen we dan maar als aanname beschouwen.

De VVD heeft grote vraagtekens of de forse investering voor een zeer beperkt aantal minuten tijdwinst, enig extra comfort, een beperkt aantal extra passagiers en de bijkomende nadelen, de moeite waard is. Waarbij ook nog in ogenschouw genomen moet worden, dat op de langere termijn investeringen van maar liefst tussen de 23 en 28 miljoen euro nodig zijn, wanneer de snelheid, regelmaat en betrouwbaarheid van de HOV lijnen niet langer gegarandeerd kunnen worden.

Gezien alle onzekerheden in de plannen en de nog onbekende (financiële) gevolgen van de corona crisis vindt de VVD de investeringen buiten proportie en is daarom tegen het raadsvoorstel.

Bouwend Haarlem organiseerde een bijeenkomst

VVD VVD Haarlem 12-02-2020 09:16

Bouwend Haarlem organiseerde een bijeenkomst om van gedachten te wisselen over de “Mobilitietstransitie”. Twee experts vertelden hun verhaal.

https://haarlem.vvd.nl/nieuws/38317/bouwend-haarlem-organiseerde-een-bijeenkomst
Samen Bouwen aan BereikbaarheidMooie historische steden, een rustiek polderlandschap en een ruim werkaanbod: de Metropoolregio Amsterdam (MRA) is een aantrekkelijke en veelzijdige regio. Ruim 2,4 miljoen mensen wonen hier. De economie groeit flink en dat trekt nóg meer bedrijven en mensen aan. Tussen 2017 en 2040 komen er zelfs nog 250.000 woningen bij.Deze verstedelijking biedt kansen, maar heeft ook een schaduwzijde. De wegen en het openbaar vervoer hebben hun grenzen al bijna bereikt. De uitdaging is om in deze dynamiek een aantrekkelijk woon- en vestigingsklimaat te behouden. Dat lukt alleen door goed samen te werken. Daarom slaan Rijk en MRA-regio de handen ineen met het programma Samen Bouwen aan Bereikbaarheid.Aldus programmamanager Lennart Salemink. Niet onverwacht, maar toch een beetje teleurstellend was dat er nog geen concrete plannen zijn voor een Kennemertunnel of een Lightrail naar Schiphol en de Zuidas. De focus voor onze directe omgeving ligt op dit moment op het Rottepolderplein.Het programma Samen Bouwen aan Bereikbaarheid bepaalt de ambities voor bereikbaarheid tot 2040 en werkt deze uit in een stappenplan. Met prioriteiten, maatregelen en een heldere taakverdeling, zodat duidelijk is langs welke weg de komende jaren vooruitgang wordt geboekt. Joris en ik hebben bij Lennart nog een keer onze wensen onder de aandacht gebracht. We wachten af!Mobility as a ServiceRaymond Gense van “Pon Next Urban Mobility” vertelde over Mobility as a Service, kortweg MaaS. Pon is bekend van Volkswagen en natuurlijk als importeur van uw Lamborghini, maar is ook producent van fietsen en eigenaar van Greenwheels.Het begrip MaaS wordt momenteel gebruikt als een soort verzamelnaam voor een verscheidenheid aan technologische oplossingen rondom multi modaal reizen. Volgens Gense is er dringend behoefte aan een meer concrete invulling van het begrip MaaS. De aankomende periode zal daarom gebruikt moeten worden om de eerste MaaS-achtige oplossingen in Nederland operationeel in gebruik te nemen. Hierdoor raken alle betrokken stakeholders meer vertrouwd met de praktische en operationele aspecten van een MaaS oplossing. Daarnaast geven pilot projecten het inzicht in de eerste ervaringen van reizigers, op basis waarvan MaaS weer kan worden doorontwikkeld.Er zijn veel mogelijkheden, maar de eindgebruiker van een MaaS oplossing moet de noodzaak om zijn mobiliteitsgedrag te veranderen echt daadwerkelijk inzien om MaaS succesvol te laten zijn, bijvoorbeeld in een verkorting van de reistijd, een financiële besparing of een meer plezierige ervaring waarbij verschillende modaliteiten naadloos op elkaar aansluiten.MaaS-achtige oplossingen zullen volgens Gense in de aankomende 5-10 jaar steeds verder worden doorontwikkeld tot een punt waarop mobiliteit in grootstedelijke gebieden dermate collectief beschikbaar is, dat de stedelijke inwoner ook zonder het bezit van eigen voertuigen efficiënt kan reizen. Hij ziet daarbij meerdere MaaS oplossingen voor zich die onderling verbonden zijn. En dat onderling verbinden is één van de grote uitdagingen. En ook logistiek zijn er uitdagingen. Zo zijn er mensen die een elektrische auto leasen, maar in de schoolvakantie willen die allemaal tegelijk een stationcar met benzinemotor om naar de wintersport te gaan. En waar haal je die auto’s dan vandaan? Kortom, er zal nog heel wat water door het Spaarne stromen voor we allemaal onze auto hebben vervangen door een mobiliteitspas.

3e ontsluitingsweg

VVD VVD Edam-Volendam 24-01-2020 04:02

De aanleg daarvan is weer een stap dichterbij gekomen! Het is alweer even geleden dat ik een stukje schreef. Het Kerstreces en een vakantie zaten er tussen. Maar inmiddels draait alles weer op volle toeren. De hoogste tijd voor een nieuwe ‘thema van de week’ dus. En het ging ergens over deze week!

https://edamvolendam.vvd.nl/nieuws/38086/3e-ontsluitingsweg

Wat ik persoonlijk erg leuk vind om te horen, is dat zowat de hele regio geïnteresseerd is in onze aanpak van de Omgevingsvisie. Wij kozen voor een zeer uitgebreid participatietraject, met betrokkenheid van jong tot oud, een mobiel praathuis, een spel-aanpak over de toekomst van Edam-Volendam.

En nu worden nu regelmatig gevraagd om bij anderen te komen vertellen over onze aanpak en onze aanpak vindt daar navolging. Een mooi compliment! Zeker voor de betrokken ambtenaren die hier hard aan hebben getrokken. Ondertussen krijgen we een grotere rol in de regio. Zo schuiven we aan in de Regiegroep van de Metropoolregio Amsterdam en gaan we naast Economie, nu ook een trekkersrol vervullen bij het thema Landschap. Daardoor krijgen we meer zicht en grip op de kansen en bedreigingen.

Maar het grootste nieuws is wat mij betreft de mondelinge deal met Scholtens. Zij hebben gezegd ons bod onverkort te accepteren, voor de aankoop van de laatst benodigde stukken grond voor de 3e ontsluitingsweg. Dat gaan we zo snel mogelijk zwart op wit vastleggen. Dat betekent dat onteigening dan niet meer nodig is en dat het risico op vertraging een stuk kleiner is geworden! Het kan ons denk ik ook een stap dichter bij woningbouw in de Lange Weeren brengen.

En dan zijn we er nog niet. Deze week was er ook een inloopbijeenkomst over de kermis in Volendam in 2020. Het verliep soms wat rommeling, maar iedereen kon zijn vragen kwijt. Die vragen gingen meer over taxi’s bijvoorbeeld, dan over de kermisopstelling zelf. Dat klinkt goed. Wat de kermis betreft, verandert er aan het gebied rondom de Conijnstraat niets.

En ook op het Europaplein, in de Zeestraat en op het AMVO-terrein blijft de kermis. Om alle attracties kwijt te kunnen, komt er een stukje Julianaweg bij, namelijk aan 1 kant van de weg, tussen de Zeestraat en de Bokkingstraat. Zodra dat kan, zullen we bekend maken hoe de opstelling ongeveer gaat worden.

En dan is er nog de markt in Volendam. Deze warenmarkt heeft een tijdje in de Populierenlaan gestaan. Dat was zowel economisch als qua openbaar vervoer geen blijvende situatie. Nadat de markt terug was gekeerd in de Zeestraat en op het Europaplein, kwamen ook de klachten over het aanzicht (op de achterkant) van de markt weer terug.

Vanaf volgende week wordt de opstelling van de markt daarom anders. In de Zeestraat komen kramen tegenover elkaar. Daardoor ontstaat er deze zomer ook ruimte voor terrassen op het Europaplein. Het AMVO-terrein blijft straks bereikbaar via de Zeestraat. En de parkeergarage onder Havenhof blijft bereikbaar via de Bokkingstraat. En wie weet zijn we er daarmee nog niet. Want rondom het Europaplein ontstaan steeds meer ideeën en initiatieven. Ook voor evenementen. Aan de animo ligt het niet!

Wim RunderkampWethouder

Mobiliteit voor iedereen

VVD VVD Gouda 20-01-2020 06:51

Iedereen moet zich vrij kunnen verplaatsen. Transport van personen en goederen dient op een veilige, vlotte, efficiënte en duurzame manier te gebeuren. Om dat te bereiken is het van belang te blijven vernieuwen en te blijven investeren in de infrastructuur voor zowel persoonlijk, vracht-, als openbaar vervoer.Zo werd in de 13e eeuw het veenriviertje De Gouwe met de Oude Rijn verbonden en vanaf dat moment maakte de regio Gouda deel uit van een belangrijke internationale handelsroute. Dit heeft enorm bijgedragen aan de groei en welvaart in de regio Gouda.Het is een simpel voorbeeld waarmee het belang van goede infrastructuur die door innovatief denken en regionale samenwerking tot stand komt wordt geïllustreerd.In de moderne tijd leveren de groei van de bevolking, de intensivering van verkeersstromen, de energietransitie en de noodzaak van een veilige en leefbare samenleving complexe vraagstukken en dilemma’s op.We zullen antwoorden moeten vinden op de vraag hoe ontsluiting van woonkernen, binnensteden en bedrijfsterreinen kan worden gerealiseerd met als voorwaarde dat dit veilig gebeurt en dat onze omgeving leefbaar blijft.Mobiliteit is een vraagstuk met lokale en regionale aspecten. Het treft veel verschillende doelgroepen. Daarom gaan wij graag in gesprek met u en horen wij uw mening, ideeën en inbreng. Daarom nodigen de VVD afdelingen Alphen a/d Rijn, Bodegraven-Reeuwijk, Gouda, Krimpenerwaard, Waddinxveen en Zuidplas u uit om van te gedachten wisselen over knelpunten en oplossingsrichtingen met als doel het verbeteren van de bereikbaarheid van onze regio. Datum: donderdag 6 februari 2020Locatie: Het kantoor van Nu, Peperstraat 20, 2801 RE GoudaHet programma:19:00 Zaal open19:30 Inleiding door Ellen Lastdrager - Managing Director Traffic & Transport bij TNO20:00 Centrale vraagstelling20:30 Break out sessies21:30 Evaluatie en discussie22:30 Afsluiting U mag van ons een inspirerend programma verwachten, van u verwachten wij een prikkelende dialoog. Doet u mee? Meld u dan aan via de link:https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfqb5BCCgQMz6RLqO6yGt64zqJ0-FaLsVKJQlR5PGfF-4EoSA/viewform

Doorrijden!

VVD VVD CDA PvdA Apeldoorn 14-10-2019 05:06

Aan het eind van de vorige eeuw begon het verkeer in Apeldoorn op veel punten vast te lopen. De VVD vond (en vindt) dat een goede doorstroming op de ring en hoofdwegen van Apeldoorn essentieel is. Daarom luidde de titel van het verkiezingsprogramma in 2002: Doorrijden!

https://apeldoorn.vvd.nl/nieuws/36805/doorrijden

© De Stentor

Een van de punten in het programma was de ondertunneling van het spoor in de Laan van Osseveld. In de jaren vanaf 2002 tot nu heeft de VVD via vragen en moties continu aandacht gevraagd voor de ondertunneling. In de raadsperiode 2006-2010 kwam de PvdA met een BLOG waarin geklaagd werd over de grote wachttijden voor het spoor in de Laan van Osseveld en de Laan van Erica. VVD-raadslid Sytse Wiering zag zijn kans schoon en diende een motie in om de ondertunneling snel te regelen. Helaas draaide de PvdA en ook het CDA was tegen.

Het sentiment in politiek Apeldoorn veranderde toen er vanuit Den Haag een potje kwam om conflicten tussen de auto en het spoor op te lossen. Het grote aantal onveilige spoorwegovergangen in Nederland was de grootste aanleiding om dit potje te creëren. In goede samenwerking met VVD-statenlid Anja Prins heeft Sytse bij de provincie gepleit voor cofinanciering. De helft zou worden betaald door het Rijk, een kwart door de Provincie en een kwart door de Gemeente Apeldoorn. De VVD heeft dit resultaat naar het College van B&W gebracht met als opdracht om de ondertunneling uit te werken, En zo geschiedde. In 2022 is de tunnel gereed met 2x2 rijbanen!

Zo zie je: politiek is voor mensen met een lange adem en voor mensen die samen kunnen en willen werken. Op naar tunnels onder het spoor in de Laan van Erica en Laan van Spitsbergen. Doorrijden! 

Hoorn moet meer stad worden! Hoorn ...

VVD VVD Hoorn 30-07-2019 13:01

Hoorn moet meer stad worden! Hoorn staat voor een keuze uit twee richtingen: doorgaan op de huidige weg ('afronden' van de huidige stad) met een afnemend draagvlak voor (maatschappelijke) voorzieningen. De VVD kiest voor een ontwikkelende gemeente die groeit en bloeit, waarvan het voorzieningenniveau op peil blijft en waarvan de bevolking in balans is doordat vergrijzing wordt tegengegaan. Meer stad houdt in bouwen voor onze jongeren en voor de doorstroming. Het is van belang dat we jongeren vanuit de gehele regio weten te binden. Zij vertrekken na de studie dan niet naar de overvolle en dure randstad. Er zal daarom zo snel mogelijk meer, hogere en betaalbare woningen gebouwd moeten worden voor deze doelgroep. Wij zien voldoende mogelijkheden rondom het station maar ook op de locatie De Nieuwe Steen voor woningbouw. Beide locaties zijn nabij voorzieningen (binnenstad en Huesmolen) die daardoor een nieuwe impuls krijgen. Meer stad betekent ook een ondergrondse parkeerplaats rondom het station met voldoende plekken voor onze bezoekers. Een parkeerplaats die een verbinding legt tussen de noord -en zuid kant van het station (transferium en Noorderveemarkt). Bezoekers kunnen dan via de Maelsonstraat gelijk de parkeergarage inrijden en met de roltrap kom je dan gelijk in de stad dan op de Veemarkt of bij de Kleine Noord uit. Vanzelfsprekend houdt meer stad ook in een uitstekende verbinding van het openbaar vervoer richting Amsterdam, Schiphol maar ook richting Lelystad. Met het oog op de komst van Lelystad Airport zal er wat de VVD betreft meer geïnvesteerd moeten worden in verbetering van de verbindingen van- en naar Lelystad.

Alternatief personenvervoer

VVD VVD Haarlem 11-07-2019 07:54

In de commissie Ontwikkeling spraken we over alternatief personenvervoer, BIOS-groep (vervoer aan huis) hoor ik u denken? Nee, het gaat om vervoer langs culturele en toeristische attracties in de stad met bijvoorbeeld tuktuks of fietstaxi’s.

https://haarlem.vvd.nl/nieuws/36062/alternatief-personenvervoer

Kleinschalig is de bedoeling met allerlei voornemens om het te beteugelen. Het voornemen van het college komt voort uit een eerdere wijziging van de APV waaruit deze beleidsregels voortvloeien.

De VVD vraagt zich af of dit wel past in de binnenstad van Haarlem en of het niet overlastgevend is in de nauwe straten en fietspaden van onze stad. Het is daarnaast de vraag of er capaciteit is en vooral hoe het college hierop gaat handhaven en dit evalueert. Voorlopig wil men dit pas na vijf jaar evalueren, te lang wat de VVD betreft. We zullen de ontwikkeling van het vervoer scherp in de gaten houden.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.