Nieuws van politieke partijen over VVD inzichtelijk

173 documenten

Verkeersonveiligheid in de kernen, 13 hotspots!

VVD VVD Krimpenerwaard 03-09-2021 07:33

https://krimpenerwaard.vvd.nl/nieuws/45222/verkeersonveiligheid-in-de-kernen-13-hotspots

De uitkomst uit de enquête laat duidelijk zien dat verkeersonveiligheid verder gaat dan alleen de harde ongevallencijfers. Wij vinden het belangrijk dat er ook gekeken wordt naar de 'zachte' kant. Pas dan is er een compleet beeld van de verkeerssituatie en kan er vervolgens aan een oplossing worden gewerkt. 

Het heeft even geduurd, maar het resultaat laat 13 hotspots verspreid over de gemeente zien. Op 1 staat de Burgemeester Neetstraat in Ouderkerk aan den IJssel bij winkelcentrum de Wetering. Gevolgd door de Kerkweg in Lekkerkerk en Koolwijkseweg in Stolwijk.

Nu de gemeente de meest prangende situaties in beeld heeft, is het wat ons betreft belangrijk om ook de volgende stap te zetten. Hoe kunnen deze situaties worden opgelost, zodat de verkeersveiligheid in (en om) de kernen wordt verbeterd. Wordt vervolgd.

Uit onze beschouwingen van 9 juli 2019;

Doordat er de komende jaren steeds meer wordt gebouwd in en rond de kernen komt de verkeersveiligheid ook meer onder druk te staan. De kadernota gaat uit van een ambitie dat in 2022 50% van de inwoners geen onveilige situaties meer ervaren. Wij vragen aandacht voor een intensiever beleid om de verkeersveiligheid juist in de kernen te verbeteren en vragen het college om een 10-punten plan per kern. Mede samengesteld door de inwoners. Wij hebben hiervoor motie M19-42 voorbereidt, ‘Verkeersveiligheid in de kernen’. 

Motie Verkeersexamen

VVD VVD Baarn 27-04-2021 00:05

https://baarn.vvd.nl/nieuws/44008/motie-verkeersexamen

© defietsmeesters

Ons raadslid Maike Koenders nam het initiatief tot het indienen van een motie om de groep 8-ers van dit jaar, die vorig jaar door Corona geen praktijk verkeersexamen hebben gedaan, dit alsnog te organiseren. De motie kreeg een ruime meerderheid. Maike had hier al eerder vragen over gesteld: Schriftelijke vragen fietsexamen

Het zou uit het oogpunt van verkeersveiligheid goed zijn als het alsnog kan plaatsvinden. Medewerking van scholen en de afdeling Baarn van VVN is nodig. We gaan zien of het daadwerkelijk gerealiseerd kan worden.

Luister ook dit radio interview op RTV Baarn met Maike Koenders: https://rtvbaarn.nl/?p=10754

Grote terrassen op Roode Steen en Kerkplein permanent, dankzij wilde motie | Hoorn

GroenLinks GroenLinks VVD D66 Hoorn 25-06-2020 00:00

De terrassen op de Roode Steen en het Kerkplein mogen langer ook midden op het plein blijven staan. Dat is het resultaat van het initiatief van GroenLinks, D66 en VVD. Samen met nog vijf fracties dienden ze een wilde motie in, die unaniem werd aangenomen.

‘De grote terrassen doen geen afbreuk aan de mooie historische binnenstad,’ zegt Patricia Kusters. ‘Bovendien is de afsluiting van de Roode Steen voor gemotoriseerd verkeer ook goed voor een fijne binnenstad.’

Misgelopen omzet inhalen

De grote, ruime terrassen zijn niet alleen heel gezellig, ze zijn ook goed voor de lokale economie, staat in de wilde motie, en ze zorgen voor extra gemeentelijke inkomsten. Bovendien geven ze horeca-ondernemers de kans om misgelopen omzet van de afgelopen maanden in te halen.

Unaniem

De terrassen mogen in elk geval tot 1 november blijven staan zoals ze nu staan. In de wilde motie wordt ook gevraagd om te onderzoeken of de terrassen ook volgende jaren zo kunnen worden neergezet. De motie werd unaniem aangenomen.

Geen auto’s en motoren op Roode Steen

De Roode Steen blijft dus tot 1 november afgesloten voor gemotoriseerd verkeer. Wat gebeurt er volgend jaar met het verkeer? ‘We willen de verkeersstromen laten onderzoeken en met een goed voorstel komen voor de afsluiting van de Roode Steen voor auto’s en motoren,’ zegt Patricia. ‘Daarin kijken we ook naar de bereikbaarheid van de winkels en de wensen van bewoners van de binnenstad.’ De evaluatie van de grote terrassen, het onderzoek naar de afsluiting van het plein en het voorstel om de terrassen permanent zoveel ruimte te gunnen, wordt uiterlijk 1 maart volgend jaar afgerond en voorgelegd aan de raad.

Op alle rotondes fietsers voorrang!

VVD VVD Den Helder 07-06-2020 03:13

Den Helder moet de meest fietsvriendelijke gemeente van Nederland worden. Dan zeggen wij: Laten we dan beginnen met fietsers voorrang geven op alle rotondes in onze stad!

https://denhelder.vvd.nl/nieuws/39786/op-alle-rotondes-fietsers-voorrang

Deze maand wordt de nieuwe Fietsvisie behandeld in de gemeenteraad. Belangrijkste punt in deze visie is het streven om de meest fietsvriendelijke gemeente van Nederland te worden. De VVD vindt dat er dan niet aan ontkomt om te regelen dat fietsers voortaan voorrang krijgen op alle rotondes in onze gemeente. Bijv. op de Vijfsprong in het centrum en op de Zuidwal in Julianadorp. Veel auto’s, sowieso alle Duitsers (!), stoppen nu ook al voor fietsers. Omdat het nu niet duidelijk is. Of omdat je naast een zebrapad staat. Dat komt de veiligheid niet ten goede. Maar belangrijkste reden: als je de meest fietsvriendelijke gemeente van NL wil worden, als je fietsgebruik zoveel mogelijk wil stimuleren, regel dan eenduidige voorrang voor fietsers!

Schriftelijke vragen over alternatieven Duinpolderweg

VVD VVD Hillegom 29-04-2020 07:30

https://hillegom-lisse.vvd.nl/nieuws/39223/schriftelijke-vragen-over-alternatieven-duinpolderweg

VVD Lisse is ervan overtuigd dat er enkele mooie nieuwe oplossingen zijn voor een betere mobiliteit in en rond Lisse. In schriftelijke vragen hebben wij het college gevraagd of zij onze analyse deelt, alsmede de gekozen oplossingsrichtingen. Verder vragen wij het college om initiatieven te nemen.

 

Verbeteringen zien wij in de verbreding van de N207, inclusief een bredere brug. Een reconstructie van de aansluiting van de N207 met de N208. En het ondertunneld doortrekken naar de N206.

 

Verder een betere brugverbinding met ons dubbeldorp Lisserbroek. Eventueel door de nieuwe brug bij het Fioretti College ook voor ander verkeer dan HOV-bussen en fietsen open te stellen.

 

Daarnaast kan in samenspraak met Teylingen naar verbeteringen van de doorstroming bij de rotondes in Sassenheim-noord worden gekeken. Het college moet volgens het reglement van orde voor 28 mei reageren.

 

Voor onze schriftelijke vragen, inclusief de voorafgaande analyse en een situatieschets: <pdf schriftelijke vragen>

Schriftelijke vragen over alternatieven Duinpolderweg

VVD VVD Lisse 29-04-2020 07:30

https://hillegom-lisse.vvd.nl/nieuws/39223/schriftelijke-vragen-over-alternatieven-duinpolderweg

VVD Lisse is ervan overtuigd dat er enkele mooie nieuwe oplossingen zijn voor een betere mobiliteit in en rond Lisse. In schriftelijke vragen hebben wij het college gevraagd of zij onze analyse deelt, alsmede de gekozen oplossingsrichtingen. Verder vragen wij het college om initiatieven te nemen.

 

Verbeteringen zien wij in de verbreding van de N207, inclusief een bredere brug. Een reconstructie van de aansluiting van de N207 met de N208. En het ondertunneld doortrekken naar de N206.

 

Verder een betere brugverbinding met ons dubbeldorp Lisserbroek. Eventueel door de nieuwe brug bij het Fioretti College ook voor ander verkeer dan HOV-bussen en fietsen open te stellen.

 

Daarnaast kan in samenspraak met Teylingen naar verbeteringen van de doorstroming bij de rotondes in Sassenheim-noord worden gekeken. Het college moet volgens het reglement van orde voor 28 mei reageren.

 

Voor onze schriftelijke vragen, inclusief de voorafgaande analyse en een situatieschets: <pdf schriftelijke vragen>

Werkbezoek VVD statenfractie inzake burgervlotbrug

VVD VVD Schagen 17-02-2020 07:12

Op 21 februari bezoeken VVD Statenleden Burgervlotbrug, om een kijkje te nemen bij de locatie waar mogelijk een nieuwe vaste oeververbinding kan komen.

https://schagen.vvd.nl/nieuws/38376/werkbezoek-vvd-statenfractie-inzake-burgervlotbrug

De historische vlotbrug in Burgervlotbrug geeft ondernemers en inwoners in de regio al lang overlast. De brug kent een breedte van één rijbaan, waardoor verkeer vaak vastloopt. Zwaar verkeer kan geen gebruik maken van de brug, waardoor vracht en landbouwverkeer 14 kilometer moet omrijden. Er zijn met enige regelmaat ongevallen met de brug, met langdurig omrijden voor inwoners en stremmingen voor de scheepvaart tot gevolg. Kortom, inwoners en ondernemers willen een normale, vaste oeververbinding over het Noord-Hollands kanaal.

Sinds begin jaren ’70 voerende dorpen Burgervlotbrug en Burgerbrug samen met de bedrijvenvereniging Zuid Zijpe actie voor een vaste oeververbinding. De provinciale statenverkiezingen van 2019 leek er licht aan het eind van de tunnel. Een meerderheid van de partijen gaf in de Kieswijzer aan achter het plan van de inwoners en ondernemers te staan(zie bijlagen). Tot op heden is echter onduidelijk hoe hier gevolg aan gegeven kan worden. Inwoners en ondernemers zijn dan ook blij met het bezoek van een afvaardiging van de provinciale VVD-fractie.

Wij gaan graag met u in gesprek over de voorgeschiedenis, de plannen voor een vaste oeververbinding en de weg daarnaartoe. U bent van harte welkom! De planning voor het programma van 21 februari:

15.00 uur: aankomst café Halfweg Burgerbrug (Burgerweg 9, Burgerbrug)15.05 uur: bezoek vlotbrug, te voet15.45 -16.05 uur: toelichting problematiek (wethouder Jelle Beemsterboer)16.05 -16.15 uur: belang ondernemers (voorzitter OFS Hans Bouterse)16.20 -16.30 uur: belang inwoners (Nancy Tesselaar)16.35 -16.45 uur: belang binnenvaart (voorzitter Schuttevaer Hans Stammes en Andries de Weerd)16.45 -16.50 uur: belang tweede brug (oud-ondernemer Dhr. W. Kramer)16.50 -17.00 uur: lokale ondernemers (voorzitter bedrijvenvereniging Zuid Zijpe, Gustaaf Hoogland)17.00: uur in gesprek met inwoners en ondernemers onder het genot van een hapje en drankje

Zie ook ons eerdere bericht: VVD Schagen blijft pleiten voor vaste oeververbinding bij Burgervlotbrug

Huisvesting arbeidsmigranten gereguleerd

VVD VVD Hollands Kroon 28-12-2019 09:05

De economische groei betekent een aanslag op de beroepsbevolking. Zoals bekend krimpt die, zodat er bij veel bedrijven vraag is naar personeel.

Gelukkig zijn arbeidsmigranten beschikbaar om de piekbehoefte in te vullen. Dat mag er niet toe leiden dat in het buitengebied een teveel aan logiesaccommodaties voor arbeidsmigranten ontstaat. In de bestuurscoalitie is afgesproken dat strak moet worden gereguleerd. Daarvoor zijn nieuwe beleidsregels vastgesteld. Niet meer in woningen in de kernen en bij voorkeur in grootschalige accommodaties op of bij bedrijventerreinen. De VVD vindt de ontwikkeling van een hoogwaardige huisvestingslocatie bij het Joods Werkdorp bij Nieuwesluis bespreekbaar, mits parkeren en verkeersveiligheid goed zijn geregeld.

BLOG 280: Schakelen!!

VVD VVD Lochem 15-12-2019 07:53

Afgelopen maandag werd de het project Schakel Achterhoek – A1 gedeeld met de raad. De rondweg Lochem, de herinrichting van de Goorseweg en de aansluiting van de N825. En natuurlijk de verbinding met de stad.

https://lochem.vvd.nl/nieuws/37703/blog-280-schakelen

Ik mopper wel eens op de gemeente. Op het tempo of op de kosten maar wanneer het goed gaat mag het ook gezegd! Over dit project ben ik positief. De provincie investeert flink in de verbinding van de Achterhoek met de A1 om economie en mobiliteit te verbeteren. En onze gemeente schakelt mee. We richten de Goorseweg opnieuw in, het gebied tussen station en Twentekanaal wordt aantrekkelijk en de verbindingen met de stad worden fietsvriendelijk en veiliger. 

Inwoners in Eefde, Epse en Gorssel vragen zich wel eens af of er niet teveel of te vaak alleen maar geld in Lochem-stad wordt geïnvesteerd maar ik zie als raadslid een mooie balans in de plannen van dit college. Goede samenwerking met Rijkswaterstaat maakt de sluis bij Eefde en de aansluiting A1 bij Epse af. De Travers in Eefde wordt binnenkort afgemaakt tot aan het Twentekanaal en nu is het tijd voor Lochem. 

Qua timing past het ook goed. Aansluiting bij de centrumvisie. Verkeer, doorstroming, verbeterde veiligheid voor fietsers en voetgangers en passend in de economische aanpak en de visie op recreatie en toerisme. 

Bij het begrotingsdebat stelden sommigen de vraag of de gemeente wel al dat geld moet uitgeven aan infrastructuur. Mijn antwoord? Ja, volmondig ja. Infrastructuur maakt mobiliteit en dat is echt niet alleen asfalt en auto’s. Een nieuwe brug over het Twentekanaal ontlast het centrum van vrachtwagens en maakt fietsen maar ook wonen in onze wijken beter. 

Ik heb ook veel zin in de uitwerking van het voorplein bij het station. Onze gemeente wordt beter bereikbaar wanneer dat plein een functie krijgt en gaat leven, verbonden wordt. Aangeschakeld. En er blijft voldoende ruimte voor groen. Aan het water. 

We schakelen de Kop van Oost er aan, een mooie nieuwe woonwijk tussen Berkel en Twentekanaal, vlak bij het station, randje centrum en straks zonder hinderlijk verkeer over de Goorseweg-Havenstraat. Komende jaren komen de plannen bij elkaar. Schakelen, doorschakelen, omdat het kan! Voor nu, eerst heel fijne feestdagen! En op naar volgend jaar! D’r an! 

Erik Haverkort

Afscheid Jair Eisenmann

VVD VVD Amsterdam 14-11-2019 08:12

Op 12 november is tijdens de Algemene Ledenvergadering (ALV) van de Amsterdamse VVD bekend gemaakt dat vice-voorzitter Jair Eisenmann, na vijf jaar, heeft aangegeven per deze datum uit het bestuur te treden.

https://www.vvdamsterdam.nl/nieuws/37322/afscheid-jair-eisenmann

De afgelopen jaren heeft Jair met grote inzet en toewijding het vice-voorzitterschap vervuld: van de fusie met lokale netwerken Diemen en Weesp, tot de voorbereidingen van de verkiezingen van de gebiedscommissies in de stadsdelen in 2018.

We vinden het ontzettend jammer afscheid te nemen van Jair als bestuurslid, hij heeft ontzettend veel betekend voor de Amsterdamse VVD. Maar weten ook dat hij hierdoor meer tijd krijgt voor zijn andere activiteiten, zoals zijn geliefde stichting Gilat.  

Tijdens de ALV heeft het bestuur een gemotiveerd voorstel gedaan aan de leden het aantal bestuursleden terug te brengen van 8 naar 7, welk voorstel door de leden unaniem is aangenomen. Statutair kan het bestuur vervolgens een vice-voorzitter uit zijn midden aanwijzen. Het bestuur zal de ALV volgend najaar informeren of deze gewijzigde samenstelling passend is gebleken.

Het bestuur van de Amsterdamse VVD is verheugd u te mogen melden dat het per 13 november 2019 Mariëlle Paul aanwijst als vice-voorzitter, zij zal deze rol bekleden naast haar portefeuille Ledenbehoud- en werving. Wij zijn ervan overtuigd dat Mariëlle, met al haar ervaring en kwaliteiten, deze rol uitstekend zal vervullen. 

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:Arial; panose-1:2 11 6 4 2 2 2 2 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-536859905 -1073711037 9 0 511 0;} @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-536870145 1107305727 0 0 415 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;} @font-face {font-family:"Segoe UI"; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-469750017 -1073683329 9 0 511 0;} @font-face {font-family:"\.SF UI Text"; panose-1:0 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-alt:Cambria; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:auto; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; line-height:14.0pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:11.0pt; font-family:Arial; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} p.xp1, li.xp1, div.xp1 {mso-style-name:x_p1; mso-style-unhide:no; mso-margin-top-alt:auto; margin-right:0cm; mso-margin-bottom-alt:auto; margin-left:0cm; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:EN-GB; mso-fareast-language:EN-GB;} span.xs1 {mso-style-name:x_s1; mso-style-unhide:no;} p.xp2, li.xp2, div.xp2 {mso-style-name:x_p2; mso-style-unhide:no; mso-margin-top-alt:auto; margin-right:0cm; mso-margin-bottom-alt:auto; margin-left:0cm; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:EN-GB; mso-fareast-language:EN-GB;} span.xapple-converted-space {mso-style-name:x_apple-converted-space; mso-style-unhide:no;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:11.0pt; mso-ansi-font-size:11.0pt; mso-bidi-font-size:11.0pt; font-family:Calibri; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;} @page WordSection1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} -->

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.