Nieuws van VVD over VVD inzichtelijk

40 documenten

VVD pleit voor coronacrisisteam

VVD VVD Schouwen-Duiveland 10-04-2020 01:20

De publicatie in de Wereldregio naar aanleiding van de motie VVD Schouwen-Duiveland:

https://schouwen-duiveland.vvd.nl/nieuws/39001/vvd-pleit-voor-coronacrisisteam

© Wereldregio

Download hier het volledige krantenbericht van de Wereldregio:

VVD laat zich informeren over bereikbaarheid eiland tijdens werkzaamheden Heinenoordtunnel en Haringvlietbrug

VVD VVD Goeree-Overflakkee 13-03-2020 07:34

Rijkswaterstaat is begonnen aan zijn grootste onderhoudsklus ooit. Tot 2033 worden meer dan 100 bruggen en tunnels gerenoveerd, waaronder ook de Heinenoordtunnel en de Haringvlietbrug. De VVD heeft via schriftelijke vragen informatie opgevraagd bij het college over de bereikbaarheid van het eiland in deze periode.

Vraag VVD 1: Gezien alle wegwerkzaamheden die ons te wachten staan en die zeker de bereikbaarheid van ons eiland zullen bemoeilijken vragen wij u ons deelgenoot te maken van de maatregelen die getroffen worden met betrekking tot de bereikbaarheid van ons eiland ten tijde van de renovatie van met name de Haringvlietbrug en de Heinenoordtunnel. Hoe wordt voorkomen dat ons eiland slecht tot zeer slecht te bereiken is?

Beantwoording college: Het is nog veel complexer. Werkzaamheden aan de knooppunten Ridderster en Vaanplein, Botlekbrug/-tunnel, Thomassentunnel en Volkerak- en Krammersluizen etc. hebben allemaal impact op de bereikbaarheid van ons eiland. Er kan dan ook niet worden voorkomen dat er een grote impact op bereikbaarheid ontstaat. Wel wordt er alles aan gedaan om de bereikbaarheid zo optimaal mogelijk te houden. Eens in de 4-8 weken (afhankelijk van de planningen) is er overleg bij Rijkswaterstaat (Verkeerscentrale) in Rhoon waaraan alle wegbeheerders deelnemen. Er zijn vertegenwoordigers van RWS, provincie, waterschap, havenbedrijf, gemeenten als Rotterdam, Voorne-putten, Hoeksche Waard en Goeree-Overflakkee. De onderhoudspartij voor RWS Rijksweg A15, A-Lanes, is vertegenwoordigd, maar ook Prorail voor de ontwikkelingen van het Theemswegtracé en andere partijen worden aan tafel gehaald om goed inzichtelijk te maken wat, waar speelt en hoe de fine-tuning van de planningen moet zijn om het verkeer zo goed mogelijk te laten doorstromen.

Voorts zijn natuurlijk ook nooddiensten, vervoersondernemingen en veiligheidsregiopartijen die aan dit overleg deelnemen. Alle maatregelen en planningen worden in een programma opgenomen (Melvin) en de werken worden zorgvuldig in volgordelijkheid van uitvoering geplaatst. Op enig moment is er ook een keer zeer groot onderhoud van ‘Kunstwerken’ (bruggen, duikers, viaducten, tunnels etc.) aan de hand die leidend zijn voor de meer reguliere aanpak van de overige zaken als vervangen wegdek etc. Daarom wordt heel gericht gewerkt met tijdsloten waarin wordt bepaald wanneer een werk MOET starten en MOET zijn afgerond omdat sommige grote werken elkaar natuurlijk (extra negatief voor bereikbaarheid) kunnen beïnvloeden.

Het doel is om de veiligheid (externe veiligheid en directe veiligheid voor eenieder) goed te borgen en daarom wordt de veiligheidsregio nadrukkelijk bij de planningen betrokken zodat duidelijkheid bestaat over op welke wijze zij waar kunnen komen. Voorbeeld hiervan is de afsluiting van de N215 door de provincie op nader te bepalen datum tussen Dirksland en Melissant. Nooddiensten, OV-bus en onze gemeente zijn van deze actie al langere tijd op de hoogte en de inwoners worden middels media en verkeersborden (vooraanduiding vanaf week 5) goed geïnformeerd. Voor de communicatie in deze is PZH in de lead, wij sturen mede aan en onze communicatie-afdeling zet passende maatwerkinformatie op de site en in het Eilandennieuws.

Vraag VVD 2: Graag ook een doorkijk naar de planning van de werkzaamheden aan de N59, N215 en de N57 (wanneer de bouw van de getijdencentrale doorgaat). Worden deze afgestemd op de planning van de renovatie van de Haringvlietbrug en de Heinenoordtunnel?

Beantwoording college: Gelet op dat wat nu is beschreven, is duidelijk dat wij geen detailplanningen van alle werken kunnen geven. Simpelweg omdat dit te complex is (mede door geplande reservedata door RWS), want ook in de vraag is maar zeer beperkt weergegeven wat er allemaal speelt. Zo zijn onze onderhoudswerken niet weergegeven, maar ook de aanpak/realisatie van de provinciale rotonde op de N498 (Schaapsweg) staat hier niet in. De werken die impact hebben worden zo snel als mogelijk en zo goed mogelijk gericht op doelgroepen, gedeeld.

Bij de zeer grote acties die ‘op ons af gaan komen’ gaat het er vanuit verkeer en vervoer (mobiliteit), vooral om de reiziger niet alleen gericht een omleidingsroute te gaan volgen (met extra stagnatie tot gevolg), maar vooral ook om het beïnvloeden van die reiziger. Ingezet wordt op gebruikmaking van OV, thuiswerken, aanpassen werktijden en dat soort acties om de negatieve reiseffecten zoveel mogelijk te voorkomen dan wel deze te beperken.

Update OV Waterland, N247 files en tunneldosering

VVD VVD CDA Edam-Volendam 19-10-2019 23:43

Afgelopen juni hebben we u bericht over de nieuwe aanbesteding (concessie) voor de vergrote regio Zaanstreek + Waterland. Dinsdag 15 oktober was de regioraad waar deze concessie werd besproken. In de regioraad wordt Edam-Volendam vertegenwoordigd door Emile Karregat (VVD), Alfred de Jong (CDA) en Dorèthy van Raaij (VVD). Zij hebben zich hard gemaakt om de twee huidige buslijnen (316 en 314) voor ons in het Programma van Eisen (PvE) vast te leggen. Andere gemeentes hadden vele eigen wensen ingebracht. Het was dus een spannende avond, aangezien de bewegingsruimte zeer beperkt was.

https://edamvolendam.vvd.nl/nieuws/36885/update-ov-waterland-n247-files-en-tunneldosering

Gelukkig hebben we door te focussen op één belangrijke aanpassing en door veel lobbywerk dit punt binnen gehaald, waar andere gemeentes vele extra wensen zagen sneuvelen. 

De eerste drie jaar van de nieuwe concessie zijn er twee buslijnen vanaf Edam-Volendam naar Amsterdam Centraal Station gegarandeerd, daarna kan de vervoerder bekijken of de reizigersvraag op deze trajecten de twee buslijnen nog steeds rechtvaardigt.

Upgrade station Amsterdam Noord

Wij gaan er vanuit dat er de komende jaren meer forenzen vanuit Edam-Volendam naar Amsterdam willen. De twee buslijnen naar CS zijn nu en in de toekomst hard nodig. Een gedeelte zal via de Noord-Zuidlijn in Amsterdam Noord zijn reis verder maken. Ondanks dat het een nieuw station is, zijn er weinig faciliteiten en heeft het geen enkele uitstraling voor zo’n groot station. De VVD zal heeft een motie ondersteund die aandacht vraagt om het station een upgrade te geven zodat veel functioneler en levendiger wordt, inclusief openbaar sanitair. Samen met de nieuwe halte bij het Schouw kan de Noord-Zuidlijn dan optimaal gebruikt worden.

Niet goed werkende tunneldosering IJ-tunnel

Na de zomervakantie hebben reizigers vanuit onze regio naar Amsterdam via de IJ-tunnel gemerkt dat ze ineens stil stonden voor de tunnel. Er wordt één baan van de tweebaansweg afgesloten en dit veroorzaakt direct een file. Voorheen was er alleen een file voor de tunnel als er daadwerkelijk iets gebeurd was. Een waarschuwingsbord naast de weg verklaart het probleem; tunneldosering. Filedosering is een wettelijk verplichting om te voorkomen dat er files in het overdekte deel van de tunnel ontstaan.

Helaas blijkt bij navraag bij de gemeente Amsterdam dat het huidige systeem bij de IJ-tunnel niet goed werkt. De VVD vindt het vreemd dat een niet goed werkende tunneldosering, voor een niet bestaand probleem, files veroorzaakt. We hebben hierover vragen gesteld aan de vervoerregio en hopen dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost.

VVD wil meer aandacht voor forenzen uit Edam-Volendam

Helaas werd deze zomer bekend dat voor de variant is gekozen met minimale verbetering bij het Knooppunt A10-N247-S116 (KANS). Een gemiste kans! Een andere lang gekoesterde wens van de VVD is een 2x2 onderdoorgang bij Broek in Waterland. Alleen deze variant is toekomstbestendig. De VVD zal deze punten, samen met omliggende gemeentes, in de regio onder de aandacht brengen. Beide projecten kunnen voor een enorme verbetering van de doorstroming zorgen en de files verminderen.

 

VVD OverijsselVVD blij met ...

VVD VVD Almelo 06-06-2019 12:03

Standpunt 🚙; wij vinden goede ...

VVD VVD Alphen aan den Rijn 02-04-2019 18:00

Standpunt 🚙; wij vinden goede bereikbaarheid van, naar, en binnen onze gemeente belangrijk. Daarom willen wij niet dat plannen die deze bereikbaarheid kunnen verbeteren zomaar aan de kant worden geschoven. Wilt u met ons in gesprek over dit, of een ander standpunt? U kunt ons bereiken via Facebook, Instagram en Twitter! https://m.alphens.nl/nieuws/infrastructuur/33548,vvd-wil-toch-tunnel-in-laan-der-continenten.html

VVD Haarlem wil onderhoud bruggen snel verbeteren

VVD VVD Haarlem 31-03-2019 08:44

De Haarlemse bruggen hebben een cruciale functie voor de doorstroming van het verkeer en er zijn helaas vaak problemen. In 2016 waren er problemen met de Schoterbrug. Recent met de Figeebrug en natuurlijk nu nog steeds met de Waarderbrug. Deze laatste kan al tijden niet gebruikt worden vanwege een kapot onderdeel.

Voor filehoofdstad nr. 1, waar de bereikbaarheid al zo kwetsbaar is, is dit een volstrekt ongewenste situatie.

VVD Haarlem heeft dan ook gevraagd om de inspectie van de Schouwbroekerbrug, Langebrug en Melkbrug na voren te halen. De wethouder zegde toe dit te gaan uitzoeken. Bovendien kan, zodra die inspecties zijn uitgevoerd, er een meerjarig onderhoudsplan worden opgesteld, want dat ontbreekt nog steeds in Haarlem. Ook dat onderhoudsplan moet er zo snel komen én niet pas na 2020 zoals nu gepland staat. Onderhoud en bereikbaarheid van onze bruggen is belangrijk. Wij blijven ons er voor inzetten.

2x2 tunnel Broek en doorpakken ...

VVD VVD Edam-Volendam 18-03-2019 08:32

2x2 tunnel Broek en doorpakken beheer bruggen, havens en wegen Edam-Volendam Doorpakken met beheer bruggen, havens en wegen In de gemeenteraadsvergadering van maart werd het onderwerp ‘Beheersplannen Bruggen, Havens en Wegen’ behandeld. De VVD is geschrokken van de bedragen om het onderhoud op het gewenste niveau te krijgen, in totaal 6,8 mln. euro. Dit soort verrassingen willen we niet meer! We steunen het college in de keuze om een kostbaar, maar gedegen toekomstbestendig beheersplan op te stellen. Ondanks deze enorme bedragen vinden we een beter onderhoudsniveau van de Bruggen en Havens wenselijk. Ze zijn samen met de huizen beeldbepalend voor de mooie oude kernen. De gemeente is het verplicht aan zijn bewoners om hier het goede voorbeeld te geven. We hebben het college gevraagd om in het definitieve beheersplan keuze mogelijkheden te geven. De raadsleden kunnen dan een (moeilijke) keuze maken tussen financiën, veiligheid en een mooie omgeving. Kiezen voor Edam-Volendam en haar omgeving De politiek staat deze weken volop in de schijnwerpers. Als lokaal gemeente raadslid ben ik onderdeel van de politiek, maar soms voel ik geen enkele binding. In de media zien we alleen de grote tegenstellingen en extremen; het is zwart of wit, je bent voor of tegen, keiharde oneliners en wetenschappelijke cijfers voor elke mening. Ik ben er van overtuigd dat er een grote zwijgende meerderheid is die veel genuanceerder is en wel bereid is om samen te werken. Er moeten moeilijke keuzes worden gemaakt om ons land, provincie en gemeente vooruit te brengen. Gelukkig zijn er politici die bereid zijn om deze te keuzes te maken. Minister president Rutte voorop en de coalitie, onder aanvoering van Klaas Dijkhoff van de VVD, in zijn kielzog kwam met een breed gedragen oplossing voor een grote stap vooruit. 2X2 Tunnel onder Broek in Waterland is de enige oplossing Dat de landelijke politici zoveel aandacht geven aan deze verkiezingen komt doordat de Eerste Kamer leden worden gekozen door de leden van de Provinciale Staten. De werkelijke verkiezingen gaan over de Provinciale Staten en de Waterschappen. Op provinciaal niveau spelen voor Edam-Volendam vooral de thema’s woningbouw en verkeer. Veel inwoners maken dagelijks gebruik van de N247 richting Amsterdam en ervaren een steeds langere reisduur. De oplossing voor dit probleem is een 2X2 tunnel onder Broek in Waterland. Er is één partij die zich hier hard voor maakt; de VVD onder aanvoering van Cees Loggen. Dit is de enige variant voor een langdurige oplossing van dit knelpunt. Ik hoop dat woensdag 20 maart iedereen gebruik zal maken van zijn stemrecht. Het zal u niet verbazen dat mijn stem naar de VVD gaat. Jan-Jaap Surie VVD Edam-Volendam

2x2 tunnel Broek en doorpakken beheer bruggen, havens en wegen Edam-Volendam

VVD VVD Edam-Volendam 18-03-2019 08:32

Veel inwoners maken dagelijks gebruik van de N247 richting Amsterdam en ervaren een steeds langere reisduur. De oplossing voor dit probleem is een 2X2 tunnel onder Broek in Waterland. Er is één partij die zich hier hard voor maakt; de VVD onder aanvoering van Cees Loggen. Dit is de enige variant voor een langdurige oplossing van dit knelpunt. Ik hoop dat woensdag 20 maart iedereen gebruik zal maken van zijn stemrecht.

https://edamvolendam.vvd.nl/nieuws/34576/2x2-tunnel-broek-en-doorpakken-beheer-bruggen-havens-en-wegen-edam-volendam

Doorpakken met beheer bruggen, havens en wegen

In de gemeenteraadsvergadering van maart werd het onderwerp ‘Beheersplannen Bruggen, Havens en Wegen’ behandeld. De VVD is geschrokken van de bedragen om het onderhoud op het gewenste niveau te krijgen, in totaal 6,8 mln. euro. Dit soort verrassingen willen we niet meer! We steunen het college in de keuze om een kostbaar, maar gedegen toekomstbestendig beheersplan op te stellen. Ondanks deze enorme bedragen vinden we een beter onderhoudsniveau van de Bruggen en Havens wenselijk. Ze zijn samen met de huizen beeldbepalend voor de mooie oude kernen. De gemeente is het verplicht aan zijn bewoners om hier het goede voorbeeld te geven. We hebben het college gevraagd om in het definitieve beheersplan keuze mogelijkheden te geven. De raadsleden kunnen dan een (moeilijke) keuze maken tussen financiën, veiligheid en een mooie omgeving.

Kiezen voor Edam-Volendam en haar omgeving

De politiek staat deze weken volop in de schijnwerpers. Als lokaal gemeente raadslid ben ik onderdeel van de politiek, maar soms voel ik geen enkele binding. In de media zien we alleen de grote tegenstellingen en extremen; het is zwart of wit, je bent voor of tegen, keiharde oneliners en wetenschappelijke cijfers voor elke mening. Ik ben er van overtuigd dat er een grote zwijgende meerderheid is die veel genuanceerder is en wel bereid is om samen te werken. Er moeten moeilijke keuzes worden gemaakt om ons land, provincie en gemeente vooruit te brengen. Gelukkig zijn er politici die bereid zijn om deze te keuzes te maken. Minister president Rutte voorop en de coalitie, onder aanvoering van Klaas Dijkhoff van de VVD, in zijn kielzog kwam met een breed gedragen oplossing voor een grote stap vooruit.

2X2 Tunnel onder Broek in Waterland is de enige oplossing

Dat de landelijke politici zoveel aandacht geven aan deze verkiezingen komt doordat de Eerste Kamer leden worden gekozen door de leden van de Provinciale Staten. De werkelijke verkiezingen gaan over de Provinciale Staten en de Waterschappen. Op provinciaal niveau spelen voor Edam-Volendam vooral de thema’s woningbouw en verkeer. Veel inwoners maken dagelijks gebruik van de N247 richting Amsterdam en ervaren een steeds langere reisduur. De oplossing voor dit probleem is een 2X2 tunnel onder Broek in Waterland. Er is één partij die zich hier hard voor maakt; de VVD onder aanvoering van Cees Loggen. Dit is de enige variant voor een langdurige oplossing van dit knelpunt. Ik hoop dat woensdag 20 maart iedereen gebruik zal maken van zijn stemrecht. Het zal u niet verbazen dat mijn stem naar de VVD gaat.

Jan-Jaap SurieVVD Edam-Volendam

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.