Nieuws van politieke partijen in Apeldoorn over CDA inzichtelijk

10 documenten

CDA Apeldoorn blij met nieuwe monitoring N786

CDA CDA Apeldoorn 07-12-2019 16:17

Onlangs maakte provincie Gelderland bekend dat zij de verkeersstromen door Eerbeek en Loenen gaan tellen. Dit naar aanleiding van twijfels over de verwachte verkeersstromen die uit een analyse van vorig jaar naar voren kwam.CDA Apeldoorn is blij dat de provincie deze stap heeft willen maken, temeer omdat onder andere Loenen Zonnedorp steeds haar twijfels uitsprak over de percentages van de verkeersafname door Loenen. Op basis van eerder berekende verkeerscijfers zijn maatregelen gekozen waarbij het (vracht)verkeer in Loenen zou afnemen met 50%.Uit analyse blijkt nu dat de verwachte verkeersprognose niet betrouwbaar zijn.Het verkeer door Loenen zal veel minder afnemen dan uit het model bleek.Er werd geconstateerd dat het model niet overeen kwam met de lokale situatie. Er werd gebruik gemaakt van een te grofmazig verkeersmodel waarbij met kleine verschillen in routes tot grote effecten in voorspellingen kunnen leiden, aldus de provincie.Er zal de komende tijd extra gemonitord worden in de regio Eerbeek en Loenen om een beter beeld te krijgen van het verkeer. Ook zal er gekeken worden naar de routekeuze en waar die van afhankelijk is.Henk Verheul CDA Apeldoorn

CDA Apeldoorn blij met nieuwe monitoring N786

CDA CDA Apeldoorn 07-12-2019 16:17

Onlangs maakte provincie Gelderland bekend dat zij de verkeersstromen door Eerbeek en Loenen gaan tellen. Dit naar aanleiding van twijfels over de verwachte verkeersstromen die uit een analyse van vorig jaar naar voren kwam.CDA Apeldoorn is blij dat de provincie deze stap heeft willen maken, temeer omdat onder andere Loenen Zonnedorp steeds haar twijfels uitsprak over de percentages van de verkeersafname door Loenen. Op basis van eerder berekende verkeerscijfers zijn maatregelen gekozen waarbij het (vracht)verkeer in Loenen zou afnemen met 50%.Uit analyse blijkt nu dat de verwachte verkeersprognose niet betrouwbaar zijn.Het verkeer door Loenen zal veel minder afnemen dan uit het model bleek.Er werd geconstateerd dat het model niet overeen kwam met de lokale situatie. Er werd gebruik gemaakt van een te grofmazig verkeersmodel waarbij met kleine verschillen in routes tot grote effecten in voorspellingen kunnen leiden, aldus de provincie.Er zal de komende tijd extra gemonitord worden in de regio Eerbeek en Loenen om een beter beeld te krijgen van het verkeer. Ook zal er gekeken worden naar de routekeuze en waar die van afhankelijk is.Henk Verheul CDA Apeldoorn

Camera's bij afvalcontainers

CDA CDA VVD Apeldoorn 22-07-2019 12:54

De raadsfracties van VVD, CDA Apeldoorn en Lokaal willen van het college van B&W weten of cameratoezicht gaat worden ingezet bij de meest vervuilde afvalcontainerplaatsen. Dit hebben zij in de gemeenteraadsvergadering van 18 juli jl. gevraagd aan het college. In De Stentor van zaterdag 13 juli werd aandacht geschonken aan het al jaren bestaande probleem. Circulus en het college spannen zich in om de overlast terug te dringen. De verwachting van hen is dat met overwegend zachte middelen als een vriendelijke inrichting en teksten/foto’s van omwonenden, de bezoeker zich netjes gaat gedragen. CDA is van mening dat goed beleid pas gaat werken als een zachte en harde aanpak elkaar aanvullen. De partijen zijn overtuigd dat camera’s voor een sterke verhoging van de pakkans zorgen. BOA’s kunnen op elk moment met een app op de smartphone real-time kijken wie er in de fout gaat. Hessel Dooper

Goed werk, Peter Kerris en Fokko ...

PvdA PvdA ChristenUnie GroenLinks SGP VVD CDA Apeldoorn 28-05-2019 17:51

Goed werk, Peter Kerris en Fokko Spoelstra!!

Raad roept gemeente op om te blijven inzetten op snel­heids­ver­laging snelwegen rondom Apeldoorn

Partij voor de Dieren Partij voor de Dieren ChristenUnie PvdA GroenLinks D66 CDA Apeldoorn 21-03-2019 00:00

De gemeente Apeldoorn heeft zich als doel gesteld “zich in te zetten voor de vermindering van geluid- en milieuhinder door de A1 en A50”. Ondanks het feit dat, om dit doel te bereiken, slechts één effectieve maatregel beschikbaar is, heeft het college, middels een brief, de raad van Apeldoorn laten weten “geen zin te hebben in discussies over rijksbeleid inzake de snelheid op snelwegen”. Het college van Apeldoorn stelt daarom voor om allereerst op verschillende plekken in de gemeente geluidsmetingen te verrichten om zo een gerichter beeld te krijgen. Met dit voorstel trekt het college het eigen voornemen overlast te verminderen, in twijfel. Bij een technische presentatie over de Apeldoornse luchtkwaliteit, tijdens de PMA van 21 februari jongstleden, is namelijk gebleken dat snelheidsverlaging de beste manier is om de luchtkwaliteit in Apeldoorn ook daadwerkelijk te verbeteren. Daarnaast zal ook de uitstoot van Co² en stikstofoxide verminderen. Een maatregel waar ook “Belangengroep overlast A1 Ugchelen” op aandringt en die, door de massale bomenkap aldaar, extra relevant is geworden. De partijen Partij voor de Dieren, Groen Links, SP, D66, CDA, 50Plus, PvdA, ChristenUnie, Gemeentebelangen en VSP zullen, tijdens de aanstaande raadsvergadering van 21 maart, via een motie, het college oproepen zich sterk te maken voor de leefbaarheid van Apeldoorn en te blijven lobbyen bij het Rijk én Rijkswaterstaat voor een verlaging van de maximumsnelheid op de A1 en A50 van 130 naar 100 km/u. De motie lees je hier. De motie is inmiddels aangenomen.

Een leuk kijkje achter de schermen ...

PvdA PvdA Partij voor de Vrijheid D66 CDA Apeldoorn 08-03-2019 18:27

Een leuk kijkje achter de schermen van het statenlidmaatschap.

Partij voor de Dieren is tegen een ...

Partij voor de Dieren Partij voor de Dieren D66 CDA PvdA GroenLinks VVD Apeldoorn 20-12-2018 19:55

Partij voor de Dieren is tegen een “Mc Donald‘s icoon” met een digitale reclamezuil bij de snelweg. Wij vinden dat het tot lichtvervuiling, verkeersonveiligheid en energieverspilling leidt. Er wordt weliswaar LED verlichting gebruikt, maar het is veel duurzamer om geen “icoon” neer te zetten. Bovendien vinden wij het slecht voor het imago van Apeldoorn om op zo’n prominente plek reclame toe te staan voor een plofkipverkoper. De meerderheid van de raad (bestaand uit GroenLinks die in de PMA nog een fel tegenstander was, maar blijkbaar opeens gedraaid is, PvdA, D’66, CDA, LokaalApeldoorn en VVD) wil wel dit icoon. https://www.destentor.nl/apeldoorn/geflits-is-taboe-op-nieuwe-reclamezuil-van-mcdonald-s-bij-a1~a1bff3ef4/

CDA Apeldoorn wil snelheid A1 omlaag na overlast in Ugchelen en De Maten

CDA CDA Apeldoorn 18-03-2018 09:44

Het CDA Apeldoorn wil dat de snelheid op de A1 omlaag gaat bij Ugchelen en De Maten (van 130 naar 100 km p/u) en dat er geluidsschermen komen om geluidshinder en luchtverontreiniging te voorkomen. Lijsttrekker voor het CDA Apeldoorn, Nathan Stukker, heeft dit in het lijsttrekkersdebat van vrijdagavond 17 maart als speerpunt voor het CDA benoemd. Diverse wijkbewoners, dorps- en wijkraden en werkgroepen hebben het CDA Apeldoorn met hun zorgen benaderd. Een paar jaar geleden is de maximum toegestane snelheid verhoogd van 120 km naar 130 km, waardoor er meer problemen zijn ontstaan. Een geluidswal is slechts gedeeltelijk aanwezig ter hoogte van het woongebied.De hoge snelheid op de A1 zorgen voor geluidshinder en luchtverontreiniging in de woongebieden in de nabijheid van de A1. Het CDA Apeldoorn maakt zich daar zorgen over, en wil de Rijksoverheid vragen hier maatregelen op te nemen. Het CDA Apeldoorn vindt datdat de bewoners van Ugchelen geen substantiële toename van geluidshinder en luchtverontreiniging horen te hebben, omdat de minister de snelheid op dat traject verhoogd heeft. In het verleden heeft het CDA Apeldoorn al schriftelijke vragen gesteld over dit onderwerp.

Ons verkiezingsprogramma #planB komt ...

Partij voor de Dieren Partij voor de Dieren VVD ChristenUnie PvdA SGP SP CDA D66 Apeldoorn 15-03-2018 22:46

Ons verkiezingsprogramma #planB komt goed uit de bus bij de meetlat van de Fietsersbond Apeldoorn! Interessanter is het te weten in hoeverre de partijen inhoudelijk goede plannen hebben voor de fiets en het fietsbeleid. We hebben onze ‘meetlat’ gelegd tussen de lange lijst met fietsthema’s van de Fietsersbond Apeldoorn en de partij-programma’s. Opvallend - in positieve zin - zijn ChristenUnie, Partij voor de Dieren, SGP en Progressief Sociaal Apeldoorn. Zij hebben veel aandacht voor fiets-gerelateerde onderwerpen. Er zijn ook partijen die het woord ‘fiets’ in het geheel niet vermelden: Socialistische Partij, Vrede & Recht en Lokaal Apeldoorn. 1. Stimuleren van het gebruik van de fiets CU, D66, PSA, PvdA, PvdD en SGP spreken zich uit voor meer plekken in het centrum waar je je fiets gratis kunt stallen. CU, GB, PvdD en SGP willen fietsers vaker/sneller groen licht geven bij verkeersregelinstallaties (stoplichten). CU, GL, PSA, PvdD en SGP willen dat bedrijven en scholen het fietsgebruik stimuleren. CU, D66, GB, GL, PSA, PvdA, PvdD en SGP willen het autoverkeer in de binnenstad terugdringen. PSA wil jongeren die meer dan 10 km naar school moeten fietsen, een trajectkaart verstrekken of tegemoetkomen in de aanschaf van een e-bike. 2. Stimuleren van het gebruik van de fiets in het voor- en na-traject PSA wil meer openbare toiletten in de binnenstad. [De Fietsersbond ziet deze graag in de bewaakte fietsenstallingen.] CU, PSA, PvdA, PvdD en VVD zijn voor de handhaving van gratis fietsenstallingen in de binnenstad. PvdD wil deelfietsen stimuleren en de fiets ook de eerste 24 uur gratis kunnen stallen in de bewaakte NS-stalling. [NB Dat laatste is al mogelijk vanaf 16 maart 2018.] 3. Sneller en directer maken van de fietsroutes in de stad, in het buitengebied en naar omliggende gemeenten Dit item is (soms deels) opgenomen in de programma’s van CU, D66, GB, GL, PvdA, PvdD, SGP en VVD. D66 wil de snelfietsroutes beter laten aansluiten op de doorstroomassen, en is de enige partij die beleid heeft geformuleerd voor snelfietsroutes. VVD wil contactpunten tussen fietsers en auto’s verminderen door tunnels (onder de ring). De PvdD bepleit voor fietstunnels, o.a. bij de Prinses Beatrixlaan en de Lupineweg. 4. Veiliger maken van het fietsgebruik: veilig op de fiets voor iedereen De CU wil de paaltjes op fietspaden zoveel mogelijk laten verwijderen. [Is al aantal jaren in uitvoering]. Deze partij wil tevens snel- en langzaam verkeer zoveel mogelijk scheiden. 50Plus en de PvdD willen scooters met een blauw kenteken weren van de fietspaden binnen de bebouwde kom. GB wil speed pedelecs weren van het fietspad; de VVD wil een extra rijbaan voor speed pedelecs. CU en PvdD willen het aantal ongevallen verminderen. PvdD wil dit bereiken met een veiligheidsplan, snellere aanpak van fietsknelpunten. Ook wil PvdD op smalle wegen zonder vrij-liggende fietspaden de maximum snelheid terugbrengen tot 30 km/uur. CU legt nadruk op het scheiden van langzaam en snel verkeer, en op het verwijderen van paaltjes. CDA, CU, GL, PSA, PvdD, SGP, SP en VVD zetten in op een veilige verkeerssituatie bij de scholen. CU en VVD willen oversteekplaatsen bij scholen verbeteren. CU en PSA willen het parkeren van auto’s bij scholen veiliger maken. CDA, GB, PSA en SGP willen meer verkeerseducatie voor scholieren en/of senioren. CDA, CU, LA, PSA, PvdA, en PvdD willen 30-km gebieden zoveel mogelijk inrichten als autoluwe fietsroutes. 5. Prettig recreatief fietsen PSA en VVD willen meer bankjes langs recreatieve routes. CU, PvdA, SGP en VVD willen meer oplaadpunten voor e-bikes. VVD wil toiletten in de natuur (voor wandelaars, fietsers en ruiters).

Geluidshinder door aanwezigheid A1

CDA CDA Apeldoorn 23-02-2018 07:32

Het CDA is benaderd door leden van de Antennegroep, een commissie vanuit de dorpsraad Ugchelen, die zich zorgen maakt over de geluidshinder en luchtverontreiniging in hun woongebied als gevolg van de snelweg A1. Een paar jaar geleden is de maximum toegestane snelheid verhoogd van 120 km naar 130 km, waardoor er meer problemen zijn ontstaan. Een geluidswal is slechts gedeeltelijk aanwezig ter hoogte van het woongebied. Naar aanleiding van het bovenstaande hebben wij aan het college van B en W de volgende vragen gesteld: Is het college op de hoogte van het feit dat er door inwoners van Ugchelen geluidsoverlast en luchtverontreiniging wordt ondervonden door het verkeer van de A1?Is het college het met het CDA Apeldoorn eens, dat de bewoners van Ugchelen geen substantiële toename van geluidshinder en luchtverontreiniging horen te hebben, omdat de minister de snelheid op dat traject verhoogd heeft?Is het college bereid om te onderzoeken of er normen van luchtvervuiling of geluidshinder worden overschreden?Is het college bereid om met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat in overleg te gaan om met maatregelingen te komen die bovenstaande problemen oplossen? Henk Verheul

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.