Nieuws van politieke partijen over D66 inzichtelijk

9 documenten

Wat zijn de voor- en nadelen van een abonnement?

D66 D66 Ridderkerk 30-04-2020 12:37

Vroeger kochten we dvd’s, maar nu betalen we voor onbeperkte toegang tot films op aanvraag. Ooit kochten we muziek, maar nu streamen we wat we willen, wanneer we het online willen. Zelfs het koken – een van de oudste vaardigheden van de mens – is verstoord door de levering van voedsel.

In feite gebruiken 58 miljoen mensen in Nederland-89% van de volwassen bevolking een of andere vorm van abonnementsdienst. Wat ooit het meest werd geassocieerd met de tijdschriftenindustrie is nu de manier waarop veel bedrijven hun producten of diensten in rekening brengen, wat van invloed is op hun volledige verkoopbeheeractiviteiten.

Het lijkt een enorme kans. Maar is het wel het juiste model voor jouw bedrijf? Het antwoord is niet zo eenvoudig. Laten we eens kijken naar een paar voors en tegens:

P.s. Ben je juist opzoek naar een dienst die je helpt al je abonnementen op te zeggen? Ga dan naar directopzeggen.nl/

Voordeel Kan beter zijn voor de cashflow

De ondernemers zullen de verschillen tussen de operationele kosten en de kapitaalkosten uit de eerste hand kennen. Sommige bedrijven proberen zelfs zoveel mogelijk van hun uitgaven als Opex over Capex te krijgen, dus inkomsten worden in het bedrijf gedruppeld in plaats van dat ze er onregelmatig in worden gedumpt.

Abonnementsdiensten kunnen juist om deze reden beter beheersbaar zijn. In plaats van klanten die je één keer een bedrag ineens geven, spreid je hun betalingen over de maanden of jaren. Dit betekent dat je jouw cashflow gemakkelijker kunt voorspellen, met meer zekerheid over wat voor geld er binnenkomt en wanneer.

Veel consumenten geven de voorkeur aan lagere, frequentere en beter beheersbare uitgaven, wat waarschijnlijk ook de reden is dat de verkoop van abonnementen het afgelopen jaar met 11% is gestegen. Een abonnementsprijsmodel zou dus goed kunnen werken voor zowel de financiën van jouw klanten als die van uzelf.

Nadeel Jouw klanten willen het misschien niet

Ja, het heeft geen zin om jouw verkoop- en prijsstrategieën te vernieuwen om tegemoet te komen aan de abonnementseconomie als uw klanten niet willen dat jouw goederen of diensten op die manier worden verpakt.

Dus wie houdt zich in grote lijnen bezig met abonnementsdiensten? Vandaag de dag besteedt de gemiddelde volwassene in Nederland ongeveer 20 Euro per maand aan abonnementsdiensten, met 35-54-jarigen die over het algemeen het meest betrokken zijn, met een gemiddelde van 60 Euro.

Op een meer individueel niveau, zullen bedrijven die abonnementsdiensten overwegen, zelf moeten uitzoeken of hun klanten wel in staat zijn om te veranderen. Klantrelatiebeheer (CRM) software en verkoop apps bieden hier inzicht in.

CRM-tools kunnen worden gebruikt om uw klanten beter te begrijpen. Ook geven sales apps je direct inzicht in welke van jouw producten regelmatig genoeg verkopen om wellicht een terugkerend abonnementsverkoopmodel te rechtvaardigen, en welke producten je zou kunnen bekijken om te bundelen voor een aantrekkelijker abonnementspakket. Jouw datadashboard zal je helpen om al deze informatie op één plaats te zien.

Lees ook: Verschillende soorten belasting in Nederland

In Deventer snappen ze het wel, hoe ...

Burger Partij Amersfoort (BPA) Burger Partij Amersfoort (BPA) GroenLinks D66 Amersfoort 31-08-2019 08:30

In Deventer snappen ze het wel, hoe regel je het parkeren in de oudere wijken ! Nu GroenLinks ( en D66 ) in Amersfoort nog “wakker schudden” Graag verder delen via uw Facebook ! .

Masterclass 2019

D66 D66 Delft 04-08-2019 13:32

Na het zomerreces is het weer tijd voor verdieping, meldt je aan voor D66 Delft Masterclass.

Welke maatregelen worden er in Delft genomen op het gebied van duurzaamheid en hoe ga je hier samen over het beste in debat? Wat speelt er bij de achterdeur van de coffeeshop en hoe is dit geregeld in de wet in regelgeving? Waar ligt op dit moment het Europees parlement van wakker en hoe gaan zij hiermee om?

Na het zomerreces pakken we de draad weer op en verdiepen we onze kennis met de D66 Delft Masterclass. Ben je maatschappelijke betrokken? Wil je meer te weten komen over actuele onderwerpen en tegelijker tijd je eigen vaardigheden verbeteren met behulp van ervaringsdeskundigen? Meld je dan nu aan via ons registratieformulier op de website voor de D66 Masterclass!

4 september Masterclass 1: Debatteer over duurzaamheid in Delft met Jonge Democraten en Raadsleden (Rietveld Theater, Delft 20:00- 21:30)

18 september Masterclass 2: Ga in gesprek met Boris Dittrich over de achterdeur van de coffeeshop en het experiment met een gesloten systeem. (Rietveld Theater, Delft 20:00- 21:30)

26 september Masterclass 3: In gesprek met Sophie in ’t Veld:  Reisgids voor een nieuwe Europese Unie. (Open, Vesteplein 100, Delft 20:00- 21:30)

8 oktober Masterclass 4: Coen Brummer geeft training over wat sociaal liberalisme is. Na afloop van de sessie ontvang je zijn boek ‘ Wat is Sociaal Liberalisme’ twv. 9,95. (Van Mierlo Stichting, Lange Houtstraat 11, Den Haag 20:00- 21:30)

21 november- Masterclass 5: Kevin Beenhouwer geeft training ‘Personal Branding’ + afsluitende borrel (Delft 20:20-22:00 )

Donderdag 21 november leren wij van Kevin Beenhouwer, manager Campagne & Communicatie van D66 Landelijk, hoe onszelf het beste in de schijnwerpers te zetten! In een actieve masterclass geven we aandacht aan personal branding, om vervolgens de masterclassreeks af te sluiten met een borrel.

Deze masterclass is open voor alle geïnteresseerden.

Kosten hele reeks: EUR 10,- (incl. het boek ‘ Wat is sociaal Liberalisme?’ van Coen Brummer en een drankje per avond)

Kosten per sessie: EUR 2,50 (incl. een drankje)

Meld je aan via ons registratieformulier op de website voor de D66 Masterclass!

Je hoeft geen lid te zijn van D66 om je in te schrijven voor de Masterclass 2019.

Weg vrij voor World Food Centre Experience

D66 D66 Gelderland 02-03-2019 15:18

Tijdens de Statenvergadering van woensdag 27 februari stemde Provinciale Staten (PS) in met een voorstel dat 17 miljoen euro beschikbaar stelt voor de komst van de World Food Centre Experience. Dit maakt de weg vrij voor de komst van een belevenis- debat- en kenniscentrum over voeding in Ede. Fractievoorzitter Fleur van der Schalk voerde het woord over het onderwerp en licht de argumenten van D66 om voor te stemmen toe.

‘D66 staat voor een duurzame en gezonde voedselketen’, begint Van der Schalk. ‘Dat betekent landbouw die de bodem herstelt en bijdraagt aan een veerkrachtig natuur- en watersysteem.  Veehouderijen, met korte kringlopen voor voer en mest.  En consumenten, die op een bewuste manier met hun eten omgaan.  In een omgeving, waar het bruist van kennis en innovatie rondom voedsel is een ‘experience’ voor bewustwording van de gebruiker, de consument, van toegevoegde waarde. Een plek die smaak prikkelt, de blik verruimt en de geest scherpt!.’ Drie argumenten waren voor D66 van belang voor wat betreft de World Food Centre Experience: het concept, de impact op de regio en Sturing door PS.

Het concept

Van der Schalk begint bij het eerste punt; het concept. ‘De WFC Experience richt zich in de eerste plaats op scholieren en dat is voor onderwijspartij D66 belangrijk Voldoende eten, gezond eten, duurzaam geproduceerd eten; het voedselvraagstuk is complex. Belangrijk is daarbij zeker ook het plezier dat we als individu en groep beleven aan eten. Dit gedeelde plezier kan bijdragen tot een beter begrip van elkaar. De grote en kleine vragen over voeding verdienen een plek voor educatie en maatschappelijk debat. Met een Open Podium voor een stevig en maar open debat.’

Regionale impact

Het tweede punt is de impact op de regio. Van der Schalk: ‘WFC Experience in combinatie met de campus, het Innovation District en de aanpalende onderzoeksprogramma’s sluiten naadloos aan op de ambities om over tien jaar het wereldwijde kennis- en innovatiehart van gezond, veilig en duurzaam geproduceerd voedsel te zijn. De Experience, die de consument centraal stelt, kan een prachtige aanvulling op dit kennisecosysteem worden en daarmee de regio versterken. Met OnePlanet, dat andere belangrijke besluit, wordt de regio het Economisch Groene Hart van de provincie.’

Sturing door PS

Het laatste argument is de sturing door PS. Van der schalk hierover: ‘het is een ambitieus project met de nodige risico’s, waar veel gemeenschapsgeld mee gemoeid is. Dat vraagt om een goede sturing van PS. Sturing op de goverance van de Stichting en een second opinion op de business case als het definitief ontwerp gereed is. Hier heeft D66 nadrukkelijk om gevraagd. We zijn blij dat diverse checks & balances in het vervolgproces zijn opgenomen’.

Provinciale Staten stemt in met financieringsvoorstel Oneplanet

D66 D66 Gelderland 28-02-2019 10:05

Tijdens de laatste Statenvergadering van deze periode stemde Provinciale Staten in met het financieringsvoorstel voor Oneplanet. Zo werd de weg vrij voor de samenwerking tussen Wageningen Universiteit & Research Centrum (WUR), Radboud Universiteit en het onderzoeksinstituut Imec. 

D66-Statenlid Rita Braam – Van Valkengoed en D66-gedeputeerde Michiel Scheffer zijn blij met de instemming. Daarmee kwam een voorlopig einde aan een lang en zorgvuldig proces dat al in januari vorig jaar begon. Michiel Scheffer licht toe: ‘Op mijn initiatief hebben we in januari 2018 een oproep gedaan aan kennisinstellingen om zich in Gelderland te vestigen. Er kwamen 18 reacties, ook uit Duitsland en België.’ Eén van de reacties kwam van het, oorspronkelijk Belgische, kennisinstituut Imec. Ruim een jaar lang voerden alle partijen gesprekken met de provincie. Hoe ze elkaar versterken, welke partners welkom zijn en welke waarborgen er (nodig) zijn. Dit proces kreeg gisteren dus zijn voorlopige einde: Oneplanet komt er. Scheffer: ‘Ik ben heel blij met de inzet van de Provinciale Staten tijdens het hele proces.’

Maatschappelijke uitdaging

Statenlid Rita Braam – Van Valkengoed is net als Scheffer opgetogen over het initiatief. ‘D66 ziet Oneplanet als een investering in en vóór de toekomst. De vier programmalijnen van Oneplanet leveren hun bijdrage aan de oplossing van allerlei maatschappelijke uitdagingen: door onder meer nieuwe voedselproductie via city farming en voedselflats, natuurbeheer via sensormetingen, gepersonaliseerde voeding via wearables en digitale preventie van chronische ziektes. We zijn er trots op dat al dit onderzoek, dat ongetwijfeld een grote mondiale impact gaat hebben, hier in Gelderland plaatsvindt.’

Silicon  Valley van food

Scheffer is het volmondig eens met zijn D66-collega: ‘Gelderland maakt hiermee de volgende stap om het Silicon Valley van food te worden, of preciezer de smeltkroes waar voeding, gezondheid, ICT en micro-elektronica samenkomen. Gelderland wordt hierdoor de plek waar de wereldvoedselproblematiek wordt doordacht en opgelost. Het was en is  een intensief en bijzonder traject. Ik spoor de initiatiefnemers nu aan om Oneplanet tot een succes te maken.’

Kijk hier naar een filmpje met de reactie van Michiel Scheffer.

 

Kettingkastcoalitie in een ...

GroenLinks GroenLinks D66 ChristenUnie PvdA Wageningen 31-03-2018 12:41

D66 Bustoer met Tweede Kamerleden 19 ...

D66 D66 Soest 19-02-2018 16:40

D66 Bustoer met Tweede Kamerleden 19 februari in Soest Mis deze unieke kans niet: 23 februari tussen 14.00 – 14.45 uur komt de landelijke D66-bustoer naar Soest. De bus staat geparkeerd voor de HEMA op de Burgemeester Grothestraat. Dit is DE kans voor jou en andere inwoners van de gemeente Soest om meer te weten te komen over de standpunten van D66. Je kan al je vragen stellen aan o.a. de Tweede Kamerleden Tjeerd de Groot (Landbouw; Visserij; Natuur; Dierenwelzijn; Voedsel(productie) en Krimp) en Salima Belhaj (Defensiematerieel; Defensiepersoneel; Missies en Veteranenbeleid). En natuurlijk ook aan de lokale D66-partijleden en onze D66-kandidaat raadsleden. Nodig je bekenden uit en kom gezamenlijk langs! Graag tot ziens.

Bestel campagnewijn!

D66 D66 Amersfoort 05-01-2018 20:16

In het kader van de campagne is er ook campagnewijn beschikbaar in zowel wit, rosé als rood. Door campagnewijn te bestellen, koopt u niet alleen lekker wijn voor een redelijke prijs, maar steunt u D66 Amersfoort en kan D66 meer activiteiten ontplooien om zichzelf nog beter zichtbaar te maken op weg naar de gemeenteraadsverkiezingen.

De wijn wordt u persoonlijk gebracht na overmaking van het totaalbedrag op bankrekeningnummer NL04 RABO 0102 4183 06

Bestel campagnewijn
Naam*
Voornaam Achternaam
E-mailadres*
Besteladres*
Straat + huisnummer Stad Postcode
Witte campagnewijn
Prijs: € 8,00 Aantal:
D66 Wit • ViognierDe wijn komt uit de streek Carcassonne / Limoux, Pays d'Oc.Deze Viognier is rond, aangenaam met het kenmerkende aroma van bloemen en gedroogde abrikozen. Een echte gastronomische wijn. Een goede combinatie met vis, schelp-en schaaldieren, kaas, kip, wit vlees.
Rode campagnewijn
Prijs: € 8,00 Aantal:
D66 Rood • MerlotDeze wijn komt ook uit Carcassonne / Limoux, IGP Pays d'Oc.Een mooi bouquet en een aroma van rijp rood fruit. Deze merlot is rond, zacht en vol. De wijngaarden bevinden zich op het snijvlak van 3 invloeden: het middellandse zeegebied, de Atlantische Oceaan en de Pyreneeën: de vallei van de rivier de Aude. Hier worden deze wijnen op natuurlijke wijze geproduceerd, rijk aan smaak en aroma's. Een goede combinatie met rood vlees, BBQ, paté, kazen en salades.
Rosé campagnewijn
Prijs: € 8,00 Aantal:
D66 Rosé • Anne de Joyeuse – Camas Pinot NoirDeze rosé uit de Languedoc wordt gemaakt door Anne de Joyeuse. De wijngaarden bevinden zich op het snijvlak van 3 invloeden; het middellandse zeegebied, de Atlantische Oceaan en de Pyreneeën, bij de vallei van de rivier de Aude. Hier worden deze wijnen op natuurlijke wijze geproduceerd, rijk aan smaak en aroma’s.De Camas Pinot Noir rosé heeft een lichtroze kleur en intens fruitige geuren van frambozen en kersen. In de mond prettig sappig rood fruit maar toch vol van smaak met een frisse, mineralige afdronk.Schenk deze rosé als aperitief of bij hapjes, maar ook prettig bij salades of bij een barbecue.
Doos campagnewijn (6 flessen)
Prijs: € 40,00 Aantal:
Een doos met zes flessen wijn naar keuze. Geef hieronder aan in welke verhouding je de doos wilt ontvangen.
Doos campagnewijn verhouding
Aantal flessen wit: Aantal flessen rood: Aantal flessen rosé:
Totaal
€ 0,00
Email
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Dit iframe bevat de vereiste logica om Ajax aangedreven Gravity Forms te verwerken.

Anne-Marie Spierings - Brabant in ...

D66 D66 s-Hertogenbosch 23-06-2016 10:57

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.