Nieuws van politieke partijen over CDA inzichtelijk

20 documenten

Goed initiatief. Delen is ...

GroenLinks GroenLinks VVD CDA PvdA SGP Partij voor de Vrijheid D66 ChristenUnie -Twenterand 31-07-2019 18:28

Goed initiatief. Delen is fijn

• GB: Gemeente leert bomen sparen ...

GemeenteBelangen (GB) GemeenteBelangen (GB) CDA D66 ChristenUnie PvdA Katwijk 30-07-2019 18:47

• GB: Gemeente leert bomen sparen • 🌳🍀 Zou Katwijk dan toch nog een groene gemeente worden? Het begint erop te lijken dat de gemeente zo hier en daar uit zichzélf bomen gaat sparen! Zo heeft zij besloten om voor de aanleg van de snelle busverbinding met Leiden tóch minder bomen kappen dan in de kapvergunning was aangegeven. Daarvoor verlegt ze het fietspad aan de zuidkant van de Zeeweg een eindje & past ze het ontwerp voor de bushalte bij het gemeentehuis aan. Ook laat de gemeente aan de Zeeweg maar liefst 64 laanbomen terugplanten. Dat zijn volwassen bomen met een doorsnee van dertig centimeter. 🌲🚫 In het verleden was dit wel anders.. Zo kapte de gemeente langs de Industrieweg 20 laanbomen die ze makkelijk had kunnen sparen. En vorig jaar wilde ze voor het buitengebied van Aquamar nog de vijf gezonde zwarte dennen kappen en vervangen door sprieten. GemeenteBelangen vroeg toen samen met ChristenUnie, D66, PvdA en CDA om kleine aanpassingen van de parkeerplaats. De raad ging mee. Door deze verandering van het besluit staan de vijf zwarte dennen daar nog steeds fier overeind. De gemeente was bovendien minder geld kwijt. ✅ En nu, in 2019, spaart de gemeente volwassen bomen uit zichzelf. Ga zo door, wethouder van bloeiende bermen.

👊 Strakke actie Dorpsraad inzake N36 ...

GEMEENTE BELANGEN TWENTERAND GEMEENTE BELANGEN TWENTERAND VVD CDA PvdA GroenLinks SGP Partij voor de Vrijheid D66 ChristenUnie Twenterand 30-07-2019 10:49

👊 Strakke actie Dorpsraad inzake N36 👊 53 organisaties en politieke partijen uit de gemeenten #Twenterand, Almelo, Hardenberg, Hellendoorn, Ommen, Tubbergen en Wierden ondertekenden mede een open brief van de Dorpsraad Vroomshoop-Geerdijk aan de minister van Verkeerszaken. Doel is "... de N36 nu eindelijk dusdanig aan te pakken zodat er een veilige weg ontstaat." Een goed streven, die wij van harte ondersteunen. Uiteraard ligt er ook een verantwoordelijkheid bij de bestuurders van voertuigen op de N36, want het rijgedrag van enkelen is soms asociaal en levensgevaarlijk.

Afgelopen woensdag reden Annemiek en ...

VVD VVD GroenLinks CDA ChristenUnie Bodegraven-Reeuwijk 19-07-2019 10:10

Afgelopen woensdag reden Annemiek en Robin mee met een fietstocht door het plassengebied. In zo’n 2,5 uur werd 20 kilometer afgelegd, met een flink aantal informatieve stops onderweg. Vergezeld van een groep collega-raadsleden van CDA, ChristenUnie en GroenLinks, vier wethouders, vertegenwoordigers van het wijkteam Sluipwijk en een diverse groep ambtenaren is een hoop kennis uitgewisseld. Onderweg werd onder meer uitleg gegeven over actuele stand van zaken met het beleid en de uitdagingen bij het beheer van de openbare ruimte. Het was een informatieve en gezellige toer met alle ruimte om te genieten van de omgeving, dingen met eigen ogen waar te nemen, maar ook om te luisteren en vragen te stellen. Een aantal punten die aan bod kwamen: - onderhoud en fundering van de wegen - toegankelijkheid voor autoverkeer - problemen met krappe bochten en verzakkingen bij erftoegangen (zakkende weg bij onderheide brug) - aandachtspunten voor het bestemmingsplan - het bermbeheer - bijenhotels - nieuwe bruggen - beschoeiing - de behoefte aan een loswal - de Beweegbare Fysieke Breedtebeperking - overslaglocatie voor zwaar transport - samenwerking met Gouda Wat ons betreft was het een zeer geslaagde avond, en is het initiatief om beleid ter plekke te bekijken zeker voor herhaling vatbaar!

Kijk en huiver..... Hartelijk ...

KiesKatwijk KiesKatwijk CDA PvdA SGP D66 ChristenUnie Katwijk 10-07-2019 18:39

Kijk en huiver..... Hartelijk gecondoleerd met de extra OZB belastingverhoging In Katwijk. Dat ging als volgt: In de kaderbrief 2020, een stuk met de uitgangspunten voor de gemeentebegroting van 2020, stond ergens in de kleine lettertjes dat de Onroerend Zaakbelasting (OZB) opnieuw extra verhoogd zou worden. Dit tegen eerdere beloftes in. Er stond tevens bij dat de gemeente voortaan niet alleen het percentage van de inflatie zou hanteren als richtsnoer maar tevens de stijging van ambtenarensalarissen voortaan zou meewegen. Op die manier komt er meer geld binnen en hoef je minder te bezuinigen. Je ziet aan alles dat de ambtenaren hun eigen werkgelegenheid aan het veilig stellen zijn. Dat zag je laatst ook bij de poging om voortaan elk jaar 1 miljoen extra te gaan uitgeven aan wegenonderhoud. Je ziet het opnieuw bij de keuze van de bezuinigingsvoorstellen. Het grote probleem van de gemeente Katwijk is dat B&W eigenlijk een verlengstuk is van de ambtelijke top. Zolang burgemeesters en wethouders min of meer kritiekloos de ambtelijke voorstellen overnemen wordt er niet gesaneerd in het ambtelijk apparaat. Iets dat om meerdere redenen heel erg nodig is. De gemeenteraad heeft dezelfde angst en onwil om daden te stellen. Dat leidt tot pappen en nathouden. Daardoor worden problemen niet opgelost en wordt het uitgavenpatroon niet in overeenstemming met de inkomsten gebracht. Het resultaat is dat u elk jaar meer gaat betalen voor minder gemeentelijke voorzieningen. In onderstaand videofragment zie je hoe ondergetekende een wijzigingsvoorstel (amendement) indient om de extra belastingverhoging van tafel te krijgen. Geen enkel raadslid had tevoren ontdekt dat deze extra verhoging in de kleine lettertjes van de kaderbrief was ingevoegd. De motie werd overigens door de coalitiepartijen van tafel geveegd. Daarvoor werd als alibi gebruikt dat we nog wel een keertje naar de systematiek zouden kunnen kijken in een of andere technische commissie. Ondertussen is de extra belastingverhoging dus gewoon goedgekeurd door een meerderheid van de coalitiepartijen Gemeentebelangen, CDA, ChristenUnie en SGP. Zij werden voluit gesteund door PvdA, D66 en de eenvrouwsfractie Smits. U weet nu waar uw vrienden zitten. Jaap Haasnoot KiesKatwijk

Postweg/Bosscheweg, tweede fietsbrug ...

Gemeentebelangen Gemeentebelangen D66 CDA Vught 01-07-2019 11:41

Postweg/Bosscheweg, tweede fietsbrug turborotonde Gemeentebelangen is blij dat er een tweede fietsbrug wordt aangelegd bij de rotonde Postweg/Bosscheweg. Met de realisatie wordt optimaal invulling gegeven aan een verkeersveilige ontvlechting van fietsers, voetgangers en autoverkeer. Een betere doorstroming van het verkeer is niet alleen in het belang van ’s-Hertogenbosch maar ook van Vught. De drukke en gevaarlijke rotonde op de grens van Vught en Den Bosch is al jaren onderwerp van gesprek. Er worden met regelmaat fietsers omvergereden. Ook in de Vughtse raad leidde de rotonde het afgelopen jaar tot reuring. De oppositie, met D66, CDA en SP, was van mening dat de financiële bijdrage van Vught niet in verhouding stond tot het belang van Vught ten opzichte van Den Bosch. Terwijl de coalitie wel degelijk het belang voor Vught erkende. Zowel de Postweg als de Bosscheweg sluiten aan op de, op Bosch grondgebied gelegen, rotonde en hebben wel degelijk een belang in de verkeersveilige afwikkeling van het verkeer. Het is in Brabant heel gebruikelijk dat niet het eigendom van belang is bij de verdeling van de kosten, maar het aantal wegen per wegbeheerder die erop aansluiten. Ook niet onbelangrijk is dat de Postweg als ontsluitingsweg gaat dienen tijdens als de N65 wordt afgesloten tijdens de herinrichting. Op het totale project (twee fietsbruggen en ombouw turborotonde) draagt Vught €825.000 (20%) bij in de totale kosten van € 4,1 miljoen. Gezien het regionale belang en het feit dat de provincie de verkeersveiligheid van de fietsers hoog in het vaandel heeft draagt de Provincie een substantieel bedrag bij van € 1,9 miljoen en Den Bosch een bedrag van € 1.375.000. Gelukkig werd het voorstel toch raadsbreed aangenomen.

Nieuwe fietsnota – Veilig Verkeer ...

ChristenUnie ChristenUnie CDA Hoorn 07-06-2019 05:27

Nieuwe fietsnota – Veilig Verkeer Hoorn Tijdens de raadsvergadering van 6 juni is de motie om te komen met een nieuwe fietsnota aangenomen. De huidige nota is opgesteld in 2011 en deze loopt tot en met 2020. Dit was voor de ChristenUnie een mooi moment om te werken naar een nieuwe fietsnota, waarmee we verder kunnen fietsen naar 2030! In de afgelopen jaren heeft het elektrische fietsverkeer een enorme vlucht genomen en daarnaast is het verkeer in onze stad en de dorpskernen Blokker en Zwaag flink toegenomen. Dit heeft ook consequenties voor de verkeersveiligheid van onze fietsers. Er is een maatschappelijke discussie gaande voor de verlaging van de maximale snelheid in de bebouwde kommen. Er zijn verschillende brancheorganisatie die pleiten voor een wijziging van de infrastructuur van de 50 km zones. De veiligheid van de fietsers in het verkeer is voor de ChristenUnie zeer belangrijk. Daarnaast zien we dat de fietsverbindingen van de verschillende wijken naar het centrum van de stad en de scholen niet optimaal zijn. Dit is tijdens de commissie ook door verschillende partijen aangekaart. Het dictum van de motie luidde als volgt: Verzoekt het college, • Voor de behandeling van de kadernota van 2020 te komen met een nieuwe fietsnota of actualisatie van de huidige fietsnota, waar onder andere de volgende zaken als prioriteit worden meegenomen: o Een infrastructuur voor fietsers en snelle fietsers binnen de gemeentegrens aan te leggen, dan wel te optimaliseren; o Een hoofdnet voor deze groep van wijk naar wijk, en van de wijken naar de binnenstad/ middelbare scholen te realiseren, dan wel te optimaliseren; o Te onderzoeken welke 50km zones qua infrastructuur aangepast kunnen worden en waar de maximale snelheid naar een 30km zone gebracht dient te worden; • De nieuwe fietsnota te voorzien van een overzicht van de vermoedelijke kosten met mogelijke dekking, zodat de raad een afweging kan maken welk budget voor de fietsnota vrijgemaakt kan worden. Deze motie is mede ingediend door VOC Hoorn, CDA, De Hoornse Onafhankelijke Partij en Hoorn Lokaal.

Complimenten en felicitaties voor ...

ChristenUnie ChristenUnie GroenLinks SGP VVD CDA Gelderland 27-05-2019 20:04

Complimenten en felicitaties voor Dirk Vreugdenhil, Peter van ‘t Hoog en de fractie.

Carpoolplek Gisteren (02-04-2019) ...

Gemeentebelangen Staphorst Gemeentebelangen Staphorst SGP CDA Staphorst 03-04-2019 18:56

Carpoolplek Gisteren (02-04-2019) viel de verbinding weg in de raadszaal. Dit is vervelend voor de mensen die thuis de raadsvergadering wilden volgen. Ik heb me gisteren in de raad behoorlijk boos gemaakt over de carpoolplek die er nog steeds niet is. Een korte samenvatting van onze bijdrage van gisteren: In een motie uit 2016, 2,5 jaar geleden heeft de raad al aan het college gevraagd om snel een carpoolplek te realiseren. Op dit moment is er nog geen carpoolplek bij de op en afritten in Staphorst zelf. Hotel Waanders, die vlak langs de op en afritten van de snelweg ligt, heeft last van bezoekers die de auto hier de hele dag parkeren terwijl ze geen kopje koffie drinken. In juli 2018 leek er een oplossing te zijn. Vlakbij waar je de snelweg af komt, als je de A28 naar het noorden neemt, zou er een carpoolplek worden aangelegd. In de raad hadden we het hier over de plek in ‘de oksel’ Dit was misschien niet de meest ideale situatie, maar Rijkswaterstaat was akkoord en snel zou er daar iets aangelegd kunnen worden. Het CDA en SGP wilden een andere optie nog iets beter bekijken, zodat we een betere afweging zouden kunnen maken. Rond september zouden we dan een nieuw voorstel krijgen. En dan duurt het 9 maanden… En gisteren kregen we het voorstel om eerst tijdelijk 15 parkeerplekken te huren bij Boer Staphorst. Het college kwam tot deze oplossing omdat Boer zelf de gemeente heeft benaderd. Alle complimenten natuurlijk voor Boer, maar eigenlijk vinden we het jammer dat het college hier zelf geen pro actieve houding in heeft genomen. De raad heeft al aangegeven dat er spoed zit bij deze carpoolplek. Had het college zelf geen ondernemers met parkeerplekken in de buurt kunnen benaderen? Of de carpoolplek op deze locatie gaat werken, dat weten we niet, dus dat zullen we misschien moeten proberen. Het lijkt vrij ver van de snelweg af te zijn. Maar Gemeentebelangen vindt dat het tempo waarmee dit alles gerealiseerd wordt geen schoonheidsprijs verdient. Ondernemers hebben er last van en wat onze fractie betreft is dit wel degelijk een verantwoordelijk van de gemeente, ook al is het privé terrein! Fabian de Wee

CDA stemt tegen VKA+ variant N65 en ...

Gemeentebelangen Gemeentebelangen D66 CDA Vught 11-03-2019 12:32

CDA stemt tegen VKA+ variant N65 en daarmee ook tegen ongelijkvloerse kruising bij Torenstraat in Helvoirt!!! Tijdens de raadsvergadering van 28 februari jl. waren het de fracties van CDA en D66 die zand wilde strooien in de N65 machine. Eerst probeerden zij de beslissing over het VKA+ uit te stellen, omdat de laatste verkeerscijfers ontbraken voor het onderliggend wegennet als gevolg van de VKA+ variant. Op zich heel vreemd, omdat het aantal aansluitingen hetzelfde blijft en de doorrekeningen van de cijfers bij de VKA variant dus nagenoeg hetzelfde beeld op zullen leveren bij de VKA+ variant. Nu de optimalisering van het VKA een feit is en het aankomt op beslissingen blijken CDA en D66 zwakke knieën te hebben. Met onjuiste argumenten over verkeerscijfers, kosten en dergelijke die in het verleden niet gebruikt werden. Toen stemden alle fracties, dus ook CDA en D66, met de gewenste unanimiteit, in met alle collegevoorstellen en de daarbij behorende financiering, zonder enig voorbehoud. Toch wel heel bijzonder van de fractie van D66 die bestuurlijke verantwoording heeft gedragen op dit dossier en echt wel beter weet. Het CDA maakte het nog bonter en stemde als enige fractie tegen de VKA+ variant. Daarmee vallen zij terug op de eerder unaniem geaccordeerde VKA variant. Met die beslissing laten zij niet alleen de inwoners van Vught, maar ook de inwoners van Helvoirt in de kou staan. Want de VKA variant houdt op de bij de Boslaan en zet een streep door de ongelijkvloerse kruising bij de Torenstraat in Helvoirt. Het CDA kiest dan liever voor geen verdiepte ligging en extra opstelstroken met verkeerslichten bij de kruising Boslaan/Vijverboschweg. Daarmee sluiten zij de ogen voor de verantwoordelijkheid die zij ook hebben voor de bewoners van Helvoirt die over 1,5 jaar bij Vught horen. We kunnen niet anders concluderen dan dat CDA en D66 inzetten op partijpolitiek in plaats van het algemeen belang voor Vught en Helvoirt.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.