Nieuws van politieke partijen over D66 inzichtelijk

33 documenten

Voordelen van het gebruik van een taxidienst op de luchthaven

D66 D66 Ridderkerk 06-06-2023 22:27

Of je nu binnen of buiten het land reist, er is altijd een kans dat je het krap krijgt door de verschillende aspecten van het reizen.

Er zijn echter manieren waarop dit soort stress kan worden verminderd en een van deze manieren zou kunnen zijn door het huren van een privéluchthaventransferdienst wanneer je besluit om op pad te gaan voor je reis of zakenreizen. Lees verder in deze blog wat de voordelen zijn en waarom het kiezen van een taxidienst tijdens je reis naar de luchthaven de beste optie is.

Stress verminderen

Stressvermindering is het grootste voordeel van het gebruik van een luchthavenvervoersdienst. Het huren van een transferdienst kan het niveau van stress en angst die vaak wordt ervaren tijdens het reizen naar een buitenlandse bestemming extreem verminderen. Landen op de luchthaven en een taxi kiezen op een onbekende locatie kan om vele redenen lastig zijn, zoals het gebrek aan kennis over de nieuwe plaats, meer moeten betalen door de lokale bevolking, het gebruik van een onbekende auto en vele andere mogelijkheden. Door een luchthavenvervoersservice zoals taxi den haag schiphol in te huren, heb je bijna gegarandeerd een soepelere rit door minder stress en meer comfort en veiligheid.

Comfortabele ervaring

Navigeren door onbekende straten kan een stressvolle ervaring zijn en velen maken zich misschien zorgen over het krijgen van een taxi bij aankomst. Je zult echter zeker een professionele en uitstekende reiservaring krijgen als je van tevoren een transferservice boekt. Deze diensten huren professionele en ervaren chauffeurs in die in staat zijn om een positieve relatie op te bouwen met hun passagiers zodat ze zich op hun gemak voelen tijdens hun reis.

Een ander voordeel van het inhuren van dergelijke diensten is hun kennis van lokale toeristische attracties die je op weg naar je bestemming kunt bekijken.

Betrouwbaarheid en veiligheid

Het nemen van openbaar vervoer verhoogt het risico op verlies van belangrijke dingen zoals tassen, paspoorten, mobiele telefoons enz. Zo’n incident kan je hele reis schaden en daarom is het aan te raden om deze service in te huren.

Dit kan ervoor zorgen dat je bagage veilig is in het transportvoertuig en kan je geruststellen als het gaat om je bagage. In het buitenland kan het nemen van het openbaar vervoer je angst vergroten omdat je omringd wordt door onbekende personen, wat ook het risico op diefstal verhoogt. Een klant krijgt ook de optie om het voertuig te kiezen dat overeenkomt met zijn reisbehoeften.

Lees ook: Is het gezond om elke dag maaltijdvervangers te drinken?

Plannen OV Provincie – Keolis – D66 en SP stellen schriftelijke vragen

D66 D66 Hof van Twente 19-10-2021 13:07

Vorige week lazen we met verbazing in de media dat de Provincie en vervoerder Keolis van plan zijn te gaan snijden in bus- en treindiensten. Zo zouden, als de plannen doorgang vinden, bepaalde lijnen minder vaak moeten gaan rijden, ’s avonds helemaal niet meer, en zou er ook nog eens worden geschrapt in lijnen tijdens de spits of op zaterdag. Ook Hof van Twente zou hiermee te maken krijgen. Het schrappen en versoberen van buslijnen is niet acceptabel. Deze plannen gaan lijnrecht in tegen al het streven om het openbaar vervoer een aanlokkelijk alternatief te laten zijn voor de auto en om dorpen, kernen en buurtschappen leefbaar en bereikbaar te houden.

Natuurlijk hebben ook wij kunnen constateren dat het aantal reizigers fors onderuit is gegaan vanwege de coronamaatregelen en erkennen wij de weerslag die dit heeft op openbaar vervoerbedrijven, ook al worden zij daarvoor in hun exploitatie gecompenseerd. De redenatie die echter nu wordt gebruikt, vinden wij onnavolgbaar. Er wordt aangenomen dat veel mensen definitief niet meer zullen terugkeren in het OV. Hoe deze aanname is onderbouwd, is voor ons onduidelijk. Bovendien creëert een besluit op een dergelijke aanname ook haar eigen gelijk, omdat mensen juist als gevolg van dit toekomstbeeld en bijbehorende maatregelen weg zullen blijven uit het OV.

In plaats van inzetten op een cynische versobering en verschraling, is het veel beter om een goed en uitgebreid netwerk te bieden, met comfortabele, betrouwbare en frequente lijnen en een hoog serviceniveau. Op deze manier zullen meer mensen de weg naar het openbaar vervoer terug weten te vinden, blijft de auto vaker staan en blijven dorpen, kernen en buurtschappen goed bereikbaar. Een college van 1 van de grootste plattelandsgemeenten zou zich hier keihard voor willen c.q. moeten maken.

Wij hebben daarom de volgende vragen aan het college:

1. Is het College op de hoogte van de geplande maatregelen (‘transitieplannen’) in het openbaar vervoer, zoals het schrappen of versoberen van lijnen? En de consequenties daarvan voor Hof van Twente?

2. Is het College het met ons een dat een dergelijke verschraling onacceptabel is en juist in gaat tegen onze doelen op het gebied van duurzaamheid, bereikbaarheid en leefbaarheid?

3. Welke mogelijkheden heeft Hof van Twente met andere gemeenten om hierin hun invloed uit te oefenen en vervoerder Keolis te houden aan de afspraken in de concessiecontracten? En wat is de macht van gemeenten en de provincie in deze?

4. Wat gaat het college c.q. de wethouder doen om deze ‘transitieplannen’ van tafel te krijgen en op welke manier wordt er binnen de regio Twente samengewerkt om een hoogwaardig en goed verbonden OV-netwerk veilig te stellen?

Brandbrief aan kabinet: help ons OV door de crisis heen

D66 D66 Maassluis 28-03-2021 11:31

Het openbaar vervoer in de regio dreigt de coronacrisis niet te overleven. Daarom worden er vanaf september maatregelen genomen in het OV in Maassluis en omgeving. De maatregelen zijn nodig om steun van het Rijk te krijgen, maar ze doen ook pijn. Daarom is door 23 gemeentes, waaronder Maassluis, een brandbrief naar het Kabinet gestuurd waarin wordt gevraagd om extra financiële steun. Dit om ervoor te zorgen dat verdere maatregelen niet nodig zijn en we ons kunnen blijven inzetten voor goed, duurzaam en betrouwbaar openbaar vervoer. D66-fractievoorzitter Jesse de Jong heeft dinsdag 23 maart deze brief aangekondigd in de gemeenteraad.De 23 gemeenten van de metropoolregio Rotterdam-Den Haag (MRDH) zijn akkoord gegaan met een pakket aan maatregelen om geld te besparen in het openbaar vervoer. Zonder deze maatregelen leiden de vervoersbedrijven grote verliezen en bovendien zijn de maatregelen een voorwaarde voor extra geld vanuit het Rijk. Vanaf september wordt er gesneden in ritten van tram en bus in onze regio. Voor Maassluis betekent dit dat de Stop en Go-buslijn 526 verdwijnt, buslijn 126 tussen Maassluis west en Schiedam zal buiten de spits nog maar één keer per uur rijden en ook bus 33 en 34 gaan terug naar één keer per uur. Ook de eerste en laatste ritten van de metro op de Hoekse lijn vervallen.De 23 gemeenteraden van de MRDH vinden verder ingrijpen in het openbaar vervoer onwenselijk en vragen het Kabinet snel duidelijkheid te geven over extra financiële middelen voor 2022.De brief is hier te lezen.

Brandbrief aan kabinet: help ons OV door de crisis heen

D66 D66 Maassluis 28-03-2021 11:31

Het openbaar vervoer in de regio dreigt de coronacrisis niet te overleven. Daarom worden er vanaf september maatregelen genomen in het OV in Maassluis en omgeving. De maatregelen zijn nodig om steun van het Rijk te krijgen, maar ze doen ook pijn. Daarom is door 23 gemeentes, waaronder Maassluis, een brandbrief naar het Kabinet gestuurd waarin wordt gevraagd om extra financiële steun. Dit om ervoor te zorgen dat verdere maatregelen niet nodig zijn en we ons kunnen blijven inzetten voor goed, duurzaam en betrouwbaar openbaar vervoer. D66-fractievoorzitter Jesse de Jong heeft dinsdag 23 maart deze brief aangekondigd in de gemeenteraad.De 23 gemeenten van de metropoolregio Rotterdam-Den Haag (MRDH) zijn akkoord gegaan met een pakket aan maatregelen om geld te besparen in het openbaar vervoer. Zonder deze maatregelen leiden de vervoersbedrijven grote verliezen en bovendien zijn de maatregelen een voorwaarde voor extra geld vanuit het Rijk. Vanaf september wordt er gesneden in ritten van tram en bus in onze regio. Voor Maassluis betekent dit dat de Stop en Go-buslijn 526 verdwijnt, buslijn 126 tussen Maassluis west en Schiedam zal buiten de spits nog maar één keer per uur rijden en ook bus 33 en 34 gaan terug naar één keer per uur. Ook de eerste en laatste ritten van de metro op de Hoekse lijn vervallen.De 23 gemeenteraden van de MRDH vinden verder ingrijpen in het openbaar vervoer onwenselijk en vragen het Kabinet snel duidelijkheid te geven over extra financiële middelen voor 2022.De brief is hier te lezen.

Vragen over situatie busvervoer in Brabant

SP SP D66 PvdA Noord-Brabant 31-08-2020 10:38

De situatie van het busvervoer in Brabant is zeer zorgelijk . Vanwege veel lagere passagiersaantallen door Corona dreigen lijnen opgeheven te worden of veel minder te gaan rijden.  Daarom heeft de SPfractie samen met D66 en de PvdA de volgende vragen gesteld: 

Via onze partijgenoten in Eindhoven zijn wij geïnformeerd over het exploitatieplan 2021 van Hermes. Het betreft een presentatie en deze is in de bijlage [1]van deze brief meegezonden voor uw informatie.

Sinds maart hebben Hermes en Arriva bijna 90% van hun reizigers verloren. Het herstel gaat voorzichtig en hoe het zich op lange termijn ontwikkeld is nog erg onzeker. Veel mensen denken dat thuiswerken in de toekomst vaker voor zal komen; ook zeggen meer mensen de fiets of de auto te overwegen ten koste van het openbaar vervoer. Hiermee dreigt het basisnetwerk van openbaar vervoer in Brabant als een kaartenhuis in elkaar te vallen. Onze steden en dorpen worden minder bereikbaar, omdat het schrappen van dienstlijnen zeer waarschijnlijk is. Zeker als de tegenvallende reizigersaantallen voortduren. Dat brengt ons tot de volgende vragen:

1. Erkent uw College de noodzaak van het opgebouwde OV-netwerk in onze provincie voor de bereikbaarheid van de steden en dorpen in Brabant en welke impact heeft het schrappen van dienstlijnen volgens haar op het OV-netwerk?

2. Welke mogelijkheden ziet uw College om het huidige OV-netwerk zoveel mogelijk in stand te houden?

3. Welk instrumentarium heeft u om concessiehouders te ondersteunen in deze moeilijke tijd?

4. Waarom heeft uw College nog geen OV-steunpakket gepresenteerd?

5. Als concessieverlener is de provincie voor een groot deel verantwoordelijk voor de banen van werknemers bij de concessiehouder. Hoe ziet u deze verantwoordelijkheid?

6. Zijn er de afgelopen weken al ontslagen gevallen? Zoja, hoeveel? Zijn er in de afgelopen weken als ZZP-chauffeurs danwel chauffeurs die in dienst zijn van uitzendbureau’s minder ingehuurd? Zoja, hoeveel?

7. Welke inspanning verricht u om de werknemers baanbehoud te geven, ondanks tegenvallende reizigersaantallen? Is de inzet van deeltijd-WW volgens u een mogelijkheid voor deze werknemers?

8. Heeft u gesprekken met de concessiehouder over ontslagen van werknemers? Welke inspanning verwacht u van de concessiehouder op het gebied van re-integratie wanneer er ontslagen vallen? Ziet u omscholing, werk-naar-werk trajecten als goede instrumenten en gaat u de concessiehouder hierop wijzen?

9. Kan het College ons informeren over de stand van zaken rond de Buurtbussen? Tot 1 september is het mogelijk om tegen WMOtarief met de Regiotaxi te reizen in plaats van met de buurtbus. Is dit een volgens u een goed alternatief voor de kleine kernen gebleken? Wat is uw verwachting voor de komende periode?

10. Nu de scholen weer beginnen zien we dat ook scholieren en studenten weer gebruik willen gaan maken van de buurtbussen; mogen zij nu ook de Regiotaxi gebruiken? En is dit financieel betaalbaar?

Wij zien uit naar uw spoedige beantwoording en wensen u wijsheid in de besluitvorming rondom het exploitatieplan 2021.

D66 vraagt het college naar mobiliteit en Corona + beantwoording college

D66 D66 GroenLinks Tilburg 11-05-2020 15:12

Een eerlijke verdeling van de schaarse openbare ruimte is actueler dan ooit, nu het coronavirus ons dwingt tot meer fysieke afstand. GroenLinks en D66 zijn benieuwd naar de implicaties van deze anderhalvemetersamenleving voor mobiliteit in Tilburg. Veilig fietsen en lopen is van essentieel belang voor een succesvol verloop van de anderhalvemetersamenleving. Met de verwachte uitval van capaciteit in het openbaar vervoer, is een grote groep mensen zonder rijbewijs of auto voor hun vervoer aangewezen op met name lopen en fietsen. Met de huidige loop- en fietsnetwerken kan dat in de anderhalvemetersamenleving niet altijd op een veilige manier. Om te voorkomen dat fietsers en voetgangers besmet worden tijdens het reizen kan het nodig zijn maatregelen te nemen om de ruimte in de komende weken te vergroten.

In een artikel van Trouw vertelt wethouder Mario Jacobs dat hij brainstormt over het herinrichten van de openbare ruimte om zo de leefkwaliteit en veiligheid te vergroten. Het uitbreiden van het aantal 30-kilometerzones behoort tot de mogelijkheden, zo geeft de wethouder aan. Er volgt zelfs een suggestie voor het invoeren van 20-kilometerzones.

GroenLinks en D66 zijn blij te horen dat het denken niet stil staat nu de maatschappelijke normen sneller bewegen dan ooit. Binnenkort gaan basisscholen en naar verwachting later ook middelbare scholen weer open. Veilig naar school had terecht al de aandacht van de gemeente, maar het coronavirus voegt hier een nieuwe dimensie aan toe . Vandaar de volgende vraag rond dit thema:

Vragen

Neemt het college extra maatregelen om basisschoolleerlingen en middelbare scholieren, maar ook bijvoorbeeld ouders en leraren, veilig naar school te laten gaan? Aan welke maatregelen denkt het college op de korte termijn om veilig fietsen en lopen in de stad mogelijk te maken? Neemt zij het advies van de Fietsersbond mee? Is het college voornemens om op plekken de maximale snelheid terug te brengen? Zo ja, welke plekken? Zo nee, waarom niet? Denkt het college al na over de langetermijneffecten van het coronavirus op mobiliteit? Zijn er al lange termijnmaatregelen in beeld die het college overweegt?

Antwoord:

Ja. Wij volgen hierin het protocol dat hiervoor vanuit het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat wordt verspreid. Bovendien werken wij vooruitlopend daarop reeds aan maatregelen in de binnenstad, zoals meer groen voor lopen en fietsen bij verkeersregelinstallaties. Wij denken aan een combinatie van verkeersmaatregelen en communicatiemaatregelen. Verkeersmaatregelen zijn onder andere de instellingen bij verkeersregelinstallaties (meer/langer groen voor lopen en fietsen), het realiseren van schoolstraten en aan een verlaging van de maximumsnelheid in gebieden waar het meerwaarde heeft om zodoende de 1,5m afstand onderling te kunnen invullen. Omdat het gedrag van verkeersdeelnemers essentieel is, zetten wij hier met communicatie ook nadrukkelijk op in. Bijvoorbeeld door de oproep te doen vooral te lopen en te fietsen, conform het aankomende protocol van het Rijk. Ja, in het gehele gebied binnen de Ringbanen wordt de norm 30 km per uur, met uitzondering van de Hart van Brabantlaan en de Spoorlaan ter hoogte van de Interpolis en specifiek in het Dwaalgebied wordt de norm 20 km per uur, onder voorbehoud van juridische mogelijkheden. Het mobiliteitsbeleid is gericht op meer fietsen en lopen, dus dat sluit aan bij de korte termijnmaatregelen die we nu treffen. Wel laten we de maatregelen aansluiten op middellange termijn ambities van de stad, namelijk het vrijmaken van ruimte voor lopen, fietsen en de bus in de binnenstad.

Ruimte voor fietsen en lopen in coronatijden | Tilburg

GroenLinks GroenLinks D66 Tilburg 30-04-2020 00:00

Een eerlijke verdeling van de schaarse openbare ruimte is actueler dan ooit, nu het coronavirus ons dwingt tot meer fysieke afstand. GroenLinks en D66 zijn benieuwd naar de implicaties van deze anderhalvemetersamenleving voor mobiliteit in Tilburg.

Veilig fietsen en lopen is van essentieel belang voor een succesvol verloop van de anderhalvemetersamenleving. Met de verwachte uitval van capaciteit in het openbaar vervoer, is een grote groep mensen zonder rijbewijs of auto voor hun vervoer aangewezen op met name lopen en fietsen. Met de huidige loop- en fietsnetwerken kan dat in de anderhalvemetersamenleving niet altijd op een veilige manier. Om te voorkomen dat fietsers en voetgangers besmet worden tijdens het reizen kan het nodig zijn maatregelen te nemen om de ruimte in de komende weken te vergroten.

In een artikel van Trouw vertelt wethouder Mario Jacobs dat hij brainstormt over het herinrichten van de openbare ruimte om zo de leefkwaliteit en veiligheid te vergroten. Het uitbreiden van het aantal 30-kilometerzones behoort tot de mogelijkheden, zo geeft de wethouder aan. Er volgt zelfs een suggestie voor het invoeren van 20-kilometerzones.

GroenLinks en D66 zijn blij te horen dat het denken niet stil staat nu de maatschappelijke normen sneller bewegen dan ooit. Binnenkort gaan basisscholen en naar verwachting later ook middelbare scholen weer open. Veilig naar school had terecht al de aandacht van de gemeente, maar het coronavirus voegt hier een nieuwe dimensie aan toe. Vandaar de volgende vraag rond dit thema:1. Neemt het college extra maatregelen om basisschoolleerlingen en middelbare scholieren, maar ook bijvoorbeeld ouders en leraren, veilig naar school te laten gaan? De Fietsersbond heeft een advies aan overheden opgesteld met mogelijke kortetermijnmaatregelen. Het terugbrengen van de maximaal toegestane snelheid kan volgens D66 en GroenLinks een goede maatregel zijn om het multimodaal ruimtegebruik te vergroten (conform het advies van de Fietsersbond). Bijvoorbeeld in straten als de Goirkestraat, Korvelseweg of Besterdring. Op deze manier krijgen fietsers en voetgangers meer ruimte, wat de kans op besmetting verkleint.

Hieromtrent een aantal vragen:2. Aan welke maatregelen denkt het college op de korte termijn om veilig fietsen en lopen in de stad mogelijk te maken? Neemt zij het advies van de Fietsersbond mee? 3. Is het college voornemens om op plekken de maximale snelheid terug te brengen? Zo ja, welke plekken? Zo nee, waarom niet? 4. Denk het college al na over de langetermijneffecten van het coronavirus op mobiliteit? Zijn er al langetermijnmaatregelen in beeld die het college overweegt?

Goed OV begint met goede arbeidsvoorwaarden!

SP SP CDA PvdA GroenLinks D66 Partij voor de Dieren Zoetermeer 22-04-2020 14:53

De fracties van SP, GL, CDA, FVD, PvdA, PvdD en D66 willen zekerheid dat de arbeidsvoorwaarden van buschauffeurs in Zuid-Holland Noord minimaal voldoen aan de CAO streekvervoer. Zij hebben dit punt met ruime steun van Provinciale Staten toegevoegd aan de voorwaarden voor de nieuwe aanbesteding van het OV in die regio.

Lies van Aelst, fractievoorzitter SP: 'We zijn blij dat we samen met zoveel partijen dit stuk zekerheid voor chauffeurs hebben geregeld. Zij voeren een belangrijke klus uit in opdracht van ons als provincie, dat moeten zij onder fatsoenlijke voorwaarden en eerlijke beloning kunnen doen.'

Statenlid GroenLinks Ariëtte Kasbergen: ‘Wat we in andere regio’s zien is dat buschauffeurs niet fatsoenlijk betaald worden en te lange dagen moeten maken. Dat zorgt voor een zwaardere belasting van chauffeurs en daarmee, meer risico op ziekte, mindere service en daarmee minder kwaliteit. Wij willen dat vervoerders hun diensten niet goedkoper aanbieden door te beknibbelen op arbeidsvoorwaarden. Het openbaar vervoer moet goed zijn om als volwaardig alternatief voor de auto te worden gezien. Dat begint met goede arbeidsvoorwaarden voor de chauffeurs.’

“Het is goed dat we als Staten benadrukken dat marktwerking in het openbaar vervoer niet ten koste mag gaan van de arbeidsvoorwaarden.” Willem Minderhout, PvdA.

Ria Oosterop - van Leussen, fractievoorzitter D66: ‘Goed openbaar vervoer is voor alle inwoners van Zuid-Holland toegankelijk en betaalbaar. Maar zonder chauffeurs is goed openbaar vervoer niet mogelijk. Daarom is het belangrijk dat al die hardwerkende, toegewijde chauffeurs kunnen rekenen op goede arbeidsvoorwaarden!’ 

 

Goed OV begint met goede arbeidsvoorwaarden!

SP SP CDA PvdA GroenLinks D66 Partij voor de Dieren Zuid-Holland 22-04-2020 14:06

De fracties van GroenLinks, CDA, FVD, PvdA, PvdD, SP en D66 willen zekerheid dat de arbeidsvoorwaarden van buschauffeurs in Zuid-Holland Noord minimaal voldoen aan de CAO streekvervoer. Zij hebben dit punt met ruime steun van Provinciale Staten toegevoegd aan de voorwaarden voor de nieuwe aanbesteding van het OV in die regio.

Lies van Aelst, fractievoorzitter SP: 'We zijn blij dat we samen met zoveel partijen dit stuk zekerheid voor chauffeurs hebben geregeld. Zij voeren een belangrijke klus uit in opdracht van ons als provincie, dat moeten zij onder fatsoenlijke voorwaarden en eerlijke beloning kunnen doen.'

Statenlid GroenLinks Ariëtte Kasbergen: ‘Wat we in andere regio’s zien is dat buschauffeurs niet fatsoenlijk betaald worden en te lange dagen moeten maken. Dat zorgt voor een zwaardere belasting van chauffeurs en daarmee, meer risico op ziekte, mindere service en daarmee minder kwaliteit. Wij willen dat vervoerders hun diensten niet goedkoper aanbieden door te beknibbelen op arbeidsvoorwaarden. Het openbaar vervoer moet goed zijn om als volwaardig alternatief voor de auto te worden gezien. Dat begint met goede arbeidsvoorwaarden voor de chauffeurs.’

“Het is goed dat we als Staten benadrukken dat marktwerking in het openbaar vervoer niet ten koste mag gaan van de arbeidsvoorwaarden.” Willem Minderhout, PvdA.

Ria Oosterop - van Leussen, fractievoorzitter D66: ‘Goed openbaar vervoer is voor alle inwoners van Zuid-Holland toegankelijk en betaalbaar. Maar zonder chauffeurs is goed openbaar vervoer niet mogelijk. Daarom is het belangrijk dat al die hardwerkende, toegewijde chauffeurs kunnen rekenen op goede arbeidsvoorwaarden!’ 

Treinstation Zernike onderdeel van voorbereidingen regionaal mobiliteitsplan

D66 D66 Groningen 22-01-2020 12:15

Gedeputeerde Fleur Gräper – van Koolwijk heeft toegezegd dat een treinstation bij de Zernike Campus meegenomen wordt in de voorbereidingen van het regionale mobiliteitsplan. D66-Statenlid Peter Gerrits had het College naar de plannen rondom een mogelijk treinstation gevraagd tijdens een commissievergadering over het bestuurlijk overleg rondom infrastructuur, ruimte en transport.Gerrits is verheugd over het antwoord van D66-Gedeputeerde Gräper: “Het is goed dat de Provincie in overleg met de Gemeente ook deze optie op tafel houdt. De studentenstromen die elke dag van en naar de Zernike Campus reizen maken betere OV-bereikbaarheid van de Campus ontzettend belangrijk. Een treinstation zou daarom een geweldige stap vooruit zijn.”

De Statenfractie van D66 is tevreden dat deze ambitie door het College getoond wordt. Vanuit het verkiezingsprogramma is treinstation Zernike altijd een belangrijke verbindingsmogelijkheid geweest voor D66.  Grote groepen studenten en werknemers zouden daarmee met veel groter gemak naar hun studie en werk kunnen reizen. Nadat D66 het samen met coalitiepartners opnam in het coalitieakkoord in 2019 betekent deze toezegging van het College nu dat de Zernike Campus een belangrijke schakel in het OV-netwerk moet blijven. Gerrits: “Samen met de Gemeente kan de Provincie nu het treinstation Zernike op de agenda plaatsen voor het Bestuurlijk Overleg Infrastructuur in Den Haag. Daar kunnen we dan de benodigde middelen krijgen om deze belangrijke ov-schakel door te ontwikkelen voor de toekomst.”

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.