Nieuws van politieke partijen over GroenLinks inzichtelijk

63 documenten

Flexibel en goed openbaar vervoer in ...

PvdA PvdA GroenLinks Roosendaal 13-08-2019 07:05

Flexibel en goed openbaar vervoer in Roosendaal De PvdA heeft kennis kunnen nemen van het exploitatieplan 2020 van Arriva. Hierin is onder meer opgenomen het opheffen van lijn 12 (rondje Kalsdonk). Onze fractie sluit zich aan bij de vragen die zijn gesteld door de fracties van GroenLinks en de VLP en zijn benieuwd naar de antwoorden. Iedere wijk dient wat ons betreft te zijn voorzien van flexibel en goed openbaar vervoer. Ter aanvulling op de vragen van de VLP en GroenLinks wil onze fractie nog van het college van B&W het volgende weten: De ambitie bij de concessieverlener (Provincie Noord Brabant) en de concessiehouder (Arriva) is een robuust en efficiënt mobiliteitssysteem op basis van vraaggestuurde mobiliteit met een acceptabel kwaliteitsniveau of zelfs beter. Wat is de ambitie van de gemeente hierin? Heeft u gereageerd op het exploitatieplan 2020 van Arriva, zo ja, wat was uw reactie, zo niet, waarom niet? De antwoorden volgen zo spoedig mogelijk.

Vandaag de laatste raadsvergadering ...

GroenLinks GroenLinks Papendrecht 18-07-2019 09:41

Vandaag de laatste raadsvergadering in Papendrecht voor het zomerreces. Zoals gebruikelijk zijn dit de Algemene beschouwingen. Het college geeft in een Kaderbrief aan waar zij het komend jaar aandacht aan wil schenken en welke financiële consequenties dit eventueel met zich meedraagt. Alle partijen zullen daar inhoudelijk op reageren en met ideeën (lees moties) komen. Let op; deze vergadering begint om 16.30 uur en wordt te 18.00 uur onderbroken voor een maaltijd. U bent van harte welkom.

#DenHelder #Texel #bushok Wij ...

Beter voor Den Helder Beter voor Den Helder GroenLinks VVD Den Helder 25-06-2019 09:32

#DenHelder #Texel #bushok Wij wensen onze overburen heel veel succes, wij kregen het helaas niet voor elkaar! Schriftelijke vragen op 19 mei 2017 beantwoording op 22 juni 2017 https://gemeenteraad.denhelder.nl/Documenten/beantwoording-raadsvragen/2017/6 Texelse politiek maakt zich hard voor bushokje in Den Helder Anja Roubos DEN BURG De Texelse coalitiepartijen Texels Belang, VVD en GroenLinks dienen woensdag in de raad een motie in om te zorgen dat b en w in gesprek gaan met Connexxion en de NS om het buswachthokje in Den Helder weer in gebruik te nemen. Wanneer dit niet mogelijk is, zouden ze samen een andere oplossing moeten zoeken voor reizigers naar Texel. Die wachten nu geruime tijd in weer en wind op de bus naar de veerboot, omdat de treinen daar niet goed op aansluiten.

Reizigersvereniging ALMAMeer ...

GroenLinks GroenLinks Oldenzaal 22-06-2019 12:18

Reizigersvereniging ALMAMeer ...

GroenLinks GroenLinks -Twenterand 21-06-2019 15:54

Dit is waarom treinconducteur Wisse ...

GroenLinks GroenLinks Langedijk 27-05-2019 15:00

Op het station🚉 in #Almelo in ...

GroenLinks GroenLinks Almelo 22-05-2019 15:39

Op het station🚉 in #Almelo in gesprek over hoe het belangrijk is om morgen te stemmen voor verbinding. Voor een eerlijk, voor een sociaal en groen Europa! ❤💚🇪🇺 #spreekjeuit #EP2019 #GroenLinks

Gemeente LansingerlandDeze week in ...

GroenLinks GroenLinks Lansingerland 07-05-2019 16:05

Na het debacle NS, Qbuzz, stevenen ...

GroenLinks GroenLinks VVD CDA PvdA SGP Partij voor de Vrijheid D66 Dordrecht 24-04-2019 10:02

Na het debacle NS, Qbuzz, stevenen we af op volgend project: de #waterbus. Er is veel te beleven op ons eiland alleen kan niemand er straks meer komen. in ieder geval niet met OV. Daarom hebben we nu op initiatief van Rolin den Heijer van de Dordtse VVD raadsbreed art 40 vragen gesteld. Hopelijk zijn we er op tijd bij. Hieronder kunt u de artikel 40 vragen lezen. Antwoorden op deze vragen verwachten wij over ongeveer 6 weken. Betreffende: Artikel 40-vragen Nieuwe aanbesteding waterbus Namens de gemeenteraad van Dordrecht: Beter voor Dordt, Dordtse VVD, CDA, D66, GroenLinks, CU/SGP, PVV, SP, VSP, PvdA en Gewoon Dordt Afgelopen week werd bekend dat bij de nieuwe aanbesteding van de waterbus de frequentie fors omlaag gaat voor wat betreft de routes van Dordrecht naar Rotterdam en vice versa via de andere Drechtsteden. Van een nieuwe exploitant wordt een veel lagere vervoersfrequentie verwacht dan de reizigers nu gewend zijn. Dat is funest voor een evenwichtige modal split waarbij reizigers een prima alternatief grotendeels kwijtraken. Het Drechtstedenbestuur heeft hierover vorige week een kritische brief geschreven aan de verantwoordelijk gedeputeerde, de heer Janssen. Dit leidt bij de gemeenteraad Dordrecht tot de volgende vragen aan het college: 1. Bent u het met ons eens dat in het programma van eisen tenminste het huidige niveau van dienstverlening te vragen aan een nieuwe exploitant? 2. Bent u het met ons eens dat een verlaging van het niveau van de dienstverlening van de waterbus niet strookt met de groei-ambitie van Dordrecht en de Drechtsteden en de multimodale bereikbaarheid van de Drechtsteden in het algemeen en Dordrecht in het bijzonder? Zo neen, waarom niet? 3. Bent u het daarom met ons eens dat het Dordtse eiland ook per waterbus goed verbonden hoort te zijn met de andere Drechtsteden, Kinderdijk en Rotterdam? 4. Wat is de inzet geweest van het Dordtse college bij de aanbesteding van de nieuwe waterbusconcessie zowel richting Drechtsteden als provincie? 5. Wat is de inbreng van het Dordtse college in zowel de Drechtsteden als naar de verantwoordelijk gedeputeerde Janssen geweest? Welke (harde) Dordtse eisen en wensen zijn in dit overleg op tafel gelegd en wanneer was bekend wat de inzet van de provincie zou zijn? 6. Welke stappen gaat het college nemen zowel binnen de Drechtsteden als naar de provincie nemen om te komen tot de best mogelijke dienstverlening en dienstregeling in de nieuwe concessieperiode?

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.