Nieuws van politieke partijen over GroenLinks inzichtelijk

18 documenten

Er blijft veel onduidelijk over de bomen op de Westerdijk

PvdA PvdA GroenLinks Hoorn 26-06-2020 18:30

Bewoners maken zich nog steeds grote zorgen en wij delen die zorg. Daarom stelden wij, samen met GroenLinks en Hoorn Lokaal, deze vragen aan het college:

Het bericht Er blijft veel onduidelijk over de bomen op de Westerdijk verscheen eerst op PvdA Hoorn.

Motie voor meer groene speeltuinen aangenomen! | Alphen aan den Rijn

GroenLinks GroenLinks CDA Alphen aan den Rijn 24-02-2020 00:00

De gemeenteraad nam op 20 februari unaniem een motie aan die GroenLinks samen met CDA en RGL indiende voor een betere visie op speelplekken. Er moeten meer groene speelplekken komen, waar kinderen zelf de natuur kunnen ontdekken. Ook moeten er meer geschikte plekken komen voor ouderen en mensen met een beperking. 

Wouter van Kleef diende de motie namens GroenLinks in: "Mooi dat alle partijen de motie steunden, Groenlinks gaat er nu goed op letten dat er daadwerkelijk mooie nieuwe speelplekken komen.  We hebben gelukkig al een paar mooie voorbeelden in Alphen aan den Rijn, zoals natuureiland Pampus en de natuurspeeltuin in Kerk en Zanen”.

 

Motie GroenLinks voor een mooie toekomst van Tanthof én scholen is aangenomen. | Delft

GroenLinks GroenLinks Delft 09-12-2019 00:00

Of de scholen in Tanthof samen gaan in één nieuw gebouw in het midden van Tanthof is voor GroenLinks geen uitgemaakte zaak. De gemeente gaat samen met alle betrokkenen goed bekijken wat er goed is voor de toekomst van de wijk Tanthof. De scholen worden daar ook bij uitgenodigd. De motie daarover van GroenLinks Delft is op 28 november aangenomen door de gemeenteraad.

De motie is ingediend naar aanleiding van de ‘scholenschuif.’ Omdat het leerlingenaantal in Tanthof terugloopt, willen schoolbesturen de drie scholen voor 1050 leerlingen op één locatie. De gemeente onderzoekt nu het Abtswoudsepark en de Kinderboerderij op haalbaarheid. Dit zijn beide groene zones die bewoners graag willen behouden. Dit plan leidde dan ook tot veel protest in de wijk: 500 bewoners uit Tanthof demonstreerden en nog eens 870 bewoners stuurden aan de gemeenteraad een kaartje met de boodschap: Houd de scholen op hun plek!

 

Breder kijken

GroenLinks Delft wil dat er breed gekeken wordt naar wat het beste is voor de wijk Tanthof. Er spelen namelijk meer kwesties, zoals de beschikbaarheid van groene parken, toekomst van de winkels, de toekomst van de scholen, aanwezigheid van voorzieningen en beschikbaarheid van seniorenwoningen voor ouderen die in Tanthof willen blijven wonen.

         

Vertrouwen

GroenLinks wil inzetten op een open en transparant proces. GroenLinks is blij dat bewoners vroeg in het proces mee kunnen praten over hun wijk en er samen naar oplossingen wordt gezocht voor de kwesties die spelen in Tanthof. Met 'beginspraak' heeft GroenLinks hier steeds voor gepleit.

Fractielid Ingrid Lips geeft aan dat er vertrouwen tussen bewoners en gemeente nodig is: “Het vraagt van de gemeente vertrouwen in de ervaringskennis en deskundigheid van bewoners. Van de gemeenteraad vraagt dit dat ze niet gelijk een standpunt innemen. De bewoners zijn nu het eerst aan het woord.”

 

Het nieuwsbericht van de gemeenteraad is hier te vinden.

De volledige tekst van de motie is hier te vinden.

Nieuwbouw | Zeist

GroenLinks GroenLinks Zeist 24-11-2019 00:00

We hebben in Zeist meer woningen nodig. De wachttijd voor een sociale huurwoning is opgelopen tot 8 à 9 jaar en ook de middeninkomens in Zeist kunnen heel moeilijk een huis vinden. Ruimte in Zeist is schaars en als er een locatie zoals RaboFacet vrijkomt moet je die optimaal benutten.

Ronald pleit voor inclusief bouwen: Zorg dat veel mensen een kans op een woning hebben, dat er voor veel mensen een passende woning is – bijvoorbeeld voor ouderen – en zorg dat er iets is voor alle inkomens, juist ook de middeninkomens. Want Zeist is er voor iedereen!

Raadsvergadering 8 juli 2019 Bespreeknotitie Nationaal Programma Groningen

ChristenUnie ChristenUnie GroenLinks Loppersum 09-07-2019 10:11

https://loppersum.christenunie.nl/k/n17824/news/view/1277757/187657/index.pngOndanks dat de radenconferentie veel éénrichtingsverkeer was en de raadsleden (te) weinig aan bod kwamen, hebben we wel het nodige opgestoken daar. Ik zal dit -namens de fractie van de ChristenUnie- deels proberen weer te geven in onderstaande bijdrage. In de hoop dat het in een zienswijze bijdraagt aan een goede aanvulling zodat er in het najaar een beter document ligt.....

We hoeven het Nationaal Programma Groningen (NPG) geld niet zo snel mogelijk te besteden. Beter goed besteed dan snel.

Herstel en versterking zijn succesvoorwaarden voor een goede landing van het NPG werd algemeen gesteld. En herstel en versterking vragen i.v.m de veiligheid wel om de nodige voortvarendheid. Daarom de eerste tijd vooral zoeken naar projecten voor NPG waar directe koppeling van herstel, versterking en toepassen van de plus van het NPG goed samengaan. Koppelkansen noemden we dat.

Lusten en lasten in evenwicht. Dat was en blijft de rode lijn bij de aardbevingsproblematiek. Dat betekent ook waar de lasten het hoogst zijn moet ook de inzet op brede welvaart (lusten) het grootst zijn. Woningstichting- en overheidsgebouwen hebben al een aardige “plus” gehad nu graag meer aandacht voor de eigen woning en de huurders zelf. En onze inwoners hebben namelijk de lasten het meest ervaren. En dan met name aan hun eigen woning. Daarom zeggen Deetman en Pastors ook op de conferentie: stel de inwoner centraal. Dat betekende voor hen: één huis, één plan, één totaalbudget, het vertrekken vanuit de behoeften en de leefwereld van inwoners, hun woning en hun huishoudens, en samenhang aanbrengen tussen schadeherstel, versterking en het NPG. Waarbij ze pleiten voor een "Overschild” aanpak om bewoners participatie goed tot zijn recht te laten komen. We sluiten ons hier graag bij aan, evenals de motie van Groen Links (zie hieronder bij de documenten). Dat betekent een hersteld, versterkt en veilig huis als voorwaarden vooraf voor een succesvolle NPG. En hierbij past ook de verduurzaming. Niet alleen als koppelkans, maar ook als inlossen van een ereschuld en genoegdoening voor de lasten. En dan niet alleen aardgasvrij, daar heeft dit gebied onsinziens recht op, maar veel verder gaan richting energieneutraal op woning niveau. (een doelstelling van het startdocument NPG)

Volgens onderzoek van Vereniging Eigen Huis kost een vrijstaande woning met label D isoleren en geschikt maken voor all electric warmtepomp (laagste energielasten) exclusief subsidie ongeveer € 30.000,00. Bij een hybride € 16.000,00 waarbij hij resp. 1500,00 en 1100,00 bespaart op jaarbasis. Een extra NPG subsidie is dus hard nodig om eigenaren over de streep te trekken om vooral in duurzaamheid te investeren. En het kan ook, neem € 15 miljoen voor Loppersum. 4700 woonruimte zou jaarlijks € 3.200,00 subsidie per woning betekenen. Natuurlijk zijn er ook andere doelen die belangrijk zijn, maar het geeft wel aan dat er echt wel geld beschikbaar is. En dat niet hier en daar als pilot maar integraal in het versterkingsgebied. En vooral ook geconcentreerd in het gebied waar de lasten het grootst waren en zijn. Via een wijkgerichte totaal aanpak van de gemeente. Dat koppelt lusten en lasten dan direct heel effectief. Een koppeling die kansen biedt om inderdaad van 1+1+1 een 5 te maken zoals Pastor en Deetman ook wilde.

Door NPG gelden via een wijkgerichte aanpak per gemeente zo te besteden aan wijkvernieuwing en (innovatieve) verduurzaming van de eigen woning kan innovatieve aanpak van de energietransitie door werkgevers, zoals Schoor bepleit -namens het VNO- samen gaan met brede gekwalificeerde extra werkgelegenheid en tegelijk ten goede komen aan de duurzaamheid van de eigen woning. Maar dan wel de regie bij de gemeente en de investeren vooral in een duurzame eigen woning.

Nog een paar opmerkingen:Opnemen van de kwaliteit van de fysieke leefomgeving als indicator? Natuurlijk en dan beginnen met de directe leefomgeving: de eigen woning verduurzamen geeft hier een hele directe impuls aan. En dan niet alleen de woningen die versterkt moeten worden maar zo mogelijk alle woningen in die wijk. Referentieregios voor indicator brede welvaart: neem voorlopig als maatstaf het gemiddelde in Nederland als referentie voor brede welvaartindicatoren. Pas als goede argumenten voor andere keus overtuigen dan kun je nog switchen.

Geen indicatoren voor stad en platteland samen maar indicatoren van stad en van platteland los van elkaar houden in verband met grote verschillen daar tussen, beide afzonderlijk vergelijken met referentieregio.

Ook krimp en ontgroening als indicator brede welvaart meenemen. Dit vraagt om veel goed gekwalificeerd werk in stad en regio om te voorkomen dat goed opgeleide jongeren vertrekken vanwege betere beloning in andere delen van het land.

De fractie van de ChristenUnie mist een belangrijke voorwaarde/kader/criteria waaraan de NPG plannen moeten worden getoetst:

Bijdragen aan het meer in evenwicht brengen van de lusten en de lasten in het bevingsgebied. Gebied met grotere lasten vraagt meer inzet tot verbetering van het brede welzijn. Koppelkansen eerst benutten. Plannen die goed koppelen aan wijkgerichte aanpak herstel en versterking hebben voorrang. Verduurzaming, wijkvernieuwing, levensloopbestendig en zorgbestendige woningen voor huisvesting ouderen in vertrouwde omgeving.

De regering moet willen staan voor de middelen die nodig zijn om de gestelde doelen (indicatoren) te bereiken en zich dus committeren aan de gestelde doelen. En hiervoor de middelen beschikbaar stellen ook als er meer nodig is om doelen te bereiken.

Deze bijdrage van Bé Prins en de reactie van de portefeuillehouder, burgemeester Hans Engels, zijn hier terug te luisteren.

De motie van GroenLinks, die raadsbreed is ondertekend en door het college van B&W overgenomen vindt u in de documenten hieronder.

Motie van C.D.A. vreemd aan de orde van de dag. Verbod ballonnen oplaten. Deze motie ingediend door het C.D.A. wordt raadsbreed ondersteund.

Raadsvergadering 8 juli 2019 Bespreeknotitie Nationaal Programma Groningen

ChristenUnie ChristenUnie GroenLinks Loppersum 09-07-2019 10:11

https://loppersum.christenunie.nl/k/news/view/1277757/349520/index.pngOndanks dat de radenconferentie veel éénrichtingsverkeer was en de raadsleden (te) weinig aan bod kwamen, hebben we wel het nodige opgestoken daar. Ik zal dit -namens de fractie van de ChristenUnie- deels proberen weer te geven in onderstaande bijdrage. In de hoop dat het in een zienswijze bijdraagt aan een goede aanvulling zodat er in het najaar een beter document ligt.....

We hoeven het Nationaal Programma Groningen (NPG) geld niet zo snel mogelijk te besteden. Beter goed besteed dan snel.

Herstel en versterking zijn succesvoorwaarden voor een goede landing van het NPG werd algemeen gesteld. En herstel en versterking vragen i.v.m de veiligheid wel om de nodige voortvarendheid. Daarom de eerste tijd vooral zoeken naar projecten voor NPG waar directe koppeling van herstel, versterking en toepassen van de plus van het NPG goed samengaan. Koppelkansen noemden we dat.

Lusten en lasten in evenwicht. Dat was en blijft de rode lijn bij de aardbevingsproblematiek. Dat betekent ook waar de lasten het hoogst zijn moet ook de inzet op brede welvaart (lusten) het grootst zijn. Woningstichting- en overheidsgebouwen hebben al een aardige “plus” gehad nu graag meer aandacht voor de eigen woning en de huurders zelf. En onze inwoners hebben namelijk de lasten het meest ervaren. En dan met name aan hun eigen woning. Daarom zeggen Deetman en Pastors ook op de conferentie: stel de inwoner centraal. Dat betekende voor hen: één huis, één plan, één totaalbudget, het vertrekken vanuit de behoeften en de leefwereld van inwoners, hun woning en hun huishoudens, en samenhang aanbrengen tussen schadeherstel, versterking en het NPG. Waarbij ze pleiten voor een "Overschild” aanpak om bewoners participatie goed tot zijn recht te laten komen. We sluiten ons hier graag bij aan, evenals de motie van Groen Links (zie hieronder bij de documenten). Dat betekent een hersteld, versterkt en veilig huis als voorwaarden vooraf voor een succesvolle NPG. En hierbij past ook de verduurzaming. Niet alleen als koppelkans, maar ook als inlossen van een ereschuld en genoegdoening voor de lasten. En dan niet alleen aardgasvrij, daar heeft dit gebied onsinziens recht op, maar veel verder gaan richting energieneutraal op woning niveau. (een doelstelling van het startdocument NPG)

Volgens onderzoek van Vereniging Eigen Huis kost een vrijstaande woning met label D isoleren en geschikt maken voor all electric warmtepomp (laagste energielasten) exclusief subsidie ongeveer € 30.000,00. Bij een hybride € 16.000,00 waarbij hij resp. 1500,00 en 1100,00 bespaart op jaarbasis. Een extra NPG subsidie is dus hard nodig om eigenaren over de streep te trekken om vooral in duurzaamheid te investeren. En het kan ook, neem € 15 miljoen voor Loppersum. 4700 woonruimte zou jaarlijks € 3.200,00 subsidie per woning betekenen. Natuurlijk zijn er ook andere doelen die belangrijk zijn, maar het geeft wel aan dat er echt wel geld beschikbaar is. En dat niet hier en daar als pilot maar integraal in het versterkingsgebied. En vooral ook geconcentreerd in het gebied waar de lasten het grootst waren en zijn. Via een wijkgerichte totaal aanpak van de gemeente. Dat koppelt lusten en lasten dan direct heel effectief. Een koppeling die kansen biedt om inderdaad van 1+1+1 een 5 te maken zoals Pastor en Deetman ook wilde.

Door NPG gelden via een wijkgerichte aanpak per gemeente zo te besteden aan wijkvernieuwing en (innovatieve) verduurzaming van de eigen woning kan innovatieve aanpak van de energietransitie door werkgevers, zoals Schoor bepleit -namens het VNO- samen gaan met brede gekwalificeerde extra werkgelegenheid en tegelijk ten goede komen aan de duurzaamheid van de eigen woning. Maar dan wel de regie bij de gemeente en de investeren vooral in een duurzame eigen woning.

Nog een paar opmerkingen:Opnemen van de kwaliteit van de fysieke leefomgeving als indicator? Natuurlijk en dan beginnen met de directe leefomgeving: de eigen woning verduurzamen geeft hier een hele directe impuls aan. En dan niet alleen de woningen die versterkt moeten worden maar zo mogelijk alle woningen in die wijk. Referentieregios voor indicator brede welvaart: neem voorlopig als maatstaf het gemiddelde in Nederland als referentie voor brede welvaartindicatoren. Pas als goede argumenten voor andere keus overtuigen dan kun je nog switchen.

Geen indicatoren voor stad en platteland samen maar indicatoren van stad en van platteland los van elkaar houden in verband met grote verschillen daar tussen, beide afzonderlijk vergelijken met referentieregio.

Ook krimp en ontgroening als indicator brede welvaart meenemen. Dit vraagt om veel goed gekwalificeerd werk in stad en regio om te voorkomen dat goed opgeleide jongeren vertrekken vanwege betere beloning in andere delen van het land.

De fractie van de ChristenUnie mist een belangrijke voorwaarde/kader/criteria waaraan de NPG plannen moeten worden getoetst:

Bijdragen aan het meer in evenwicht brengen van de lusten en de lasten in het bevingsgebied. Gebied met grotere lasten vraagt meer inzet tot verbetering van het brede welzijn. Koppelkansen eerst benutten. Plannen die goed koppelen aan wijkgerichte aanpak herstel en versterking hebben voorrang. Verduurzaming, wijkvernieuwing, levensloopbestendig en zorgbestendige woningen voor huisvesting ouderen in vertrouwde omgeving.

De regering moet willen staan voor de middelen die nodig zijn om de gestelde doelen (indicatoren) te bereiken en zich dus committeren aan de gestelde doelen. En hiervoor de middelen beschikbaar stellen ook als er meer nodig is om doelen te bereiken.

Deze bijdrage van Bé Prins en de reactie van de portefeuillehouder, burgemeester Hans Engels, zijn hier terug te luisteren.

De motie van GroenLinks, die raadsbreed is ondertekend en door het college van B&W overgenomen vindt u in de documenten hieronder.

Motie van C.D.A. vreemd aan de orde van de dag. Verbod ballonnen oplaten. Deze motie ingediend door het C.D.A. wordt raadsbreed ondersteund.

Samen werken aan heerlijke wonen aan de 2e Loosterweg? | Hillegom

GroenLinks GroenLinks Hillegom 11-06-2019 00:00

Onlangs heeft het college onze schriftelijke vragen beantwoord over de verkeerssituatie aan de 2e Loosterweg en de pogingen van de bewoners om daar verbetering in te brengen.

Inmiddels heeft het college goede voornemens om te wijken in te gaan onder het motto ‘Samen werken aan heerlijk wonen in Hillegom’. De beantwoording van de vragen was voor ons aanleiding om het college op te roepen om deze aanpak ook te hanteren voor de 2e Loosterweg en omgeving. De wethouder reageerde hier helaas nog niet al te positief op. Maar dat kan nog komen natuurlijk! Onze vragen en de antwoorden van het college zijn te lezen in de 1e  bijlage, onze reactie hierop in de 2e bijlage. De behandeling hiervan in de raadscommissie incl. de reactie van de wethouder is hier te beluisteren: https://hillegom.raadsinformatie.nl/vergadering/557363/Raadscommissie%2006-06-2019 (vanaf minuut 23).

Gratis bus voor 65+ wordt gratis bus voor lagere inkomens

SP SP GroenLinks D66 Nijmegen 13-03-2019 14:39

De Nijmeegse gratis bus voor 65+ wordt vanaf 1 januari 2020 omgevormd tot een gratis bus voor lagere inkomens. Iedereen met een inkomen tot 130 procent van het sociaal minimum, kan dan gebruik maken van de gratis bus. Dat betekent dat bijna een kwart (23,5%) van alle Nijmeegse huishoudens straks gratis kan reizen. Voor ruim 40 procent van de alleenstaande ouderen verandert er na 1 januari niets, zij blijven in aanmerking komen voor de gratis bus. Van alle 65-plussers heeft een op de drie huishoudens een laag inkomen.

Ouderen in Nijmegen zijn een actie gestart om de gratis bus voor 65+ te behouden. Matthias van Hunnik, gemeenteraadslid namens de SP, snapt dat de ouderen in actie komen: “Toen de SP in 2014 als grootste partij uit de verkiezingen kwam, hebben we er direct voor gezorgd dat de gratis bus voor 65+ opnieuw werd ingevoerd. Dat is een doorslaand succes geworden, bijna 13.500 ouderen maken nu gebruik van de gratis bus. Dat konden we toen afdwingen omdat we de grootste partij van Nijmegen waren.”

De SP is nu met 5 zetels de kleinste coalitiepartij. Van Hunnik: “Dat maakt wel iets uit. Driekwart van de gemeenteraad waaronder coalitiepartijen GroenLinks (11 zetels) en D66 (6 zetels) wilde de gratis bus voor 65+ schrappen. Wij hebben eruit gehaald wat erin zat en ervoor gezorgd dat de gratis bus niet is afgeschaft of er alleen voor minima is.”

Alleenstaande ouderen met een netto maandinkomen tot 1343 euro en samenwonende ouderen met een netto inkomen tot 1836 euro per maand komen nog steeds in aanmerking voor de regeling. Daarmee houden 7100 ouderen in Nijmegen recht op de gratis bus. Ouderen met een hoger inkomen kunnen voor 16 euro per jaar een daluren kaart aanschaffen. Daarmee krijgen ze 40 procent korting op ritten in heel Gelderland bovenop de 34 procent korting voor 65-plussers.

Dankzij de SP kan straks iedereen met een inkomen tot 130 procent van het sociaal minimum gratis reizen. Dat is bijna een kwart van de Nijmeegse bevolking: jongeren, gezinnen en ouderen. Van Hunnik: “Belangrijk is ook om te beseffen dat dit geen bezuiniging is – vanaf 2020 komen twee keer zoveel mensen als nu in aanmerking voor de gratis bus. Als we bij de Provinciale verkiezingen groot genoeg worden om in de coalitie te komen, dan gaan we gratis OV in de daluren voor iedereen in Gelderland regelen. Dat kan, omdat de Provincie meer dan genoeg geld heeft om dat te betalen. Als we dat voor elkaar krijgen, dan kan straks heel Nijmegen gratis met de bus.”

hoogbouw appartementen waar nu tankstation Kusters staat? | Brummen

GroenLinks GroenLinks Brummen 28-02-2019 00:00

Het college heeft goedkeuring gegeven aan hoogbouw langs de historische Zutphensestraat. De locatie tegenover landgoed De Beukenhorst in Brummen is daarvoor prima geschikt. Aldus het college van Burgemeester en Wethouders in het Brummens Weekblad.

In een ander artikel legde het college uit hoe ze ‘met de samenleving, in een open gesprek’ wil bepalen wat ze in de hele gemeente met de omgevingsvisie wil bereiken. En dat burgerinitiatief een mooi voorbeeld is voor het behoud van leefbare dorpskernen. Eerst echter moeten de ambtenaren op cursus en moeten digitale kaarten gemaakt worden. Uiterlijk 2026 moet de hele omgevingswet geïmplementeerd zijn. Met andere woorden: participatie in de leefomgeving ‘nu even niet’.

Waarom krijgt een ondernemer nu al groen licht om 14 appartementen te bouwen? En dan ook nog eens op deze plek waar  hoogbouw een groot contrast oplevert met de historische omgeving. Het lijkt op een economisch gemotiveerde zaak.

Waarom nu niet met bewoners en ondernemers, in de geest van de omgevingsvisie, samen een mooi plan maken. Een plan dat past in deze mooie groene en historische omgeving. Een plan dat past bij de bouw langs deze oude karakteristieke Zutphensestraat.

Volgens ons ligt hier een mooie kans op verfraaiing van de leefomgeving. En een kans om bewoners te laten spreken en er naar te luisteren. Of wordt straks weer een mooie plek in het dorp verknoeid?

Dit is een welgemeende oproep aan het college om mooie woorden over bewonersparticipatie nu direct waar te maken. Jaag het actief aan, help bewoners en ondernemers. Zorg voor goede esthetische beoordeling van wat op deze locatie gebouwd wordt. Geef de ambtenaren deze klus als praktijk opdracht en ga op deze locatie nu met de omgevingswet aan de slag. Wacht niet langer, kom in actie!

Pouwel Inberg en Otto Koedijk

Stadsdeelcommissie maakt zich zorgen om drukte in Westerpark | Amsterdam West

GroenLinks GroenLinks Amsterdam West 10-02-2019 00:00

De stadsdeelcommissie in Amsterdam West maakt zich zorgen om de toenemende drukte in het Westerpark. Er moet onderzoek komen naar het toenemende fietsverkeer in het park en in de nieuwe wijk Haven-Stad moet meer groen komen om het Westerpark te ontlasten. Dat schrijft de stadsdeelcommissie in een advies aan de wethouder en het stadsdeelbestuur.

 

Tirza Gevers, lid van de stadsdeelcommissie namens GroenLinks, lichtte het advies toe in stadsblad De Echo: ‘Het voorstel is om in de omgeving van het park meer ruimte te maken voor fietsparkeerplekken en in Haven-Stad meer groen aan te leggen, zodat bewoners in hun eigen buurt kunnen recreëren. Verder wil de stadsdeelcommissie dat de volkstuinparken behouden blijven en ook dat begraafplaats Sint Barbara buiten schot blijft in de toekomstplannen. Wel kunnen beide locaties meer onderdeel gaan uitmaken van het Westerpark.’

GroenLinks wil dat bewoners betrokken worden bij de verbeteringen in het park en pleit voor de ontwikkeling van een app: 'De stadsdeelcommissie wil daarvoor een app in het leven roepen, zodat bewoners al in een vroeg stadium via de app kunnen participeren en aangeven hoe zij de toekomst van het Westerpark voor zich zien.' 

 

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.