Nieuws van politieke partijen inzichtelijk

1260 documenten

Verkeersonveiligheid in de kernen, 13 hotspots!

VVD VVD Krimpenerwaard 03-09-2021 07:33

https://krimpenerwaard.vvd.nl/nieuws/45222/verkeersonveiligheid-in-de-kernen-13-hotspots

De uitkomst uit de enquête laat duidelijk zien dat verkeersonveiligheid verder gaat dan alleen de harde ongevallencijfers. Wij vinden het belangrijk dat er ook gekeken wordt naar de 'zachte' kant. Pas dan is er een compleet beeld van de verkeerssituatie en kan er vervolgens aan een oplossing worden gewerkt. 

Het heeft even geduurd, maar het resultaat laat 13 hotspots verspreid over de gemeente zien. Op 1 staat de Burgemeester Neetstraat in Ouderkerk aan den IJssel bij winkelcentrum de Wetering. Gevolgd door de Kerkweg in Lekkerkerk en Koolwijkseweg in Stolwijk.

Nu de gemeente de meest prangende situaties in beeld heeft, is het wat ons betreft belangrijk om ook de volgende stap te zetten. Hoe kunnen deze situaties worden opgelost, zodat de verkeersveiligheid in (en om) de kernen wordt verbeterd. Wordt vervolgd.

Uit onze beschouwingen van 9 juli 2019;

Doordat er de komende jaren steeds meer wordt gebouwd in en rond de kernen komt de verkeersveiligheid ook meer onder druk te staan. De kadernota gaat uit van een ambitie dat in 2022 50% van de inwoners geen onveilige situaties meer ervaren. Wij vragen aandacht voor een intensiever beleid om de verkeersveiligheid juist in de kernen te verbeteren en vragen het college om een 10-punten plan per kern. Mede samengesteld door de inwoners. Wij hebben hiervoor motie M19-42 voorbereidt, ‘Verkeersveiligheid in de kernen’. 

Stel het Piet Paaltjenspad weer open voor fietsverkeer

D66 D66 Leiden 23-06-2021 06:01

Veilige doorstroming van verkeer Tijdens de gemeenteraad van 22 juni 2021 werd door de gemeenteraad het uitvoeringsbesluit Plesmanlaan besproken, onderdeel van de Leidse Ring Noord. De gemeenteraad in Leiden is al lange tijd bezig om ...

Motie Verkeersexamen

VVD VVD Baarn 27-04-2021 00:05

https://baarn.vvd.nl/nieuws/44008/motie-verkeersexamen

© defietsmeesters

Ons raadslid Maike Koenders nam het initiatief tot het indienen van een motie om de groep 8-ers van dit jaar, die vorig jaar door Corona geen praktijk verkeersexamen hebben gedaan, dit alsnog te organiseren. De motie kreeg een ruime meerderheid. Maike had hier al eerder vragen over gesteld: Schriftelijke vragen fietsexamen

Het zou uit het oogpunt van verkeersveiligheid goed zijn als het alsnog kan plaatsvinden. Medewerking van scholen en de afdeling Baarn van VVN is nodig. We gaan zien of het daadwerkelijk gerealiseerd kan worden.

Luister ook dit radio interview op RTV Baarn met Maike Koenders: https://rtvbaarn.nl/?p=10754

Vijf vragen aan Rutger Schonis

D66 D66 Nederland 25-03-2021 11:02

“Het meest trots ben ik op de coulanceregeling voor mensen van 75 jaar en ouder waarvan het rijbewijs dreigde te verlopen. Wie in Nederland 75 wordt, moet zich laten keuren om het rijbewijs te houden. Maar het CBR had een enorme achterstand in het verwerken van deze gegevens. Daardoor kwamen veel ouderen buiten hun schuld om zonder rijbewijs te zitten. Door tijdelijk de rijbewijzen te verlengen zorgden we ervoor dat zij zelf naar hun familie, de winkel of de dokter konden blijven rijden.”

Vier de liefde!

ChristenUnie ChristenUnie Ede 15-02-2021 13:43

Op zaterdag 13 februari hebben Dirjanne van Drongelen, Cora Otter en Sandra Kooij bij vijf Edese stellen een 'Vier de liefde-pakket' bezorgd. Aanleiding hiervoor is Valentijnsdag, een dag in het jaar waarop de liefde extra wordt gevierd.

Betaald parkeren Zandberg e.o. Parkeerzone 1314

ChristenUnie ChristenUnie Breda 02-12-2020 03:00

https://breda.christenunie.nl/k/n6015/news/view/1322462/385388/BetaaldParkerenZandberg.jpg

De inwoners van de wijk zijn het erover eens: het parkeren beïnvloedt de leefbaarheid en verkeersveiligheid van de wijk sterk. Dat moet anders. Maar is betaald parkeren dé oplossing? Daar zijn de meningen weer wel over verdeeld.Toch heeft de gemeente Breda het betaald parkeren doorgezet. Dat is vandaag ingegaan, op 1 december 2020. De protestmars van inwoners uit de wijk op 28 mei 2020 en het onderzoeksrapport van het Bredase adviesbureau DTV Consultants hebben dit besluit niet kunnen tegenhouden.Volgend jaar evalueert de gemeente Breda de situatie, samen met bewoners, ondernemers en belanghebbenden uit de wijk. Hopelijk blijkt het effect, maar het blijft zorgelijk dat de hoeveelheid (onderbouwde) weerstand genegeerd wordt. We houden het in de gaten! 

De PvdA heeft gekozen voor renovatie van het stadhuis

PvdA PvdA Hoorn 16-09-2020 19:51

Gisteravond is er in de raad een keuze gemaakt aangaande renovatie of nieuwbouw van het stadhuis. De PvdA heeft gekozen voor renovatie van het stadhuis. Lees hieronder de pitch van Arnold over het waarom: Vanaf het begin was de PvdA-Hoorn niet voor of tegen nieuwbouw en stonden wij open voor een goed plan en een

Het bericht De PvdA heeft gekozen voor renovatie van het stadhuis verscheen eerst op PvdA Hoorn.

D66: aanpak N44…

D66 D66 Wassenaar 09-09-2020 10:17

Het college van Wassenaar doet een voorstel om de verkeersproblemen op de N44 aan te pakken. Het kiest voor een gewaagd scenario waarbij de N44 wordt afgewaardeerd naar een tweebaansweg; aangevuld met Hoogwaardig Openbaar Vervoer (HOV). Verkeerstechnisch heeft D66 nog veel vragen. Zo worden ondertunneling en verdiepte kruisingen niet meer genoemd. D66 wil eerst diepgaand verkeerskundig nader onderzoek en komt met voorstellen.

In de afgelopen maanden heeft het college er hard aan gewerkt om de raad mee te nemen in de voorbereiding van het voorliggende raadsvoorstel. De kern is: de RijnLandRoute (RLR) is medio 2023 klaar en biedt zo de mogelijkheid het verkeer vanuit het noorden om te leiden; bij Wassenaar vandaan.

Voor het college is bij de keuze belangrijk geweest dat andere belanghebbenden het plan van de ondertunneling van de N44 niet steunen. De gemeente Den Haag is niet voor ondertunneling omdat een betere doorstroming op de N44 de verkeersproblemen alleen maar vergroot, is de gedachte. Als eigenaar van de weg is Rijkswaterstaat ook niet voor omdat er nog andere prioriteiten eerst zijn op te lossen aan de A44. Zo bleek in de commissie Fysieke Leefomgeving vorige week.

Het voorstel gaat uit van landschappelijke inpassing en houdt Wassenaar bereikbaar: belangrijk voor D66, maar niet genoeg! De positieve effecten voor milieu en klimaat omarmen wij natuurlijk. Voor D66 staat een oplossingsrichting voorop die ook bewezen verkeerskundig haalbaar is. Kan de RLR straks al het zgn. niet-bestemmingsverkeer weg leiden van ons dorp: zeker ook het vrachtverkeer en hoe organiseer je dat dan? Ook wil D66 dat de gevolgen voor de verkeersdrukte met de komst van 5000 woningen bij Valkenburg worden onderzocht.

D66 is altijd voorstander geweest van verdiepte kruisingen bij de Rozenweg en de Lange Kerkdam: die moeten in de vervolgstudies zeker en plaats krijgen. Voor de inwoners vinden we de toegankelijkheid van ons dorp van groot belang. Hoogwaardig Openbaar Vervoer (HOV) moet er komen. D66 wil dat dat gedaan gaat worden met elektrische bussen. Van Lightrail zijn wij geen voorstander. Uit studies komt naar voren dat elektrische bussen goedkoper zijn in exploitatie en flexibeler in gebruik dan lightrail. Ook is het mooier voor de beeldkwaliteit; de omgeving wordt niet belast met rails en bovenleidingen.

D66 wil dat het college snel actie onderneemt om de voorgestelde 50 km maatregel ingevoerd te krijgen. Dat is een zgn. “no-regret”-maatregel die prima past in het terugdringen van de overlast.

Fractie D66

Dit artikel is tevens geplaatst in de media van Wassenaar  in week 37. 

The post D66: aanpak N44… appeared first on Afdeling Wassenaar .

RENOVATIE DR DE QUAYWEG GEREED!

CDA CDA Gemert-Bakel 07-09-2020 11:06

De vakantieperiode is weer voorbij en we hebben als CDA Gemert-Bakel de draad weer opgepakt voor ons raadswerk. Ik hoop dat iedereen ook zo heeft kunnen genieten van het mooie zomerweer en dat iedereen wat leuks heeft kunnen doen. Zelf ben ik o.a. wezen zwemmen bij Nederheide in Milheeze in het prachtige blauwe water. Het is goed dat we deze voorziening in onze gemeente hebben om te kunnen zwemmen. Veel van onze inwoners, zowel jong als oud, hebben hiervan net als ik genoten. De afgelopen maanden is er ook hard gewerkt aan de renovatie van de Dr. de Quayweg en de Lochterweg. Een punt waar het CDA zich voor heeft ingezet. Deze ca. 6 kilometer lange weg verbindt De Mortel met de Middenpeelweg. Zelf was ik heel wat jaren terug er medeverantwoordelijk voor dat er toen eindelijk een fietspad langs deze weg werd aangelegd. Daar is toen veel energie ingestoken door o.a. de inwoners uit De Mortel. Het is iets waar ik als inwoner nog steeds trots op ben. Renovatie van zowel het fietspad als de weg was hard nodig. Voor het CDA was het belangrijk dat bij het hele traject tot aan de renovatie de omwonenden zijn betrokken. Net zo belangrijk hierbij was ook de rol die de Stuurgroep De Mortel en Dorpsoverleg De Rips gespeeld hebben. Hieruit bleek wel dat dit onderwerp leeft onder onze inwoners. Door omstandigheden heeft de renovatie weliswaar later plaatsgevonden, maar het resultaat is er waarin veel verbeteringen hebben plaatsgevonden. Op de weg kan nog steeds 80 km/h gereden worden, maar deze is nu wel veel veiliger ingericht. Hiertoe ligt er een nieuwe asfalt laag en zijn er o.a. grasbetonstenen in de berm langs de weg geplaatst. Verder zijn ook alle inritten en zijwegen op de Dr. de Quayweg voorzien van een nieuwe bestrating waardoor zij ook weer goed aansluiten. Daarnaast is natuurlijk het fietspad gerenoveerd waarmee een langgekoesterde wens in vervulling is gegaan en een bron van ergernis is weggenomen. Er is een hobbelvrij fietspad aangelegd. Hiervoor is er nogal wat gebeurd. Het oude fietspad is er helemaal uitgegraven en er is nieuw grondwerk gemaakt. Zo ligt er gele grond met worteldoek, een dikke laag gebroken puin en helemaal bovenaan een keurige afwerklaag van asfalt. Het fietspad ligt nu ongeveer op gelijke hoogte met de rijbaan en dat geeft een beter overzicht voor alle weggebruikers. Een belangrijk aandachtspunt was ook de verbreding van het fietspad en ook dit is gerealiseerd. Daar waar het oude fietspad op veel punten nogal smal was is er nu, afhankelijk van waar je fietst, een minimale breedte van 1,60 meter tot ruim 2 meter. Je kunt er nu weer prachtig over fietsen zo weet ik al uit eigen ervaring. Het CDA is trots op de renovatie van de Dr. de Quayweg/Lochterweg en het resultaat mag er wat ons betreft wezen. Toos van den Hurk Raadslid CDA Gemert-Bakel Gemertbakel.cda@gmail.com 06-23654149

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.