Nieuws van politieke partijen over D66 inzichtelijk

104 documenten

Goed nieuws! 🙌🏻 In de nieuwe ...

D66 D66 Harderwijk 22-08-2019 18:18

Goed nieuws! 🙌🏻 In de nieuwe dienstregeling van de NS gaan er volgend jaar in de ochtend- en avondspits extra treinen rijden tussen Harderwijk en Amersfoort. Deze 'spitspendels' stoppen alleen in Nijkerk en hebben een aansluiting met Intercity's op Amersfoort. Dit verkort de reistijd aanzienlijk. D66 is enorm verheugd dat er -na jaren van praten, lobbyen en actievoeren- nu eindelijk een snellere en duurzame verbinding is met de randstad. 💚

Omdat Deventer niet één, maar twee ...

GroenLinks GroenLinks D66 Deventer 01-08-2019 15:02

Omdat Deventer niet één, maar twee stations heeft: 🚉🚂🚉🚂🚉🚂 https://deventer.groenlinks.nl/nieuws/wij-zeggen-station-colmschate-kan-beter

De internationale intercity tussen ...

D66 D66 Overijssel 22-07-2019 05:31

De internationale intercity tussen Amsterdam en Berlijn blijft via Twente rijden! In april diende D66 in Almelo een motie in die unaniem is aangenomen. Ook in andere raden in Twente zijn vergelijkbare moties aangenomen. En nu dus resultaat!

🛹 Utrechtse kinderen vroegen de ...

D66 D66 Utrecht 20-07-2019 14:12

🛹 Utrechtse kinderen vroegen de gemeente om een nieuwe skatebaan. Vandaag opende wethouder Victor Everhardt dit nieuwe sportpark op het Jaarbeursplein, pal naast het Centraal Station. D66 was bij de officiële opening. 🏙 Sporten draagt bij aan gezond leven! De nieuwe skatebaan laat zien dat we allemaal invloed hebben op hoe onze stad eruit ziet!

Ook op deze laatste dag nog volop ...

D66 D66 - Rhenen 23-05-2019 05:53

Ook op deze laatste dag nog volop campagne activiteiten op het station van Rhenen. Goed bezig Liesbet Dreeuws en Hans Boerkamp!

Vandaag is de Brussel Pride 🌈🌈 en ...

D66 D66 België & Luxemburg 18-05-2019 08:07

Vandaag is de Brussel Pride 🌈🌈 en D66 doet weer mee!!! We spreken af om 14.00 uur 🕑 bij het wervelend oor op de kunstberg👩‍🎨 ⛰ We hebben nog een aantal D66 pride shirts voor de liefhebber ❤💜🧡💛💚💙

Veel reizigers uit de gemeente Asten ...

D66 D66 Asten 04-05-2019 08:51

Veel reizigers uit de gemeente Asten reizen via station Deurne. Een halvering van het aantal intercity's maakt openbaar vervoer minder aantrekkelijk in onze regio. Stop halvering intercity's Deurne!

De flyers zijn binnen! De posters ...

D66 D66 Hoogeveen 27-04-2019 13:27

De flyers zijn binnen! De posters worden komende week op de borden geplakt. In mei vind je ons weer bij het station, in de Hoofdstraat en bij winkelcentrum De Weide. En dan stemmen voor Europa op 23 mei!

Na het debacle NS, Qbuzz, stevenen ...

GroenLinks GroenLinks VVD CDA PvdA SGP Partij voor de Vrijheid D66 Dordrecht 24-04-2019 10:02

Na het debacle NS, Qbuzz, stevenen we af op volgend project: de #waterbus. Er is veel te beleven op ons eiland alleen kan niemand er straks meer komen. in ieder geval niet met OV. Daarom hebben we nu op initiatief van Rolin den Heijer van de Dordtse VVD raadsbreed art 40 vragen gesteld. Hopelijk zijn we er op tijd bij. Hieronder kunt u de artikel 40 vragen lezen. Antwoorden op deze vragen verwachten wij over ongeveer 6 weken. Betreffende: Artikel 40-vragen Nieuwe aanbesteding waterbus Namens de gemeenteraad van Dordrecht: Beter voor Dordt, Dordtse VVD, CDA, D66, GroenLinks, CU/SGP, PVV, SP, VSP, PvdA en Gewoon Dordt Afgelopen week werd bekend dat bij de nieuwe aanbesteding van de waterbus de frequentie fors omlaag gaat voor wat betreft de routes van Dordrecht naar Rotterdam en vice versa via de andere Drechtsteden. Van een nieuwe exploitant wordt een veel lagere vervoersfrequentie verwacht dan de reizigers nu gewend zijn. Dat is funest voor een evenwichtige modal split waarbij reizigers een prima alternatief grotendeels kwijtraken. Het Drechtstedenbestuur heeft hierover vorige week een kritische brief geschreven aan de verantwoordelijk gedeputeerde, de heer Janssen. Dit leidt bij de gemeenteraad Dordrecht tot de volgende vragen aan het college: 1. Bent u het met ons eens dat in het programma van eisen tenminste het huidige niveau van dienstverlening te vragen aan een nieuwe exploitant? 2. Bent u het met ons eens dat een verlaging van het niveau van de dienstverlening van de waterbus niet strookt met de groei-ambitie van Dordrecht en de Drechtsteden en de multimodale bereikbaarheid van de Drechtsteden in het algemeen en Dordrecht in het bijzonder? Zo neen, waarom niet? 3. Bent u het daarom met ons eens dat het Dordtse eiland ook per waterbus goed verbonden hoort te zijn met de andere Drechtsteden, Kinderdijk en Rotterdam? 4. Wat is de inzet geweest van het Dordtse college bij de aanbesteding van de nieuwe waterbusconcessie zowel richting Drechtsteden als provincie? 5. Wat is de inbreng van het Dordtse college in zowel de Drechtsteden als naar de verantwoordelijk gedeputeerde Janssen geweest? Welke (harde) Dordtse eisen en wensen zijn in dit overleg op tafel gelegd en wanneer was bekend wat de inzet van de provincie zou zijn? 6. Welke stappen gaat het college nemen zowel binnen de Drechtsteden als naar de provincie nemen om te komen tot de best mogelijke dienstverlening en dienstregeling in de nieuwe concessieperiode?

Motie treinverbinding ...

Lokaal Almelo Samen Lokaal Almelo Samen VVD D66 CDA Almelo 03-04-2019 08:27

Motie treinverbinding Amsterdam-Berlijn gewijzigd op aandringen LAS. Ontsproten in de Twenteraad (Regio Twente) een motie om er op aan te dringen dat de treinverbinding van Amsterdam naar Berlijn een stop in Hengelo zou behouden. Almelo als stop leek wat al te gemakkelijk te worden gofferd in het streven om de reistijd tussen de Duitse hoofdstad en Amsterdam te willen bekorten. Die ‘grachtengordelwens’ is al langer een punt van aandacht en ook de NS ziet een snellere verbinding tussen beide metropolen wel zitten. Door tussenstops aan Nederlandse zijde van de grens te schrappen zou er per stop een tijdwinst van 4 minuten kunnen worden gerealiseerd. Dat geldt aan de Duitse zijde van het traject eveneens. Echter Deutsche Bahn, die de lijn mede namens NS exploiteert, is niet van zins de eerste 15 jaar te schrappen in het aantal stops. Dit vanwege de importantie voor het ‘Regionalverkehr’ in met name Nedersaksen. Blijft dus te strepen in het Nederlandse deel met stops in Hilversum, Amersfoort, Apeldoorn, Deventer, Almelo en Hengelo. Drie à vier stations overslaan zou dan een tijdwinst van 12 tot 16 minuten opleveren, maar dat acht Lokaal Almelo Samen (LAS) niet wenselijk gezien de geringe tijdwinst in vergelijk met de huidige functie als Intercity-verbinding, net zoals de Deutsche Bahn dat vindt voor het traject in ons buurland. Voor reizigers en forenzen uit voornoemde steden en omliggende regio’s is de verbinding van levensbelang mede omdat velen juist bewust kiezen voor deze Duitse trein. Vooral ook vanwege het hogere comfort in vergelijk met het aftandse materieel dat NS inzet op het traject naar Twente. De door de Twenteraad geïnitieerde en door D66 Almelo ingediende motie leek dus min of meer op een capitulatie om maar een aantal stops te schrappen vanwege een kwartiertje tijdwinst tussen Amsterdam en Berlijn. Voor Almelo en omliggende gemeenten een slechte zaak, zo concludeerde vorige week ook al de gemeenteraad van Tubbergen dat eveneens de stop in Almelo (en Hengelo) wil behouden. LAS hield de gemeenteraad voor dat een aantal fracties wat al te lichtzinnig de motie van D66 al hadden ondertekend en pleitte voor een aanpassing van de motie met tevens behoud van de stop in Almelo. Leefbaar Almelo onderstreepte dat alsnog ook al had het de motie al ondertekend. De CDA-fractie ondersteunde de voorgestelde motiewijziging van LAS evenals de VVD en uiteindelijk alle fractie die de motie al hadden ondertekend. Het Almelose college van B&W kan dus aan de slag om de verbinding voor de reizigers/forenzen uit de regio Almelo te behouden. Goed nieuws Deutsche Bahn maakte onlangs bekend nieuwe treinstellen aan te schaffen van het type TALGO. Deze Spaanse trein heeft een voortreffelijk comfort en kan rijden met snelheden tot 230 km per uur. Deutsche Bahn gaat de TALGO ook inzetten op het traject Berlijn-Amsterdam via Twente. Een loc-wissel in Bad Bentheim (D) wordt daardoor overbodig en dat levert zo’n 25 minuten tijdwinst op. Meer dan het schrappen van Nederlandse stations waarbij Hilversum, Apeldoorn en Almelo moeten vrezen. Hogesnelheidslijn Het Rijk, de Duitse regering, NS en Deutsche Bahn hebben een vooronderzoek laten uitvoeren voor een Hsl-verbinding tussen Berlijn en Amsterdam met als ultieme doel een reistijd van 3 uur. Via Arnhem en Nordrhein Westfalen zou dat een investering vergen van zeker 2,2 miljard euro. Via de bestaande verbinding door Twente echter een veelvoud van circa 6,5 miljard euro. Deutsche Bahn heeft echter tevens laten weten, dat het de eerste 10 jaar zeker niet gaat investeren in een nieuw traject omdat het andere prioriteiten heeft. Bovendien zou een snelle Hsl trein mogelijk maar een paar keer per dag ingezet kunnen worden.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.