Nieuws van politieke partijen over CDA inzichtelijk

7 documenten

Haagse raad: ‘Groei lucht­haven heeft grens bereikt’

Partij voor de Dieren Partij voor de Dieren CDA PvdA GroenLinks SGP D66 ChristenUnie 's-Gravenhage 11-09-2019 00:00

Je moet eerst cookies accepteren voordat je deze video kunt bekijken Een meerderheid van de politieke partijen in de Haagse gemeenteraad spreekt zich kritisch uit over groei van Rotterdam The Hague Airport. Tien partijen laten weten dat de geluidsruimte niet moet worden verhoogd in verband met de omwonenden en het effect op het klimaat. Ook stellen zij voor om de krimp van de luchthaven te onderzoeken. Grens bereikt De Partij voor de Dieren stelt samen met GroenLinks, D66, PvdA, Haagse Stadspartij, CDA, SP, ChristenUnie/SGP, 50PLUS en Islam Democraten vragen aan het stadsbestuur over mogelijke groei van Rotterdam The Hague Airport. De partijen stellen dat groei niet wenselijk is vanwege de geluidsoverlast voor omwonenden en vragen daarbij om krimp van het vliegveld te onderzoeken. Deze roep sluit aan bij het nieuwe coalitieakkoord van Zuid Holland waarin is afgesproken dat de maximale geluidsruimte voor Rotterdam The Hague Airport niet wordt verhoogd. Ook de Rotterdamse gemeenteraad heeft zich onlangs uitgesproken tegen groei. Onlangs heeft Hart voor Den Haag/Groep de Mos in de Haagse gemeenteraad juist gepleit voor groei. Robert Barker, fractievoorzitter van de Partij voor de Dieren: ‘Om onze aarde leefbaar te houden moeten we drastisch minder CO2 uitstoten. Groei van vliegvelden past hier niet bij.’ Verplaatsen maatschappelijk vliegverkeer De luchthaven wordt ook gebruikt voor maatschappelijk vliegverkeer, zoals traumahelikopters en de helikopters van de politie. Het Haags stadsbestuur overweegt deze vluchten te verplaatsen om zo binnen de wettelijke regels ruimte te maken voor meer commerciële vluchten op het Rotterdamse vliegveld. Nieuw onderzoek van de Bestuurlijke Regiegroep Rotterdam The Hague Airport wijst echter uit dat het onhaalbaar is om een alternatieve locatie voor dit vliegverkeer te vinden. ‘. De tien Haagse partijen willen dat het stadsbestuur dit advies overneemt en uitdraagt dat het tegen verplaatsing is. Robert Barker, PvdD Den Haag: ‘Met het verplaatsen van traumahelikopters zorg je voor meer vluchten in Zuid-Holland en zorg je ervoor dat nog meer omwonenden last hebben van vliegtuigen. Dit terwijl we juist de geluidsoverlast en schade aan het milieu moeten beperken.’

Nieuwsbulletin raadsfractie VSP ...

Valkenburgse Senioren Partij (VSP) Valkenburgse Senioren Partij (VSP) VVD CDA Valkenburg aan de Geul 23-05-2019 13:34

Nieuwsbulletin raadsfractie VSP gemeente Valkenburg a/d Geul 22-05-2019

Iedere dag weer vers ...

GroenLinks GroenLinks CDA Haarlemmermeer 08-11-2018 19:29

Iedere dag weer vers Schiphol-nieuws. Vandaag: De Raad van State heeft onjuist geoordeeld in een zaak over geluidsnormen rond Schiphol, zeggen twee oud-hoogleraren. Beiden waren nauw betrokken bij de groei van Schiphol. Klaas van Egmond was baas van het Milieu- en Natuur Planbureau (MNP) en Ben Ale zat in de commissie die de milieunormen van Schiphol moest beoordelen. De geluidsnormen zijn volgens hen op onrechtmatige wijze veranderd (o.a. door voormalig CDA-minister Eurlings), waardoor er op Schiphol tienduizenden extra starts en landingen mogelijk zijn dan wettelijk was toegestaan.

laagvliegroutes manifestatie te Zwolle

CDA CDA Hattem 01-07-2018 15:54

De CDA fractie Hattem nam jl. zaterdag deel aan de Manifestatie tegen de laagvliegroutes van Airport Lelystad in park de Weezenlanden te Zwolle. Woordvoerder Harry Kremer: “We moeten ons blijven verzetten tegen de laagvliegroutes. Daarom: van ons mag het rustig hoger”. Aan de manifestatie namen zo’n 400 mensen deel. De actie in Zwolle was onderdeel van een landelijke actie tegen de overlast van vliegtuigen, onder het motto ”Stop de verdere groei van de luchtvaart!”.

Fracties CDA NO-Veluwe in gesprek met Amhaouch

CDA CDA Heerde 22-01-2018 21:56

Op maandag 22 januari 2018 was 2ekamerlid en woordvoerder voor het CDA inzake het dossier “vliegveld Lelystad”, de heer Mustafa Amhaouch te gast bij de lokale CDA fracties van Oldebroek, Hattem, Heerde en Epe. Vanuit Gemeente Heerde was kandidaat-raadslid en Wapenvelder Erik van Limburg aanwezig.Doel van het overleg was informatie te verschaffen aan- en informatie te verkrijgen van de lokale fracties inzake de situatie rondom vliegveld Lelystad.Belangrijk is om aan te geven dat het CDA Landelijk staat voor kwaliteit in besluitvorming en niet opportunistisch een standpunt zal verkondigen. De lokale fracties hebben er bij Mustafa Amhaouch op aangedrongen dat de hernieuwde indeling van het luchtruim cruciaal is. Laagvliegen over de Veluwe is niet uit te leggen en kan wat ons betreft niet aan de orde zijn.CDA Heerde en de andere lokale fracties zien dan ook graag dat er eerst duidelijkheid komt over deze nieuwe indeling en dan pas gekeken wordt naar een openingsdatum.Het vertrouwen in de rijksoverheid moet in dit dossier weer hersteld worden en de lokale CDA fracties staan dan ook volledig achter deze aanpak.Het CDA wacht op dit moment landelijk de uitkomst van het door de minister aangekondigde onderzoek af en zal op basis daarvan een gedegen en goed onderbouwd standpunt innemen.Als lokale fracties hebben wij het vertrouwen dat Mustafa Amhaouch onze belangen op een goede manier zal behartigen.”

Het is echt goed wonen hier, dat willen we zo houden!

CDA CDA Zevenaar 21-09-2017 06:31

Geachte lezer, Na de doortrekking van de A15 en sluiting Griethse Poort is de stad Zevenaar ingesloten door A15, A12, Betuwelijn en veel meer verkeer door Zevenaar als gevolg van de sluiting Griethse Poort. Daar lijkt nu nog een probleem bij te komen door de uitbreiding van het aantal vliegbewegingen van Lelystad Airport. Laagvliegroute Lelystad Airport boven Zevenaar ongewenst. Vanaf 2019 neemt Lelystad Airport geleidelijk internationale vakantievluchten over van het overvolle Schiphol. Eerst ongeveer 4.000 maar dat aantal moet groeien tot 45.000 vluchten in 2043. Door die uitbreiding gaan de vliegroutes met die van Schiphol elkaar kruisen. Daarom is er de noodzaak aan- en afvliegroutes van en naar Lelystad Airport aanmerkelijk lager te laten zijn. Stel maar gerust laagvliegroutes (1800 – 2700 meter). Uit bij elkaar gescharrelde informatie blijkt dat aanvliegroute en uitvliegroute B+ zich kruisen bij de A12 boven Zevenaar. De fractie van het CDA maakt zich over het voorgaande ongerust. De fractie vraagt zich af of we er ons in Zevenaar en de regio wel van bewust zijn. Ook is de vraag of we dat er nog wel bij kunnen hebben en wat bij doorgang de extra lawaai- en milieubelasting is. Inmiddels lijkt het zo dat ze ook in Friesland en Drenthe wakker zijn geworden en dat het een majeur probleem gaat worden. Vooralsnog houdt de staatssecretaris (Dijksma) vast aan haar standpunt maar inmiddels wordt er flink gerammeld en geschut. Het lijkt verstandig dat Zevenaar zich ook laat horen en ,het liefst met de andere Liemerse gemeenten, zich in het belang van de regio zich in de discussie mengt. Daarom heeft de fractie van het CDA schriftelijke vragen gesteld die door het college worden beantwoord in de raadsvergadering van 27 september a.s. Wij willen graag weten of: de uitbreiding van het aantal vliegbewegingen van Lelystad Airport onderwerp van gesprek geweest in het college;de gemeente door de staatssecretaris geïnformeerd over de uitbreiding van Airport Lelystad;de gemeente in gesprek met de staatssecretaris en provincie is over de voorgenomen uitbreiding van het aantal vliegbewegingen als gevolg van deze uitbreiding;er initiatieven komen (met de Liemerse gemeenten) om zich in de discussie te mengen. Namens de CDA fractie, JandeNooij fractievoorzitter

Samenvatting algemenebeschouwingen CDA 2016

CDA CDA Haarlemmerliede en Spaarnwoude 12-11-2015 12:14

Leefbaarheidsgelden Schiphol. Het CDA wil dat de gemeente Haarlemmerliede en Spaarnwoude samen met de gemeente Haarlem en de Dorpsraad van Spaarndam actie onderneemt om gelden ter beschikking te krijgen uit het leefbaarheidsfonds. Bestuurlijke fusie Haarlemmerliede en Spaarnwoude. De toekomstige partner van onze gemeente zal onze standpunten ten aanzien van het Groene Hart in de Metropool Regio Amsterdam volledig moeten onderschrijven. Het CDA is bij deze fusie tegenstander van het opdelen van het huidige grondgebied van de gemeente naar meerdere gemeentes, omdat wij denken dat deze versnippering het behouden van de “Groene Buffer” in de toekomst vrijwel kansloos zal maken. Woningbouw Het CDA is bezorgd over de ontwikkelingen rondom de Luchthaven Schiphol. Het CDA is een voorstander van de uitvoering van de bestaande woningbouwplannen van de gemeente Haarlemmerliede en Spaarnwoude, met dien verstande dat er meer aandacht voor de woonbehoefte van starters moet worden opgenomen. Dorpshuizen De dorpshuizen in onze gemeenschap voorzien in de behoeften die er leven in onze dorpen. Door middel van een reëel subsidiebeleid zullen wij de toekomst van zowel de Olm in Zwanenburg, het Dorpshuis in Spaarndam maar ook de Stoep in Haarlemmerliede moeten waarborgen. De CDA fractie,

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.