Nieuws van VVD over GroenLinks inzichtelijk

20 documenten

VVD WEER IN HET COLLEGE

VVD VVD ChristenUnie PvdA GroenLinks D66 CDA Zaanstad 08-11-2019 05:58

De onderhandelingen om een nieuw meerderheidscollege te formeren zijn succesvol afgerond. Op 8 november heeft VVD Zaanstad fractievoorzitter Stephanie Onclin het akkoord namens de fractie ondertekend. De coalitie wordt nu gevormd door VVD, PvdA, ROSA, D66, GroenLinks, CDA en ChristenUnie en hebben 21 van de 39 zetels.

https://zaanstad.vvd.nl/nieuws/37208/vvd-weer-in-het-college
Alle partijen leveren één wethouder. Voor de VVD keert Hans Krieger terug wanneer hij op 14 november om 19:30 uur in de raadzaal van het stadhuis wordt beëdigd. Iedereen is hierbij van harte welkom. Hans wordt verantwoordelijk voor de portefeuilles Financiën, Grondzaken, MAAK-Zaanstad en Economie. Tevens is hij eerste Loco burgemeester. 
De lokale partij Democratisch Zaanstad, die geen wethouder levert,  heeft een aantal voor haar belangrijke punten in het akkoord laten opnemen.  De volledige wethouderportefeuilleverdeling is in het Coalitieakkoord 2020-2022 opgenomen
Het coalitieakkoord van 2018 is de basis geweest voor dit nieuwe akkoord. In dit akkoord waren veel wensen van de VVD opgenomen en zijn al in uitvoering. Aan het oude akkoord is behoudens enkele actualiteitswijzigingen ( zoals bijvoorbeeld het weglaten van het Cultuurcluster) niets veranderd en daarmee zijn o.a. belangrijke VVD punten als het doortrekken van de A8/A9, diverse spitsproblemen oplossen, het niet verhogen van de OZB en openstellen van de busbrug onderdeel van het beleid. 
Er zijn wel een aantal aanvullingen gedaan. Die zijn: de “groene”” wensen, de participatie van de inwoners en de bereikbaarheid van de gemeente voor ondernemers.  Vergroening is allang niet meer “links” maar een maatschappelijke realiteit waar de VVD graag aan meehelpt dit met verstandig beleid te realiseren. Dit zien we o.a. terug in het deltaplan elektrisch vervoer waarin er plek is voor keuzevrijheid in mobiliteit maar wij wel een visie ontwikkelen over de stad. Het voorstel van de VVD om dit plan te maken en onderdeel te laten zijn van het nieuwe beleid is door alle coalitiepartijen goed ontvangen.  
Het ondernemersloket komt in een andere vorm terug en inwoners worden op voorhand meer betrokken bij te nemen besluiten en samen met Democratisch Zaanstad wordt nog eens kritisch naar de financiële huishouding gekeken.
Het bestuur en de fractie van VVD Zaanstad zijn blij en trots dat de VVD weer deelneemt aan het college om van Zaanstad een stad van allure te maken. 
Het volledige coalitieakkoord 2020-2022 kunt u hier downloaden. 

VVD reageert geschokt op vergaande plannen autovrije stad

VVD VVD GroenLinks D66 PvdA Amsterdam 02-10-2019 03:41

Vandaag heeft het college van GroenLinks, D66, PvdA en SP de uitwerking van de plannen gepresenteerd om de stad autoluw te maken. VVD-woordvoerder Verkeer Anne Marttin: “Het college verklaart hiermee de oorlog aan alle Amsterdammers met een auto. Deze plannen zetten de stad op slot. De VVD gaat er alles aan doen om de stad bereikbaar te houden voor Amsterdammers, hun familie en hun bezoek.”

https://www.vvdamsterdam.nl/nieuws/36624/vvd-reageert-geschokt-op-vergaande-plannen-autovrije-stad

In de plannen wil het college tientallen no-go area’s creëren voor auto’s. Niet alleen parkeren wordt lastig, ook autorijden wordt volgens de plannen praktisch onmogelijk gemaakt. Daarnaast moeten auto’s wat het college betreft hun snelheid minderen en komt er zelfs een kilometerheffing. Het voornemen om tienduizend parkeerplekken te schrappen krijgt gestalte door om de zes maanden versneld parkeerplekken op te heffen in buurten.

 

Marttin: “Om de stad en met name het centrum bereikbaar en leefbaar te houden moeten we keuzes maken. Dat onderschrijft ook de VVD. Alleen met deze extreme plannen jaagt dit college wederom Amsterdammers de stad uit: gezinnen, ouderen, mantelzorgers en ondernemers zijn de dupe. Zonder auto kunnen zij straks niet meer hun kinderen naar school brengen, voor familie zorgen, boodschappen doen of naar het werk. Bovendien raakt dit ondernemers hard in hun portemonnee.”

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-536870145 1107305727 0 0 415 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-536858881 -1073732485 9 0 511 0;} @font-face {font-family:"Lucida Grande"; panose-1:2 11 6 0 4 5 2 2 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520090897 1342218751 0 0 447 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} @page WordSection1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} -->

In het plan geeft het college aan in gesprek te willen met bewoners over deze maatregelen. “Wat ons betreft bestaat dit gesprek niet alleen uit aanhoren, maar ook uit luisteren en in samenspraak met buurten zoeken naar oplossingen. Dit stadsbestuur is er voor alle Amsterdammers. Ook voor autobezitters,” aldus Marttin.

 

VVD reageert geschokt op vergaande plannen autovrije stad

VVD VVD GroenLinks D66 PvdA Amsterdam 02-10-2019 03:41

Vandaag heeft het college van GroenLinks, D66, PvdA en SP de uitwerking van de plannen gepresenteerd om de stad autoluw te maken. VVD-woordvoerder Verkeer Anne Marttin: “Het college verklaart hiermee de oorlog aan alle Amsterdammers met een auto. Deze plannen zetten de stad op slot. De VVD gaat er alles aan doen om de stad bereikbaar te houden voor Amsterdammers, hun familie en hun bezoek.”

https://www.vvdamsterdam.nl/nieuws/36624/vvd-reageert-geschokt-op-vergaande-plannen-autovrije-stad

In de plannen wil het college tientallen no-go area’s creëren voor auto’s. Niet alleen parkeren wordt lastig, ook autorijden wordt volgens de plannen praktisch onmogelijk gemaakt. Daarnaast moeten auto’s wat het college betreft hun snelheid minderen en komt er zelfs een kilometerheffing. Het voornemen om tienduizend parkeerplekken te schrappen krijgt gestalte door om de zes maanden versneld parkeerplekken op te heffen in buurten.

 

Marttin: “Om de stad en met name het centrum bereikbaar en leefbaar te houden moeten we keuzes maken. Dat onderschrijft ook de VVD. Alleen met deze extreme plannen jaagt dit college wederom Amsterdammers de stad uit: gezinnen, ouderen, mantelzorgers en ondernemers zijn de dupe. Zonder auto kunnen zij straks niet meer hun kinderen naar school brengen, voor familie zorgen, boodschappen doen of naar het werk. Bovendien raakt dit ondernemers hard in hun portemonnee.”

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-536870145 1107305727 0 0 415 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-536858881 -1073732485 9 0 511 0;} @font-face {font-family:"Lucida Grande"; panose-1:2 11 6 0 4 5 2 2 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520090897 1342218751 0 0 447 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} @page WordSection1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} -->

In het plan geeft het college aan in gesprek te willen met bewoners over deze maatregelen. “Wat ons betreft bestaat dit gesprek niet alleen uit aanhoren, maar ook uit luisteren en in samenspraak met buurten zoeken naar oplossingen. Dit stadsbestuur is er voor alle Amsterdammers. Ook voor autobezitters,” aldus Marttin.

 

Afgelopen woensdag reden Annemiek en ...

VVD VVD GroenLinks CDA ChristenUnie Bodegraven-Reeuwijk 19-07-2019 10:10

Afgelopen woensdag reden Annemiek en Robin mee met een fietstocht door het plassengebied. In zo’n 2,5 uur werd 20 kilometer afgelegd, met een flink aantal informatieve stops onderweg. Vergezeld van een groep collega-raadsleden van CDA, ChristenUnie en GroenLinks, vier wethouders, vertegenwoordigers van het wijkteam Sluipwijk en een diverse groep ambtenaren is een hoop kennis uitgewisseld. Onderweg werd onder meer uitleg gegeven over actuele stand van zaken met het beleid en de uitdagingen bij het beheer van de openbare ruimte. Het was een informatieve en gezellige toer met alle ruimte om te genieten van de omgeving, dingen met eigen ogen waar te nemen, maar ook om te luisteren en vragen te stellen. Een aantal punten die aan bod kwamen: - onderhoud en fundering van de wegen - toegankelijkheid voor autoverkeer - problemen met krappe bochten en verzakkingen bij erftoegangen (zakkende weg bij onderheide brug) - aandachtspunten voor het bestemmingsplan - het bermbeheer - bijenhotels - nieuwe bruggen - beschoeiing - de behoefte aan een loswal - de Beweegbare Fysieke Breedtebeperking - overslaglocatie voor zwaar transport - samenwerking met Gouda Wat ons betreft was het een zeer geslaagde avond, en is het initiatief om beleid ter plekke te bekijken zeker voor herhaling vatbaar!

Haagse VVD in de pers: Coalitie ziet in P+R-terrein oplossing verkeersellende

VVD VVD GroenLinks D66 's-Gravenhage 03-07-2019 12:23

Algemeen Dagblad, woensdag 3 juli 2019

door Ingrid de Groot

De Haagse coalitie wil auto’s uit het centrum weren door parkeren via P+R veel beter te faciliteren. Mensen die in de spits met de auto naar hun werk willen, zouden hun auto op een P+R-terrein moeten zetten en dan overstappen op een deelfiets of een e-scooter.

,,De stad is wat auto’s betreft gewoon een drama. Dat weet iedereen.” Dat zegt raadslid Det Regts (VVD), een van de initiators van het plan om het overbelaste centrum van Den Haag te ontlasten. Veel meer mensen moeten volgens de coalitiepartijen VVD, Groep De Mos, GroenLinks en D66 gebruik gaan maken van Park and Ride-terreinen. Ze komen daarom morgen met een motie.

Wethouder Robert van Asten (D66) wordt aangespoord om in gesprek te gaan met bedrijven die deelvervoer aanbieden. De wethouder zou er bij die bedrijven voor moeten pleiten dat ze hun deelscooters, -steps of -fietsen óók op alle bestaande P+R-terrein stallen. Op Ypenburg bijvoorbeeld, vlakbij het Prins Clausplein, de A13 en de A4. Of in de buurt van het ADO-stadion.

Knooppunten ,,We willen autorijden niet verbieden, maar we willen automobilisten verleiden andere keuzes te maken”, zegt Regts. De bestaande P+R-terreinen, zoals die bij de Uithof, zouden daarom moeten veranderen in moderne verkeersknooppunten waar verschillende vormen van vervoer samenkomen. ,,Maar je zou er bijvoorbeeld ook koffie moeten kunnen drinken”, schetst Regts de ideeën.

Den Haag maakt zich grote zorgen over de vele auto’s in de stad, die regelmatig helemaal vastloopt. Volgens de TomTom Trafic Index kent de hofstad momenteel van alle Nederlandse steden de meeste vertraging in het verkeer. Inspanning Regts denkt dat de uitvoering van de P+R-motie relatief weinig inspanning vergt, maar wel tot goede resultaten leidt. Mogelijk lukt het om 10 tot 20 procent van alle automobilisten naar de P+R-terreinen te trekken. ,,Dat zou al een geweldig resultaat zijn.”

De VVD is warm voorstander van deelvervoer. Regts is zelf enthousiast over de elektrische scootertjes van het bedrijf Felyx, zegt ze. Die zijn in Den Haag al enorm in opmars. Voor een ritje op zo’n leenscooter betaal je per minuut. De VVD wil het liefst ook parkeergarages aan de rand van de stad.

Geen vuurwerkverbod in Middelburg

VVD VVD GroenLinks SGP ChristenUnie CDA Middelburg 27-06-2019 06:00

Door een ruime meerderheid van de gemeenteraad (ChristenUnie, CDA, SGP, SP, GroenLinks, LPM) is een initiatiefvoorstel ingediend voor een stringent vuurwerkbeleid c.q. een vuurwerkverbod in Middelburg. De VVD heeft dit voorstel niet mee ingediend.

De VVD onderkent de overlast voor kwetsbaren, het bandeloze gedrag in combinatie met het afsteken van vuurwerk (wat schade en overlast veroorzaakt), de overmatige belasting van politie en boa's en de schade die dit veroorzaakt.

De VVD kan zich vinden in de lijn van het college (voorkomen van, handhaven op illegaal vuurwerk, handhaving door boa's gedurende lange periode, inzet politie en actiedagen en bewustwordingscampagnes).

De VVD begrijpt dat met name handhaving (bij vuurwerkvrije zones) lastig is bij geen landelijk verbod op vuurpijlen en knalvuurwerk, waarvoor de Tweede Kamer niet heeft gekozen.

De VVD stribbelt mee, maar heeft niet “voor” het initiatiefvoorstel stemmen.

Zie tevens een artikel in de PZC van 13-06-2019  https://www.pzc.nl/walcheren/geen-vuurwerkverbod-in-middelburg~a0f0425f/

Geen vuurwerkverbod in Middelburg - stemverklaring van de VVD

VVD VVD GroenLinks SGP ChristenUnie CDA Middelburg 26-06-2019 06:00

Door een ruime meerderheid van de gemeenteraad (ChristenUnie, CDA, SGP, SP, GroenLinks, LPM) is een initiatiefvoorstel ingediend voor een stringent vuurwerkbeleid c.q. een vuurwerkverbod in Middelburg. De VVD heeft dit voorstel niet mee ingediend.

De VVD fractie heeft de volgende stemverklaring gegeven: 

"De VVD onderkent de overlast voor kwetsbaren, het bandeloze gedrag in combinatie met het afsteken van vuurwerk (wat schade en overlast veroorzaakt), de overmatige belasting van politie en boa's en de schade die dit veroorzaakt.

De VVD kan zich vinden in de lijn van het college (voorkomen van, handhaven op illegaal vuurwerk, handhaving door boa's gedurende lange periode, inzet politie en actiedagen en bewustwordings-campagnes).

De VVD begrijpt dat met name handhaving (bij vuurwerkvrije zones) lastig is als er géén landelijk verbod op vuurpijlen en knalvuurwerk is      (waarvoor de Tweede Kamer niet heeft gekozen).

De VVD stribbelt mee, maar zal niet “voor” het initiatiefvoorstel stemmen".

Zie tevens een artikel in de PZC van 13-06-2019  https://www.pzc.nl/walcheren/geen-vuurwerkverbod-in-middelburg~a0f0425f/

Invoering milieuzone in Haarlem onacceptabel

VVD VVD GroenLinks D66 CDA PvdA Haarlem 20-06-2019 04:08

De coalitie van GroenLinks, PvdA, D66 en CDA wil een milieuzone in Haarlem in gaan voeren. Een milieuzone waarbij op termijn mogelijk uw auto uit Haarlem verbannen zal worden. Dat betekend dat u met uw auto wellicht in de toekomst niet meer welkom bent in Haarlem. De oplossing volgens de coalitie? Uw auto wegdoen of een nieuwe kopen, aldus de PvdA.

https://haarlem.vvd.nl/nieuws/35762/invoering-milieuzone-in-haarlem-onacceptabel

Voor de VVD Haarlem is dat natuurlijk onacceptabel. Het verplicht moeten kopen van een nieuwe auto of het verplicht wegdoen van een auto is niet wat we in Haarlem willen.  Uiteraard willen wij ook een schone en leefbare stad. Maar is er dan een probleem vraag je je af? De luchtkwaliteit van Haarlem voldoet ruimschoots aan de Europese luchtkwaliteitsnormen. Daarbij draagt de ontwikkeling van elektrisch rijden ook bij aan een betere, schonere en leefbare stad. Dat willen we juist stimuleren, maar dat draagt een milieuzone niets toe bij, daar zij andere maatregelen voor te bedenken, zoals positieve maatregelen als het goedkoper maken van parkeren voor auto’s die elektrisch rijden.

Bovendien wordt door de milieuzone de ondernemer ook hard gepakt. Opeens zit je als ondernemer met een wagenpark dat niet meer de stad in kan. Zo ga je niet om met onze ondernemers en de werkgelegenheid in de stad.

Ook de vorige GroenLinks wethouder Sikkema is het volledig met de VVD eens, een milieuzone is onzin. Dat schreef zij al in 2017 in een brief aan de commissie Beheer. Dat we nu, zonder enige reden, twee jaar later toch weer een milieuzone in willen gaan voeren heeft alleen veel kosten in het vooruitzicht. Kosten voor de stad, en dus voor iedere inwoner, voor de kosten van het invoeren van een milieuzone. Kosten voor ondernemers, die hun wagenpark drastisch moeten veranderen. Kosten voor bewoners, voor het kopen van een nieuwe auto.

Een milieuzone in Haarlem gaat niet bijdragen aan het welzijn van Haarlemmers. Dat is duidelijk. Andere maatregelen zijn effectiever en logischer wat betreft de VVD.

VVD Haarlem zal dan ook tegen de invoering van een milieuzone stemmen. Wij staan pal voor ondernemers, voor bewoners en voor Haarlem!

VVD, D66 en GroenLinks: houdt Voorschoten bereikbaar

VVD VVD GroenLinks D66 Voorschoten 15-03-2019 04:51

Raadslid Bart Lavrijsen (VVD): “De VVD vraagt al jaren aandacht voor de verkeerssituatie rondom het Lammenschansplein. Veel Voorschotense forensen en ondernemers staan hier dagelijks in de file. Maar ook de bereikbaarheid van Leiden is hierdoor slecht. De Rijnlandroute moet hier verbetering in brengen. Daarom is de VVD blij dat in 2020 de werkzaamheden beginnen die de verkeersdoorstroming rondom het Lammenschansplein moeten verbeteren.”

Als onderdeel van de Rijnlandroute worden de Lammebrug en de Trekvlietbrug verhoogd, de Europaweg verbreed en het Lammenschansplein opnieuw ingericht. Dit alles moet zorgen voor een betere afwikkeling van het verkeer. Ook worden er goede fietsverbindingen aangelegd. Raadslid Saskia Boom (D66): “Het is zaak om de overlast tijdens de werkzaamheden zo veel mogelijk te beperken. Voorschoten mag niet op slot gaan. D66 ziet kansen in slimme oplossingen zoals verkeersapps, waarbij verkeersgebruikers worden gewezen op opstoppingen en alternatieven krijgen aangereikt. Ook een goede informatieverstrekking aan de burgers is van belang.”

Coalitiepartner GroenLinks sluit zich hierbij aan. Raadslid Joop Bos: “GroenLinks is altijd van mening geweest dat het aanpakken van het knelpunt Lammenschansplein eerste prioriteit moest zijn. Wij wilden dit graag opgelost zien voordat de overige besluiten over de Rijnlandroute genomen zouden worden. Files en langzaam rijdend verkeer zijn slecht voor de leefomgeving. Er moet dus aandacht zijn voor de doorstroming van het verkeer tijdens de werkzaamheden. Verder zullen degelijke fietsroutes en goed openbaar vervoer speerpunten van ons blijven om de autodrukte te laten afnemen.”

Bart Lavrijsen: “Dit project is gigantisch en we begrijpen dat zulke werkzaamheden niet zonder enige overlast gepaard zullen gaan, maar we moeten voorkomen dat Voorschoten jarenlang onbereikbaar wordt. We willen weten welke voorwaarden er in de aanbesteding met de aannemers worden opgenomen die de bereikbaarheid van ons dorp tijdens de werkzaamheden moeten garanderen.” Volgens de planning zullen de werkzaamheden aan het Lammenschansplein ruim twee jaar gaan duren.

Onderzoek naar ander plan Bergsebaan

VVD VVD GroenLinks Oosterhout 14-12-2018 02:10

https://oosterhout.vvd.nl/nieuws/33081/onderzoek-naar-ander-plan-bergsebaan

© VVD Oosterhout

 

De Bergsebaan is een belangrijke verbindingsweg tussen Den Hout, Teteringen en Breda. In het gebied zijn diverse recreatieve en toeristische bedrijven gevestigd. De Bergsebaan zelf is hard toe aan onderhoud. De eerdere plannen voor verbreding zijn door de rechter vernietigd. Reden waarom het college met een nieuw plan kwam.

 

Een veilige weg

Het plan voorzag in de aanleg van een fietsstraat op de plek van de huidige weg. De VVD heeft tijdens de laatste raadsvergadering hier ernstig bezwaar tegen gemaakt. De weg blijft even smal en voor fietsers blijft het onveilig. Ook de Leefbaarheidswerkgroep Den Hout had een brief aan de raad gestuurd. Om die reden wilde de VVD een nieuw voorstel: ofwel de huidige weg verbreden of een vrijliggend fietspad.

 

Samenwerking in de raad

Gelukkig zagen ook andere partijen grote bezwaren tegen een fietsstraat. GroenLinks, Gemeentebelangen en GBV wilden graag weten of ook de variant van het opknappen van een oud fietspad mogelijk was. De VVD vond dat ook een goede oplossing. Het voorstel is aangepast waardoor de aanleg van de fietsstraat niet door gaat, maar de raad in juli de uitkomsten krijgt van een onderzoek naar het opknappen van het oude fietspad. We wachten de voorstellen af.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.