Nieuws van politieke partijen over D66 inzichtelijk

20 documenten

Rob Jetten tijdens de Algemeen Politieke Beschouwingen 2020

D66 D66 Nederland 16-09-2020 17:41

Samenwerking gaat ook over solidariteit tussen generaties. Over ons vermogen de kansen voor volgende generaties te vergroten.

We moeten nuchter constateren dat dit nog onvoldoende lukt. Waar je wieg heeft gestaan is nu, veel meer dan tien jaar geleden het geval was, bepalend voor je kansen.

De problemen beginnen op jonge leeftijd. Scholen in moeilijke wijken hebben het meeste last van het lerarentekort. Veel leerlingen hebben taalachterstanden, zitten in grote klassen of hebben last van concentratieverlies door problemen thuis.

Er zijn nog te veel kinderen die zulke pijn voelen. Ik heb ze overal in Nederland ontmoet. Hier in Den Haag bij het Prinsjesdagontbijt, waar een jongetje van acht me vertelde dat hij iedere dag thuis moest kiezen tussen lunch en ontbijt. Of in Amsterdam, waar een meisje van vijftien thuis geen internet heeft en dus geen lessen kan volgen in coronatijd.

Leraren die lesgeven in zulke klassen zijn met zoveel meer bezig dan lesgeven alleen. En zelfs dat is niet genoeg. Want de ongelijkheid gaat door na de schoolbel. Wie geen toegang heeft tot boeken, musea of sport krijgt minder kansen op ontwikkeling.

Dat patroon zet door op de middelbare school, waar op sommige plekken criminaliteit de klas binnendringt. Dat is funest voor kinderen. Want waar messen in de kluisjes liggen worden nog maar nauwelijks boeken opengeslagen. Zo wordt het stapelen van opleiding een uitzondering, maar het stapelen van problemen de norm.

Voor wie de inhaalrace op school tegen alle verwachtingen in toch succesvol is verlopen, wacht een nieuwe horde. Want meer dan de helft van de Nederlanders wordt gediscrimineerd bij hun sollicitatie, waarvan een fors deel op basis van afkomst. Meer dan de helft. Vind je het gek dat mensen het gevoel krijgen er niet bij te horen? Vind je het gek dat zij het gevoel hebben dat de Nederlandse belofte van een vrij en waardig bestaan voor iedereen nooit aan hen was besteed?

Als er iets is dat wij hier door samenwerking moeten en kunnen bereiken dan is het dat iedereen, alle mensen die in ons land wonen, dezelfde kans krijgen om te worden wie ze willen zijn. Van Groningen tot Goes. Niemand is zielig, iedereen hoort erbij.

Waarom moeten wij dat hier samen willen? Omdat de radicale kansengelijkheid geen utopisch idee mag zijn. Het is bittere noodzaak daarvoor te knokken in het oog van een economische storm.

Hoe veel beter zou ons land zijn, hoe veel sterker zou ons land zijn, als we het potentieel van alle mensen ten volste zouden benutten? Als jonge mensen uit Kattenburg, Katendrecht en Kanaleneiland wél een eerlijke kans krijgen op een carrière. Als vrouwen wél de kans krijgen om hun hele leven te werken. Als nieuwkomers wél de kans krijgen om hun talenten en ervaring in te zetten op de werkvloer.

Zonder het talent en de inbreng van die mensen maken we ons land klein. Dat is voor die mensen slecht, maar voor de samenleving nog veel slechter.

Wat is er dan voor nodig om ons land groot te maken? Wat is ervoor nodig om iedereen tot bloei te laten komen?

Mijn fractie heeft daar wel ideeën voor. Gratis kinderopvang, zodat kinderen elkaar op jonge leeftijd tegenkomen en vrouwen het ritme van werk kunnen vasthouden. Een einde aan het toeslagensysteem, zodat mensen vertrouwen krijgen en nooit meer bang hoeven zijn voor brieven van de overheid. Een versoepeling van de schuldsanering, bovenop wat het kabinet nu al doet, om stress en zorg bij mensen weg te nemen. Meer geduld met kinderen in het onderwijs, zodat iedereen optimaal z’n talenten kan ontplooien. Minder werkdruk en meer salaris voor leraren, zodat kinderen geïnspireerd thuis kunnen komen van die ene les. Een rijke schooldag met eten, sport, muziek, en huiswerkbegeleiding; zodat kinderen nooit afhankelijk zijn van de portemonnee van hun ouders.

Opvang vluchtelingkinderen uit Griekse kampen | Heusden

GroenLinks GroenLinks D66 CDA PvdA Heusden 11-07-2020 00:00

Afgelopen dinsdag is in de gemeenteraadsvergadering van de gemeente Heusden de motie vreemd aan de orde ingebracht met de vraag of de gemeente Heusden bereid is om zijn aandeel te nemen in de opvang van kwetsbare kinderen uit de overvolle Griekse vluchtelingenkampen.

De motie is door GroenLinks, samen met PvdA, D66 en CDA ingediend. In Heusden hebben onder andere de Katholieke- en Protestantse kerken, Vluchtelingenwerk en Focolara de gemeente opgeroepen zich in te spannen voor de opvang van deze kinderen.

Met de motie is het college gevraagd om, in een brief, de regering te melden dat de gemeente Heusden wil helpen bij het opvangen van de kinderen als ze naar Nederland worden gehaald. In Nederland hebben al meer dan 100 gemeenten en 5 provincies zich achter dit initiatief geschaard.

De meerderheid van onze gemeenteraad heeft de motie ondersteund en er wordt dus een signaal naar Den Haag gestuurd. Als de kinderen daadwerkelijk komen en we ze moeten opvangen, dan staan bovengenoemde organisaties daarvoor garant.

Bijdrage plan van Scholen

CDA CDA SGP D66 Veenendaal 02-06-2020 17:17

Voorzitter, In Nederland wonen mensen met verschillende culturele achtergronden en voorkeuren. De vrijheid van onderwijs zorgt ervoor dat kinderen les kunnen krijgen op een school die aansluit bij de tradities en overtuigingen die ze vanuit huis gewend zijn. Hierdoor leren kinderen beter en vullen onderwijs en opvoeding elkaar aan. In Veenendaal bestaat een breed onderwijsaanbod, met dank aan diverse kerken en het openbaar onderwijs. Dat nu ook de nieuwe Veenendalers met een niet Europese culturele achtergrond vragen om een school die aansluit bij hun Islamitische levensovertuiging is wat het CDA betreft een logische stap, zeker gezien de omvang van deze gemeenschap in Veenendaal. Het CDA hecht veel waarde aan de pluriformiteit van onze samenleving en aan de vrijheid van onderwijs zoals die is geregeld in artikel 23 van onze grondwet. Wij waarderen het dat de Islamitische gemeenschap aangeeft een basisschool te willen toevoegen een het onderwijsaanbod in Veenendaal en zo de keuze voor ouders in Veenendaal verder te verruimen. In constateer dat het ingediende dossier volledig en compleet is qua inhoud en onderbouwing, de aanvraag is dit jaar volledig conform het standaard format voor dergelijke aanvragen. Het is dit jaar bovendien op tijd ingediend. De o.a. door de CU en SGP genoemde ondersteunende handtekeningenactie is geen onderdeel van het wettelijke kader waarop een dergelijk dossier moet worden beoordeeld. Op tijd of niet; deze actie zorgt slechts voor wat kleuring en achtergrond, maar is daarmee voor ons uiteindelijke oordeel niet relevant. Het is de voorgestelde afwijzing waar het CDA twee technische fouten aantreft. Het gaat dan om de volgende 2 punten waar het college wel stelt, maar niet of onvoldoende onderbouwd: (1) Het zogenaamde afstandscriterium is gesteld op 10 km. De VNG adviseert deze afstand vast te stellen op 3 km, de rechter oordeelt kortgezegd dat meer dan 6 km onredelijk is. De 10 km die het college in haar afwijzing gebruikt is derhalve onjuist. Deze uitspraak van de Raad van state maakte vorig jaar geen onderdeel uit van de beraadslagingen van deze raad over een vergelijkbare aanvraag van de stichting Al Amana. En (2) Maastricht zou geen vergelijkbare gemeente zijn vanwege de leerlingen die vanuit de regio en zelfs vanuit Belgie naar de Islamitische school in Maastricht komen. In Veenendaal zien we echter ook leerlingen die bereid zijn vanuit omliggende plaatsen naar Veenendaal te reizen voor onderwijs dat aansluit bij hun levensovertuiging en van de omliggende gemeenten kent alleen Ede Islamitisch onderwijs; de kans dat een Islamitische school kan rekenen op belangstelling van buiten Veenendaal en daarmee een regiofunctie kan vervullen schat het CDA daarom anders in dan dit college. We wijzen in deze context op het precedent in Zeist, dat vorig jaar ook niet bekend was toen we de aanvraag van Al Amana behandelden. Om deze redenen zal het CDA het amendement van dhr. Boutachekourt van D66 steunen, met dank aan dhr. Boutachekourt en de griffie voor het uitzoekwerk. We vertrouwen erop dat de nieuwe juridische informatie die nu op tafel ligt voldoende is voor een meerderheid van deze raad om het afwijzende standpunt van vorig jaar te herzien, voor de CDA-fractie is dat in ieder geval wel het geval. Dank u voorzitter.

Bijdrage plan van Scholen

CDA CDA SGP D66 Veenendaal 02-06-2020 17:17

Voorzitter, In Nederland wonen mensen met verschillende culturele achtergronden en voorkeuren. De vrijheid van onderwijs zorgt ervoor dat kinderen les kunnen krijgen op een school die aansluit bij de tradities en overtuigingen die ze vanuit huis gewend zijn. Hierdoor leren kinderen beter en vullen onderwijs en opvoeding elkaar aan. In Veenendaal bestaat een breed onderwijsaanbod, met dank aan diverse kerken en het openbaar onderwijs. Dat nu ook de nieuwe Veenendalers met een niet Europese culturele achtergrond vragen om een school die aansluit bij hun Islamitische levensovertuiging is wat het CDA betreft een logische stap, zeker gezien de omvang van deze gemeenschap in Veenendaal. Het CDA hecht veel waarde aan de pluriformiteit van onze samenleving en aan de vrijheid van onderwijs zoals die is geregeld in artikel 23 van onze grondwet. Wij waarderen het dat de Islamitische gemeenschap aangeeft een basisschool te willen toevoegen een het onderwijsaanbod in Veenendaal en zo de keuze voor ouders in Veenendaal verder te verruimen. In constateer dat het ingediende dossier volledig en compleet is qua inhoud en onderbouwing, de aanvraag is dit jaar volledig conform het standaard format voor dergelijke aanvragen. Het is dit jaar bovendien op tijd ingediend. De o.a. door de CU en SGP genoemde ondersteunende handtekeningenactie is geen onderdeel van het wettelijke kader waarop een dergelijk dossier moet worden beoordeeld. Op tijd of niet; deze actie zorgt slechts voor wat kleuring en achtergrond, maar is daarmee voor ons uiteindelijke oordeel niet relevant. Het is de voorgestelde afwijzing waar het CDA twee technische fouten aantreft. Het gaat dan om de volgende 2 punten waar het college wel stelt, maar niet of onvoldoende onderbouwd: (1) Het zogenaamde afstandscriterium is gesteld op 10 km. De VNG adviseert deze afstand vast te stellen op 3 km, de rechter oordeelt kortgezegd dat meer dan 6 km onredelijk is. De 10 km die het college in haar afwijzing gebruikt is derhalve onjuist. Deze uitspraak van de Raad van state maakte vorig jaar geen onderdeel uit van de beraadslagingen van deze raad over een vergelijkbare aanvraag van de stichting Al Amana. En (2) Maastricht zou geen vergelijkbare gemeente zijn vanwege de leerlingen die vanuit de regio en zelfs vanuit Belgie naar de Islamitische school in Maastricht komen. In Veenendaal zien we echter ook leerlingen die bereid zijn vanuit omliggende plaatsen naar Veenendaal te reizen voor onderwijs dat aansluit bij hun levensovertuiging en van de omliggende gemeenten kent alleen Ede Islamitisch onderwijs; de kans dat een Islamitische school kan rekenen op belangstelling van buiten Veenendaal en daarmee een regiofunctie kan vervullen schat het CDA daarom anders in dan dit college. We wijzen in deze context op het precedent in Zeist, dat vorig jaar ook niet bekend was toen we de aanvraag van Al Amana behandelden. Om deze redenen zal het CDA het amendement van dhr. Boutachekourt van D66 steunen, met dank aan dhr. Boutachekourt en de griffie voor het uitzoekwerk. We vertrouwen erop dat de nieuwe juridische informatie die nu op tafel ligt voldoende is voor een meerderheid van deze raad om het afwijzende standpunt van vorig jaar te herzien, voor de CDA-fractie is dat in ieder geval wel het geval. Dank u voorzitter.

Tien uur per week extra school op Zuid: Dagprogrammering van start!

D66 D66 Rotterdam 03-10-2019 09:56

Tien uur extra: dat betekent meer taal, rekenen, sport, kunst, cultuur en natuur. Zo wil de gemeente zorgen dat kinderen in Rotterdam Zuid meer kansen krijgen.

Te veel talent blijft onbenut omdat kinderen bijvoorbeeld van huis uit weinig ondersteuning krijgen. Of omdat er geen geld is voor muziek- of sportles. Daarom starten 30 basisscholen op Zuid deze week met de ‘dagprogrammering.’ Het is idee is dat kinderen zich beter ontwikkelen door extra activiteiten op school. Iedere school mag dit zelf invullen. Wat betekent dat in de praktijk?

Dans-, tuin- en keukenles ‘Komend schooljaar zitten de groepen 3 tot en met 8 een uur langer, dus tot half vier, op school,’ vertelt Bas Blummer, directeur van de Elisabethschool in Carnisse. ‘Bovendien blijven ze tussen de middag over. Dat zijn dus twee uren waarin ze extra activiteiten doen. Zo krijgen ze elke maandag aikido-les en dansles. Daarnaast leren ze tuinieren in onze schooltuin, ze leren gezond te koken en ze krijgen lessen in techniek, filosofie en huiswerkbegeleiding.’

Extra ondersteuning voor leerkrachten Het is niet de bedoeling dat de werkdruk voor leerkrachten omhoog gaat. Daarom werkte de school samen met partijen uit de wijk. Blummer: ‘De extra lessen worden bij ons gegeven door docenten van Vakmanstad, de SKVR en TOS. Bovendien krijgen de leerkrachten extra ondersteuning voor onder meer administratieve en toezichthoudende taken. Zo hebben ze zelf meer tijd voor nakijkwerk en voorbereiding.’

Het bericht Tien uur per week extra school op Zuid: Dagprogrammering van start! verscheen eerst op Rotterdam.

Kabinet moet nú investeren in onze toekomst

PvdA PvdA VVD D66 CDA Nederland 15-06-2019 08:51

Door Lodewijk Asscher, Kirsten van den Hul op 15 juni 2019 Delen  

Iedere dag gaan vele bevlogen en betrokken leraren naar hun werk. Om les te geven aan onze kinderen. Maar ze zijn met steeds minder.

Over een paar jaar heeft het onderwijs maar liefst 4200 onvervulde vacatures. Een groeiend probleem dat een hele generatie dreigt te raken.

Er worden wekelijks klassen naar huis gestuurd. Simpelweg omdat er geen leraar te vinden is.

Het kabinet trok extra geld uit, maar er is meer nodig om het tij te keren. Leraren en ouders kwamen de afgelopen tijd meermaals in actie. Er waren stakingen en een massale demonstratie van 40.000 mensen op het Malieveld. Tegen de te hoge werkdruk, en voor extra investeringen. De werkdruk blijft te hoog. Er ontstaan noodgedwongen vierdaagse schoolweken en er worden wekelijks klassen naar huis gestuurd. Simpelweg omdat er geen leraar te vinden is.

En dat lerarentekort raakt vooral de kinderen die al minder kansen hebben. Juist hun scholen hebben steeds meer moeite een goede leraar te vinden. De groeiende kansenongelijkheid in onze samenleving wordt door het lerarentekort alleen maar versterkt.

Aanstaande maandag zullen wij voorstellen doen waar leraren, ouders en kinderen iets aan hebben.

Het kabinet is sinds vorige week haar meerderheid in de Eerste Kamer kwijt, maar lijkt dit nog niet te beseffen. Aanstaande maandag zullen wij voorstellen doen waar leraren, ouders en kinderen iets aan hebben. Daarbij hoort in elk geval het dichten van het salarisverschil tussen het primair en voortgezet onderwijs en een eerlijker beloning voor leraren in het voortgezet speciaal onderwijs. We hopen daarmee coalitiepartijen D66, VVD, CDA en CU te overtuigen dat we nu in actie moeten komen. Zodat ieder kind zeker is van een eerlijke start, en dat begint bij een goede leraar voor de klas.

Herken jij dit en vind je ook dat er meer moet gebeuren? Deel dan dit bericht!

Getekend,

Lodewijk Asscher Kirsten van den Hul

Tweede Kamerlid

Tweede Kamerlid

Actie voor groene en gezonde schoolpleinen na oproep D66

D66 D66 Venlo 12-05-2019 21:12

De gemeente Venlo gaat extra werk maken van groene en gezonde schoolpleinen. Dat belooft het college van B&W na vragen van D66. ‘We hebben gevraagd of het college ervoor wil zorgen dat er meer groene schoolpleinen komen én meer watertappunten’, aldus fractievertegenwoordiger Remy Maessen, die samen met fractievoorzitter Frans Aerts het college tot actie opriep. ‘De antwoorden zijn hoopvol. Als het college de beloftes waarmaakt, worden schoolpleinen de komende periode groener en gezonder!’

Cofinanciering voor watertappunten

Maessen: ‘Schoolpleinen worden in toenemende mate ook buiten schooltijd gebruikt door sportende en spelende kinderen. Met watertappunten maken we het aantrekkelijker om daar water te drinken en dan snel door te voetballen, in plaats van naar een supermarkt te gaan voor een blikje fris.’ Het college reageerde daarop als volgt: ‘Wij hebben in reactie op uw brief besloten om een cofinanciering van 50% toe te zeggen in de lokaal in te brengen middelen. Voor elk watertappunt dat onder de landelijke regeling wordt toegezegd zal deze cofinanciering gelden.’

Vergroening van schoolpleinen

Daarnaast vroeg D66 of het college een actieve rol wil spelen bij het vergroenen van schoolpleinen. Daarop kregen Maessen en Aerts eveneens een toezegging van het college: ‘De gemeente gaat graag in gesprek met scholen die willen vergroenen.’ Daar bovenop vroeg D66 of scholen actief kunnen worden gewezen op subsidieregelingen die mogelijk vanuit de provincie Limburg kunnen worden aangewend voor vergroening van schoolpleinen. Daarop zegde het college toe dat scholen proactief op dit soort kansen en financiële mogelijkheden zullen worden gewezen.

‘Elk schoolplein groen!’

Maessen hoopt dat de oproep van D66 en de toezeggingen die het college daarop deed ervoor zorgen dat de komende jaren betegelde schoolpleinen worden omgevormd tot inspirerende, groene en gezonde plekken met het liefst een watertappunt daarbij: ‘Een groen schoolplein is niet alleen goed voor leerlingen, maar helpt ook tegen wateroverlast bij hevige buien en hittestress als het erg warm is. Bovendien kunnen we met veel groen en planten een bijdrage leveren aan onze biodiversiteit. Hopelijk maken we zo elk schoolplein groen!’

 

 

The post Actie voor groene en gezonde schoolpleinen na oproep D66 appeared first on Venlo.

D66: Watertappunten op groene en gezonde schoolpleinen

D66 D66 Venlo 13-04-2019 13:27

De overheid moet Nederlanders helpen om gezondere keuzes te maken. Dat is niet alleen de mening van D66, maar dat is ook de insteek van het Nationaal Preventiakkoord, dat het kabinet sloot met veel verschillende maatschappelijke partners. Een van de maatregelen uit het Preventieakkoord is het plaatsen van vele watertappunten op schoolpleinen.

De fractie van D66 Venlo is blij met die maatregel en hoopt dat de gemeente Venlo scholen en schoolbesturen gaat helpen om die watertappunten naar Venlose schoolpleinen te halen. Schoolpleinen worden immers in toenemende mate ook buiten schooltijd gebruikt door sportende en spelende kinderen. Daarnaast hoopt de fractie van D66 Venlo dat het plaatsen van watertappunten slechts het begin is van het vergroenen en gezonder maken van elk Venloos schoolplein. Zodat Venlose leerlingen opgroeien in een groene, gezonde en stimulerende omgeving.

Daarover heeft de fractie van D66 Venlo de volgende vragen aan het college.

Is het college het met D66 eens dat watertappunten op schoolpleinen het aantrekkelijker maken om daar water te drinken en dan snel door te voetballen, in plaats van naar een supermarkt te gaan voor een blikje fris? Is het college bereid om scholen en schoolbesturen te helpen om zoveel mogelijk van de beschikbaar gestelde watertappunten naar Venlo te halen? Op welke manier kan het college scholen en schoolbesturen hierbij helpen? Een aantal scholen in de gemeente Venlo is al heel goed bezig met het vergroenen van het schoolplein. Andere scholen blijven achter. Is het college het met de fractie van D66 eens dat een groen schoolplein bijdraagt aan een gezonde en inspirerende omgeving waarin kinderen worden gestimuleerd om te bewegen? Is het college bereid om een actieve faciliterende rol te spelen in het vergroenen van álle schoolpleinen, bijvoorbeeld door in reguliere onderwijsoverleggen aandacht te vragen voor het vergroenen van schoolpleinen of door koplopers in contact te brengen met scholen die nog achterblijven? In diverse provincies is sprake van een stimuleringsprogramma/-subsidie ten behoeve van groene en gezonde schoolpleinen. Dat heeft schoolpleinen in heel veel dorpen en steden flink weten te vergroenen. Ook in de provincie Limburg wordt dat gesprek gevoerd. Is het college bereid om, mocht er een subsidie beschikbaar worden gesteld, scholen en schoolbesturen hiervan op de hoogte te stellen? Ziet het college daarnaast ook een rol voor zichzelf, bijvoorbeeld als het gaat om mogelijk benodigde cofinanciering?

Met vriendelijke groet,

Frans Aerts (D66) en Remy Maessen (D66)

The post D66: Watertappunten op groene en gezonde schoolpleinen appeared first on Venlo.

Scholen als afspiegeling van de wijk | Amersfoort

GroenLinks GroenLinks D66 Amersfoort 07-04-2019 00:00

Wij vinden het van belang dat kinderen in hun eigen wijk naar school gaan. Op dinsdag 9 april gaan we daarom in gesprek met betrokkenen uit het onderwijsveld en raadsleden, tijdens een rondetafelgesprek dat we samen met D66 hebben georganiseerd. In hoeverre gaan leerlingen in de eigen wijk naar school en hoe kunnen we dat bevorderen?

Waarom vinden we dit belangrijk? Raadslid Bram Leeuwenkamp - die scholen ziet als maatschappij in het klein - licht toe in dit artikel.

Scholen als maatschappij in het klein Op school bereiden we kinderen voor op de toekomst. Kinderen doen er kennis en vaardigheden op die ze later in de maatschappij nodig zullen hebben. Ze leren rekenen en spellen, wat de hoofdstad van Drenthe is en wie Napoleon Bonaparte was. Ook leren ze respectvol met elkaar omgaan, dat er verschillen zijn tussen mensen en dat deze verschillen er mogen zijn. Eigenlijk is de school een soort maatschappij in het klein waar kinderen leren hoe je met al die verschillende mensen op een vreedzame manier kunt samenleven.

Het gevaar van segregatie Wanneer kinderen echter opgroeien op een school die wat betreft samenstelling eenzijdig is, bestaat het risico dat ze ook opgroeien met een eenzijdig perspectief van de samenleving. Deze segregatie in het onderwijs is onwenselijk, omdat het kinderen de kans ontneemt om kinderen met een andere achtergrond dan zijzelf te leren kennen en te begrijpen.

De situatie in Amersfoort Onderwijssegregatie is een serieus probleem in Nederland: de Onderwijsraad concludeerde vorig jaar dat de segregatie op scholen in Nederland is toegenomen. Ook in Amersfoort is er sprake van segregatie: in het Soesterkwartier vertrekken ‘s morgens veel kinderen naar scholen buiten de eigen wijk. In Liendert staan twee basisscholen die op geen enkele manier een afspiegeling van de eigen wijk zijn. Dat zijn gevolgen van keuzes die we als gemeente maken in ons huisvestingsbeleid en ook zijn het keuzes die ouders maken. Keuzes die vergaande gevolgen hebben voor hoe kinderen opgroeien in onze stad, voor wijken waar de sociale samenhang onder druk staat en uiteindelijk ook met gevolgen voor hoe wij samen een stad willen zijn.

Wij vinden het daarom van belang dat kinderen in Amersfoort zoveel mogelijk in de eigen wijk naar school gaan. Dat vergroot de sociale samenhang binnen een wijk, legt minder druk op de infrastructuur: leerlingen kunnen lopend of met de fiets naar school worden gebracht en tenslotte is het in een diverse stad als Amersfoort belangrijk dat kinderen van jongs af aan al ervaren dat er meer is dat ons bindt, dan dat ons onderscheidt van elkaar.

Wil je meer weten over onze visie op onderwijs in Amersfoort of geeft dit stuk aanleiding om daar eens met ons over door te praten? Neem dan contact op met Bram Leeuwenkamp, onze woordvoerder Onderwijs. Telefoon: 06 2440 0202 of mail: bl.leeuwenkamp@amersfoort.nl

 

 

Goed samengevat door Lisa in de ...

GroenLinks GroenLinks D66 VVD CDA Nuth 20-02-2019 15:07

Goed samengevat door Lisa in de Raad, vandaar dat we de samenvatting hierover delen.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.