Nieuws van politieke partijen over SGP inzichtelijk

11 documenten

Bijdrage plan van Scholen

CDA CDA SGP D66 Veenendaal 02-06-2020 17:17

Voorzitter, In Nederland wonen mensen met verschillende culturele achtergronden en voorkeuren. De vrijheid van onderwijs zorgt ervoor dat kinderen les kunnen krijgen op een school die aansluit bij de tradities en overtuigingen die ze vanuit huis gewend zijn. Hierdoor leren kinderen beter en vullen onderwijs en opvoeding elkaar aan. In Veenendaal bestaat een breed onderwijsaanbod, met dank aan diverse kerken en het openbaar onderwijs. Dat nu ook de nieuwe Veenendalers met een niet Europese culturele achtergrond vragen om een school die aansluit bij hun Islamitische levensovertuiging is wat het CDA betreft een logische stap, zeker gezien de omvang van deze gemeenschap in Veenendaal. Het CDA hecht veel waarde aan de pluriformiteit van onze samenleving en aan de vrijheid van onderwijs zoals die is geregeld in artikel 23 van onze grondwet. Wij waarderen het dat de Islamitische gemeenschap aangeeft een basisschool te willen toevoegen een het onderwijsaanbod in Veenendaal en zo de keuze voor ouders in Veenendaal verder te verruimen. In constateer dat het ingediende dossier volledig en compleet is qua inhoud en onderbouwing, de aanvraag is dit jaar volledig conform het standaard format voor dergelijke aanvragen. Het is dit jaar bovendien op tijd ingediend. De o.a. door de CU en SGP genoemde ondersteunende handtekeningenactie is geen onderdeel van het wettelijke kader waarop een dergelijk dossier moet worden beoordeeld. Op tijd of niet; deze actie zorgt slechts voor wat kleuring en achtergrond, maar is daarmee voor ons uiteindelijke oordeel niet relevant. Het is de voorgestelde afwijzing waar het CDA twee technische fouten aantreft. Het gaat dan om de volgende 2 punten waar het college wel stelt, maar niet of onvoldoende onderbouwd: (1) Het zogenaamde afstandscriterium is gesteld op 10 km. De VNG adviseert deze afstand vast te stellen op 3 km, de rechter oordeelt kortgezegd dat meer dan 6 km onredelijk is. De 10 km die het college in haar afwijzing gebruikt is derhalve onjuist. Deze uitspraak van de Raad van state maakte vorig jaar geen onderdeel uit van de beraadslagingen van deze raad over een vergelijkbare aanvraag van de stichting Al Amana. En (2) Maastricht zou geen vergelijkbare gemeente zijn vanwege de leerlingen die vanuit de regio en zelfs vanuit Belgie naar de Islamitische school in Maastricht komen. In Veenendaal zien we echter ook leerlingen die bereid zijn vanuit omliggende plaatsen naar Veenendaal te reizen voor onderwijs dat aansluit bij hun levensovertuiging en van de omliggende gemeenten kent alleen Ede Islamitisch onderwijs; de kans dat een Islamitische school kan rekenen op belangstelling van buiten Veenendaal en daarmee een regiofunctie kan vervullen schat het CDA daarom anders in dan dit college. We wijzen in deze context op het precedent in Zeist, dat vorig jaar ook niet bekend was toen we de aanvraag van Al Amana behandelden. Om deze redenen zal het CDA het amendement van dhr. Boutachekourt van D66 steunen, met dank aan dhr. Boutachekourt en de griffie voor het uitzoekwerk. We vertrouwen erop dat de nieuwe juridische informatie die nu op tafel ligt voldoende is voor een meerderheid van deze raad om het afwijzende standpunt van vorig jaar te herzien, voor de CDA-fractie is dat in ieder geval wel het geval. Dank u voorzitter.

Bijdrage plan van Scholen

CDA CDA SGP D66 Veenendaal 02-06-2020 17:17

Voorzitter, In Nederland wonen mensen met verschillende culturele achtergronden en voorkeuren. De vrijheid van onderwijs zorgt ervoor dat kinderen les kunnen krijgen op een school die aansluit bij de tradities en overtuigingen die ze vanuit huis gewend zijn. Hierdoor leren kinderen beter en vullen onderwijs en opvoeding elkaar aan. In Veenendaal bestaat een breed onderwijsaanbod, met dank aan diverse kerken en het openbaar onderwijs. Dat nu ook de nieuwe Veenendalers met een niet Europese culturele achtergrond vragen om een school die aansluit bij hun Islamitische levensovertuiging is wat het CDA betreft een logische stap, zeker gezien de omvang van deze gemeenschap in Veenendaal. Het CDA hecht veel waarde aan de pluriformiteit van onze samenleving en aan de vrijheid van onderwijs zoals die is geregeld in artikel 23 van onze grondwet. Wij waarderen het dat de Islamitische gemeenschap aangeeft een basisschool te willen toevoegen een het onderwijsaanbod in Veenendaal en zo de keuze voor ouders in Veenendaal verder te verruimen. In constateer dat het ingediende dossier volledig en compleet is qua inhoud en onderbouwing, de aanvraag is dit jaar volledig conform het standaard format voor dergelijke aanvragen. Het is dit jaar bovendien op tijd ingediend. De o.a. door de CU en SGP genoemde ondersteunende handtekeningenactie is geen onderdeel van het wettelijke kader waarop een dergelijk dossier moet worden beoordeeld. Op tijd of niet; deze actie zorgt slechts voor wat kleuring en achtergrond, maar is daarmee voor ons uiteindelijke oordeel niet relevant. Het is de voorgestelde afwijzing waar het CDA twee technische fouten aantreft. Het gaat dan om de volgende 2 punten waar het college wel stelt, maar niet of onvoldoende onderbouwd: (1) Het zogenaamde afstandscriterium is gesteld op 10 km. De VNG adviseert deze afstand vast te stellen op 3 km, de rechter oordeelt kortgezegd dat meer dan 6 km onredelijk is. De 10 km die het college in haar afwijzing gebruikt is derhalve onjuist. Deze uitspraak van de Raad van state maakte vorig jaar geen onderdeel uit van de beraadslagingen van deze raad over een vergelijkbare aanvraag van de stichting Al Amana. En (2) Maastricht zou geen vergelijkbare gemeente zijn vanwege de leerlingen die vanuit de regio en zelfs vanuit Belgie naar de Islamitische school in Maastricht komen. In Veenendaal zien we echter ook leerlingen die bereid zijn vanuit omliggende plaatsen naar Veenendaal te reizen voor onderwijs dat aansluit bij hun levensovertuiging en van de omliggende gemeenten kent alleen Ede Islamitisch onderwijs; de kans dat een Islamitische school kan rekenen op belangstelling van buiten Veenendaal en daarmee een regiofunctie kan vervullen schat het CDA daarom anders in dan dit college. We wijzen in deze context op het precedent in Zeist, dat vorig jaar ook niet bekend was toen we de aanvraag van Al Amana behandelden. Om deze redenen zal het CDA het amendement van dhr. Boutachekourt van D66 steunen, met dank aan dhr. Boutachekourt en de griffie voor het uitzoekwerk. We vertrouwen erop dat de nieuwe juridische informatie die nu op tafel ligt voldoende is voor een meerderheid van deze raad om het afwijzende standpunt van vorig jaar te herzien, voor de CDA-fractie is dat in ieder geval wel het geval. Dank u voorzitter.

Antwoorden op vragen over strooizout en zwemdiploma's

SGP SGP Vlissingen 17-01-2020 00:00

beantwoording schriftelijke vragen artikel 34 namens SGP betreffende strooizout rond scholen en zwemdiploma's Geachte mevrouw/heer,

Naar aanleiding van de door uw fractie ingediende vragen ex artikel 34 RvO informeren wij u als volgt. Uw inleiding In het verleden heeft de SGP diverse keren vragen gesteld over het strooibeleid van de gemeente Vlissingen in relatie tot drukke verkeerswegen. En dan met name rond scholen. Er is toen geantwoord door het college dat er elk jaar een paar keer contact is met de scholen om te inventariseren wat de behoefte van de scholen is. Als u toch contact opneemt met de scholen willen we u vragen of u wat extra vragen wilt stellen aan deze scholen. Namelijk over gesmolten ijs of sneeuw; beter gezegd: water. Het viel de SGP op dat in de begroting 2020 niets stond over het aantal leerlingen dat in het bezit is van een zwemdiploma en dat daar, naar het lijkt, ook geen beleid over is om te sturen naar 100% A+B in groep 8. De SGP wil hierover de volgende vragen stellen:

Vraag 1 Zijn alle scholen winterklaar? En heeft men voldoende strooizout enz. om de pleinen en stoepen te strooien?Ons antwoord Wij hebben in de week van 16 december 2019 de laatste scholen voorzien van een zak strooizout van 25 kilo. Daarbij is een brief afgegeven waarin ook wordt aangegeven hoe zij zo nodig meer strooizout kunnen aanvragen. In deze brief wordt de scholen ook gevraagd om verbeterpunten ten aanzien van de aanpak van de gladheidsbestrijding zo nodig aan te geven. Tot op heden hebben wij nog geen verbeterpunten mogen ontvangen.  Vraag 2 Deelt het college de mening van de SGP dat het hebben van zwemdiploma A+B erg belangrijk is voor de veiligheid van onze jeugd?Ons antwoord Op 26-06-2012 heeft ons college in navolging van de gemeente Middelburg ingestemd met de invoering van een nieuwe zwemaanpak per 1 augustus 2013. Per die datum is het schoolzwemmen beëindigd. Het uitgangspunt bij deze nieuwe zwemaanpak is dat alle leerlingen met een zwemdiploma A+B de basisschool kunnen verlaten. Sindsdien is dit het uitgangspunt van ons beleid en onze aanpak.  Vraag 3 Is het college bereid om te onderzoeken hoe de huidige percentages zijn van het bezitten van de zwemdiploma’s A+B voor de groepen 5, 6, 7, 8? En gelijk maar na te vragen wat dan de redenen zijn bij het ontbreken van deze diploma’s?Ons antwoord Onderdeel van de invoering van de nieuwe zwemaanpak is dat wij sindsdien jaarlijks een inventarisatie uitvoeren van de zwemvaardigheid van de leerlingen in het basisonderwijs. De uitkomsten van deze inventarisatie worden jaarlijks met de gemeenteraad gedeeld. Begin oktober 2019 is een raadsinformatiebrief met diverse bijlagen aangeleverd bij de griffie met de vraag om deze te delen met de gemeenteraad. In 2017 is een afstudeeronderzoek ‘verbetering zwemvaardigheid’ uitgevoerd door een student van de HZ. Hieruit kwam naar voren dat de belangrijkste oorzaken voor het niet behalen van een zwemdiploma van basisschoolleerlingen zijn: geld, tijd, afstand/vervoer en cultuur. Medio 2018 zijn deze resultaten met de gemeenteraad gedeeld.  Vraag 4 Is het college bereid om in 2020 een zwemdiploma-target te ontwikkelen en dit eind 2020 op te nemen in de begroting voor 2021. Ons antwoord In de zwemaanpak is gesteld dat we streven naar 100% diplomabezit (zwemdiploma A+B) bij het verlaten van de basisschool, en we zijn daar dichtbij. In het schooljaar 2018-2019 waren er nog 18 leerlingen die zonder een zwemdiploma de basisschool verlieten. Het jaar ervoor waren dit er 13. Het terugdringen van dit aantal naar nul is een uitdaging. Vooral door een constante zijinstroom van leerlingen uit niet westerse landen of kinderen van arbeidsmigranten worden deze cijfers jaarlijks sterk beïnvloed. Tenslotte is het zo dat ouders eindverantwoordelijk zijn voor de zwemvaardigheid van hun kinderen. Als gemeente ondersteunen we dit door onder andere financiële barrières weg te nemen (Jeugdsportfonds). Door een jaarlijkse inventarisatie van de zwemvaardigheid houden we de vinger aan de pols. Met deze informatie stimuleren we lokale partners, ouders, de scholen voor basisonderwijs en de zwemscholen om, al of niet gezamenlijk, hiermee aan de slag te gaan.  Vraag 5 Is het college bereid om samen met de scholen na te denken over de te nemen stappen om de doelstelling te halen en een traject uit te stippelen naar 100% zwemdiplomabezit? Ons Antwoord Zoals aangegeven hierboven zijn we samen met diverse partners al druk doende om hierinvulling aan te geven.

Hoogachtend, burgemeester en wethouders van Vlissingen, de secretaris,                                           de burgemeester, mr. drs. ing. M. van Vliet                         drs. A.R.B. van den Tillaar

Behandeld door A.J.T. van den Beld

Voorlichting in het basisonderwijs

ChristenUnie ChristenUnie SGP Schiedam 24-12-2019 14:02

https://schiedam.christenunie-sgp.nl/k/n6144/news/view/1278123/636408/Basisonderwijs.png

Op de gemeenteraadsvergadering van 2 juli in Schiedam is naar aanleiding van de inbreng van ChristenUnie-SGP een discussie ontstaan over over beleid rond LHBTI (Lesbische vrouwen, Homosexuele mannen, Bisexuelen, Transgenders en Interseksuelen) die ook naderhand in de media veel aandacht heeft gekregen. Dit onderwerp ligt gevoelig, o.a. door de persoonlijke pijn die mensen met een LHBTI-achtergrond (LHBTI’s) vaak ervaren doordat zij zich onbegrepen voelen. Er is in ons land (zowel buiten als binnen christelijke kring) veel in beweging op dit vlak. Wij zien ook dat er in ons land en in Schiedam fundamentele verschillen zijn in visies wat de beste morele en sociale benadering is van dit thema. Ons motief in deze discussie was om op te komen voor de vrijheid van scholen en ouders om in deze kwestie hun eigen keuzes te mogen maken bij het opvoeden van jonge kinderen.

Uit de berichten en reacties in de media blijkt dat het punt dat we wilden inbrengen op de raadsvergadering niet voor iedereen helder is. Daarom geven we hieronder een hopelijk meer duidelijke uitleg hierover:

De aanleiding van de LHBTI-discussie op de gemeentevergadering was een vraag die een week daarvoor tijdens de raadscommissievergadering van 26 juni is gesteld door de fractie van Dijk (een afsplitsing van de SP). Deze vraag was gericht aan wethouder van Aaken en was een verzoek om op Schiedamse basisscholen de voorlichting rond LHBTI onder jongere kinderen te promoten. Op dit moment loopt er (in opdracht van de Rijksoverheid) al een voorlichtingsprogramma over dit thema op middelbare scholen. Echter uit een proef op Rotterdamse scholen zou zijn gebleken dat het effectiever is om een dergelijke cursus al aan jongere kinderen (vanaf ongeveer 8 jaar, op basisscholen) te geven.

De reactie van de wethouder op deze vraag was een toezegging om met de scholen het plan van aanpak rond het LHBTI-beleid te bespreken en daarbij ook de proef met jongere kinderen naar het voorbeeld van Rotterdam aan te dragen en het thema sociale veiligheid daarin mee te nemen.

De wethouder kan naar eigen zeggen de basisscholen daarbij niet dwingen om een dergelijk lespakket (of een variant daarop) daadwerkelijk te gebruiken, omdat er vrijheid van onderwijs is.

Wij zijn als ChristenUnie-SGP kritisch en bezorgd over deze gang van zaken om de volgende redenen:

Wij vinden het onverantwoord om kinderen op deze jonge leeftijd al met dit onderwerp te belasten. In de fase dat jonge kinderen het fysieke onderscheid tussen een man en een vrouw gaan ontdekken en waarderen, kan het voor kinderen verwarrend werken om hen met een psychisch zoekproces te confronteren dat voor de meesten van hen dan niet (of pas in de puberteit) aan de orde is. Het is de verantwoordelijkheid van de basisscholen en ouders om over de wenselijkheid van dergelijke lespakketten te beslissen en dit dient dus niet door een wethouder te worden gepromoot (en zeker niet opgelegd). In onze opinie dient de overheid op dit vlak zeer terughoudend te zijn. De LHBTI-lespakketten bevatten elementen waar een deel van de christelijke, en wellicht ook andere religieuze groeperingen in Schiedam zich niet in kunnen vinden. Promotie van ideologisch gekleurde lespakketten voor jonge kinderen door de overheid is in strijd met breed gedeelde principes (tegen staatsindoctrinatie) in de vrije westerse wereld. (En verplichting van zulke lespakketten, zoals fractie van Dijk zou willen, al helemaal.)

Wij hopen dat de wethouder de keuze voor wel of niet invoeren van een LHBTI-cursus voor jonge kinderen volledig overlaat aan de Schiedamse basisscholen en dat deze samen met de ouders een goede afweging kunnen maken of dit wijs, gepast en zinvol is.

Vragen over STROOIZOUT en ZWEMDIPLOMA'S

SGP SGP Vlissingen 09-12-2019 00:00

Artikel 34-vragen Strooizout en Zwemdiploma’sGeacht college,In het verleden heeft de SGP diverse keren vragen gesteld over het strooibeleid van de gemeente Vlissingen in relatie tot drukke verkeerswegen. En dan met name rond scholen. Er is toen geantwoord door het college dat er elk jaar een paar keer contact is met de scholen om te inventariseren wat de behoefte van de scholen is. Als u toch contact opneemt met de scholen willen we u vragen of u wat extra vragen wilt stellen aan deze scholen. Namelijk over gesmolten ijs of sneeuw; beter gezegd: water.Het viel de SGP op dat in de begroting 2020 niets stond over het aantal leerlingen dat in het bezit is van een zwemdiploma en dat daar, naar het lijkt, ook geen beleid over is om te sturen naar 100% A+B in groep 8.De SGP wil hierover de volgende vragen stellen:

1) Zijn alle scholen winterklaar? En heeft men voldoende strooizout enz. om de pleinen en stoepen te strooien? 2) Deelt het college de mening van de SGP dat het hebben van zwemdiploma A+B erg belangrijk is voor de veiligheid van onze jeugd? 3) Is het college bereid om te onderzoeken hoe de huidige percentages zijn van het bezitten van de zwemdiploma’s A+B voor de groepen 5, 6, 7, 8? En gelijk maar na te vragen wat dan de redenen zijn bij het ontbreken van deze diploma’s? 4) Is het college bereid om in 2020 een zwemdiploma-target te ontwikkelen en dit eind 2020 op te nemen in de begroting voor 2021. 5) Is het college bereid om samen met de scholen na te denken over de te nemen stappen om de doelstelling te halen en een traject uit te stippelen naar 100% zwemdiplomabezit.

/r/2d4e4419948f1ef50f0d6bb0035037c3?url=http%3A%2F%2Fwww.vlissingen.sgp.nl%2Factueel%2Fvragen-over-strooizout-en-zwemdiplomas%2F11508&id=595e46dfc97cdc57466f6329d3973269acece45a

Wij zien uw antwoorden op onze vragen tegemoet.Met vriendelijke groet,Fractie SGPCor TrompLilian Janse-van der Weele

Voorlichting in het basisonderwijs

ChristenUnie-SGP ChristenUnie-SGP SGP ChristenUnie Schiedam 16-07-2019 16:53

Op de gemeenteraadsvergadering van 2 juli in Schiedam is naar aanleiding van de inbreng van ChristenUnie-SGP een discussie ontstaan over over beleid rond LHBTI (Lesbische vrouwen, Homosexuele mannen, Bisexuelen, Transgenders en Interseksuelen) die ook naderhand in de media veel aandacht heeft gekregen. Dit onderwerp ligt gevoelig, o.a. door de persoonlijke pijn die mensen met een LHBTI-achtergrond (LHBTI’s) vaak ervaren doordat zij zich onbegrepen voelen. Er is in ons land (zowel buiten als binnen christelijke kring) veel in beweging op dit vlak. Wij zien ook dat er in ons land en in Schiedam fundamentele verschillen zijn in visies wat de beste morele en sociale benadering is van dit thema. Ons motief in deze discussie was om op te komen voor de vrijheid van scholen en ouders om in deze kwestie hun eigen keuzes te mogen maken bij het opvoeden van jonge kinderen.

Uit de berichten en reacties in de media blijkt dat het punt dat we wilden inbrengen op de raadsvergadering niet voor iedereen helder is. Daarom geven we hieronder een hopelijk meer duidelijke uitleg hierover:

De aanleiding van de LHBTI-discussie op de gemeentevergadering was een vraag die een week daarvoor tijdens de raadscommissievergadering van 26 juni is gesteld door de fractie van Dijk (een afsplitsing van de SP). Deze vraag was gericht aan wethouder van Aaken en was een verzoek om op Schiedamse basisscholen de voorlichting rond LHBTI onder jongere kinderen te promoten. Op dit moment loopt er (in opdracht van de Rijksoverheid) al een voorlichtingsprogramma over dit thema op middelbare scholen. Echter uit een proef op Rotterdamse scholen zou zijn gebleken dat het effectiever is om een dergelijke cursus al aan jongere kinderen (vanaf ongeveer 8 jaar, op basisscholen) te geven.

De reactie van de wethouder op deze vraag was een toezegging om met de scholen het plan van aanpak rond het LHBTI-beleid te bespreken en daarbij ook de proef met jongere kinderen naar het voorbeeld van Rotterdam aan te dragen en het thema sociale veiligheid daarin mee te nemen.

De wethouder kan naar eigen zeggen de basisscholen daarbij niet dwingen om een dergelijk lespakket (of een variant daarop) daadwerkelijk te gebruiken, omdat er vrijheid van onderwijs is.

Wij zijn als ChristenUnie-SGP kritisch en bezorgd over deze gang van zaken om de volgende redenen:

Wij vinden het onverantwoord om kinderen op deze jonge leeftijd al met dit onderwerp te belasten. In de fase dat jonge kinderen het fysieke onderscheid tussen een man en een vrouw gaan ontdekken en waarderen, kan het voor kinderen verwarrend werken om hen met een psychisch zoekproces te confronteren dat voor de meesten van hen dan niet (of pas in de puberteit) aan de orde is.

Het is de verantwoordelijkheid van de basisscholen en ouders om over de wenselijkheid van dergelijke lespakketten te beslissen en dit dient dus niet door een wethouder te worden gepromoot (en zeker niet opgelegd). In onze opinie dient de overheid op dit vlak zeer terughoudend te zijn.

De LHBTI-lespakketten bevatten elementen waar een deel van de christelijke, en wellicht ook andere religieuze groeperingen in Schiedam zich niet in kunnen vinden.

Promotie van ideologisch gekleurde lespakketten voor jonge kinderen door de overheid is in strijd met breed gedeelde principes (tegen staatsindoctrinatie) in de vrije westerse wereld. (En verplichting van zulke lespakketten, zoals fractie van Dijk zou willen, al helemaal.)

Wij hopen dat de wethouder de keuze voor wel of niet invoeren van een LHBTI-cursus voor jonge kinderen volledig overlaat aan de Schiedamse basisscholen en dat deze samen met de ouders een goede afweging kunnen maken of dit wijs, gepast en zinvol is.

Deze week stelde Pieter Grinwis met ...

ChristenUnie ChristenUnie SGP Partij voor de Dieren 's-Gravenhage 17-10-2018 14:50

Deze week stelde Pieter Grinwis met de Partij voor de Dieren Den Haag de informatievoorziening rondom het cultuurpaleis aan de kaak. Den Haag Centraal schreef er het volgende over ➡️

Afgelopen donderdagavond en nacht 😳 ...

Burgerbelangen Burgerbelangen SGP D66 Ede 08-07-2018 13:01

Afgelopen donderdagavond en nacht 😳 besprak de raad de meerjarenbeleidsvisie. Onze fractie behaalde een klein succesje met de motie om ook in Ede de Nederlandse vlag onderdeel te maken van de raadzaal. 🇳🇱 Ons voorstel om onderzoek te doen naar de mogelijkheid voor terugkeer van de fontein op het Bart van Elstplantsoen in Bennekom sneuvelde helaas. Alleen SGP en D’66 waren voorstander, heel jammer dat de gemeente en andere fracties zo afwijzend reageerden. 😕 Verder heeft Burgerbelangen van de wethouder de toezegging gehad na te gaan of en hoe het aantal kinderen onderzocht kan worden dat, na het door de gemeente afschaffen van schoolzwemmen, niet over een zwemdiploma beschikt. Wij vinden namelijk de ‘regeling zwemdiploma’ die Ede kent voor de lage inkomens niet geheel meer aansluiten bij de huidige eisen en adviezen voor zwemdiploma’s. Wordt vervolgd ... 👍

Benieuwd waarom Christine Van Den ...

ChristenUnie-SGP ChristenUnie-SGP SGP ChristenUnie Doetinchem 15-03-2018 06:00

Benieuwd waarom Christine Van Den Akker op onze lijst staat? Ze legt het graag aan je uit... Ik ben Christine van den Akker (34), getrouwd met Thijs en moeder van Evie, Lise en Juda en onze 4de op komst. In het dagelijks leven ben ik fulltime thuis voor de zorg van onze kinderen. Hiervoor ben ik 9 jaar fulltime actief geweest als juf binnen het christelijk basisonderwijs. Deze ervaring, en het feit dat onze oudste dochters nu naar school gaan, maken dat ik het erg belangrijk vind dat wij ons, ondanks de krimp in de Achterhoek en op de basisscholen, hard maken om een blijvend bestaansrecht te bieden aan het levensbeschouwelijk onderwijs. Naast het moeder zijn, ben ik actief binnen de Pinkster Gemeente Doetinchem en al enige jaren bestuurslid van de plaatselijke ChristenUnie. Net als bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen 4 jaar geleden, ben ik verkiesbaar als nummer 5 op lijst 9 ChristenUnie-SGP. Waarom? Ik vind het belangrijk dat we als christenen onze stem laten horen in de huidige maatschappij en zo ook in Doetinchem. Als Christenunie-SGP staan we o.a. voor Christelijke normen en waarden, gebaseerd op de Bijbel, goed onderwijs voor iedereen, bereikbaarheid waarbij veiligheid voorop staat. Waar sta jij voor? Krijgen wij jouw stem op 21 maart?

De SGP/CU-fractie is positief over ...

ChristenUnie ChristenUnie SGP Oud-Beijerland 27-09-2016 20:50

De SGP/CU-fractie is positief over de aanleg van een baai bij de Oude Tol zodat zwemmen weer mogelijk wordt.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.