Nieuws van VVD over D66 inzichtelijk

8 documenten

Bloemendaal Bereikbaar

VVD VVD D66 PvdA Bloemendaal 16-07-2019 23:18

Het dynamisch verkeersmanagement zorgt voor een betere afwikkeling van het verkeer, fietspaden worden opgeknapt en er zijn liften gekomen bij station Bloemendaal. Er komt geluidarm asfalt op de doorgaande wegen in woonwijken en er loopt een onderzoek naar het verbeteren van de veiligheid op de Julianalaan. Wij zijn er echter nog lang niet. Onze wens om van het viaduct van de westelijke randweg in Overveen een tunnel te maken, met een goede verbinding naar de Zeeweg is nog steeds een stip op de horizon. Samen met D66 en VDB hebben wij daarom tegen een motie van PvdA gestemd die opriep een onderzoek naar de betere verbinding met de Zeeweg te stoppen. Als VVD zullen wij het aanpakken van het doorgaand verkeer door Overveen blijven agenderen. De VVD is van mening dat alleen door in te zetten op alle vervoersmiddelen, auto, fiets en trein, de overlast van verkeer enigszins kan worden beteugeld. Om een goede verkeersafwikkeling te krijgen bij evenementen, zoals de F1, geldt dit principe ook: alle middelen inzetten en de pijn verdelen over de dorpen.

 

Haagse VVD in de pers: Coalitie ziet in P+R-terrein oplossing verkeersellende

VVD VVD GroenLinks D66 's-Gravenhage 03-07-2019 12:23

Algemeen Dagblad, woensdag 3 juli 2019

door Ingrid de Groot

De Haagse coalitie wil auto’s uit het centrum weren door parkeren via P+R veel beter te faciliteren. Mensen die in de spits met de auto naar hun werk willen, zouden hun auto op een P+R-terrein moeten zetten en dan overstappen op een deelfiets of een e-scooter.

,,De stad is wat auto’s betreft gewoon een drama. Dat weet iedereen.” Dat zegt raadslid Det Regts (VVD), een van de initiators van het plan om het overbelaste centrum van Den Haag te ontlasten. Veel meer mensen moeten volgens de coalitiepartijen VVD, Groep De Mos, GroenLinks en D66 gebruik gaan maken van Park and Ride-terreinen. Ze komen daarom morgen met een motie.

Wethouder Robert van Asten (D66) wordt aangespoord om in gesprek te gaan met bedrijven die deelvervoer aanbieden. De wethouder zou er bij die bedrijven voor moeten pleiten dat ze hun deelscooters, -steps of -fietsen óók op alle bestaande P+R-terrein stallen. Op Ypenburg bijvoorbeeld, vlakbij het Prins Clausplein, de A13 en de A4. Of in de buurt van het ADO-stadion.

Knooppunten ,,We willen autorijden niet verbieden, maar we willen automobilisten verleiden andere keuzes te maken”, zegt Regts. De bestaande P+R-terreinen, zoals die bij de Uithof, zouden daarom moeten veranderen in moderne verkeersknooppunten waar verschillende vormen van vervoer samenkomen. ,,Maar je zou er bijvoorbeeld ook koffie moeten kunnen drinken”, schetst Regts de ideeën.

Den Haag maakt zich grote zorgen over de vele auto’s in de stad, die regelmatig helemaal vastloopt. Volgens de TomTom Trafic Index kent de hofstad momenteel van alle Nederlandse steden de meeste vertraging in het verkeer. Inspanning Regts denkt dat de uitvoering van de P+R-motie relatief weinig inspanning vergt, maar wel tot goede resultaten leidt. Mogelijk lukt het om 10 tot 20 procent van alle automobilisten naar de P+R-terreinen te trekken. ,,Dat zou al een geweldig resultaat zijn.”

De VVD is warm voorstander van deelvervoer. Regts is zelf enthousiast over de elektrische scootertjes van het bedrijf Felyx, zegt ze. Die zijn in Den Haag al enorm in opmars. Voor een ritje op zo’n leenscooter betaal je per minuut. De VVD wil het liefst ook parkeergarages aan de rand van de stad.

VVD, D66 en GroenLinks: houdt Voorschoten bereikbaar

VVD VVD GroenLinks D66 Voorschoten 15-03-2019 04:51

Raadslid Bart Lavrijsen (VVD): “De VVD vraagt al jaren aandacht voor de verkeerssituatie rondom het Lammenschansplein. Veel Voorschotense forensen en ondernemers staan hier dagelijks in de file. Maar ook de bereikbaarheid van Leiden is hierdoor slecht. De Rijnlandroute moet hier verbetering in brengen. Daarom is de VVD blij dat in 2020 de werkzaamheden beginnen die de verkeersdoorstroming rondom het Lammenschansplein moeten verbeteren.”

Als onderdeel van de Rijnlandroute worden de Lammebrug en de Trekvlietbrug verhoogd, de Europaweg verbreed en het Lammenschansplein opnieuw ingericht. Dit alles moet zorgen voor een betere afwikkeling van het verkeer. Ook worden er goede fietsverbindingen aangelegd. Raadslid Saskia Boom (D66): “Het is zaak om de overlast tijdens de werkzaamheden zo veel mogelijk te beperken. Voorschoten mag niet op slot gaan. D66 ziet kansen in slimme oplossingen zoals verkeersapps, waarbij verkeersgebruikers worden gewezen op opstoppingen en alternatieven krijgen aangereikt. Ook een goede informatieverstrekking aan de burgers is van belang.”

Coalitiepartner GroenLinks sluit zich hierbij aan. Raadslid Joop Bos: “GroenLinks is altijd van mening geweest dat het aanpakken van het knelpunt Lammenschansplein eerste prioriteit moest zijn. Wij wilden dit graag opgelost zien voordat de overige besluiten over de Rijnlandroute genomen zouden worden. Files en langzaam rijdend verkeer zijn slecht voor de leefomgeving. Er moet dus aandacht zijn voor de doorstroming van het verkeer tijdens de werkzaamheden. Verder zullen degelijke fietsroutes en goed openbaar vervoer speerpunten van ons blijven om de autodrukte te laten afnemen.”

Bart Lavrijsen: “Dit project is gigantisch en we begrijpen dat zulke werkzaamheden niet zonder enige overlast gepaard zullen gaan, maar we moeten voorkomen dat Voorschoten jarenlang onbereikbaar wordt. We willen weten welke voorwaarden er in de aanbesteding met de aannemers worden opgenomen die de bereikbaarheid van ons dorp tijdens de werkzaamheden moeten garanderen.” Volgens de planning zullen de werkzaamheden aan het Lammenschansplein ruim twee jaar gaan duren.

Mobiliteit is een verkiezingsthema!

VVD VVD SGP D66 CDA Zuid-Holland 24-09-2018 10:42

Op 20 september was Léon Hoek, kandidaat raadslid voor de VVD, te gast in een paneldiscussie over mobiliteit in de Hoeksche Waard. De avond was georganiseerd door Groen Links Hoeksche Waard en de stichting Stop A4. In het panel zaten o.a. vertegenwoordigers van de ondernemersvereniging, van het Hoeksche Waard Landschap en van de politieke partijen: CDA, SGP, D66 en Groen Links Zuid-Holland. De VVD was de enige politieke partij die zich uitdrukkelijk uitsprak voor de aanleg van de A4. Op een verantwoorde manier uiteraard.

https://hoekschewaard.vvd.nl/nieuws/31776/mobiliteit-is-een-verkiezingsthema

Hoe houden we de Hoeksche Waard bereikbaar’ was de centrale vraag, waar het panel over in discussie ging. Er werden interessante oplossingen genoemd zoals snelfietspaden, betere busverbindingen en zelfs een metro of lightrail werden als oplossing genoemd voor personenvervoer. Vervoer over spoor en water werden als alternatief genoemd voor vrachtvervoer.

Voor de VVD, bij monde van Léon Hoek, is het duidelijk: alle oplossingen zijn welkom (o.a. openbaar vervoer, fietsverbindingen)  maar je zult ook moeten investeren in de A4-Zuid om de Hoeksche Waard op lange termijn bereikbaar te houden. Daarnaast speelt het veiligheidsaspect ook een rol, als bijvoorbeeld bij een nieuwe “Moerdijkbrand” een grootschalige evacuatie nodig is.

Tijdens de avond bleek dat ook ondernemers het belang van de A4-Zuid onderschrijven. En zij vragen ook voor lokale en korte termijn oplossingen in de Hoeksche Waard. De ondernemers zien in spoor of water geen echte oplossing om vrachtverkeer van de snelweg af te halen.

Waarom de A4-zuid?Het openen van de A4 in Midden Delfland en Steenbergen heeft gezorgd voor een meer dan 20% toename in verkeer. Iedereen die van en naar de Rotterdamse regio rijdt merkt dat dagelijks: files en ongelukken zorgen voor enorm veel vertraging. Om die reden pleit jouw VVD ervoor om in de nieuwe gemeente zo snel mogelijk te starten met de lobby bij provincie en Rijk om de aanleg te bespoedigen.

Daar verbinden we wel voorwaarden aan: de 6 kilometer A4 door de Hoeksche Waard wordt indien mogelijk verdiept aangelegd, er komt een op- en afrit bij Oud-Beijerland en de capaciteit van de Haringvlietbrug wordt ook verhoogd.

Voor de VVD is mobiliteit een topprioriteit de komende periode.

Ons standpunt over de A4 staat hier.

Kamervragen VVD over ongunstige bijtelling voor zonne-auto van Lightyear.

VVD VVD D66 Helmond 11-09-2018 10:39

Helmond is op dit moment de broedplaats van een aantal innovatieve bedrijven. Een van deze bedrijven is Lightyear. Als alles volgens plan verloopt rolt volgend jaar rond deze tijd nog het eerste prototype van de duurzame auto op zonne-energie van de productieband op de Automotive Campus in Helmond.

Matthijs Sienot (D66) en Remco Dijkstra (VVD) hebben Kamervragen gesteld over de ongunstige bijtellingsregeling voor zonne-auto Lightyear. De twee Kamerleden willen dat de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) een aparte categorie instelt voor deze auto's, vergelijkbaar met wat nu al voor auto’s op waterstof is geregeld.

Vernieuwing vergroot ons verdienvermogen en draagt bij aan onze welvaart. Innovatieve ondernemers krijgen daardoor de kans om steeds betere producten en diensten te ontwikkelen en dat zorgt ervoor dat nieuwe bedrijven en banen hier ontstaan in plaats van elders.

De VVD roept de minister dan ook op deze nieuwe technologie de ruimte te geven. Door investeringsdrempels in de startup-fase weg te nemen kunnen we met de zonne-auto van Lightyear de autoproductie in Nederland verder versterken.

Theo MandersVVD Helmond

Link naar het oorspronkelijke bericht.

Een optimale bereikbaarheid van ...

VVD VVD D66 CDA ChristenUnie Almelo 19-06-2018 13:19

Een optimale bereikbaarheid van Almelo en Twente is erg belangrijk voor de VVD. Verbreding van de N35 is al jaren onderwerp van discussie. De N35 wordt vaak het karrenspoor genoemd, terwijl de weg van groot belang is voor de verbinding tussen de regio's Twente en Zwolle. VVD dient daarom samen met CDA, D66 en ChristenUnie woensdag tijdens de behandeling van de perspectiefnota een motie in voor de aanpak van de N35. De VVD Almelo blijft zich actief inzetten om de realisatie hiervan te vervroegen.

Bezoek Tweede Kamerlid Remco Dijkstra

VVD VVD D66 CDA Bodegraven-Reeuwijk 05-03-2018 06:00

https://bodegraven-reeuwijk.vvd.nl/nieuws/28458/bezoek-tweede-kamerlid-remco-dijkstra

Op uitnodiging van onze fractie bracht Remco Dijkstra in de middagspits een bezoek aan Bodegraven. Remco is Tweede Kamerlid voor de VVD en heeft sinds vorig jaar weginfrastructuur in zijn portefeuille. Na een korte, interactieve presentatie van ons kandidaat raadslid Robin Kersbergen zijn we met alle aanwezigen naar buiten gegaan om de problemen van dichtbij te bekijken. Dit werkbezoek leek ons na diverse gesprekken bij de provincie een goed vervolg om de noodzaak van de Bodegravenboog ook in de Tweede Kamer op de kaart te zetten.

Het was wat ons betreft een zeer geslaagde bijeenkomst, waarbij we om te beginnen nog onze hartelijke dank willen uitspreken voor de gastvrijheid van Buro N11. Voor de presentatie en bespreking werd ons een ruimte beschikbaar gesteld op de meest passende locatie die je bij dit thema kunt vinden, en zowel de verzorging als de technische ondersteuning lieten aan niets te wensen over!

Verkeersproblemen

Hoewel de problematiek rond de N11 al langer speelt, komt deze met de aantrekkende economie en de bijbehorende verkeersgroei steeds nadrukkelijker naar voren. De wachttijden worden langer, en de bereikbaarheid van onze gemeente staat onder druk. Niet alleen voor onze inwoners en bedrijven, maar ook voor hulpdiensten en fietsers. De toelichting van de verkeerssituatie uit de presentatie werd extra verduidelijkt aan de hand van dronebeelden. Deze gaven een zeer goede indruk gaven van zowel de lengte van de files, als ook de belangrijkste verkeersstromen.

Naast de opstoppingen kwam ook het probleem van sluipverkeer aan bod: de zeer beperkte parallelle routes zijn totaal niet geschikt voor het moderne verkeer. Robin lichtte toe dat dit een historische oorzaak heeft: in tegenstelling tot gebieden die wat verder buiten de grote steden lagen, is hier nooit een netwerk van enkelbaans wegen ontstaan. Dat is dan ook de keerzijde van de luxepositie dat we sinds 1939 op het snelwegennet zijn aangesloten: er is geen goed secundair wegennet. Al met al reden te meer om nu in goede samenwerking te zoeken naar oplossingen voor gemeente, regio en rijk.

Regeerakkoord

Remco gaf aan dat met het nieuwe regeerakkoord zo'n 2 miljard euro aan extra middelen voor infrastructuur beschikbaar is gekomen. Met name projecten die hoog scoren in de Nationale Markt en Capaciteitsanalyse (NMCA) maken een goede kans. Omdat de A12 tussen Gouda en Utrecht hier vrijwel bovenaan staat, is de kans groot dat hier middelen voor beschikbaar komen zodra de A20 bij Nieuwerkerk is verbreed. Na het zien van de presentatie en de situatie buiten, gaf hij aan dat het logisch zou zijn om de aansluiting met de N11 in deze plannen te betrekken. Over de planvorming rond infrastructuur wordt in mei bij de commissievergaderingen in de Kamer een inventarisatie gemaakt, en Remco wil dan zeker kijken of de Bodegravenboog hoger op de agenda kan komen.

Draagvlak

Met name het grote draagvlak voor de Bodegravenboog kan volgens Remco bijdragen aan een snellere realisatie. Bij de begrotingsbehandeling in november werd (kort na het aantreden van kabinet Rutte III) in de gemeenteraad een motie ingediend door CDA, VVD, CU en D66 met de oproep aan zowel het college als de fracties om de lobby kracht bij te zetten. Deze werd door alle partijen unaniem aangenomen. Robin vatte de middag kort maar krachtig samen: "Onze contacten met Den Haag zijn al goed, nu de verbinding nog!"

Beter opkomen voor belangen inwoners bij RTG!

VVD VVD D66 CDA Overbetuwe 25-02-2018 03:51

Het collega van CDA en D66 had wel eerder en beter op kunnen en moeten komen voor de belangen van de inwoners van Overbetuwe bij het instemmen met de Rail Terminal Gelderland

https://overbetuwe.vvd.nl/nieuws/28095/beter-opkomen-voor-belangen-inwoners-bij-rtg

© De Gelderlander

Als aan de normen voldaan wordt, kan de gemeente naar onze overtuiging de  Rail Terminial Gelderland in Overbetuwe niet tegenhouden. De provincie heeft voldoende mogelijkheden om ook zonder de medewerking van de gemeente een RTG door te drukken.

De gemeente had wel eerder en beter op kunnen en moeten komen voor de belangen van de inwoners van Overbetuwe. Het college van CDA en D66 heeft de samenwerkingsovereenkomst met de provincie ondertekend. De VVD wil vooral:

 

Openheid in de (milieu)onderzoeken en een verplichting tot controlemetingen, zodat gewaarborgd wordt dat aan de normen wordt voldaan.

Een goede schaderegeling / waarborgregeling voor gedupeerde.

Groenvoorzieningen vooraf realiseren en niet zoals bij de Betuwe route. Die bomen staan er nog altijd niet.

Iets terugvragen aan de provincie, zoals bijvoorbeeld goed openbaar vervoer, investeren in verkeersveiligheid en meer woningbouw.  Zo moeten we proberen een maatschappelijk evenwicht te bereiken.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.