Nieuws van PvdA over CDA inzichtelijk

13 documenten

Een gezonde stad maken we samen ...

PvdA PvdA CDA Leiden 30-07-2019 09:38

Een gezonde stad maken we samen ❤️ Daarom pleiten wij samen met CDA Leiden voor meer AED's op bereikbare plaatsen, zoals laadpalen voor electrische auto's.

Goed werk, Peter Kerris en Fokko ...

PvdA PvdA ChristenUnie GroenLinks SGP VVD CDA Apeldoorn 28-05-2019 17:51

Goed werk, Peter Kerris en Fokko Spoelstra!!

Een leuk kijkje achter de schermen ...

PvdA PvdA Partij voor de Vrijheid D66 CDA Apeldoorn 08-03-2019 18:27

Een leuk kijkje achter de schermen van het statenlidmaatschap.

DE ZEKERHEID OM JEZELF TE KUNNEN ...

PvdA PvdA GroenLinks D66 CDA Goes 25-02-2019 12:36

DE ZEKERHEID OM JEZELF TE KUNNEN ZIJN! Door Marco Eestermans Afgelopen donderdag dienden de PvdA samen met de SP en Nieuw Goes een motie in om tot een Goes LHBTI-actieplan te komen. Dit uiteindelijk naar aanleiding van de eerdere Nashville-verklaring. De PvdA vindt namelijk dat Goes van iedereen is. Ook inwoners met een andere geaardheid moeten in Goes mee kunnen doen. Helaas kreeg het voorstel onvoldoende steun, ook niet van D66 en GroenLinks. Zij vonden dat het voorstel meer vanuit de LHBTI-gemeenschap had moeten komen en dat er voldoende gebeurt om de acceptatie van homoseksualiteit te bevorderen. Het CDA zocht naar een aanleiding om tot een nieuw plan te komen. Als antwoord daarop noemde ik het rapport van het Zeeuws Planbureau waarin staat dat 1 op de 4 Goese scholieren homoseksualiteit afwijst. In hetzelfde onderzoek staat ook dat maar 13% van de scholieren denkt dat je op school eerlijk kan vertellen dat je LHBTI’er bent. Voor de PvdA zijn dit schrikbarende cijfers. We zijn blij dat Goes al een start heeft gemaakt en behoort tot de regenbooggemeentes. Echter zijn de cijfers genoeg aanleiding om te zien dat er nog veel te winnen is. Er is dus nog een lange weg te gaan. Voor de PvdA is iedereen in Goes gelijk en alle inwoners moeten de zekerheid hebben dat zij zichzelf kunnen zijn.

PvdA steunt opstelling van ...

PvdA PvdA CDA Gilze en Rijen 10-09-2018 08:59

PvdA steunt opstelling van Fietsersbond Fietsers moeten voorrang houden op Raadhuisplein Eind 2017 besloten de coalitiepartijen Kern’75, Gemeentebelang en CDA om drie kruisingen op het Raadhuisplein in Rijen om te bouwen tot zogenaamde T-kruisingen. De fietsers gaan hierbij hun voorrang op het plein kwijt raken. Zij moeten voortaan via oversteken in de zijstraten hun weg zoeken. Evenals de Fietsersbond meent de PvdA dat deze gevaarlijke situatie onaanvaardbaar is. Houd fietsers in de voorrang De belangrijkste fietsersorganisatie in ons land, de Fietsersbond, heeft bezwaar aangetekend tegen de nieuwe verkeerssituatie. Deze bond meent dat het besluit van de 3 coalitiepartijen zal leiden tot meer risico’s op ongevallen voor fietsers. In de gemeenteraad heeft de PvdA om deze reden ook tegen het plan van het college gestemd. Ook Veilig Verkeer Nederland en het kennisinstituut CROW hebben gewezen op de risico’s die de gemeente neemt. In plaats van één manoeuvre moeten fietsers straks drie manoeuvres gaan maken met twee heel krappe haakse bochten. Nergens in het land worden dergelijke voorzieningen nog gewenst, zeker niet als de veilgheid voor kinderen en ouderen in het gedrang komt. PvdA wenst eveneens heroverweging De PvdA Gilze en Rijen trekt evenals de Fietsersbond de conclusie dat sprake is van de aanleg van fietsknelpunten. En vindt dit onaanvaardbaar. Juist in het licht van de gewenste fietsveiligheid, zeker in de dorpskernen, moeten fietsers voorrang houden op het autoverkeer. Met de Fietsersbond meent de PvdA bovendien dat het besluit van de coalitie een grondige onderbouwing mist. En hoopt dat dit de bezwarencommissie voldoende aanleiding geeft tot een advies om het plan opnieuw te overwegen en aan te passen. Daarmee zal ook worden voldaan aan het pleidooi van ruim 800 omwonenden en winkeliers in de kern Rijen die hiervoor eerder een petitie van de PvdA ondertekenden. De PvdA zal zch er bovendien voor inzetten dat de maximum snelheid op het Raadhuisplein en de wegen naar het plein wordt terug gebracht naar 30 kilometer.

Belangrijk, want iedereen in ...

PvdA PvdA CDA 's-Gravenhage 24-05-2018 16:44

Belangrijk, want iedereen in Leidschenveen moet gewoon in gezonde lucht kunnen leven! 💨

Wordt de gemeenteraad bewust op het ...

PvdA PvdA VVD CDA Edam-Volendam 16-05-2018 07:39

Wordt de gemeenteraad bewust op het verkeerde been gezet? 15 juni 2017 is in de gemeenteraad het Verkeersplan oude kom Volendam behandeld en op basis van een meerderheid van stemmen aangenomen. Wat onze mening over dit plan is ga ik in dit artikel niet verder uitleggen, hier is destijds al voldoende over geschreven in de diverse media. Dit plan met meerderheid aangenomen (waarbij de PvdA tegengestemd heeft) en dat besluit hebben wij te respecteren. Waarom dan toch dit artikel? Het is ook de taak van de gemeenteraad om te blijven toetsen of de uitvoering van een voorstel in overeenstemming is met datgene dat besloten is. En laat dat volgens ons hier nu niet helemaal het geval zijn. Een belangrijk onderdeel van dit plan is namelijk het verminderen van de overlast door het vrachtverkeer. Er zijn een aantal voorstellen aan de raad voorgelegd om dit te realiseren. De belangrijkste maatregelen waar het college en de raad voor gekozen hebben zijn volgens het voorstel: • Voor de gehele oude kom van Volendam, uitgezonderd de Bokkingstraat en een deel van de Zeestraat, een lengtebeperking van 8m. en een gewichtsbeperking van 7,5 ton instellen; • Een ontheffingsregeling instellen wanneer bepaalde lading niet met een kleine vrachtauto geleverd kan worden, conform de regeling voor het centrum van Edam; • Voor de gehele oude kom van Volendam, uitgezonderd de Bokkingstraat en een deel van de Zeestraat, een venstertijd tussen 06.00 en 11.00 uur instellen voor het laden en lossen; • De bovengenoemde regeling per 1 januari 2018 in laten gaan. De genoemde venstertijd staat volgens dit voorstel onder een afzonderlijke bullet en dus los van de lengte- en gewichtsbeperking. Volgens ons is hier geen woord Frans bij, slechts tussen 06:00 en 11:00 is het toegestaan te laden en te lossen in de oude kom Volendam. Dit wordt ook bevestigd door de opmerkingen van de diverse raadsleden tijdens de behandeling van dit plan. Hieronder staan een aantal quotes uit het verslag van de bespreking. • Frank Zwarthoed (VVD) “Daarom blijft het mogelijk voor kleinere vrachtwagens om voor 11 uur ’s ochtends hun waren via de Ventersgracht op bestemming te brengen.” • Dirk Dijkshoorn (Zeevangs Belang) “beperking van het vrachtverkeer” • Marcel Schilder (CDA) “vrachtverkeer wordt verminderd” • Loek Kras (LijstKRAS) “de vrachtwagens kleiner, minder en beperkt in tijd worden” • Wethouder Runderkamp (VVD) “De veiligheid gaat dus vooruit omdat er geen grote vrachtwagens meer rijden. De vrachtwagens die wel komen, omdat zij een ontheffing hebben, rijden tussen 6.00-11.00 uur en zij zullen via de Ventersgracht en Europaplein terugrijden” Hieruit blijkt overduidelijk dat ook zij begrepen hadden dat er na 11:00 geen vrachtwagens in de oude kom zouden zijn, van welke grootte dan ook. Mede op basis hiervan heeft de meerderheid van de raad ingestemd met dit voorstel. Natuurlijk speelde ook de overige maatregelen hierbij een rol, maar de voorgestelde venstertijd werd door iedereen omarmd. Hoe is nu de huidige situatie? Dagelijks wordt de oude kom Volendam geconfronteerd met vrachtverkeer (binnen de lengte- en gewichtsbeperking) dat ná 11:00 de wijk binnen komt. De PvdA wordt met regelmaat benaderd door de bewoners met de vraag of dit nu de bedoeling van het besluit is. Wij hebben dit vervolgens een aantal maal mondeling bij de verantwoordelijke wethouder nagevraagd. Deze kan zich echter – naar goed voorbeeld van zijn landelijke partijleider – niet meer herinneren wat er afgesproken is. Omdat wij toch wel antwoord op onze vragen wilden, hebben wij deze vervolgens dan maar schriftelijk ingediend. Deze zijn inmiddels beantwoord en naar nu blijkt heeft de complete gemeenteraad het voorstel waarschijnlijk verkeerd begrepen of het college geeft er haar eigen creatieve invulling aan. Het antwoord op onze vraag “kunt u aangeven wat volgens u de definitie van het begrip “Venstertijd” is?” luidt: “Het verkeersplan oude kom is zo opgesteld dat er alleen verkeer korter dan 8m. en lichter dan 7,5 ton de oude kom van Volendam binnen mag rijden. Er zijn echter bedrijven die niet bevoorraad kunnen worden met (vracht)auto’s die lichter zijn dan 7,5 ton of korter zijn dan 8m. Hiervoor heeft men de mogelijkheid om een ontheffing aan te vragen. Deze ontheffing wordt alleen verleent als de betreffende leverancier geen enkele mogelijkheid heeft om met kleine (vracht)auto’s te bevoorraden. Deze ontheffing voor laden en lossen heeft vervolgens een tijdvenster van 06.00 tot 11.00 uur. Binnen deze tijd is de enige mogelijkheid om met een ontheffing voor een langere of zwaardere vrachtauto te laden en te lossen. De venstertijden voor het laden en lossen zijn dus alleen bedoeld voor vrachtauto’s langer dan 8m. en zwaarder dan 7,5 ton. Auto’s lichter dan 7,5 ton en korter dan 8m. mogen de hele dag door de oude kom van Volendam inrijden en mogen ook laden en lossen.” Uit dit antwoord blijkt dus dat het nooit de bedoeling geweest is vrachtauto’s die binnen de lengte- en gewichtsbeperking vallen een venstertijd op te leggen en zodoende te weren uit de smalle straten. Gezien de hierboven genoemde quotes kun je je afvragen of de verschillende raadsleden wel wisten waar ze nou echt toe besloten!. Het antwoord op onze vervolgvraag “Kunt u aangeven via welke route de vrachtwagens na 11:00 uur het gebied oude kom Volendam moeten verlaten?” is als volgt: “Wanneer de Ventersgracht na 11.00 uur wordt afgesloten middels een verzinkbare paal kan het verkeer, afhankelijk waar men vandaan komt, de oude kom via de Haringstraat, Spieringstraat, Prins Bernhardlaan, Kerkstraat of Prinses Beatrixstraat verlaten.” Schrik niet van dit laatste antwoord, het staat er echt. Vrachtauto’s van 8 m. en 7.5 ton kunnen/moeten via de Haringstraat of Spieringstraat het gebied verlaten. Buiten het feit dat de opsteller van het antwoord vergeten is de Rokersgracht in deze route mee te nemen getuigt het ook van ontbrekende kennis over de situatie in deze straten. Laat ik deze situatie even verduidelijken. De Haringstraat is ongeveer 5 m. breed en er mag geparkeerd worden, dit resulteert in een vrije rijbaan van ongeveer 2,5 m. De Spieringstraat is ongeveer 4,5 m. breed met parkeren, resulteert in een vrije rijbaan van ongeveer 2 m. en dan tenslotte de niet genoemde Rokersgracht, deze is ongeveer 6,5m. breed met tweezijdig parkeren. Dit resulteert in een vrije rijbaan van ongeveer 2,5 m. terwijl deze ook nog eens tweerichtingsverkeer is. En toch menen onze “verkeersdeskundigen” dat hier het vrachtverkeer dat binnen de lengte- en gewichtsbeperking valt doorheen kan en moet om het gebied te verlaten. Vragen? • Zouden de raadsleden die voor gestemd hebben dit ook op basis van de huidige uitleg gedaan hebben? • Is bij het opstellen van dit plan sprake geweest van een dubbele agenda? • Of is men er bij de uitvoering achter gekomen dat de raad een voorstel voorgelegd is dat technisch niet uitvoerbaar is en wordt dit nu via woordspelletjes verbloemd? Het antwoord op deze vragen? Dat laat ik aan de lezer om te bepalen. Naar onze smaak staat echter wel vast dat als dit doorgaat zoals het college nu van plan is, de overlast van vrachtverkeer in de oude kom van Volendam niet of nauwelijks zal afnemen en in sommige situaties zelfs toeneemt en onhoudbaar wordt. Wat de PvdA betreft is dit absoluut ongewenst en blijven de bewoners van de oude kom dus met de overlast zitten. Een gemiste kans! Namens de PvdA-fractie Edam-Volendam Max Slotboom Burgerraadslid Naschrift PvdA Edam-Volendam. Na het schrijven van bovenstaand artikel zijn bij de PvdA geluiden binnengekomen dat de gemeente overweegt om een “proefrit” met een vrachtauto van 8 meter en 7,5 ton door dit gebied te maken. Aan de hand van de bevindingen hiervan zal eventueel bekeken worden of er verdere maatregelen getroffen moeten worden.?

PvdA-NOP verwacht dat advies van ...

PvdA PvdA SGP VVD CDA Noordoostpolder 11-04-2018 19:36

PvdA-NOP verwacht dat advies van informateurs aan CDA om naast SGP-CU, PU eerst de mogelijkheid met VVD te proberen wel zal slagen. Het zal dan naar verwachting het meest rechtse college worden ooit in Noordoostpolder. Met dit in gedachten krijgt de Wellerwaard een wat troosteloos gezicht vanavond.

DISCUSSIE OVER ZONDAG NAAR ...

PvdA PvdA GroenLinks SGP CDA Goes 06-04-2018 13:44

DISCUSSIE OVER ZONDAG NAAR CLIMAX Vijf jaar lang hebben we bij discussies in Goes en in de gemeenteraad betoogd dat er wat ons betreft een oplossing komt voor de zondagsvrijheid die recht doet aan alle stromingen onder de Goese bevolking. Donderdagavond hebben we dit opnieuw naar voren gebracht tijdens de bespreking van het voorstel van GroenLinks om alle beperkingen los te laten. Op zich steunen we dat. Maar ook nu willen we kijken of we steun kunnen krijgen voor een breder gedragen oplossing (SP, CDA en SGP/CU zien weinig in het voorstel van GroenLinks). Zodat de kwestie voor eens en altijd opgelost wordt, maar nu met heldere afspraken.

Het CDA en ook andere partijen ...

PvdA PvdA CDA Lansingerland 16-03-2018 13:56

Het CDA en ook andere partijen hebben niets met een snellere groei van Lansingerland dan nu het geval is. Meer inwoners dan 70.000 is voor hen een taboe. Zij zweren bij het behoud van het dorpachtige karakter. Het Lansingerland van Ooit. Maar wie betaalt de rekening hiervoor? Juist! De huidige inwoners! Sneller bouwen vermindert de bestaande schuldenlast, zorgt voor minder rentelasten en voor meer inkomsten uit het gemeentefonds en meer OZB. De PvdA heeft al jaren door dat deze hobby vooral zorgt voor blijvend hoge lasten, bestuurlijk navelstaren en een giga uitstroom van jongeren naar elders. Maar het kan anders! Stem daarom op 21 maart PvdA lijst 6!

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.