Nieuws van politieke partijen over ChristenUnie inzichtelijk

41 documenten

Ondersteuningsaanbod bij schulden werknemers

ChristenUnie ChristenUnie Kies Gemeente/Lokale afdeling 05-07-2023 14:07

Er zijn bedrijven waar wel meer dan 20% van het personeel loonbeslag heeft. Bedrijven waar het ziekteverzuim ook te maken heeft met de gevolgen van stress vanwege schulden of waar werknemers steeds vaker om een voorschot vragen. 

Ondersteuningsaanbod bij schulden werknemers

ChristenUnie ChristenUnie Waadhoeke 05-07-2023 14:07

Er zijn bedrijven waar wel meer dan 20% van het personeel loonbeslag heeft. Bedrijven waar het ziekteverzuim ook te maken heeft met de gevolgen van stress vanwege schulden of waar werknemers steeds vaker om een voorschot vragen. 

Iedereen moet kunnen meedoen

ChristenUnie ChristenUnie Kies Gemeente/Lokale afdeling 22-12-2021 15:46

Begin 2022 komt aan een bijzondere periode in mijn leven een einde. Met veel dankbaarheid kijk ik terug op de afgelopen vier jaren als bewindspersoon.

Iedereen moet kunnen meedoen

ChristenUnie ChristenUnie Waadhoeke 22-12-2021 15:46

Begin 2022 komt aan een bijzondere periode in mijn leven een einde. Met veel dankbaarheid kijk ik terug op de afgelopen vier jaren als bewindspersoon.

De PvdA in de digitale Raad van de Hoeksche Waard, Juno en July 2020

PvdA PvdA VVD ChristenUnie GroenLinks SGP D66 CDA Oud-Beijerland 24-08-2020 03:48

PvdA in de Raad, Juno en July.

https://hoekschewaard.pvda.nl/nieuws/digitale-raad/

Op 9 en 30 juni (oordeelsvormend) en op 16 juni en 14 juli (besluitvormend) heeft de raad twee volledige besluitvormingstrajecten afgelegd. Dit stond los van de behandeling op 7 juli van de Jaarcijfers, de Zomerrapportage en de Perspectiefnota, waarin in één sessie werd geoordeeld en beslist. Uiteindelijk bleven er voor 16 juni twee bespreekstukken over, moties over de opvang van weeskinderen uit Griekse vluchtelingenkampen en over gelijke onderwijskansen. Beide moties werden doorgeschoven naar de besluitvormende vergadering van 14 juli. Tijdens de bespreking van de motie over de weeskinderen bleek dat het CDA een eigen motie paraat had die de oorspronkelijke motie zou moeten vervangen. Tegen alle afspraken in werd over dit stuk, dat vervolgens niet werd ingediend, gedebatteerd. Tegenstanders van het uitspreken van de bereidheid tot het opvangen van weeskinderen uit de Griekse kampen vinden dat het niet aan de gemeenteraad is. De portefeuillehouder, in dit geval de burgemeester, haalde er zelfs het huis van Thorbecke om zijn stelling te onderstrepen dat gemeenten niet gaan over landelijke beleid. Kern van zijn betoog was echter dat de gemeente Hoeksche Waard het al te druk zou hebben met de opvang van vluchtelingen en dat ‘we’ er niets bij konden hebben. De chaotische en kennelijk slecht voorbereide vergadering duurde tot als gevolg van die discussie tot rond middernacht

Hamerstukken De hamerstukken betroffen Zienswijzen op de ontwerpbegrotingen voor 2021 en de jaarrekening 2019 van de Gemeenschappelijke Regelingen Omgevingsdienst ZHZ, Veiligheidsregio ZHZ en de Dienst Gezondheid n& Jeugd. Ook de Coördinatieverordening Wro gemeente Hoeksche Waard 2020 was een hamerstuk, net als het Actieplan economische gevolgen voor ondernemers en nood steun opzetten in verband met de Coronacrisis. De fractie van de PvdA maakt zich in toenemende mate ongerust over de Dienst Gezondheid en Jeugd Zuid-Holland-Zuid omdat de tekorten groeien en de bijdrage van de gemeente daarmee ook. Een en andermaal heeft de fractie gewaarschuwd tegen optimisme over de plannen en de ramingen. Zij zal dat blijven doen.

Op 30 juni was er een oordeelsvormende vergadering met een overvolle agenda. Met als gevolg dat de voorzitter er voortdurend op hamerde dat de bijdragen kort moesten zijn en dat fracties elkaar niet moesten herhalen. Desondanks ontspoorde de vergadering qua tijd en werd de behandeling van de Harmonisatie Begraafplaatsen beleid wegens onbegrip over de cijfers uitgesteld tot september.

De fractie van de PvdA vond dat niet nodig. Er was gevraagd om uitleg van de cijfers, niet om nieuwe cijfers. Als iedereen voor de besluitvormende vergadering de cijfers zou begrijpen, kon de Harmonisatie van het Begraafplaatsenbeleid gewoon worden vastgesteld. Een probleem bij de agenda’s is dat de lijst van te behandelen onderwerpen voor de besluitvormende vergaderingen geregeld langer is dan die van de oordeelsvormende vergaderingen. Daarmee wordt het afgesproken vergadermodel geweld aan gedaan, omdat het beoordelen, oordeel vormen en besluiten samenvallen.

APV De fractie van de PvdA had voorgesteld de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) van de agenda te halen. Dat was vooral omdat in september een aanpassing moet worden besproken over het nachtelijk luiden van de klokken. Op advies van de portefeuillehouder – de burgemeester – die behandeling ‘absoluut noodzakelijk’ achtte, steunde een meerderheid van de raad de PvdA niet. Het onderwerp verdween laat op de avond wegens tijdgebrek alsnog van de agenda en werd tijdens de besluitvormende vergadering op 14 juli in één keer besproken en afgehandeld. De PvdA heeft ervoor gepleit de APV in voor alle burgers begrijpelijke taal te schrijven. De voorgangers van de huidige burgemeesters hadden daarover toezeggingen gedaan, maar de nieuwe burgemeester vindt dat dit niet kan om het ‘het een juridisch stuk is, dat niet in begrijpelijke taal is te vatten’. Uiteindelijk heeft de fractie ingestemd met het voorstel, maar het onderwerp begrijpelijke taal is wat de PvdA betreft niet van tafel.

Voorschoolse Educatie 2020 De oordeelsvormende vergadering begon met een langdurige en verhitte discussie over de notitie Voorschoolse Educatie. De manier waarop dit onderwerp wordt behandeld door de gemeente verdient allesbehalve een schoonheidsprijs.

In de loop van de middag viel er nog een Raadsinformatiebrief op de mat waarmee de status van het besproken stuk alsnog werd aangepast. Geen fraaie vertoning. Dat is niet goed voor de raad, maar zeker ook niet voor het onderwerp. Voor de PvdA fractie is het van belang de VE uren worden aangeboden in alle dorpen van de Hoeksche Waard. Vooral de situatie in de kleinere dorpskernen baart de PvdA zorgen. Voor de leefbaarheid van de kernen is het in het belang van kinderen en ouders dat VE goed in alle dorpen wordt aangeboden.

Hamerstukken waren enkele bestemmingsplannen: Dorpsgaard Nieuw- Beijerland (voor zeven woonkavels) en Raadshuispark Mijnsheerenland (een kleine aanpassing van het door de voormalige gemeente Binnenmaas vastgestelde plan).

De Toekomstvisie Buitendienst behelst het herschikken van de diverse werklocaties van de voormalige gemeenten. De nieuwe locaties van de buitendienst zijn nu de hoofdvestiging in Mijnsheerenland (recreatieoord) en twee lokale steunpunten in Numansdorp en bij HW Werkt! in Oud-Beijerland.

Het beeld van de arbeidsmarkt (Uitvoeringsagenda 2020-2023) is diffuus. Corona laat zijn sporen na binnen bedrijven en organisaties. Zelfstandigen en flexwerkers raken aan de kant, velen met een vast arbeidscontract moeten vrezen voor het moment dat ze het predicaat boventalligheid krijgen opgeplakt en hun baan verliezen. Tegelijkertijd bestaan er nog tekorten. Er is vraag naar zorgpersoneel, naar medewerkers in de ICT en techniek. Dat blijft en neemt zelfs toe. De PvdA kon instemmen, maar heeft wel een aantal kanttekeningen gemaakt. Volgens ons kan de uitvoeringsagenda concreter en moet er actief worden gewerkt aan samenwerking met bedrijfsleven en onderwijs zowel binnen als buiten onze gemeente. Ook hebben wij aandacht gevraagd voor de positie van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Duurzaamheidsprijs Het voorstel is om op de dag van duurzaamheid (10 oktober) te beginnen met de campagne voor de Duurzaamheidsprijs die dan in het voorjaar van 2021 kan worden uitgereikt. Een jury zal voorstellen beoordelen. De PvdA fractie was één van de indieners van de motie om een dergelijke prijs in te voeren. Voor ons is het van belang dat de inwoners van de gemeente nu zelf ideeën en initiatieven kunnen aandragen die met de prijs verder kunnen worden ontwikkeld.

Opheffing Gemeenschappelijke Regeling Ombudscommissie De evaluatie van de Ombudscommissie was een hamerstuk, maar tijdens de oordeelsvormende vergadering heeft de fractie van de PvdA erop gewezen dat een bijgesloten brief van de voorzitter geen fijn beeld schetst van de omgang met externe adviesorganen. Vooral de constatering dat de Ombudscommissie na de fusie heeft geleden onder een kwalitatieve vermindering van de ambtelijke ondersteuning ondersteunt het beeld dat de fractie heeft van de ontoereikende bejegening van kwaliteitsbewakers en een onmisbare onafhankelijke klachtencommissie. Die heeft wat de PvdA betreft een lage drempel. De bejegening van de Ombudscommissie is een weerspiegeling van de ongemakkelijk manier waarop wordt omgegaan met de adviesketen in het kader van de Omgevingswet.

Voorlopig concept regionale energie strategie (RES)

 

https://hoekschewaard.pvda.nl/nieuws/digitale-raad/

Het voorlopige bod Regionale Energie Strategie is voor de PvdA prima, al is onze mening eigenlijk niet relevant. Er lag geen te nemen besluit voor. Er wordt gesproken van een voorlopige concept-RES, waarmee dubbelop een voorwaardelijk karakter wordt gegeven aan de inbreng van Hoeksche Waard. Die regionale bijdrage lijkt ruim voldoende. De fractie van de PvdA kijkt met belangstelling uit naar het verdere besluitvormingsproces. De conceptbrief van de raad (met alleen inbreng van de VVD, GroenLinks en D66) die voorlag achtten wij, net als de meerderheid, niet relevant en is niet verstuurd.

https://hoekschewaard.pvda.nl/nieuws/digitale-raad/

Regiodeal Overal in Nederland worden regiodeals ontwikkeld. De gemeente Hoeksche Waard heeft de handen ineen geslagen met de Brielle, Goeree-Overflakkee, Hellevoetsluis, Nissewaard en Westvoorne. Op thema’s als agrifood, arbeidsmarkt, duurzaamheid, landschap en toerisme kan intensief worden samengewerkt. De PvdA fractie vindt dit allemaal heel mooi, maar heeft kritische vragen gesteld over de financiering. Vooral als de bijdrage van bijvoorbeeld het Rijk achterblijft, wat gebeurt er dan met de programma’s en de bijdragen van de gemeenten? Ook hoopt de fractie dat de uitvoeringsorganisatie echt slank en slagvaardig wordt. Tevens heeft de fractie vragen gesteld bij de rol en betrokkenheid van de gemeenteraad, die niet goed lijkt te zijn geregeld.

Motie opvang kwetsbare kinderen vanuit Griekse vluchtelingenkampen Na een eerdere warrige discussie over onze motie op 30 juni, betreffende een oproep aan de staatssecretaris om alleenstaande minderjarigen op te nemen vanuit de overvolle Griekse vluchtelingenkampen, kwam op 14 juli een aangepaste versie aan de orde. Kern van de motie bleef oproep vanuit de raad aan de staatssecretaris. De motie werd ingediend door onze fractie, GroenLinks, Burgerbelangen, D66, Pahladsingh en Rood en de Christen Unie. Helaas werd de motie verworpen, ook al waren de aanpassingen in lijn met de wensen van de SGP. Daarmee kiest de meerderheid van de gemeenteraad, met het CDA voorop, voor een andere opstelling dan 150 andere Nederlandse gemeenten en de provincie Zuid-Holland. Wat ons betreft is daarmee de discussie nog niet afgelopen. Het staat ons immers vrij om zelf een signaal af te geven richting de staatsecretaris. Vragen met betrekking tot LHBTI beleid Mede naar aanleiding van een brochure van de Evangelische Gemeente Hoeksche Gemeente heeft de fractie vragen gesteld naar het LHBTI beleid van geloofsgemeenschappen binnen de gemeente Hoeksche Waard. Uitgangspunt voor ons dat iedereen zichzelf mag zijn en dat de sociale veiligheid binnen geloofsgemeenschappen moet worden gewaarborgd. De vrijheid van godsdienst staat voor ons niet ter discussie. Daarom is over het betoog dat eigenlijk geen beantwoording is van ons vragen, het laatste woord nog niet gezegd.

Het gaat om artikel 1 van de grondwet dat discriminatie verbiedt.

 

 

Het bericht De PvdA in de digitale Raad van de Hoeksche Waard, Juno en July 2020 verscheen eerst op PvdA Hoeksche Waard.

Dring slavernij terug door wetgeving voor bedrijven

ChristenUnie ChristenUnie GroenLinks PvdA Nederland 17-06-2020 11:44

Door Joël Voordewind op 17 juni 2020 om 10:30

Dring slavernij terug door wetgeving voor bedrijven

Illegale houtkap, moderne slavernij, ernstige milieuvervuiling en kinderarbeid. Het zijn enkele voorbeelden van praktijken die nog altijd plaatsvinden in de productieketens van bedrijven. Tot nu toe bleef de Nederlandse aanpak grotendeels beperkt tot vrijwillige maatregelen. Alles wijst erop dat er nu wetgeving moet komen.

De cijfers zijn duizelingwekkend. Er leven meer dan veertig miljoen mensen in moderne slavernij. Meer dan 150 miljoen kinderen moeten werken als kindarbeider. De ontbossing in de Amazone is erger dan ooit.

Veel bedrijven hebben niet eens weet van de uitbuiting, milieuschade en slavernij die in hun ketens plaatsvinden. Productieketens zijn immers zo opgeknipt en versnipperd, dat iets simpels als een spijkerbroek een wereldreis maakt van 24.000 kilometer langs talloze leveranciers en producenten. De kostprijs voor bedrijven is op deze manier zo klein mogelijk, maar het zijn de meest kwetsbaren op de wereld die daarvoor de prijs moeten betalen.

Eerlijk speelveld

Tot nog toe heeft de Nederlandse overheid met vrijwillige maatregelen en convenanten geprobeerd maatschappelijk verantwoord ondernemen te versterken en te verbeteren. Maar de vrijwillige maatregelen waartoe Nederland zich tot nu toe in zijn beleid beperkt, lijken veel te weinig effect te hebben. In het regeerakkoord is afgesproken dat we wachten op de definitieve evaluatie, maar alles wijst er inmiddels op dat er wetgeving nodig is om misstanden aan te pakken en te voorkomen. Na de evaluatie mag het kabinet niet langer treuzelen en moet het in actie komen.

Zelfs bedrijven vragen om wetgeving. Want alle goede initiatieven en convenanten ten spijt, bedrijven die wel hun productieketens actief verduurzamen, uitbuiting bestrijden en eerlijke prijzen betalen, worden geconfronteerd met bedrijven die dit niet doen. Enkel omdat het niet verplicht is. Dat is oneerlijk.

Met een wettelijke ondergrens voor verantwoord ondernemen komt er voor alle bedrijven een gelijk en eerlijk speelveld, waarbij de meest kwetsbaren niet de prijs hoeven te betalen. Andere landen, zoals het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk, zijn ons al voorgegaan. Nu is het belangrijk dat ook eindelijk Nederlandse bedrijven worden verplicht om actief in hun keten misstanden op te sporen en op te lossen.

Dienstbaar

Gelukkig zijn er ook veel bedrijven die hun beste beentje voor zetten en op dit moment werk maken van afspraken die al zijn gemaakt in verschillende sectoren. Als je echter bedenkt dat slechts 35 procent van de grote bedrijven in Nederland de OESO-richtlijnen over maatschappelijk verantwoord ondernemen onderschrijven, terwijl het doel voor 2023 90 procent is, besef je dat er nog veel moet gebeuren.

In wetgeving moet je regelen dat élk bedrijf verantwoordelijk is voor wat er gebeurt in de eigen productieketens, waarin je juist ook die bedrijven steunt die wel willen maar tegen concurrentie oplopen van andere bedrijven die afspraken nu niet navolgen. Ondernemerschap is iets moois, maar moet dienstbaar zijn aan mens en natuur, hier en elders in de wereld.

Rechtvaardiger

Vandaag komen wij als ChristenUnie, samen met PvdA, SP en GroenLinks, alvast met de schetsen voor de nieuwe wet. In de initiatiefnota zetten wij uiteen hoe deze wetgeving voor internationaal maatschappelijk ondernemen eruit moet zien. Na de evaluatie wil de ChristenUnie dat de minister met wetgeving komt. Anders zal de partij, mogelijk weer met andere partijen, zelf een initiatiefwet indienen.

Zo maken we de wereldeconomie een stukje eerlijker en rechtvaardiger. En voorkomen we dat wij profiteren van producten, bedrijven mooie winsten maken, maar de allerarmsten de rekening betalen.

Dit opinie-artikel verscheen eerder in het Reformatorisch Dagblad.

ChristenUnie roept kabinet op om corona-convenant met kerken te sluiten

ChristenUnie ChristenUnie Nederland 20-05-2020 07:55

Door Gert-Jan Segers op 19 mei 2020 om 21:21

ChristenUnie roept kabinet op om corona-convenant met kerken te sluiten

De ChristenUnie roept het kabinet op om met kerken en christelijke netwerken als Niet Alleen om de tafel te gaan en op een verantwoorde en creatieve wijze te zoeken naar lokaal maatwerk voor hun bijeenkomsten en activiteiten.

Het kabinet overlegt met sectoren als horeca en sportclubs over de manier waarop ze meer ruimte kunnen krijgen. Kerken vervullen in de samenleving een belangrijke functie als plaats voor gemeenschap en bezinning. Juist daarom is het hoog tijd dat de overheid deze unieke rol erkent, ook kerken ruimte biedt en met hen afspraken maakt hoe ze hun belangrijke plek ook in deze veranderde omstandigheden kunnen vervullen. Hiervoor zou de overheid volgens de ChristenUnie met de kerken een convenant moeten sluiten.

In het convenant kan de overheid met de kerken afspraken maken over hoe ze in deze tijd het best samenkomsten kunnen organiseren, wellicht ook in de buitenlucht, en bijvoorbeeld om kunnen gaan met zaken als doop en samenzang. Het zou goed kunnen zijn als er hiervoor een gericht advies komt van het Outbreak Management Team. Tevens is het belangrijk dat deze afspraken lokaal verankerd worden in afspraken tussen kerken en gemeenten. De VNG kan hierbij een coördinerende rol vervullen. Op deze manier moet de overheid binnen de RIVM-richtlijnen lokaal maatwerk bieden voor kerken. Ook andere religieuze gemeenschappen zouden op deze manier convenanten met de overheid kunnen sluiten, die recht doen aan de specifieke belemmeringen waar zij in de deze tijd tegenaan lopen.

Het is prima dat het kabinet overlegt met onder meer horeca-ondernemers en sportverenigingen. Maar ik roep het kabinet op om nu ook om tafel te gaan met kerken en christelijke organisaties en met hen een Corona-convenant te sluiten over bijvoorbeeld lokaal maatwerk bij bijeenkomsten, mogelijk ook in de open lucht, en over de rol van kerkelijke vrijwilligers in de lokale samenleving. Kerken brengen op een normale zondag meer mensen in beweging dan het betaald voetbal. Dit is het moment om hun waarde te erkennen.

Zienswijze oprichting textielkringloop Het Goed/ Avres

ChristenUnie ChristenUnie Gorinchem 07-11-2019 21:12

https://gorinchem.christenunie.nl/k/n42426/news/view/1277417/43688/kringloop gorinchem.jpeg

Het plan om te komen tot een kringloopbedrijf Het Goed- Avres heeft een aantal goede intenties: 

Mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt leer en werkplekken bieden Bijdragen aan grotere hoeveelheid hergebruik van vooral textiel.

Het eerste is de opdracht van Avres en in veel gevallen slaagt het daar ook in. Het tweede is dat niet zozeer en de vraag is of je dat als Avres moet willen en dan ook nog in BV constructie.

De businesscase roept erg veel vragen op  en komt op ons als wensdenken over. We begrijpen uit de brief van het DB van Avres, dat de zorgen op dit punt niet gedeeld worden, maar onze ervaring leert dat oplossingen voor lastige vraagstukken vaak erg rooskleurig worden voorgesteld, omdat we Zo graag willen dat het werkt en we hart hebben voor deze doelgroep. Het groeipotentieel e.d is op papier allemaal positief en als het dan tegenvalt, is er niemand verantwoordelijk.  Het Goed bv krijgt veel lusten en weinig lasten, immers de zekerheid van samenwerking met de gemeenten en Waardlanden die netjes de infrastructuur biedt om textiel in te zamelen, waarvoor de gemeenten betalen.

Tegelijk staat de doelgroep voor wie dit allemaal opgetuigd wordt ook scherp op ons netvlies. Dan is een belangrijke vraag of dit plan de doelstelling voor deze doelgroep dichterbij brengt. Ons antwoord daarop is, dat dit zo zou kunnen zijn.

Dan is de vervolgvraag of dit plan levensvatbaar is. Daar slaat de aarzeling toe, zie onze twijfels over de businesscase. Het wensdenken leidt ons inziens tot erg optimistische prognoses.

Vervolgens moet de vraag gesteld worden of er ook nadelen aan te plan kleven. En die zijn er wel degelijk en ook wel zwaarwegende:

er worden grote risico’s genomen met publiek geld Met overheidssteun worden de bestaande kringlopen en tweedehands kledingwinkels, zoals bijvoorbeeld van het Leger des Heils, beconcurreerd en  misschien wel weggeconcurreerd De constructie wordt een soort GR binnen de GR, erg op afstand dus en nog minder te doorgronden voor een eenvoudig raadslid Bij mislukking kost dat de samenleving veel geld, maar ook voor de specifieke doelgroep zou dat desastreus zijn.                                                    

Waarom dan toch dit plan? Was er geen samenwerking mogelijk met de bestaande kringlopen , die al vele jaren zonder subsidie de twee intenties, nl. Het bieden van werkplekken en bijdragen aan meer circulariteit, gestalte geven?

Uit de brief van de kringlopen, die wij ontvangen hebben, lijkt het dat een voorgestelde pilot, om dit in de regio en in samenwerking met die kringlopen op te zetten, eigenlijk geen kans heeft gehad.

Dat is toch wel een gemiste kans.

Daarbij lezen we niet, dat het potentieel aan bedrijven in de AV regio, dat ook leer en werkplekken kan bieden, uitgeput is. De bestaande kringlopen geven zelfs expliciet aan hier een rol in te kunnen en willen vervullen. Dat dit een stuk ingewikkelder is voor Avres zal helder zijn. 

Uit het stuk blijkt voor ons ook niet dat het uitsluitend om mensen gaat die echt niet meer bij bedrijven of instanties aan  de gang zouden kunnen; immers onder punt 3 van de oplegger wordt gesteld dat er een doorlopende leerlijn moet komen om mensen richting een werkplek bij reguliere werkgevers te leiden. Dat geeft aan dat dit in principe wel mogelijk geacht wordt.

We begrijpen dat er altijd een groep mensen blijft voor wie een kleinschalige werklocatie in de woonomgeving tijdelijk of voor langere duur wenselijk is. Maar de omvang van wat nu voorgesteld wordt, is toch niet kleinschalig te noemen. En dan heb je het ook meer over dagbesteding denken wij.

En als de mogelijkheden om een goeie businesscase te halen op de textielinzameling zo enorm zijn, kan Het Goed toch altijd iets gaan opzetten, gewoon als bedrijf?

Al met al vinden wij dat vooral het probleem van Avres (kosten van het begeleiden en plaatsen van een moeilijke doelgroep nu de sociale werkplaats is opgeheven) en het probleem van Waardlanden ( minder opbrengsten textielinzameling en geen inzamelaar )wordt opgelost mogelijk ten koste van  bestaande kringlopen. En dit met een commerciële partij, die zo meelift op overheidsgeld. Ik snap het chagrijn daarover bij de bestaande organisaties goed. In   het meest extreme geval kan dit ertoe leiden, dat mensen uit de doelgroep bij Het Goed een beschermde plek vinden terwijl andere mensen van deze of andere doelgroepen hun plek verliezen omdat Het  Goed de bestaande kringlopen uit de markt drukt.

Onze conclusie is: dit moet over en beter. Een eerste aanzet is er zichtbaar in de brief van het DB van Avres, wel wonderlijk dat daar nu een aantal zaken alsnog gerepareerd gaan worden, die ons inziens al aan de voorkant dichtgetimmerd hadden moeten zijn. Deze brief van 13 juni geeft tegelijk aan dat de koers nog steeds ligt in samenwerking met Het Goed. Wij vinden dat jammer en roepen op: ga terug naar  bestaande kringlopen en ga daar in samenwerking de intenties zoals beschreven invulling geven. 

https://www.facebook.com/483389098387 ...

ChristenUnie ChristenUnie Krimpenerwaard 06-06-2019 10:54

https://www.facebook.com/483389098387552/posts/2589221907804250?s=100016030386217&sfns=mo

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.