Nieuws van politieke partijen over VVD inzichtelijk

96 documenten

Enquête tweede supermarkt Zevenhuizen

VVD VVD Zuidplas 11-02-2021 10:27

Op 13 februari verspreidt de VVD-fractie huis-aan-huis een brief in Zevenhuizen. 

Hierin roepen we de inwoners op een vragenlijst in te vullen met als doel de behoefte in kaart te brengen voor de realisatie van een tweede supermarkt in Zevenhuizen. 

Hoe kijkt u tegen een mogelijke tweede supermarkt aan? En waar zou deze dan moeten komen? 

Link naar de enquête --> KLIK HIER VOOR DE VRAGENLIJST

Verkeersveiligheid in Venlo in gedrang?

VVD VVD Venlo 01-09-2020 06:05

De zomervakantie zit er weer op, de scholen zijn weer begonnen. Kortom het is weer drukker op de Venlose wegen en langzamerhand worden de dagen weer korter en het weer wisselvalliger. Een “gevaarlijke” cocktail die de verkeersveiligheid onder druk zet.

https://venlo.vvd.nl/nieuws/40571/verkeersveiligheid-in-venlo-in-gedrang

De VVD-Venlo is van mening dat een wegbeheerder alles in het werk moet stellen de verkeersveiligheid met maximale inspanningen te garanderen. De gemeente Venlo heeft de afgelopen 10 jaar dan ook flink geïnvesteerd in het verbeteren van de infrastructuur voor voetgangers, fietsers en bestuurders van gemotoriseerd verkeer. Iets dat tot een jaar of twee geleden dan ook leidde tot structurele afname van het aantal ongevallen.

Helaas is deze trend doorbroken en loopt het aantal ongevallen (met voetgangs, fietsers en gemotoriseerd verkeer) in Venlo naar ons beeld toch weer op. Treffend is de afgelopen zomerperiode, waar in de maanden juli en augustus tussen de 15-20 ongevallen (veelal met letsel) te registreren viel, met als absolute dieptepunt de dodelijke ongevallen in de maanden juni-juli. Dit is voor onze raadsleden Maurice en René aanleiding tot het stellen van schriftelijke vragen aan het college van burgemeester en wethouders.

Check de bijlage voor de vragen.

HOV-bus variantenstudie

VVD VVD Ridderkerk 16-06-2020 03:12

https://ridderkerk.vvd.nl/nieuws/39902/hov-bus-variantenstudie

De VVD houdt op een verantwoorde manier van doorpakken. Wij zien echter nog steeds de spoedeisendheid niet in om het raadsvoorstel HOV-bus variantstudie vanavond te bespreken. Het tramtracé is van de baan en de subsidie-aanvraag bij de MRDH kan het gehele jaar door. Vanwege de omstandigheden zijn slechts 15 raadsleden aanwezig en het betreft toch een voorstel, waar vele miljoenen mee zijn gemoeid.

Bij een goed openbaar vervoer zijn veel mensen gebaat. Een railverbinding had daarbij zeker geholpen. In de plaats daarvan willen we als Ridderkerk investeren in Hoogwaardig Openbaar Vervoer. Dit HOV zou o.a. moeten leiden tot forse toename in regionale bereikbaarheid, verbeterde reistijd en meer comfort. Voor de verwezenlijking van deze doelen moeten we echter diep in de buidel tasten en de vraag daarbij is of de genoemde doelen wel behaald kunnen worden.

Voor de eerste fase is ongeveer 4,5 miljoen euro nodig, waarbij ervan uitgegaan, en als voorwaarde wordt gesteld, dat de Metropoolregio Rotterdam-Den Haag eveneens zo’n 4,5 miljoen investeert. Dit laatste is echter nog niet zeker. En wat krijgen hiervoor terug? Twee HOV-lijnen en een geschatte tijdwinst door Ridderkerk van enkele minuten. Die tijdwinst is alleen mogelijk, wanneer alle benodigde aanpassingen gedaan kunnen worden en er geen files staan/opstoppingen zijn.

Helaas kan er ook niet gegarandeerd worden, dat alle buslijnen binnen Ridderkerk behouden blijven en de loopafstand naar bushaltes kan door de nieuwe lijnvoeringen een stuk groter worden. Er wordt aangegeven dat het aantal reizigers door de verbeteringen met 12-15% kan groeien. Op de vraag hoeveel passagiers, die in Ridderkerk van het openbaar vervoer gebruik maken, dat in absolute aantallen zijn, blijft men het antwoord schuldig. Dat hangt van zoveel factoren af, dat men geen absolute getallen kan noemen. De percentuele reizigersgroei zullen we dan maar als aanname beschouwen.

De VVD heeft grote vraagtekens of de forse investering voor een zeer beperkt aantal minuten tijdwinst, enig extra comfort, een beperkt aantal extra passagiers en de bijkomende nadelen, de moeite waard is. Waarbij ook nog in ogenschouw genomen moet worden, dat op de langere termijn investeringen van maar liefst tussen de 23 en 28 miljoen euro nodig zijn, wanneer de snelheid, regelmaat en betrouwbaarheid van de HOV lijnen niet langer gegarandeerd kunnen worden.

Gezien alle onzekerheden in de plannen en de nog onbekende (financiële) gevolgen van de corona crisis vindt de VVD de investeringen buiten proportie en is daarom tegen het raadsvoorstel.

Bouwend Haarlem organiseerde een bijeenkomst

VVD VVD Haarlem 12-02-2020 09:16

Bouwend Haarlem organiseerde een bijeenkomst om van gedachten te wisselen over de “Mobilitietstransitie”. Twee experts vertelden hun verhaal.

https://haarlem.vvd.nl/nieuws/38317/bouwend-haarlem-organiseerde-een-bijeenkomst
Samen Bouwen aan BereikbaarheidMooie historische steden, een rustiek polderlandschap en een ruim werkaanbod: de Metropoolregio Amsterdam (MRA) is een aantrekkelijke en veelzijdige regio. Ruim 2,4 miljoen mensen wonen hier. De economie groeit flink en dat trekt nóg meer bedrijven en mensen aan. Tussen 2017 en 2040 komen er zelfs nog 250.000 woningen bij.Deze verstedelijking biedt kansen, maar heeft ook een schaduwzijde. De wegen en het openbaar vervoer hebben hun grenzen al bijna bereikt. De uitdaging is om in deze dynamiek een aantrekkelijk woon- en vestigingsklimaat te behouden. Dat lukt alleen door goed samen te werken. Daarom slaan Rijk en MRA-regio de handen ineen met het programma Samen Bouwen aan Bereikbaarheid.Aldus programmamanager Lennart Salemink. Niet onverwacht, maar toch een beetje teleurstellend was dat er nog geen concrete plannen zijn voor een Kennemertunnel of een Lightrail naar Schiphol en de Zuidas. De focus voor onze directe omgeving ligt op dit moment op het Rottepolderplein.Het programma Samen Bouwen aan Bereikbaarheid bepaalt de ambities voor bereikbaarheid tot 2040 en werkt deze uit in een stappenplan. Met prioriteiten, maatregelen en een heldere taakverdeling, zodat duidelijk is langs welke weg de komende jaren vooruitgang wordt geboekt. Joris en ik hebben bij Lennart nog een keer onze wensen onder de aandacht gebracht. We wachten af!Mobility as a ServiceRaymond Gense van “Pon Next Urban Mobility” vertelde over Mobility as a Service, kortweg MaaS. Pon is bekend van Volkswagen en natuurlijk als importeur van uw Lamborghini, maar is ook producent van fietsen en eigenaar van Greenwheels.Het begrip MaaS wordt momenteel gebruikt als een soort verzamelnaam voor een verscheidenheid aan technologische oplossingen rondom multi modaal reizen. Volgens Gense is er dringend behoefte aan een meer concrete invulling van het begrip MaaS. De aankomende periode zal daarom gebruikt moeten worden om de eerste MaaS-achtige oplossingen in Nederland operationeel in gebruik te nemen. Hierdoor raken alle betrokken stakeholders meer vertrouwd met de praktische en operationele aspecten van een MaaS oplossing. Daarnaast geven pilot projecten het inzicht in de eerste ervaringen van reizigers, op basis waarvan MaaS weer kan worden doorontwikkeld.Er zijn veel mogelijkheden, maar de eindgebruiker van een MaaS oplossing moet de noodzaak om zijn mobiliteitsgedrag te veranderen echt daadwerkelijk inzien om MaaS succesvol te laten zijn, bijvoorbeeld in een verkorting van de reistijd, een financiële besparing of een meer plezierige ervaring waarbij verschillende modaliteiten naadloos op elkaar aansluiten.MaaS-achtige oplossingen zullen volgens Gense in de aankomende 5-10 jaar steeds verder worden doorontwikkeld tot een punt waarop mobiliteit in grootstedelijke gebieden dermate collectief beschikbaar is, dat de stedelijke inwoner ook zonder het bezit van eigen voertuigen efficiënt kan reizen. Hij ziet daarbij meerdere MaaS oplossingen voor zich die onderling verbonden zijn. En dat onderling verbinden is één van de grote uitdagingen. En ook logistiek zijn er uitdagingen. Zo zijn er mensen die een elektrische auto leasen, maar in de schoolvakantie willen die allemaal tegelijk een stationcar met benzinemotor om naar de wintersport te gaan. En waar haal je die auto’s dan vandaan? Kortom, er zal nog heel wat water door het Spaarne stromen voor we allemaal onze auto hebben vervangen door een mobiliteitspas.

3e ontsluitingsweg

VVD VVD Edam-Volendam 24-01-2020 04:02

De aanleg daarvan is weer een stap dichterbij gekomen! Het is alweer even geleden dat ik een stukje schreef. Het Kerstreces en een vakantie zaten er tussen. Maar inmiddels draait alles weer op volle toeren. De hoogste tijd voor een nieuwe ‘thema van de week’ dus. En het ging ergens over deze week!

https://edamvolendam.vvd.nl/nieuws/38086/3e-ontsluitingsweg

Wat ik persoonlijk erg leuk vind om te horen, is dat zowat de hele regio geïnteresseerd is in onze aanpak van de Omgevingsvisie. Wij kozen voor een zeer uitgebreid participatietraject, met betrokkenheid van jong tot oud, een mobiel praathuis, een spel-aanpak over de toekomst van Edam-Volendam.

En nu worden nu regelmatig gevraagd om bij anderen te komen vertellen over onze aanpak en onze aanpak vindt daar navolging. Een mooi compliment! Zeker voor de betrokken ambtenaren die hier hard aan hebben getrokken. Ondertussen krijgen we een grotere rol in de regio. Zo schuiven we aan in de Regiegroep van de Metropoolregio Amsterdam en gaan we naast Economie, nu ook een trekkersrol vervullen bij het thema Landschap. Daardoor krijgen we meer zicht en grip op de kansen en bedreigingen.

Maar het grootste nieuws is wat mij betreft de mondelinge deal met Scholtens. Zij hebben gezegd ons bod onverkort te accepteren, voor de aankoop van de laatst benodigde stukken grond voor de 3e ontsluitingsweg. Dat gaan we zo snel mogelijk zwart op wit vastleggen. Dat betekent dat onteigening dan niet meer nodig is en dat het risico op vertraging een stuk kleiner is geworden! Het kan ons denk ik ook een stap dichter bij woningbouw in de Lange Weeren brengen.

En dan zijn we er nog niet. Deze week was er ook een inloopbijeenkomst over de kermis in Volendam in 2020. Het verliep soms wat rommeling, maar iedereen kon zijn vragen kwijt. Die vragen gingen meer over taxi’s bijvoorbeeld, dan over de kermisopstelling zelf. Dat klinkt goed. Wat de kermis betreft, verandert er aan het gebied rondom de Conijnstraat niets.

En ook op het Europaplein, in de Zeestraat en op het AMVO-terrein blijft de kermis. Om alle attracties kwijt te kunnen, komt er een stukje Julianaweg bij, namelijk aan 1 kant van de weg, tussen de Zeestraat en de Bokkingstraat. Zodra dat kan, zullen we bekend maken hoe de opstelling ongeveer gaat worden.

En dan is er nog de markt in Volendam. Deze warenmarkt heeft een tijdje in de Populierenlaan gestaan. Dat was zowel economisch als qua openbaar vervoer geen blijvende situatie. Nadat de markt terug was gekeerd in de Zeestraat en op het Europaplein, kwamen ook de klachten over het aanzicht (op de achterkant) van de markt weer terug.

Vanaf volgende week wordt de opstelling van de markt daarom anders. In de Zeestraat komen kramen tegenover elkaar. Daardoor ontstaat er deze zomer ook ruimte voor terrassen op het Europaplein. Het AMVO-terrein blijft straks bereikbaar via de Zeestraat. En de parkeergarage onder Havenhof blijft bereikbaar via de Bokkingstraat. En wie weet zijn we er daarmee nog niet. Want rondom het Europaplein ontstaan steeds meer ideeën en initiatieven. Ook voor evenementen. Aan de animo ligt het niet!

Wim RunderkampWethouder

Nadruk op duurzame mobiliteit in het stationsgebied | Purmerend

GroenLinks GroenLinks VVD Purmerend/Beemster/Zeevang 21-01-2020 00:00

Op 30 januari zal de gemeenteraad een besluit nemen over het vaststellen van de gebiedsvisie van het stationsgebied. Wij zijn erg enthousiast na het zien van de plannen voor verstedelijking met veel woningen bij een OVknooppunt voor het stationsgebied. De gebiedsvisie beschrijft een groene omgeving met minder ruimte voor de auto en meer voor fietsers, voetgangers, groen en verblijfsplekken. De nadruk komt te liggen op meer duurzame vormen van vervoer. Iets waar GroenLinks zich al langer voor inzet. In de commissie stedelijke ontwikkeling en beheer hebben we de volgende vragen en opmerkingen gemaakt. 

"GroenLinks is erg enthousiast na het zien van de plannen voor verstedelijking met veel woningen bij een OVknooppunt voor het stationsgebied. De gebiedsvisie beschrijft een groene omgeving met minder ruimte voor de auto en meer voor fietsers, voetgangers, groen en verblijfsplekken. De nadruk komt te liggen op meer duurzame vormen van vervoer. Iets waar GroenLinks zich al langer voor inzet. We hebben nog wel een aantal vragen en opmerkingen.

Allereerst over planning, organisatie en strategie: In het voorstel is meerdere keren te lezen dat het verplaatsen van het station cruciaal is. Wat als dit niet kan? Ook staat er dat dit onderwerp bij veel partijen hoog op de agenda staat. Welke partijen maken hier prioriteit van?  Het is een langdurig project met veel verschillende fasen en regelmatige terugkoppelingen vindt GroenLinks hierbij van belang. Hoe vaak kunnen we deze verwachten en wanneer krijgen we de eerste?  Communicatie is een belangrijk onderdeel van de transformatie en we kunnen aansluiten bij de opmerking van de VVD als het gaat om de participatie breder te trekken dan alleen omwonenden. Waarom is er hier niet - net als bij aardgasvrij- gekozen voor een communicatieadviseur in de projectorganisatie? Over de supervisor die zal worden aangesteld hoopt GroenLinks dat die ervaren is op het gebied van duurzaamheid  met energieneutraal of -leverend en natuurinclusief bouwen. Bij strategie vindt GroenLinks actieve grondpolitiek belangrijk zodat er meer mogelijkheden ontstaan voor het realiseren van maatschappelijke doelen zoals sociale huurwoningen.  

Dan twee opmerkingen over meer dan woordkeuzen: GroenLinks vindt het niet passend dat er in het voorstel wordt gesproken over woningbehoefte waar de juiste term woningnood is. En we gaan er vanuit dat waar wordt gesproken over 30 % sociale huur het over MINIMAAL 30% sociale huur gaat. 

Een drietal wensen bij de gebiedsvisie: In het voorwoord van de twee wethouders staat een opsomming van de pareltjes in en in de nabijheid van Purmerend. GroenLinks mist hier iets. Purmerend is een stad met twee bossen en daar mogen we best trots op zijn. We zien dit graag in het voorwoord opgenomen. We hopen dat als het station verplaatst wordt er een prominente plek is voor het regenboogmonument zodat die nog beter zichtbaar is voor iedereen die het hart van Purmerend in komt. In de gebiedsvisie staat bij de omschrijving van deelgebied ov-knooppunt dat het mogelijk een goede locatie is voor een hotel. Dat vindt GroenLinks nou ook!  Een mooie locatie in het hart van een bruisende stad, naast het station wat voor bijvoorbeeld Zaandam goed werkt, een goede verbinding met de binnenstad, een klein stukje lopen en je bent zo op de Koemarkt. En boven alles, er hoeft geen bos voor te worden aangetast. GroenLinks ziet graag dat de komst van een hotel op deze plek zo snel mogelijk wordt onderzocht en opgepakt."

Alleen gesproken tekst geldt

Mobiliteit voor iedereen

VVD VVD Gouda 20-01-2020 06:51

Iedereen moet zich vrij kunnen verplaatsen. Transport van personen en goederen dient op een veilige, vlotte, efficiënte en duurzame manier te gebeuren. Om dat te bereiken is het van belang te blijven vernieuwen en te blijven investeren in de infrastructuur voor zowel persoonlijk, vracht-, als openbaar vervoer.Zo werd in de 13e eeuw het veenriviertje De Gouwe met de Oude Rijn verbonden en vanaf dat moment maakte de regio Gouda deel uit van een belangrijke internationale handelsroute. Dit heeft enorm bijgedragen aan de groei en welvaart in de regio Gouda.Het is een simpel voorbeeld waarmee het belang van goede infrastructuur die door innovatief denken en regionale samenwerking tot stand komt wordt geïllustreerd.In de moderne tijd leveren de groei van de bevolking, de intensivering van verkeersstromen, de energietransitie en de noodzaak van een veilige en leefbare samenleving complexe vraagstukken en dilemma’s op.We zullen antwoorden moeten vinden op de vraag hoe ontsluiting van woonkernen, binnensteden en bedrijfsterreinen kan worden gerealiseerd met als voorwaarde dat dit veilig gebeurt en dat onze omgeving leefbaar blijft.Mobiliteit is een vraagstuk met lokale en regionale aspecten. Het treft veel verschillende doelgroepen. Daarom gaan wij graag in gesprek met u en horen wij uw mening, ideeën en inbreng. Daarom nodigen de VVD afdelingen Alphen a/d Rijn, Bodegraven-Reeuwijk, Gouda, Krimpenerwaard, Waddinxveen en Zuidplas u uit om van te gedachten wisselen over knelpunten en oplossingsrichtingen met als doel het verbeteren van de bereikbaarheid van onze regio. Datum: donderdag 6 februari 2020Locatie: Het kantoor van Nu, Peperstraat 20, 2801 RE GoudaHet programma:19:00 Zaal open19:30 Inleiding door Ellen Lastdrager - Managing Director Traffic & Transport bij TNO20:00 Centrale vraagstelling20:30 Break out sessies21:30 Evaluatie en discussie22:30 Afsluiting U mag van ons een inspirerend programma verwachten, van u verwachten wij een prikkelende dialoog. Doet u mee? Meld u dan aan via de link:https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfqb5BCCgQMz6RLqO6yGt64zqJ0-FaLsVKJQlR5PGfF-4EoSA/viewform

Betere en veiligere wegen met geld uit Den Haag

CDA CDA VVD PvdA Peel en Maas 16-01-2020 15:28

Betere en veiligere wegen met geld uit Den Haag Op initiatief van CDA Peel en Maas brachten we enkele weken geleden samen met Lokaal Peel en Maas, VVD en AndersNu een motie in om te komen tot een Noord-Limburgs bidbook over infrastructurele investeringen in de regio Noord-Limburg. Limburg staat namelijk voor grote infrastructurele uitdagingen, waaronder de grote verkeerstoename in onze gemeente op de A67. Door files op de A67 staan er regelmatig wegen in Peel en Maas vast en worden ze gebruikt als omleidings- of sluiproute. Daardoor loopt het verkeer vast in onze dorpen. Denk aan de N562, N273, N275, N277 en N279. Recentelijk werd bekend dat er een half miljard euro vanuit Den Haag naar de Nederlandse infrastructuur gaat, waarvan 100 miljoen naar de wegen tussen Eindhoven en Nijmegen. Deze problemen met de infrastructuur in Noord-Limburg vragen om een voortvarende aanpak en Peel en Maas moet daarin samen met andere Noord-Limburgse gemeenten een rol pakken. De motie riep op om samen met de Noord-Limburgse gemeenten een bidbook op te stellen met een prioriteitenlijst van infrastructurele projecten en deze aan te bieden aan de provincie Limburg en het Rijk. Daarbij moet ook worden gekeken naar alternatieve vormen van vervoer. Het bidbook moet worden gepresenteerd tijdens het eerstvolgende regio-overleg en krachtig onder de aandacht worden gebracht in Den Haag en de Tweede Kamer. Tijdens de stemming steunde PvdA/GL de motie ook nog. Daardoor steunde de gehele gemeenteraad de motie. Ook het college omarmde de motie. Het CDA Peel en Maas volgt het college hoe zij de motie gaat uitvoeren. Roel Boots en John Timmermans, raadsleden CDA Peel en Maas

Gratis openbaar vervoer voor alle ouderen blijft!

EVB (Echt voor Barendrecht) EVB (Echt voor Barendrecht) D66 VVD CDA Barendrecht 12-11-2019 22:02

Bron: https://wiki.ovinnederland.nl/

Na wekenlang onzekerheid ging de kogel vanavond door de kerk: het gratis openbaar vervoer voor alle ouderen in Barendrecht blijft. De coalitiepartijen CDA, VVD en D66 kozen er uiteindelijk niet voor om dit gratis openbaar vervoer in te perken. Echt voor Barendrecht (EVB), de architect van dit gratis openbaar vervoer, is blij met dit besluit.

Fractievoorzitter Lennart van der Linden: “We hebben de afgelopen weken fel oppositie gevoerd tegen dit voorstel van het college. Mede door onze inzet, maar vooral door de inzet van de ouderen die massaal naar de laatste commissievergadering kwamen en zich lieten horen over het voornemen om het OV voor ouderen te schrappen, is dit voorstel nu van tafel.”

De coalitiepartijen namen overigens nog wel een gezamenlijke motie aan om te onderzoeken of het gratis openbaar vervoer op termijn kan worden afgeschaft. Dit zou dan samenhangen met de komst van Automaatje, een chauffeursdienst voor ouderen die draait op vrijwilligers. EVB is ook blij met dit vrijwilligersinitiatief, maar ziet dit als aanvulling op het gratis openbaar vervoer. Van der Linden: “We vieren vandaag het besluit dat het gratis openbaar vervoer voor ouderen blijft, maar met het onderzoek dat het college nu gaat doen, komt het volgend jaar wellicht weer ter discussie. Wij zijn er in ieder geval duidelijk over: het gratis openbaar vervoer voor ouderen moet blijven.”

Algemene Ledenvergadering steunt deelname aan College Zaanstad | Zaanstad

GroenLinks GroenLinks D66 ChristenUnie PvdA VVD CDA Zaanstad 27-10-2019 00:00

Op zaterdag 26 oktober hebben de leden van GroenLinks in een ALV deelname aan het college van Zaanstad, als ook de voordracht van Wessel Breunesse als kandidaat wethouder, ondersteund.

GroenLinks Zaanstad sluit samen met zes andere partijen een nieuw coalitieakkoord voor Zaanstad. De partijen zijn met elkaar het gesprek aangegaan nadat het college haar meerderheid in de gemeenteraad verloor. Het nieuwe akkoord kent een aantal belangrijke punten voor GroenLinks op het gebied van groen, schoon vervoer, de fiets, duurzaamheid en wonen. Ook levert GroenLinks een kandidaat voor de portefeuilles “Ruimtelijke Ontwikkeling, Natuur en Landschap, Milieu en Klimaatadaptatie”: Wessel Breunesse.

Over Wessel Breunesse: Wessel Breunesse (40 jaar) werkt op dit moment als bestuursadviseur bij de gemeente Haarlem. Daarvoor was hij werkzaam als bestuurder en onderhandelaar bij vakbond CNV. Breunesse is sinds 1997 lid van GroenLinks en op verschillende manieren actief geweest voor die partij. Van 2002 tot 2010 was hij raadslid en fractievoorzitter in het Amsterdamse stadsdeel Bos en Lommer. Binnen GroenLinks Zaanstad is hij sinds 2013 actief binnen het bestuur en de fractie, waardoor hij goed bekend is met de Zaanse politiek. Samen met zijn vrouw en twee kinderen woont hij in ’t Kalf.

Wessel Breunesse: “De stad groeit. Er is een enorme behoefte aan betaalbare woningen. Tegelijkertijd liggen er enorme kansen om wijken duurzaam, groen en klimaatbestendig te maken. Ik heb er ontzettend veel zin in om hier samen met de andere partijen en de stad aan te gaan werken.”

GroenLinks Zaanstad is blij met de voordracht. Omdat hij de Zaanstreek en haar politiek goed kent, ervaren is met het werken in een complexe bestuurlijke omgeving en geruime tijd actief is voor de partij.

Coalitie akkoord: Duurzaam, schoon en groen

Er zijn 7 partijen die een coalitieakkoord sluiten (GroenLinks, D66, PvdA, CDA, ChristenUnie, VVD en Rosa). Daarnaast hebben de SP en Democratisch Zaanstad op een aantal onderwerpen een inbreng gegeven. GroenLinks Zaanstad is tevreden met het proces en de uitkomst. Een aantal voor GroenLinks belangrijke punten worden toegevoegd aan het coalitie akkoord, zoals de fietscoördinator, schoon vervoer en een Zaanse groennorm.

Fractievoorzitter Romkje Mathkor: “We hebben intensief met de andere partijen gesproken en voelden veel steun om Zaanstad voor te bereiden op een duurzame toekomst. Ruim baan voor de fietser, betere plannen voor schoon vervoer, en genoeg groen in de buurt voor iedereen.”

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.