Nieuws van politieke partijen over D66 inzichtelijk

10 documenten

Wopke-Wiebesfonds unieke kans voor Brabantse spoornetwerk

D66 D66 ChristenUnie PvdA GroenLinks SGP VVD Noord-Brabant 11-09-2020 12:52

Deze week presenteerde Ministers Hoekstra en Wiebes het langverwachte investeringsfonds. Vanuit het fonds kunnen grote projecten op gebied van fysieke infrastructuur, onderzoek en ontwikkeling en onderwijs worden gefinancierd. D66 in Provinciale Staten van Noord-Brabant wil met behulp van het fonds de spoorverbindingen Breda-Utrecht en Eindhoven-Antwerpen realiseren. De partij zal dit voorstellen bij een themabijeenkomst vrijdag over de toekomst van mobiliteit in Brabant. De fractie verwacht steun van ten minste de Brabantse PvdA, GroenLinks en de ChristenUnie/SGP; deze partijen spraken zich eerder ook positief uit over deze spoorverbindingen.

Concreet stelt fractievoorzitter Arend Meijer van D66 voor om een projectvoorstel op te stellen voor de twee spoorverbindingen. Daarmee kan Brabant naar de onafhankelijke commissie van tien deskundigen die beoordelen of het project past in de doelstellingen van het Nationaal Groeifonds. De provinciale overheid moet daarbij samen optrekken met de Brabantse steden, het bedrijfsleven en de Belgische overheid. Door grensoverschrijdend samen te werken denkt de partij dat het project een goede kans maakt.

Met de realisatie van deze twee spoorverbindingen ontstaat een ruit Utrecht-Eindhoven-Breda-Antwerpen. De vier steden kunnen zich hiermee verder ontwikkelen tot grootschalige knooppunten van het openbaar vervoer. Al eerder sprak Provinciale Staten uit dat Eindhoven en Breda een dergelijke functie zouden krijgen; ook staatssecretaris Stientje van Veldhoven (van Openbaar Vervoer) bepleitte eerder een dergelijke visie. D66 zegt dat het voorstel daarom een logisch vervolg is op eerdere besluitvorming die onder de hoede van gedeputeerde Christophe van der Maat (VVD) tot stand kwam.

 

 

Antwoorden op raadsvraag: Privacy bij inzet camera binnenstad | Tilburg

GroenLinks GroenLinks D66 Tilburg 28-05-2020 00:00

Onlangs stelden GroenLinks in samenwerking met D66 vragen omtrent het behoud van privacy van burgers, bij het inzetten van camerabewaking in de binnenstad. Op 8 mei berichtte het Brabants Dagblad dat er poorten met camera’s zullen worden ingezet om de drukte in de Tilburgse binnenstad in te kunnen dammen. Dit als onderdeel van een breder pakket aan maatregelen om ervoor te zorgen dat mensen veilig, op voldoende afstand van elkaar kunnen winkelen in deze coronatijd. GroenLinks en D66 ondersteunen de doelstelling van harte en zijn in beginsel een voorstander van de inzet van moderne middelen om de veiligheid van onze inwoners en ondernemers te vergroten. Tegelijkertijd vinden wij dat we bij het nemen van dergelijke maatregelen aandacht moeten blijven houden voor de rechten van onze inwoners. Dit houdt onder meer in dat we oog moeten houden voor de privacy van het winkelende en passerende publiek in onze binnenstad. Daarom stelden wij samen met Erik Blommestijn de volgende vragen, waarop nu antwoorden zijn gekomen. 

1. Hoe kijkt het college aan tegen de inzet van de poorten met camera’s en webcams in de binnenstad in relatie tot de privacy van het winkelend en passerend publiek? Privacy is een belangrijk grondrecht dat stevig bewaakt moet worden. Alle maatregelen die we nemen om de samenleving in goede banen te leiden mogen de privacy van onze inwoners niet schaden. Dat was, is en blijft het uitgangspunt.

2. Hoe verhouden deze maatregelen zich tot de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)? We zetten twee middelen in. Als eerst maken we gebruik van telcamera’s. Die huren we in via het bedrijf Crowdcom. Deze techniek wordt ook op evenementen gebruikt. Die camera’s geven ons een cijfermatig inzicht in de aanwezige aantallen bezoekers. Het gaat om sensoren die hoogte en beweging meten. Er komt dus geen beeld aan te pas. De meting wordt direct (dus op de sensor) omgezet in teldata. De teldata wordt verstuurd en opgeslagen. Er worden dus géén geen persoonsgegevens verzameld en bewaard. Dat maakt dat er geen privacy conflict ontstaat. Het tweede middel is de webcam. Die camera hangt daar altijd in het kader van OOV en zijn dus niet recent voor dit doel geplaatst. Daar is apart een besluit over genomen (door Burgemeester in overleg met de officier van justitie).Die beelden worden conform gemeente wet (artikel 151 lid C) 28 dagen bewaard. Deze beelden zijn uiteraard vertrouwelijk van aard en worden bekeken door medewerkers van cameratoezicht en de politie. Voor de webcam streamen we het beeld van één van deze webcams naar onze website. Dit zodat potentiële bezoekers via de site kunnen zien hoe druk het is. Die beelden kunnen dus niet worden opgeslagen. Tevens hebben we het beeld wazig gemaakt zodat personen niet individueel herkend kunnen worden. Daarmee delen we dus geen persoonsgegevens. We doen dit op eenzelfde wijze bij de milieustraat.

3. Heeft er in dat kader afstemming plaats gevonden met de Autoriteit Persoonsgegevens voordat tot deze maatregel is besloten? Zo nee, waarom niet? Zo ja, welke voorwaarden en/of afspraken zijn hieruit voortgekomen? Nee. Er heeft afstemming met onze privacyadviseur plaatsgevonden. Verder contact met de AP is voor deze maatregelen niet nodig. Er worden geen persoonsgegevens verzameld en gedeeld.

4. Op de website van de gemeente zijn vervaagde opnamen van de webcam te zien. Tevens is daar te lezen dat de opnamen te zien zijn tussen 09:00 en 18:00. Dat zegt echter niets over de werkelijke scherpte van de opnamen, noch over het daadwerkelijk tijdstip van opereren. Wat is de aard van de daadwerkelijk verzamelde data? Is er sprake van herkenbaarheid of slechts inzage in hoeveelheden of drukte? Op welke daadwerkelijke tijden worden er beelden door de camera’s opgenomen? Zie eerdere beantwoording.

5. “Crowd-management control” vereist geen opslag. Worden de beelden desondanks opgeslagen? In het bevestigende geval: wie heeft er toegang tot de verzamelde data? Zijn er afspraken over het bewaren en vernietigen van de uitgelezen beelden? Zo ja, wat zijn deze afspraken? Zie eerdere beantwoording. Er worden geen beelden of persoonsgegevens opgeslagen, naast de camera die daar hangt op basis van artikelen 151c van de gemeentewet in het kader van de openbare orde en veiligheid.

6. Waar is de controle op de uitvoering van bovengenoemde afspraken belegd? De techniek biedt geen ruimte om additionele data te verzamelen.

7. Op welke manieren worden mensen geïnformeerd over het feit dat er opnames worden gemaakt, anders dan op dezelfde website? Bent u het met ons eens dat het raadzaam is de hierboven bedoelde informatie ook met het publiek te delen; op de website en wellicht ook ter plaatse? We informeren mensen via de website. Ook heeft er een uitgebreid artikel in het BD gestaan. De poorten en camera’s zijn fysiek zichtbaar. Uiteraard zijn wij altijd aanspreekbaar via de reguliere kanalen.

8. Zijn – of worden - er alternatieve maatregelen overwogen om de drukte in de Tilburgse binnenstad in kaart te brengen? Waarom is daar niet voor gekozen? We hebben specifiek voor telcamera’s gekozen vanwege het onderwerp privacy. Alternatieven als bijvoorbeeld Wifi tracking zijn vanwege de privacy minder goed te gebruiken. Die ervaring hebben we inmiddels.

9. Welke mechanismen of vervolgacties (kunnen) worden geactiveerd indien de opnamen aantonen dat de drukte te groot wordt? Op basis van de gemeten bezittingsgraad kunnen we: - Door middel van tekstkarren op de toegangswegen (Heuvelring/Piustraat) aanstaande bezoekers vragen hun bezoek te heroverwegen. - De instroom van het aantal mensen verminderen door parkeergarages te sluiten of verder de capaciteit daarvan omlaag te brengen. Dat geldt ook voor die fietsenstallingen. - We kunnen door middel van de geplaatste Led schermen de mensen in de winkelstraat vragen hun bezoek af te ronden en naar huis te gaan. - We kunnen handhaven;, dat is in de praktijk er lastig; - In extremis kunnen we via Social media mensen oproepen de binnenstad niet meer te bezoeken.

Raadswerk in tijden van corona

D66 D66 Utrechtse Heuvelrug 10-05-2020 12:23

De gemeenteraad heeft, na een pauze in de besluitvorming, de draad weer opgepakt en het lokale besluitvormingsproces is sinds half april weer in gang gezet. Online. Dat betekent dat we elke maandag en donderdag via “Microsoft Teams” commissievergaderingen hebben aan de hand van een aangepaste agenda. Afgelopen week vond de eerste digitale gemeenteraadsvergadering plaats die via de gemeentesite ook mee te beluisteren was voor inwoners van de Utrechtse Heuvelrug en prima verliep. Wel een lange zit, 3,5 uur geconcentreerd vergaderen achter het scherm. En ook de borrel achteraf werd door de fractie node gemist.

Met het college hebben we de afgelopen weken telefonisch of via de whapp contact gehouden. Vragen die er bij onze fractie leven, worden in het algemeen snel beantwoord. Daarnaast krijgen we van het College een wekelijkse update over de aanpak van COVID-19 binnen de gemeente en de meest recente ontwikkelingen. Waar het contact met het College de eerste weken vooral over de gevolgen van COVID-19 ging, krijgt sinds een week of 2 de reguliere agenda weer prioriteit.

Zo nu en dan denken we ook na over straks: gaan we helemaal terug naar hoe het was? We maken nu een sprong in digitaal vergaderen, wellicht kunnen we dat binnen de fractie in het vervolg wat vaker gaan doen.

Extra aandacht is er de afgelopen tijd vanuit de D66 fractie gegaan naar onderwerpen die die extra aandacht op dit moment kunnen gebruiken: naar de mogelijkheid om vluchtelingenkinderen uit Griekenland op te nemen in onze gemeente, naar mogelijke steunmaatregelen voor cultureel zelfstandigen en naar de gevolgen van de recente veranderingen voor lokale ondernemers, onderwijs en sportverenigingen. Over een aantal van deze onderwerpen hebben we onlangs schriftelijke vragen ingediend bij het College en zijn we met de betreffende wethouders in gesprek.

Last but not least, hebben we de afgelopen weken veel contact gehad met inwoners, ondernemers, sportverenigingen, scholen, culturele instellingen- noem het maar op. Inwoners lijken hun (digitale) weg richting de leden van de fractie goed te vinden en natuurlijk zijn wij zelf ook geregeld in de dorpskernen te vinden om daar met hen (op veilige 1,5 meter!) het gesprek aan te gaan, te horen wat er leeft en waar nodig een hart onder de riem te steken.

Heb je zelf een vraag, idee of probleem? Wij werken met veel plezier door, thuis en online en zijn altijd telefonisch of per mail te benaderen.

Masterclass Raadslidmaatschap

D66 D66 Eindhoven 27-02-2020 18:07

Heb je ooit nagedacht of het raadslidmaatschap wat voor jou zou zijn? In maart 2022 wordt weer een nieuwe gemeenteraad gekozen. Wil je weten waar de gemeenteraad allemaal over gaat? Of wil jij het gedachtegoed van D66  lokaal wellicht gaan uitdragen? Dit is je kans!

Wat houdt het in?

In navolging van eerdere succesvolle masterclasses in 2016 en 2017 organiseert D66 Eindhoven ook in het najaar van 2020 weer een masterclass voor potentiële raadsleden. Onder begeleiding van onze (oud-)raadsleden leer je wat de raad doet en wat jij daarin kan bijdragen. Er wordt een interessante mix van theorie en praktische opdrachten voorgeschoteld, waarbij gebruik wordt gemaakt van actieve werkvormen. Er wordt debattraining gegeven, je leert over de gemeentebegroting, we spelen een raadsvergadering na en er wordt antwoord gegeven op allerlei praktische vragen.

Wat kan ik ermee?

Door deel te nemen aan de masterclass ben je in staat een weloverwogen keuze maken voor het raadslidmaatschap. Je verplicht je dan ook niet om je daadwerkelijk kandidaat te stellen en deelname geeft ook geen garantie op een hoge plaats op de kandidatenlijst. Wel geeft het je meer inzicht in het raadslidmaatschap, waardoor je beter in staat bent een keuze te maken of je op de kieslijst zou willen of niet. Het is eenvoudigweg een geweldige ervaring waar je veel van leert en waardoor je veel mensen leert kennen binnen de partij.

Waar en wanneer?

Zodra de corona-maatregelen dat toelaten zal het masterclassteam bepalen wanneer de masterclass gaat starten, we gaan nu uit van een start in het najaar.

De bijeenkomsten vinden waarschijnlijk afwisselend op woensdag- en donderdagavonden plaats, met waarschijnlijk één zaterdagochtend en één dinsdagavond. De meeste bijeenkomsten vinden plaats in het Stadhuis, Stadhuisplein 1 in Eindhoven.

Deelname aan de masterclass is gratis, wel wordt aan het einde van de reeks de mogelijkheid gegeven voor een vrijwillige, financiële bijdrage. De masterclass wordt afgesloten met een evaluatie en uitreiking van een certificaat van deelname.

Aanmelden

Deze masterclass staat open voor D66 leden uit Eindhoven en omgeving. De masterclass bestaat uit een samenhangende reeks bijeenkomsten, het is niet mogelijk om losse elementen uit het programma te selecteren. Bij aanmelding verwachten we dat je aanwezig bent bij alle bijeenkomsten, uiteraard behoudens overmacht of ’n enkele reeds bestaande verplichting in je agenda. De masterclass gaat door vanaf 12 deelnemers en heeft ruimte voor maximaal 20 deelnemers.

Mocht het aantal aanmeldingen voor deze masterclass hoger zijn dan het aantal beschikbare plaatsen dan gaan we graag met je in gesprek over alternatieven zoals deelname aan een masterclass in een van de omringende afdelingen in de Brainport regio of deelname aan ’n volgende masterclass in 2021.

Twijfel je nog of loop je ergens tegen aan, laat het ons dan weten via: info@d66eindhoven.nl

Via onderstaand formulier kun je je belangstelling voor de masterclass kenbaar maken. Zodra meer bekend is over de startdatum informeren we je daarover, zodat je kunt beslissen of de timing van de masterclass in je agenda past.

Naam*
Telefoonnummer*
E-mailadres*
Lid van afdeling:*
D66 Eindhovenandere D66 afdelingNog geen lid van D66
Woonplaats*
Motivatie*
Toestemming*
Ik ga akkoord met het gebruik van mijn gegevens.*
Mijn gegevens worden uitsluitend verwerkt en gebruikt om mij te informeren over de Masterclass 2020. Mijn gegevens worden voor geen enkel ander doel gebruikt.
Comments
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

Tip: scrol na het versturen van je aanmelding nog even terug naar deze plek aan de onderzijde van deze pagina, om te controleren of je hier een bevestiging ziet dat je aanmelding succesvol is verzonden. Als de aanmelding succesvol is verstuurd ontvang je direct een ontvangstbevestiging per e-mail.

Motie hoge nood aangenomen

D66 D66 Gelderland 01-12-2019 21:34

Dat de gemeente West Betuwe pretendeert koploper gemeente inclusie te zijn was tijdens de Begrotingsraad voor ons mede reden voor het indienen van een motie over het ontbreken van voldoende toegankelijke openbare toiletten. Daardoor is er voor veel inwoners een forse drempel om de deur uit te gaan en deel te nemen aan het maatschappelijke leven

In de motie Hoge Nood (naar de app waarmee je snel een openbaar toegankelijk toilet kunt vinden) verzochten wij het college de toiletnorm van de Maag Lever Darm Stichting (om de 500 meter een openbaar of opengesteld toilet in centra en ook voldoende geschikte toiletten in parken en recreatiegebieden) bij de uitvoering van de omgevingswet op te nemen en zelf ook het goede voorbeeld te geven door bij gemeentelijke projecten, zoals bij de ontwikkeling van de jachthaven in het centrum van Geldermalsen, standaard een ook voor mindervaliden toegankelijk openbaar toilet op te nemen in de planvorming. En om in het evenementenbeleid bij de vergunningverlening voor grotere evenementen als voorwaarde op te nemen dat er voor mindervaliden toegankelijke toiletvoorzieningen worden gerealiseerd indien er binnen een straal van 500 meter geen ander geschikt openbaar toilet aanwezig is. Ook willen we dat de HogeNood App regelmatig onder de aandacht gebracht wordt van winkeliers en horecaondernemers en dat de gemeente inwoners over het bestaan en gebruik van deze app informeert.

De afgelopen weken heeft Samen 070 ...

Samen070 Samen070 VVD D66 PvdA CDA 's-Gravenhage 23-05-2019 20:59

De afgelopen weken heeft Samen 070 met een aantal Haagse partners twee bijeenkomsten georganiseerd om een bijdrage te leveren aan de politieke participatie van met name de mensen met een migratie achtergrond. Opkomstbevordering was daarbij het hoofddoel. Vereerd zijn wij dat wij SAMEN 8 verschillende politieke partijen een podium mochten bieden. DENK, 50PLUS, GROENLINKS, PvdA, D66, CDA, VVD en de SP, dank voor jullie medewerking. Wanneer al onze gasten vandaag naar de STEMBUS gaan zijn wij SAMEN in onze opzet geslaagd. Wij danken ook PRODEMOS voor de professionele ondersteuning. Hierbij een opname van 22 mei 2019. Een mooi voorbeeld van hoe respect en waardering eruit kan zien. Daar waar onze voorzitter Joy Bindraban/Samen 070 en Kavish Bisseswar/ PvdA vorig jaar lijnrecht tegenover elkaar stonden, hebben ze gisteren laten zien dat respect voor elkaars kwaliteiten de publieke zaak verder helpt. Het gaat ons minder om de persoon en meer om de zaak. Samen 070 is altijd op zoek naar aanknopingspunten, momenten en ook naar personen die SAMENWERKING in het DNA hebben. Vandaag op 23 mei 2019 roepen wij iedereen op om het belang van 1 Europa voorop te stellen. Europese Samenwerking is wat ons betreft daartoe de SLEUTEL. STEM mee met Samen 070.

Progressief Halderberge pleit voor aansluiting op het HogeNood-Netwerk

D66 D66 Halderberge 12-03-2019 10:49

Openbare toiletten. Een voorziening waar veel zwangere vrouwen, ouderen, mensen met maag- en darmklachten baat bij hebben. Met een vergrijzende bevolking en een toenemend aantal toeristen wat Halderberge bezoekt is dat geen overbodige luxe.

Om die reden pleit Progressief Halderberge voor aansluiting op het HogeNood-netwerk. Via een app die mensen op hun telefoon kunnen installeren kunnen zij zien waar in de gemeente openbare toiletten aanwezig zijn. Ondernemers en organisaties kunnen hun toilet, via de applicatie, opgeven als openbaar toilet. Zodra een toilet in de app is toegevoegd kunnen mensen, in geval van hoge nood, bij lokale horeca en bedrijven aankloppen.

De toiletten zijn voorzien van een HogeNood-sticker, zodat ze voor passanten ook duidelijk zichtbaar zijn. In Woensdrecht kwam het verzoek om de app te installeren van het platform ‘waarkaniknaardewc.nl’ van de Maag-, Lever- en Darmstichting. ,,We hebben begrepen dat veel lokale organisaties, instellingen en ondernemers aansluiten bij dit netwerk. Dat goede voorbeeld willen we als Halderberge graag volgen‘’, aldus Frits Harteveld en Claudia van Domburgh.

Raadsvragen: Digitaal Aanvragen Rijbewijs (antwoord 29-08-2018)

D66 D66 Halderberge 16-08-2018 07:02

In het door de gemeenteraad vastgestelde collegeprogramma 2018 – 2022 is opgenomen dat er gestart wordt met een pilot om onder andere rijbewijzen (en paspoorten en identiteitskaarten) zonder afspraak af te halen in het gemeentehuis en onderzoek te doen naar de bezorgservice voor deze documenten.

We hebben het college van burgemeester en wethouders voorgesteld om mee te doen met de proef Digitaal Aanvragen Rijbewijs. Als we meedoen met de proef DAR en de bezorgservice voor rijbewijzen kunnen organiseren en realiseren, dan hebben we bereikt dat onze inwoners hun aanvraag voor het vernieuwen van hun rijbewijs digitaal kunnen doen en dat het vernieuwde rijbewijs thuis (of op werk of op ander adres) wordt bezorgd.

De volledige tekst van deze artikel 38 vraag kun u vinden op de raadsinformatie website van gemeente Halderberge: 180730 Art38-vragen raadslid dhr Harteveld inz Raadsvragen proef Digitaal Aanvragen Rijbewijs (DAR) (383661)

Antwoord 29-08-2018: Onderstaand de reactie van het college. De volledige onderbouwing van het college is te lezen in de antwoordbrief 80829 Antwoordbrief art. 38-vraag raadslid dhr Harteveld inz proef Digitaal aanvragen rijbewijs (384242)

“Aanvankelijk zou er een landelijke proef digitaal aanvragen van rijbewijsvernieuwingen starten in april 2018. Deze is uitgesteld vanwege een noodzakelijk uit te voeren veiligheidsonderzoek op verzoek van het ministerie van BZK. Wanneer de pilot begint is nu nog niet bekend, de voorlopige verwachting is het vierde kwartaal 2018. De pilot beperkt zich in eerste instantie tot vijftien door de minister aangewezen gemeenten. Daar zit de gemeente Halderberge niet bij. “

Vandaag stellen wij de nummer 5 van ...

D66 D66 Schagen 11-03-2018 15:30

Vandaag stellen wij de nummer 5 van onze lijst voor: Harry Vogel is mijn naam en ik woon vanaf 1998 in Warmenhuizen. Ook voor mij gold: "Waarom D66 en niet een lokale partij"? Het is van de lokale partijen waar de burger veel van verwacht. "Lokaal" klinkt zo lekker. Het gaat toch om de plaatselijke politiek, dat wat de burgers van geheel Schagen belangrijk vinden en waarvoor een partij zich moet inzetten! Ik koos en kies voor D66 Schagen als een partij die opereert vanuit vijf heldere richtingwijzers en zich vanuit dat gedachtegoed richt op de plaatselijke problemen, een lokale partij dus. Ik ben trots om op de kieslijst van die partij te staan, hoewel gelet op mijn leeftijd de Seniorenpartij wellicht voor de hand zou liggen. Bij die partij, evenals bij de andere "lokale partijen", blijft de politieke overtuiging van de kandidaten ongewis. Zo zie je de afgelopen raadsperiode een VVD'er overstappen naar de Seniorenpartij. De gelukspartij was een vroegere afsplitsing van de PvdA. Een voordeel van D66 Schagen is dat zij wortels heeft in de provinciale politiek en de lokale visie kan neerleggen bij de provinciale D66-fractie en/of gedeputeerde. Het is dus niet zo dat wij een verlengstuk zijn van de provinciale fractie als het gaat om plaatselijke politiek. Kortom D66 Schagen is een op de lokale problematiek/politiek gerichte partij met voldoende afstand tot diverse belangengroepen om eigenstandig politieke afwegingen te kunnen maken in het belang van alle burgers van Schagen. Beste kiezer, ik Wens4U -namens de fractie van d66- een raad die veel aandacht heeft Voor Veel Democratie. Ik ga als Senior Partij kiezen voor een Partij voor de Alledaagse problemen, een lokale partij: D66 Schagen. Doet u dat ook? Jess toch zeker! Wilt u meer over mij weten? Op schagen.d66.nl kunt u vinden waar ik voor sta.

10 maart: Verkiezingsdebat Oegstgeest

PvdA PvdA GroenLinks D66 VVD CDA Oegstgeest 28-02-2017 08:13

https://oegstgeest.pvda.nl/nieuws/10-maart-verkiezingsdebat-oegstgeest/

Op vrijdag 10 maart – een kleine week voor de Tweede Kamerverkiezingen – vindt er in Oegstgeest een Verkiezingsdebat plaats met kandidaat-Kamerleden. De volgende Kamerleden zullen aanwezig zijn: – Marit Maij PvdA, nummer 24 (PvdA, nr. 24) – Jan-Jaap de Haan (CDA, nr. 37) – Maya van der Steenhoven (GroenLinks, nr. 24) – Jeanet van der Laan (D66, nr. 32) – Wendelien Tönjann-Levert (VVD, nr. 53)

Het debat wordt geleid door Gijs van Es (NRC journalist en nu tijdelijk verbonden aan de gemeente Leiden) en is een initiatief van de lokale afdelingen van CDA, D66, PvdA en GroenLinks. Aan de hand van stellingen en vragen uit het publiek zullen kandidaat-Kamerleden de visies van de verschillende partijen belichten. Het debat vindt plaats in het Dorpscentrum te Oegstgeest. Aanvang 20.00 uur, de deur is open vanaf 19.45 uur. Iedereen is van harte uitgenodigd om hierbij aanwezig te zijn.

 

Het bericht 10 maart: Verkiezingsdebat Oegstgeest verscheen eerst op PvdA Oegstgeest.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.