Nieuws van VVD over CDA inzichtelijk

37 documenten

Beide Moties over Verkeersveiligheid Unaniem aangenomen!

VVD VVD CDA PvdA Venlo 24-04-2024 07:15

Deze maand heeft de fractie, en Ruud Rutten in het bijzonder, extra aandacht gevraagd voor verkeersveiligheid binnen de gemeente Venlo. We zijn begonnen met een beeldvormende presentatie, 2 weken later een oordeelsvorming debat met de collega partijen en vanavond tijdens de besluitvormende raadsvergadering van 24 april 2023 hebben wij, gezamenlijk met de collega's van EENLokaal PvdA Venlo en CDA Venlo twee moties ingediend om aan de slag te gaan met verkeersveiligheid.
De eerste motie betreft het inzetten van financiële middelen om het bewustwordingsprogramma Traffic Informers weer in te voeren op de scholen in groot Venlo, en de tweede motie roept het college op om (versneld) uitvoering te geven aan het uitvoeringsplan ontwikkelend beheer.
Wij willen alle professionals welke meegewerkt hebben aan de beeldvorming en welke hebben gezorgd voor concrete voorbeelden ontzettend bedanken voor hun hulp!
Daarnaast willen we ook onze collega fracties bedanken voor de samenwerking in het opstellen van de Motie PvdA Venlo EENLokaal CDA Venlo en natuurlijk ook alle partijen welke mee ingestemd hebben met de Motie!

Verkeersveiligheid dankzij verbindingsweg

VVD VVD CDA Gennep 26-04-2020 08:48

Inmiddels is het een jarenlang dossier waar geen einde aan leek te komen: de verkeersproblematiek in Milsbeek. Enerzijds de hoeveelheid vrachtverkeer door de zandwinning, anderzijds het doorgaande verkeer dat de afgelopen jaren is toegenomen. Het maakt de Zwarteweg er niet veiliger op. Dit was in 2018 aanleiding voor de coalitie met CDA en SP om te besluiten dat er zowel naar de Zwarteweg als ook naar de optie voor een verbindingsweg tussen Ringbaan en N271 wordt gekeken.

De afgelopen periode, sinds het aantreden van deze coalitie, is er veel werk verzet en kan de gemeente aan de slag met het treffen van de benodigde maatregelen. De VVD-fractie is dan ook blij met het besluit dat deze week unaniem is genomen door het College van burgemeester en wethouders, waardoor we als coalitie van CDA, SP en VVD gezamenlijk kiezen voor de verbindingsweg. Daarmee voldoen we aan een toezegging uit het coalitieakkoord en laten we zien dat de inwoners van Milsbeek kunnen vertrouwen op de lokale overheid als het gaat om verkeersveiligheid. Al met al zal de realisatie van de verbindingsweg zorgen voor een ontlasting van de Zwarteweg waardoor we de leefbaarheid verbeteren, wordt het een goede schakel tussen de N271 en onze buurgemeente Berg en Dal en draagt het zo bij aan een betere verkeersveilige infrastructuur in onze gemeente. Zet cookies aan om de video te tonen.

Haagse VVD in het nieuws: VVD/CDA: Aanpak kruising Laan van Leidschenveen

VVD VVD CDA 's-Gravenhage 10-02-2020 14:30

De Posthoorn Leidschenveen/Ypneburg, woensdag 22 januari 2020

Sinds dit jaar stelt het kabinet 50 miljoen euro beschikbaar voor het verbeteren van lokale verkeersveiligheid. Wat de VVD en het CDA betreft een mooie gelegenheid om vaart te maken met het opknappen van onder andere de gevaarlijke kruising Laan van Leidschenveen met Cicerostrook in Leidschenveen. 
Det Regts (VVD) en Kavish Partiman (CDA) vragen het college dit kruispunt prioriteit te geven en te kijken hoe geld van het rijk hiervoor ingezet kan worden.

Noha Lammerts van Bueren maakt werk van verkeersveiligheid basisscholen

VVD VVD SGP CDA Harderwijk 08-11-2019 08:54

Noha Lammerts van Bueren heeft in de raadsvergadering van 7 november jl. een voorstel ingediend om een bedrag van €15.000,- per jaar vrij te maken, dat basisscholen zelf kunnen besteden aan kleine maatregelen om verkeersveiligheid rond de school te vergroten. Het initiatief werd mede ingediend door Harderwijk Anders, de SGP en het CDA en unaniem gesteund door de rest van de raad.

In de achterliggende maanden heeft de VVD Harderwijk-Hierden veel contact gehad met ouders en leerkrachten van de diverse scholen in de gemeente. Veel is goed geregeld als het gaat om de verkeersveiligheid. Toch kwamen bij bijna elke school kleine punten naar voren die voor verbetering vatbaar zijn. Kleine zaken die, als ze op de juiste manier opgelost worden, voor een groot resultaat kunnen zorgen. Soms gaat het hierbij om aanpassingen in de fysieke omgeving direct rond de school, zoals het aanduiden van een niet-parkeer zone, het bestraten van een fietsparkeerplaats of het plaatsen van een hek. Anderzijds kan het gaan om maatregelen die sturen op gedrag, zoals fout parkeren of te hard rijden.

De VVD vindt het belangrijk dat de school zelf de regie heeft over het beschikbare bedrag, op een laagdrempelige manier. Scholen weten immers zelf het beste wat er speelt. Via een daarvoor aangewezen beheerder bij de gemeente kunnen zij dan direct hun aanvraag doen, met een maximum van €1.000,- per school per jaar.

VVD WEER IN HET COLLEGE

VVD VVD ChristenUnie PvdA GroenLinks D66 CDA Zaanstad 08-11-2019 05:58

De onderhandelingen om een nieuw meerderheidscollege te formeren zijn succesvol afgerond. Op 8 november heeft VVD Zaanstad fractievoorzitter Stephanie Onclin het akkoord namens de fractie ondertekend. De coalitie wordt nu gevormd door VVD, PvdA, ROSA, D66, GroenLinks, CDA en ChristenUnie en hebben 21 van de 39 zetels.

https://zaanstad.vvd.nl/nieuws/37208/vvd-weer-in-het-college
Alle partijen leveren één wethouder. Voor de VVD keert Hans Krieger terug wanneer hij op 14 november om 19:30 uur in de raadzaal van het stadhuis wordt beëdigd. Iedereen is hierbij van harte welkom. Hans wordt verantwoordelijk voor de portefeuilles Financiën, Grondzaken, MAAK-Zaanstad en Economie. Tevens is hij eerste Loco burgemeester. 
De lokale partij Democratisch Zaanstad, die geen wethouder levert,  heeft een aantal voor haar belangrijke punten in het akkoord laten opnemen.  De volledige wethouderportefeuilleverdeling is in het Coalitieakkoord 2020-2022 opgenomen
Het coalitieakkoord van 2018 is de basis geweest voor dit nieuwe akkoord. In dit akkoord waren veel wensen van de VVD opgenomen en zijn al in uitvoering. Aan het oude akkoord is behoudens enkele actualiteitswijzigingen ( zoals bijvoorbeeld het weglaten van het Cultuurcluster) niets veranderd en daarmee zijn o.a. belangrijke VVD punten als het doortrekken van de A8/A9, diverse spitsproblemen oplossen, het niet verhogen van de OZB en openstellen van de busbrug onderdeel van het beleid. 
Er zijn wel een aantal aanvullingen gedaan. Die zijn: de “groene”” wensen, de participatie van de inwoners en de bereikbaarheid van de gemeente voor ondernemers.  Vergroening is allang niet meer “links” maar een maatschappelijke realiteit waar de VVD graag aan meehelpt dit met verstandig beleid te realiseren. Dit zien we o.a. terug in het deltaplan elektrisch vervoer waarin er plek is voor keuzevrijheid in mobiliteit maar wij wel een visie ontwikkelen over de stad. Het voorstel van de VVD om dit plan te maken en onderdeel te laten zijn van het nieuwe beleid is door alle coalitiepartijen goed ontvangen.  
Het ondernemersloket komt in een andere vorm terug en inwoners worden op voorhand meer betrokken bij te nemen besluiten en samen met Democratisch Zaanstad wordt nog eens kritisch naar de financiële huishouding gekeken.
Het bestuur en de fractie van VVD Zaanstad zijn blij en trots dat de VVD weer deelneemt aan het college om van Zaanstad een stad van allure te maken. 
Het volledige coalitieakkoord 2020-2022 kunt u hier downloaden. 

Doorpakken met de Bromtol

VVD VVD CDA Oosterhout 25-09-2019 05:04

https://oosterhout.vvd.nl/nieuws/36511/doorpakken-met-de-bromtol

 

De economie trekt aan en dat is op de weg goed te merken. De files nemen weer toe. Zo ook rondom de Bromtol. Er wordt al sinds 2012 gesproken over een oplossing voor de Bromtol. Na vele discussies, afwegingen en varianten is in 2016 een duidelijke keuze gemaakt. Een keuze voor een betere bereikbaarheid van de bedrijven op Weststad, Oosterhout én Den Hout.

 

De VVD vindt een aanpak van de Bromtol hard nodig. Weststad en de vele bedrijven die daar gevestigd zijn, zorgen er voor dat de Oosterhoutse economie draait. Een betere bereikbaarheid is niet voor niets opgenomen in de Toekomstvisie en de mobiliteitsvisie. Kortom: we moeten een keuze maken met het oog op de bereikbaarheid van Oosterhout in de toekomst. 

 

Tussenstap, maar wel snel door!

 

Vanwege de gestegen kosten heeft het college voorgesteld om alle varianten nog een keer op een rij te zetten. De VVD heeft dit voorstel ondersteund, maar wel gevraagd om snelheid. Er is al veel onderzocht. Misschien is de variant met een verlaagde bypass voor doorgaand verkeer vanaf de A59 naar Oosterhout toe, nu opeens wel financieel haalbaar? CDA en VVD hebben deze opties eerder ingebracht. Of zijn er maatregelen te nemen zodat er een fietsveilige oplossing komt? Dit kan best wat kosten, maar dan zetten we geld voor wegen wel in met het meeste effect: voor de doorstroming en verkeersveiligheid.

 

De gemeenteraad heeft besloten om de varianten opnieuw te bekijken. In januari 2020 neemt de raad een nieuw besluit over de Bromtol. Wat de VVD betreft blijven er niet omheen draaien: de files moeten we aanpakken!

 

Afgelopen woensdag reden Annemiek en ...

VVD VVD GroenLinks CDA ChristenUnie Bodegraven-Reeuwijk 19-07-2019 10:10

Afgelopen woensdag reden Annemiek en Robin mee met een fietstocht door het plassengebied. In zo’n 2,5 uur werd 20 kilometer afgelegd, met een flink aantal informatieve stops onderweg. Vergezeld van een groep collega-raadsleden van CDA, ChristenUnie en GroenLinks, vier wethouders, vertegenwoordigers van het wijkteam Sluipwijk en een diverse groep ambtenaren is een hoop kennis uitgewisseld. Onderweg werd onder meer uitleg gegeven over actuele stand van zaken met het beleid en de uitdagingen bij het beheer van de openbare ruimte. Het was een informatieve en gezellige toer met alle ruimte om te genieten van de omgeving, dingen met eigen ogen waar te nemen, maar ook om te luisteren en vragen te stellen. Een aantal punten die aan bod kwamen: - onderhoud en fundering van de wegen - toegankelijkheid voor autoverkeer - problemen met krappe bochten en verzakkingen bij erftoegangen (zakkende weg bij onderheide brug) - aandachtspunten voor het bestemmingsplan - het bermbeheer - bijenhotels - nieuwe bruggen - beschoeiing - de behoefte aan een loswal - de Beweegbare Fysieke Breedtebeperking - overslaglocatie voor zwaar transport - samenwerking met Gouda Wat ons betreft was het een zeer geslaagde avond, en is het initiatief om beleid ter plekke te bekijken zeker voor herhaling vatbaar!

Geen vuurwerkverbod in Middelburg

VVD VVD GroenLinks SGP ChristenUnie CDA Middelburg 27-06-2019 06:00

Door een ruime meerderheid van de gemeenteraad (ChristenUnie, CDA, SGP, SP, GroenLinks, LPM) is een initiatiefvoorstel ingediend voor een stringent vuurwerkbeleid c.q. een vuurwerkverbod in Middelburg. De VVD heeft dit voorstel niet mee ingediend.

De VVD onderkent de overlast voor kwetsbaren, het bandeloze gedrag in combinatie met het afsteken van vuurwerk (wat schade en overlast veroorzaakt), de overmatige belasting van politie en boa's en de schade die dit veroorzaakt.

De VVD kan zich vinden in de lijn van het college (voorkomen van, handhaven op illegaal vuurwerk, handhaving door boa's gedurende lange periode, inzet politie en actiedagen en bewustwordingscampagnes).

De VVD begrijpt dat met name handhaving (bij vuurwerkvrije zones) lastig is bij geen landelijk verbod op vuurpijlen en knalvuurwerk, waarvoor de Tweede Kamer niet heeft gekozen.

De VVD stribbelt mee, maar heeft niet “voor” het initiatiefvoorstel stemmen.

Zie tevens een artikel in de PZC van 13-06-2019  https://www.pzc.nl/walcheren/geen-vuurwerkverbod-in-middelburg~a0f0425f/

Geen vuurwerkverbod in Middelburg - stemverklaring van de VVD

VVD VVD GroenLinks SGP ChristenUnie CDA Middelburg 26-06-2019 06:00

Door een ruime meerderheid van de gemeenteraad (ChristenUnie, CDA, SGP, SP, GroenLinks, LPM) is een initiatiefvoorstel ingediend voor een stringent vuurwerkbeleid c.q. een vuurwerkverbod in Middelburg. De VVD heeft dit voorstel niet mee ingediend.

De VVD fractie heeft de volgende stemverklaring gegeven: 

"De VVD onderkent de overlast voor kwetsbaren, het bandeloze gedrag in combinatie met het afsteken van vuurwerk (wat schade en overlast veroorzaakt), de overmatige belasting van politie en boa's en de schade die dit veroorzaakt.

De VVD kan zich vinden in de lijn van het college (voorkomen van, handhaven op illegaal vuurwerk, handhaving door boa's gedurende lange periode, inzet politie en actiedagen en bewustwordings-campagnes).

De VVD begrijpt dat met name handhaving (bij vuurwerkvrije zones) lastig is als er géén landelijk verbod op vuurpijlen en knalvuurwerk is      (waarvoor de Tweede Kamer niet heeft gekozen).

De VVD stribbelt mee, maar zal niet “voor” het initiatiefvoorstel stemmen".

Zie tevens een artikel in de PZC van 13-06-2019  https://www.pzc.nl/walcheren/geen-vuurwerkverbod-in-middelburg~a0f0425f/

Invoering milieuzone in Haarlem onacceptabel

VVD VVD GroenLinks D66 CDA PvdA Haarlem 20-06-2019 04:08

De coalitie van GroenLinks, PvdA, D66 en CDA wil een milieuzone in Haarlem in gaan voeren. Een milieuzone waarbij op termijn mogelijk uw auto uit Haarlem verbannen zal worden. Dat betekend dat u met uw auto wellicht in de toekomst niet meer welkom bent in Haarlem. De oplossing volgens de coalitie? Uw auto wegdoen of een nieuwe kopen, aldus de PvdA.

https://haarlem.vvd.nl/nieuws/35762/invoering-milieuzone-in-haarlem-onacceptabel

Voor de VVD Haarlem is dat natuurlijk onacceptabel. Het verplicht moeten kopen van een nieuwe auto of het verplicht wegdoen van een auto is niet wat we in Haarlem willen.  Uiteraard willen wij ook een schone en leefbare stad. Maar is er dan een probleem vraag je je af? De luchtkwaliteit van Haarlem voldoet ruimschoots aan de Europese luchtkwaliteitsnormen. Daarbij draagt de ontwikkeling van elektrisch rijden ook bij aan een betere, schonere en leefbare stad. Dat willen we juist stimuleren, maar dat draagt een milieuzone niets toe bij, daar zij andere maatregelen voor te bedenken, zoals positieve maatregelen als het goedkoper maken van parkeren voor auto’s die elektrisch rijden.

Bovendien wordt door de milieuzone de ondernemer ook hard gepakt. Opeens zit je als ondernemer met een wagenpark dat niet meer de stad in kan. Zo ga je niet om met onze ondernemers en de werkgelegenheid in de stad.

Ook de vorige GroenLinks wethouder Sikkema is het volledig met de VVD eens, een milieuzone is onzin. Dat schreef zij al in 2017 in een brief aan de commissie Beheer. Dat we nu, zonder enige reden, twee jaar later toch weer een milieuzone in willen gaan voeren heeft alleen veel kosten in het vooruitzicht. Kosten voor de stad, en dus voor iedere inwoner, voor de kosten van het invoeren van een milieuzone. Kosten voor ondernemers, die hun wagenpark drastisch moeten veranderen. Kosten voor bewoners, voor het kopen van een nieuwe auto.

Een milieuzone in Haarlem gaat niet bijdragen aan het welzijn van Haarlemmers. Dat is duidelijk. Andere maatregelen zijn effectiever en logischer wat betreft de VVD.

VVD Haarlem zal dan ook tegen de invoering van een milieuzone stemmen. Wij staan pal voor ondernemers, voor bewoners en voor Haarlem!

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.