Nieuws van politieke partijen inzichtelijk

547 documenten

OP DE KOFFIE BIJ: Willem ...

Onafhankelijke Partij Alkmaar (OPA) Onafhankelijke Partij Alkmaar (OPA) CDA Alkmaar 30-08-2019 12:57

OP DE KOFFIE BIJ: Willem Assies Toegankelijkheid binnenstad nog steeds een puinhoop... Binnenstadsbewoner Willem maakte zich eerder dit jaar druk over de toegankelijkheid van de binnenstad voor bewoners, bezoekers en ondernemers. Het huidige beleid wat betreft parkeervergunningen en ontheffingen komt nog steeds neer op 'autootje pesten'. Bewoners kunnen amper bezoek ontvangen of voor de deur afgehaald worden. Dagelijks worden bezoekers en toeristen van onze stad onterecht bekeurd door de onduidelijke situatie en ondernemers kunnen hun klanten en leveranciers steeds slechter ontvangen. Een absurde situatie die maar voortduurt, met honderden boetes, rechtszaken tegen Gemeente Alkmaar en zelfs een uitnodiging van De Rijdende Rechter tot gevolg. In dat laatste had CDA wethouder Van Zon geen zin en inmiddels verwijst de gemeente bewoners met klachten door naar bewonersorganisaties zoals Hart van Alkmaar. OPA-raadslid Ruud Van Lier ging op de koffie bij op de Oudegracht gevestigde bewoner en ondernemer Willem Assies. Met andere benadeelden vocht hij eerder bekeuringen aan voor de rechter en met succes; het gerecht stelde gemeente Alkmaar in het ongelijk. Toch duurt de ellende nu al 2,5 jaar en de bereikbaarheid verslechtert alleen maar door nieuw beleid. BEZOEK VOOR BEWONERS? Willem vertelt: ‘Waar de mensen eerst voor 11 uur in konden rijden, parkeren voor een bezoek of gesprek op kantoor en daarna weer uitrijden wil de gemeente nu ook gaan handhaven dat de bezoekers/leveranciers voor 11 uur weg zijn. Dat houdt in dat de leveranciers die in de stad moeten zijn heel snel moeten laden en lossen om weer een bekeuring te voorkomen; dit is niet te doen. Daarbij is het voor bezorgers ook totaal onduidelijk waar zij wel of niet mogen komen door de idiote bebording, vage regelgeving en verwarrende paaltjes. Dat geldt ook voor bezoekers van ons kantoor: om 10 uur de afspraak en dan voor 11 uur weg? En voor het bezoek van de bewoners: voor 11 uur weg, ook als je minder valide bent. Het heeft lang genoeg geduurd; dat bewoners en bezoekers pesten.’ LADEN EN LOSSEN; WEER DE KLOS! Willem vervolgt: ‘Als er een leverancier twintig pallets komt afleveren, moeten we er dan rekening mee houden dat daar een bepaalde tijd voor nodig is om te lossen en dat de chauffeur vóór 11:00 weer de stad uit is? Ik vind het ook vreemd dat ik met mijn bezoekersvergunning alleen tijdens venstertijden bezoek mag ontvangen. Er werd tijdens een gesprek met de gemeente gemeld dat mijn bezoek maar ergens anders moet parkeren. Dit terwijl er overdag op de grachten voldoende plek is. Dus ik betaal voor een bezoekerskaart en/of digitale bezoekersvergunning die ik eigenlijk niet kan gebruiken!’ Dit probleem is volgens OPA gemakkelijk op te lossen door, zoals al op de bebording staat, vergunninghouders gewoon toe te laten in het afgesloten gebied. Willem Assies ontvlucht met zijn bedrijf (Diamond FX) de binnenstad en heeft inmiddels besloten te verhuizen. Na ons gesprek is duidelijk geworden dat in ieder geval ambtenaren er geen oren naar hebben om de bovenstaande punten te verbeteren. Willem staat vandaag, 30 Augustus 2019, voor de 3e keer voor de rechter. De OPA-fractie is zeer benieuwd naar de reactie van de Gemeente.

Kom ook naar de open inloopavond, ...

ChristenUnie ChristenUnie Wierden 29-08-2019 20:44

Kom ook naar de open inloopavond, maandag 2 september a.s. om 20.00 uur in Gebouw Hebron (Van de Bergplein, achter Dorpskerk) en praat mee over de bezuinigingen in de Gemeente Wierden. Zoals wellicht bekend zijn sinds 2015 de gemeenten verantwoordelijk voor de zorg aan kwetsbare inwoners. Na drie overgangsjaren, is het nu echt aan de gemeenten. Bij de decentralisatie van zorgtaken heeft de landelijke overheid een forse bezuiniging doorgevoerd, omdat de verwachting was dat gemeenten het wel goedkoper zouden kunnen uitvoeren. Het tegendeel blijkt . Bijna elke gemeente zit met forse tekorten in het sociaal domein. Tekorten die maar mondjesmaat worden aangevuld vanuit het Rijk. Dit stelt gemeenten, ook Wierden, voor enorme uitdagingen. Zo hebben we in Wierden voor dit jaar een tekort van 3 miljoen in het sociaal domein. Een tekort dat met name veroorzaakt wordt door inzet van de WMO en Jeugdzorg. De hamvraag is hoe we die kosten beheersbaar gaan maken. Hoe kunnen we als gemeente sturen op de uitgaven in het sociaal domein? Dat blijkt niet eenvoudig en voor de korte termijn blijven we met enorme tekorten zitten, waar we op moeten anticiperen. Voor de komende jaren worden, naast bezuinigingen, ook belastingverhogingen voorgesteld. Als fractie van de ChristenUnie willen wij graag met onze leden en sympathisanten in gesprek over de oplossingen voor deze enorme uitdagingen.

Momenteel druk met de voorbereiding ...

Gemeentebelangen Gemeentebelangen Buren 29-08-2019 09:16

Momenteel druk met de voorbereiding van de omgevingswandeling / fietstocht Erichem - Kerk-Avezaath - Zoelen. Dit zijn de locaties / punten die ik tot nu toe in mijn lijstje heb staan. MIS JE IETS, geef het dan door! ERICHEM (Noormannen) • Betuws wijndomein (start) • Sebava-(Knorhof) • Dorpshuis (Stichting dorpshuis, Carnavalsvereniging, Oranjevereniging, Familiesoos) • De Vergarde (camping, museum) • Boerderij Jolijn • Marijkes Fruitkorfje • Kerk • Kastanjepoort • Kunst • Bushaltes • Problemen weg • Lingefeest • Gebrek aan winkels (Rombout) • Truckpulling en Tractorpulling • Windmolens • Orgamebo KERK-AVEZAATH • Teisterbanders (voetbalvereniging, nieuwbouw • De Avezathen (Lunch, dorpshuis/gymzaal, mantelzorgpunt - initiatief inwonersvereniging) • Geluidsoverlast snelweg en Betuwelijn • Fruitcorso • Speeltuin • Benzinepompen • Vervallen schuren • Omgevallen muur • Zwerfafval • water in kelders en kruipruimten • De Roskam • Gemeentelijke monumenten ZOELEN • Kasteel (beeldentuin) • Zoelse bos (boomkap) • Reeën + vogels • Monumenten • Zoelense dweildag • Nieuwe woonwijk Scharenburg • Speeltuin • Sport • Fruitcorso • Dorpshuis + verenigingen • Molen • Kerk • Linge • Burensedijk (Vitens waterwingebied) • Windmolens + zonnepanelen + waterkracht • Biologische kersen • De Zoel • Plantage Suriname • De Linge • Recreatie (golfen, duiken, De Beldert, Beldert Beach, Wipeout) + uitbreiding • Tuk tuks • Komgronden Alvast bedankt, Wander van Laar

Verslag raadslid Daan van Tuil (op ...

Gemeentebelangen Gemeentebelangen Buren 28-08-2019 16:48

Verslag raadslid Daan van Tuil (op pad geweest met BOA Handhaver) Augustus 2019 : ochtend mee lopen met Senior Handhaving Marcel V. In de ochtend eerst op de kamer van wethouder G.J.Keller onder het genot van koffie, gekeken naar een power Point Presentatie van Teamleider Handhaving Roel de J. en Senior Handhaving Marcel V.. Ik kreeg te zien hoe de organisatie eruit ziet van Handhaving Avri. Verder de werkzaamheden die het team doet voor de 8 gemeenten die in de GR ( Gemeentelijke Regelingen ) verenigd zijn. Er werken 10 BOA’s ( BOA = Buitengewoon Opsporing Ambtenaar ) in Tiel en voor de andere 7 gemeenten zijn er 9 BOA’s beschikbaar. Mijn inziens erg weinig FTE’s . Het takenpakket is erg divers en kan bij elke gemeente anders zijn. Er wordt vooral onderscheid gemaakt tussen bijzetting van afval en zwerfafval. Wat bv. Naast de ondergrondse container staat is bijzetting, maar als een paar zakken 5 meter van de ondergrondse container liggen is het zwerfafval. Het was voor mij een leerzame PP Presentatie en ook de discussie die we met 3-en voerden was prettig. Mijn voordeel is mijn ervaring als oud- BOA dus begrijp ik waar ze tegen aanlopen en hebben we tips uitgewisseld. Na de presentatie met Marcel V. in zijn bedrijfsauto gestapt en heeft hij mij nog uitleg gegeven over het mobiele telefoon systeem waar alle meldingen van de 8 gemeenten in gezet worden. Hij kan ook zien waar de andere voertuigen aan het werk zijn. Na de uitleg zijn we gereden naar Buren waar schijnbaar 2 ondergrondse containers uitpuilden. Viel echter wel mee en betrof vooral het deel waar blik in gegooid dient te worden. Die zit snel vol blijkt. Iets verder kwamen we wel plastic afvalzakken tegen die we nakeken. Bij 1 zak trof ik dus chips zak aan en fruitafval en ook nog een envelop met adres gegevens van de bewoonster die de zak aan de kant van de weg had gezet. Bij die bewoonster aangebeld en haar uitgelegd dat er geen lege chips zak, fruitafval en papier in de plastic afvalzaken gedaan mogen worden. Hierna zijn we naar een standaard adres gereden, waar elke dag gecontroleerd wordt, te weten de parkeerplaats bij Supermarkt Boon’s markt. Daar staan glascontainers. Bij 1 van die containers lagen 3 plastic tassen vol met lege blikjes bier en lag er glaswerk achter 1 container. Marcel heeft foto gemaakt en doorgestuurd. De 3 zakken met lege blikjes heeft Marcel in de container gegooid. Volgende stop was bij toeval. Er lag een stuk zeil met touw er om heen geknoopt bij Kalverland langs de kant en dar bleek een kadaver in te zitten ( waarschijnlijk van een schaap ). De laatste stop van deze ochtend hadden we in Lienden waar schijnbaar afval zou staan bij de containers die naast het voetbalveld van de Fc Lienden staat. Echter was niks te zien en mogelijk dat een attente buurtbewoner het in de container had gedaan? Hierna dus terug gereden naar het Gemeentehuis in Maurik. Kortom een leerzame ochtend gehad en meer inzicht gekregen in de werkzaamheden van de BOA Handhaver. Zou het ieder raadslid aanbevelen dit te doen en wordt ook erg gewaardeerd door Teamleider Roel en Senior handhaving Marcel. Dank Roel en Marcel, Daan van Tuil (raadslid Gemeentebelangen Buren)

Tijd om naar burgers te luisteren: ...

Partij voor de Dieren Partij voor de Dieren VVD CDA PvdA Partij voor de Vrijheid D66 Haarlem 27-08-2019 16:33

Tijd om naar burgers te luisteren: gezonde lucht en rust, boven groei vliegverkeer!🙌🏻 Weer blijkt uit onderzoek dat een meerderheid van Nederlanders geen groei van de luchtvaart wil. Een kwart wil ook krimp zien.✈ 👇🏼 Al in oktober 2017 werd onze motie aangenomen waarmee politieke partijen instemden met het respecteren van de wens van Noord-Hollanders ten aanzien van de groei van Schiphol. Toen al bleek namelijk dat burgers niet meer vliegtuigen wilden, maar gezonde en groene leefomgeving.🌱🌳🌻 In februari 2019 dienden we nog een motie in waarin we alle partijen vroegen zich expliciet uit te spreken tegen verdere groei van Schiphol. VVD, D66, PvdA, CDA, PVV, ONH stemden tegen.❌ Tijd dat Provincie Noord-Holland zich bij de nationale overheid harder laat horen om Schiphol aan banden te leggen. Als het gaat om onze gezondheid en klimaat, hebben we geen tijd meer te verliezen. 👉🏽https://milieudefensie.nl/actueel/meerderheid-van-de-nederlanders-niet-voor-groei-luchthavens (Bron: Milieudefensie)

Samen met stichting Brouwberg en D66 ...

D66 D66 Asten 26-08-2019 19:05

Samen met stichting Brouwberg en D66 Helmond heeft D66- Hart voor Asten vragen gesteld aan D66 leden van de 2e kamer over de geplande heropening van vliegbasis de Peel. A,s, woensdagavond komt een vertegenwoordiger van defensie voor de raad van Helmond een presentatie en toelichting geven over deze plannen. Belangstellende kunnen deze presentatie bijwonen op de publieke tribune. Hieronder de vragen: "Aan D66 Tweede Kamer via e mail: d66@tweedekamer.nl t.a.v. Rob Jetten, fractievoorzitter en klimaat Salima Belhay, defensie Jan Paternotte, Luchtvaart Jessica van Eijs, milieu en woon achtend in regio MRE Tjeerd de Groot, Landbouw, Natuur & Visserij Matthijs Sienot, klimaat en energie Rutger Schonis, wegen en mobiliteit c.c.: Anne Marie Spierings, gedeputeerde N.Br. & partij voorzitter Remko Zuidema, voorzitter themagroep Duurzaam Beste partijgenoten, Direct na het reces overvallen wij jullie met een spoedeisende zaak die speelt in de regio de Peel maar eigenlijk in heel de Metropool Regio Eindhoven. In onze regio liggen twee actieve militaire vliegvelden, Volkel (vereerd met atoomwapens), Welschap Eindhoven (mede burgervliegveld Eindhoven Airport) en nu wil defensie een sluimerende basis vliegveld de Peel gaan reactiveren. Dit alles in een cirkel met een straal van ongeveer 20 km. Helmond, een stad van 93.000 inwoners’ ligt slechts 7 km van de start- en landingsbaan verwijderd (ongeveer afstand Schiphol- Amsterdam) en in één van de aanvliegroutes van Eindhoven Airport. Hierbij komt dat defensie spreekt over reactiveren van een basis. Wij vermoeden dat deze basis altijd sluimerend is geweest en nooit operationeel. Wanneer dit klopt is van reactivering geen sprake. Wij verwijzen naar de Wikipedia site: https://nl.wikipedia.org/wiki/Luitenant-generaal_Bestkazerne over de geschiedenis van deze basis. Op deze basis is ook de Grondgebonden Luchtverdedigingscommando van de Koninklijke Landmacht gevestigd met o.a. de Patriotsraketten. (vanaf nu noemend: GLC); oefeningen met de patriot raketten veroorzaken nu al overlast in de omgeving van het vliegveld. Op een voorlichtingsavond in de gemeente Gemert-Bakel deelde defensie mee dat de totale start- en landingsbaan opnieuw moet worden aangelegd evenals de taxibanen hierom heen. (Stikstof gevolgen, zie Lelystad Airport) De gebouwen van GLC moeten worden verplaatst naar een andere zijde van het vliegveld. De infrastructuur in de regio zal zwaarder belast worden door toenemend verkeer van en naar de basis. In de planning staan 3600 vliegbewegingen in drie periodes van 6 weken. Vier dagen per week, dat betekent 3600/24 dagen zijn 150 bewegingen op de actieve dagen Dit veroorzaakt zeer veel extra geluidoverlast voor de regio. U begrijpt dat dit voor zeer grote onrust in deze regio zorgt. Defensie beroept zich op oude vergunningen van meer dan 20 jaar geleden. Zijn vergunningen voor defensie voor het leven verstrekt? In de eerder aangehaalde voorlichtingsavond in Gemert stelde defensie dat in de planprocedure de provincie Noord.Brabant. geen rol speelt. Verder verwijzen wij naar een raadsinformatiebrief van de Gemeente Helmond (zie bijlage), waarin de staatssecretaris stelt dat hij de Eerste Kamer heeft ingelicht. Nergens vernemen wij of U, Tweede Kamer, op de hoogte bent gesteld? Wat zijn de verdere plannen van defensie met de basis. Wij vernemen uit de wandelgangen dat Nieuw Millingen dicht gaat en dat men die activiteiten wilt verplaatsen naar de Peel. De aanschaf van nieuwe F35 (JSF), deze zouden mogelijk gestationeerd worden op de Peel. In de bijlage sturen wij u de zienswijze van de directeur van Brabantse Milieu Federatie, mevrouw Femke Dingemans, u wel bekend. Buiten de door haar aangehaalde visie op de eventuele noodzaak in de moderne tijd van drones enz., verwijst zij ook naar stiltegebieden op 500 meter afstand en een Natura 2000 gebied op 700 meter afstand. De regio kent al de dichtste veedichtheid van Nederland, waardoor wij de eer hebben de zwaarste luchtverontreiniging te hebben van Europa samen met de Povlakte. Wanneer de plannen ten uitvoer worden gebracht, zal dit veel stilstof genereren. Hoe zit dit met de PAS? Heeft defensie daar niets mee te maken? Naast stikstof krijgen wij te maken met kerosineneerslag. De realisatie zal van grote invloed zijn op de agrarische sector hier, die zeer belangrijk is. Het percentage longpatiënten met COPD en/of astma is hier al extreem hoog. Tenslotte halen wij de voorlichter van defensie aan: door sluiting van de velden Ypenburg, Valkenburg, Twente en Soesterberg heeft de luchtmacht niet meer genoeg geluidsruimte. Onze vraag: moeten wij dat dan allemaal beneden de rivieren opvangen? Wij als D66 leden vinden dit geheel niet passen in het huidige klimaatbeleid, verre van dat. De consequenties voor deze regio zijn zeer groot. Wij sturen deze mail aan de genoemde Kamerleden omdat elk van hen op hun aandachtsgebied raakvlakken heeft met dit defensieplan. Wij vragen om uw medewerking d.m.v. het stellen van vragen in de Tweede Kamer aan de betreffende bewindslieden; ondersteuning van ons in deze en met ons in overleg te gaan". https://nl.wikipedia.org/wiki/Luitenant-generaal_Bestkazerne?fbclid=IwAR1ssFZhwX_HR2iL0U1GPwYF3AuMpQdPFLKFj1thgQ_W2T9qxIIwtpLK-uo

Samen met stichting Brouwberg en D66 ...

D66-Hart voor Asten D66-Hart voor Asten Asten 26-08-2019 19:05

Samen met stichting Brouwberg en D66 Helmond heeft D66- Hart voor Asten vragen gesteld aan D66 leden van de 2e kamer over de geplande heropening van vliegbasis de Peel. A,s, woensdagavond komt een vertegenwoordiger van defensie voor de raad van Helmond een presentatie en toelichting geven over deze plannen. Belangstellende kunnen deze presentatie bijwonen op de publieke tribune. Hieronder de vragen: "Aan D66 Tweede Kamer via e mail: d66@tweedekamer.nl t.a.v. Rob Jetten, fractievoorzitter en klimaat Salima Belhay, defensie Jan Paternotte, Luchtvaart Jessica van Eijs, milieu en woon achtend in regio MRE Tjeerd de Groot, Landbouw, Natuur & Visserij Matthijs Sienot, klimaat en energie Rutger Schonis, wegen en mobiliteit c.c.: Anne Marie Spierings, gedeputeerde N.Br. & partij voorzitter Remko Zuidema, voorzitter themagroep Duurzaam Beste partijgenoten, Direct na het reces overvallen wij jullie met een spoedeisende zaak die speelt in de regio de Peel maar eigenlijk in heel de Metropool Regio Eindhoven. In onze regio liggen twee actieve militaire vliegvelden, Volkel (vereerd met atoomwapens), Welschap Eindhoven (mede burgervliegveld Eindhoven Airport) en nu wil defensie een sluimerende basis vliegveld de Peel gaan reactiveren. Dit alles in een cirkel met een straal van ongeveer 20 km. Helmond, een stad van 93.000 inwoners’ ligt slechts 7 km van de start- en landingsbaan verwijderd (ongeveer afstand Schiphol- Amsterdam) en in één van de aanvliegroutes van Eindhoven Airport. Hierbij komt dat defensie spreekt over reactiveren van een basis. Wij vermoeden dat deze basis altijd sluimerend is geweest en nooit operationeel. Wanneer dit klopt is van reactivering geen sprake. Wij verwijzen naar de Wikipedia site: https://nl.wikipedia.org/wiki/Luitenant-generaal_Bestkazerne over de geschiedenis van deze basis. Op deze basis is ook de Grondgebonden Luchtverdedigingscommando van de Koninklijke Landmacht gevestigd met o.a. de Patriotsraketten. (vanaf nu noemend: GLC); oefeningen met de patriot raketten veroorzaken nu al overlast in de omgeving van het vliegveld. Op een voorlichtingsavond in de gemeente Gemert-Bakel deelde defensie mee dat de totale start- en landingsbaan opnieuw moet worden aangelegd evenals de taxibanen hierom heen. (Stikstof gevolgen, zie Lelystad Airport) De gebouwen van GLC moeten worden verplaatst naar een andere zijde van het vliegveld. De infrastructuur in de regio zal zwaarder belast worden door toenemend verkeer van en naar de basis. In de planning staan 3600 vliegbewegingen in drie periodes van 6 weken. Vier dagen per week, dat betekent 3600/24 dagen zijn 150 bewegingen op de actieve dagen Dit veroorzaakt zeer veel extra geluidoverlast voor de regio. U begrijpt dat dit voor zeer grote onrust in deze regio zorgt. Defensie beroept zich op oude vergunningen van meer dan 20 jaar geleden. Zijn vergunningen voor defensie voor het leven verstrekt? In de eerder aangehaalde voorlichtingsavond in Gemert stelde defensie dat in de planprocedure de provincie Noord.Brabant. geen rol speelt. Verder verwijzen wij naar een raadsinformatiebrief van de Gemeente Helmond (zie bijlage), waarin de staatssecretaris stelt dat hij de Eerste Kamer heeft ingelicht. Nergens vernemen wij of U, Tweede Kamer, op de hoogte bent gesteld? Wat zijn de verdere plannen van defensie met de basis. Wij vernemen uit de wandelgangen dat Nieuw Millingen dicht gaat en dat men die activiteiten wilt verplaatsen naar de Peel. De aanschaf van nieuwe F35 (JSF), deze zouden mogelijk gestationeerd worden op de Peel. In de bijlage sturen wij u de zienswijze van de directeur van Brabantse Milieu Federatie, mevrouw Femke Dingemans, u wel bekend. Buiten de door haar aangehaalde visie op de eventuele noodzaak in de moderne tijd van drones enz., verwijst zij ook naar stiltegebieden op 500 meter afstand en een Natura 2000 gebied op 700 meter afstand. De regio kent al de dichtste veedichtheid van Nederland, waardoor wij de eer hebben de zwaarste luchtverontreiniging te hebben van Europa samen met de Povlakte. Wanneer de plannen ten uitvoer worden gebracht, zal dit veel stilstof genereren. Hoe zit dit met de PAS? Heeft defensie daar niets mee te maken? Naast stikstof krijgen wij te maken met kerosineneerslag. De realisatie zal van grote invloed zijn op de agrarische sector hier, die zeer belangrijk is. Het percentage longpatiënten met COPD en/of astma is hier al extreem hoog. Tenslotte halen wij de voorlichter van defensie aan: door sluiting van de velden Ypenburg, Valkenburg, Twente en Soesterberg heeft de luchtmacht niet meer genoeg geluidsruimte. Onze vraag: moeten wij dat dan allemaal beneden de rivieren opvangen? Wij als D66 leden vinden dit geheel niet passen in het huidige klimaatbeleid, verre van dat. De consequenties voor deze regio zijn zeer groot. Wij sturen deze mail aan de genoemde Kamerleden omdat elk van hen op hun aandachtsgebied raakvlakken heeft met dit defensieplan. Wij vragen om uw medewerking d.m.v. het stellen van vragen in de Tweede Kamer aan de betreffende bewindslieden; ondersteuning van ons in deze en met ons in overleg te gaan". https://nl.wikipedia.org/wiki/Luitenant-generaal_Bestkazerne?fbclid=IwAR1ssFZhwX_HR2iL0U1GPwYF3AuMpQdPFLKFj1thgQ_W2T9qxIIwtpLK-uo

ZEEWOLDE WEER OP DE KAART Nu hoef ...

Zeewolde Liberaal Zeewolde Liberaal Zeewolde 23-08-2019 16:16

ZEEWOLDE WEER OP DE KAART Nu hoef je daar niet altijd blij mee te zijn, maar als Rijkswaterstaat Zeewolde eerst van een verkeersbord afhaalt, naar aanleiding van een Tweet van Cees Steijger toezegt dat het er weer opkomt, dan zich toch blijkt te vergissen, maar uiteindelijk wel overstag gaat, dan is dat goed nieuws! Althans de afslag bij Almere naar de Waterlandseweg rijd je als onoplettende of niet-wetende automobilist straks nog steeds voorbij, want de wegwijzer leid je uiteindelijk via de A27 naar Zeewolde. Minder drukte op de Waterlandseweg wellicht, maar via de Vogelweg wel ca. 3,5 kilometer langer en mocht je per ongeluk toch tot aan de Stichtse brug doorrijden, dan rijd je zo'n 6 kilometer om. Maar goed 'you can't have it all' ... alhoewel, helemaal klaar met Rijkswaterstaat is Zeewolde Liberaal nog niet, want wat dacht u van het verkeersbord bij afslag 13 op de A28?! Zeewolde is ook daar in geen velden of wegen te bekennen. Raar, maar vast niet zo heel moeilijk om op te lossen. We hebben alvast een voorzetje gegeven.

Deze petitie is NIET door ons ...

Partij voor de Dieren Partij voor de Dieren Limburg 21-08-2019 09:41

Deze petitie is NIET door ons opgesteld. Toch brengen wij deze onder de aandacht omdat ook wij grote zorgen hebben over Maastricht-Aachen AirPort en de bijbehorende vlieghinder en de impact op natuur, milieu, klimaat en volksgezondheid. Wil je in Eijsden-Margraten meehelpen flyeren of handtekeningen inzamelen, neem dan contact op met Stilenschoonheuvelland@gmail.com https://petities.nl/petitions/stop-vlieghinder-maastricht-aachen-airport?locale=nl&fbclid=IwAR072L3UUHanreoggKlCP9q6IKuaI52hQqu5gBIaH1oZxzXMCNFJpQB-O5U

Dramatische ontwikkelingen voor de ...

Stadspartij PLOP Stadspartij PLOP Assen 20-08-2019 19:06

Dramatische ontwikkelingen voor de Drentse schaatsliefhebbers en ontwikkeling van de Toeristisch Recreatieve Zone in Assen. Stadspartij PLOP stelt het Asser College vragen! Geacht College, Zoals het nu lijkt is hetgeen waarvoor wij al jaren gewaarschuwd hebben realiteit geworden. Hoogeveen, dat op basis van voornamelijk ‘luchtfietserij’ de (provinciale) voorkeur heeft gekregen boven Assen bij het ontwikkelen van een ijscomplex, kan haar plannen niet waarmaken. Stadspartij PLOP ziet hier een uitgelezen mogelijkheid om de in het slop geraakte ontwikkeling van de TRZ nieuw leven in te blazen. Ontwikkelingen waarbij een ijscomplex steeds een prominente rol heeft ingenomen. De actualiteit van bovenstaande ontwikkelingen roept bij Stadspartij PLOP een groot aantal prangende vragen op. Onderstaand een aantal hiervan, waarop wij, gezien de urgentie, graag op korte termijn een antwoord van u zouden ontvangen. • Wat is het Asser alternatief? • Is er überhaupt nog een Asser alternatief? • Is het College het met ons eens dat de actualiteit aanleiding is om op zeer korte termijn weer in gesprek te gaan met de beoogde ontwikkelaars in de TRZ om de mogelijkheden die deze nieuw ontstane situatie biedt onder de loep te nemen. • Gaat het College op zeer korte termijn met de Provincie in gesprek om een nog enigszins positieve draai te geven aan dit IJsbaandrama, waarvan heel schaatsend Drenthe te dupe dreigt te worden?

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.