Nieuws van politieke partijen inzichtelijk

1400 documenten

Onafhankelijk Delft: wandelgebied, fietsers te gast..

Onafhankelijk Delft Onafhankelijk Delft Delft 03-05-2024 13:44

In de Jacob Gerritstraat is dit op een groot aantal plaatsen gespoten. Op zich is de tekst correct vanwege de , maar….. als daar had gestaan fietsers te gast was er minder verwarring geweest!

Zo is het maar net.

Weg met die onnodige zooi op straat!

Hij is er weer… De EvR-Bingo

Echt voor Ridderkerk Echt voor Ridderkerk Ridderkerk 03-05-2024 12:22

Op 8 juni aanstaande organiseert Echt voor Ridderkerk weer haar super gezellige Bingo-Dansant voor alle inwoners in Ridderkerk, in het bijzonder alleenstaanden en mensen die in het bezit zijn van een Ridderkerkpas. Deze laatste kunnen met korting deelnemen.

In de media: Grote zorgen over stijgende kosten samenwerking gemeentes: ‘Blijft dat betaalbaar?

Politiek op inhoud Politiek op inhoud Gemert-Bakel 03-05-2024 10:22

Wat is een gemeenschappelijke regeling?

Een gemeenschappelijke regeling is het besluit waarin deelnemers afspraken maken over hun onderlinge samenwerking. Voorbeelden van gemeenschappelijke regelingen waar Gemert-Bakel aan deel neemt zijn o.a. milieudienst de ODZOB, GGD, BSOB (belasting), Senzer (arbeidsbemiddeling) de veiligheidsregio Brabant Zuid Oost, maar ook Blink (afvalverwerking).

Al deze gemeenschappelijke regelingen zijn zelfstandige bestuursorganen. Het algemeen bestuur (AB) waar een wethouder of een burgemeester van de deelnemende gemeenten lid van is, is de baas. Uit de leden van het AB wordt vervolgens een dagelijks bestuur gekozen. Het AB controleert het DB.

Een gemeenschappelijke regeling is dus een zelfstandig bestuursorgaan met een eigen bestuur waar college en raad qua besluitvorming meer op afstand staan dan bij besluitvorming in de gemeente zelf.

Heeft het college invloed in een gemeenschappelijke regeling?

Het college heeft als lid van het algemeen bestuur wel degelijk invloed en een eigen verantwoordelijkheid als het over de bedrijfsvoering van een gemeenschappelijke regeling gaat. Onze burgemeester spreekt in het artikel zorgen uit over stijgende kosten, kosten die veelal ook voortkomen uit stijgende loonkosten bijvoorbeeld.

Waar Politiek op Inhoud moeite mee heeft is het feit dat onze burgervader zich publieke zorgen maakt over stijgende kosten van gemeenschappelijke regelingen, maar het college verzuimd te handelen waar het wel kan en zou moeten. Politiek op Inhoud verkondigt al 1,5 jaar dat wij in de gemeenschappelijke regeling Blink (afvalverwerking) onterecht miljoenen euro’s te veel hebben betaald aan PreZero.

Het degelijks bestuur Blink was in 2021 hier al van op de hoogte, maar verzuimd uit angst voro PreZero te handelen

Het algemeen en dagelijks bestuur van Blink wist medio 2022 al dat onderhands gunnen van opdrachten aan PreZero onrechtmatig was (AKD I rapport).

Toch wordt ook voor 2023 en Q1 2024 de verwerking van de afvalstromen nog onderhands gegund aan PreZero

In de DB-vergaderingen en AB vergaderingen is in 2022 met geen woord gesproken over het onrechtmatig door contrateren.

2018 – 2023 ruim 7 miljoen te veel betaald aan PreZero

Politiek op Inhoud heeft uitgerekend dat alleen al voor het jaar 2023 Blink zo’n 1,3 miljoen euro onnodig te veel heeft betaald aan PreZero. Voor onze gemeente is dat op basis van inwonersaantal zo’n 151.000 euro op jaarbasis. Op basis van onze marktkennis en de signalen uit de markt zijn wij ervan overtuigd dat de gemeenschappelijke regeling Blink in de periode 2018 tot nu minimaal 7 miljoen euro te veel heeft betaald aan PreZero. Het bestuur liep aan de leiband van PreZero. WIJ hebben onze analyse ook aan alle gemeenteraden en colleges toegestuurd.

Over deze constatering maakt het college zich minder zorgen, want hier wordt angstvallig over gezegen. Maar eerlijkheid gebied gebiedt ons te zeggen dat ook (op een enkele fractie na) alle 9 gemeenteraden liever wegkijken.

Meer weten? Lees dan onze nieuwsbrief die ook burgemeester van Veen heeft ontvangen.

Betreft: aanpak van woonoverlast Hofkampstraat

Partij Vrij Almelo (PVA) Partij Vrij Almelo (PVA) Almelo 01-05-2024 10:59

Hofkampstraat

Brief aan raadsleden van de gemeente Almelo

Geachte heer/mevrouw,

Dankzij jullie wanbeleid hebben wij zojuist weer een heftige en bedreigende situatie mee moeten maken.

Omdat jullie nóóit controleren (en al helemaal niet in de weekenden en avonduren), weet elke gek dat je in de Hofkampstraat en aangrenzende straten op elke willekeurige plek je auto kunt dumpen om het centrum in te gaan. Daardoor hadden we weer eens een auto van zo’n dergelijk centrumbezoeker voor ons oprit staan. Dit gebeurt wekelijks meerdere keren.

Omdat we al weten dat we van jullie niets hoeven te verwachten, zijn we genoodzaakt de politie te bellen. Zij wisten aan de hand van het kenteken het telefoonnummer van de eigenaar te traceren en hebben deze persoon gevraagd de auto te verplaatsen. Even later had ik een tweetal van deze mensen voor mijn poort staan. Echt gezellige types die jullie aantrekken naar dat zogenaamde Amaliaplein van jullie. Ze rammelden hard aan onze poort en stonden in onze tuin.

Toen ze mij binnen zagen begonnen ze te schreeuwen. Ik negeerde dat, maar toen dat steeds luider werd en ze steeds harder aan onze poort begonnen te rammen, heb ik vanuit de deuropening gevraagd of ze wilden vertrekken. Het gevolg was een bult gescheld en doodsbedreigingen. Ik heb toen de deur uiteraard weer dichtgedaan en op slot gedraaid. Vervolgens kwamen er een boel vriendjes bij en auto’s die naast ons huis gingen staan. Nu weten wij niet wat er gaat gebeuren en of ze nog terugkomen.

Dus u wordt weer eens bedankt. Het lijkt me tijd om in ieder geval in de avonduren van de weekenden te gaan handhaven. Al te lang zien wij niemand van handhaving meer in onze wijk.

Met vriendelijke groet,

Bewoner Hofkampstraat.

Reactie Partij Vrij Almelo:

Als contacten tussen overheid en burger niet goed gaan, wordt zichtbaar hoe verschillend de overheid en de burger in hun specifieke rol functioneren.

De burger zit ergens mee, krijgt geen- of een onbevredigend antwoord op zijn of haar klachten. Maar zelfs als de burger contact weet te leggen dan is de kans aanwezig dat de burger zich niet serieus genomen voelt, of wordt “afgescheept”, of van het kastje naar de muur gestuurd. Niet omdat de overheid onwillig is, maar omdat de overheid niet met één burger te maken heeft maar met een veelvoud van burgers in een immer complexer wordender maatschappij en evenzo overheid. Deze kloof is in vele zaken herkenbaar.

De Partij Vrij Almelo vindt dat een transparante en zich naar burgers receptief opstellende gemeente de dure plicht heeft dit als primaire leidraad te verinnerlijken, zodat haar inwoners zich gehoord en gezien voelen!

Schriftelijke vragen op 4 maart 2020 aan het college van B&W Almelo

Behandeld door J.G.B. Veldschotten. Verkeersdrukte en baldadigheid Hofkampstraat

Geachte heer De Olde, Uw fractie heeft per brief van 4 maart 2020 vragen gesteld over de verkeersdrukte en de baldadigheid in de Hofkampstraat. Alvorens in te gaan op uw vragen, willen wij u het volgende laten weten. Sinds geruime tijd zijn wij zowel met de bewoners van de Hofkampstraat als ook Bewonersvereniging de Hofkamp in goed overleg over en aan de slag met het aanpakken van diverse leefbaarheids- en veiligheidsvraagstukken.

Hierbij moet onder andere worden gedacht aan verkeersoverlast, overlast gerelateerd aan de uitgaansfunctie van het Amaliaplein en nabije omgeving alsook het versterken van het groen in de straat.

Onze reactie op uw afzonderlijke vragen vindt u hieronder. Wij hebben uw vragen cursief weergegeven en daaronder ons antwoord gezet.

Vraag 1.

Bent u ervan op de hoogte dat een groot gedeelte van de gevels ín de Hofkampstraat beschermd stadsgezicht is of zelfs een status monument heeft?

Antwoord:

Ja, daar is het college van op de hoogte.

Vraag 2.

Graag horen wij van u wanneer er voor het laatst groot onderhoud aan de Hofkampstraat is gepleegd. Ook zouden wij graag van u horen of en wanneer er groot onderhoud gepland staat.

Antwoord:

Om een zo compleet mogelijk beeld te creëren, hebben wij zowel het onderhoud van de verharding als de staat van de riolering in beeld gebracht. Het laatste onderhoud aan de verharding van de rijbaan van de Hofkampstraat dateert van 1991. Het volgende onderhoud staat (theoretisch) gepland voor 2027. De laatste inspecties geven geen aanleiding om eerder onderhoud uit te voeren. In 2007 is een deel van de trottoirs opnieuw bestraat. Het eerstvolgende onderhoud aan de trottoirs staat nu gepland voor 2022. De leeftijd van het hoofdriool in de Hofkampstraat varieert van 1980 — 2015. De levenscyclus van de riolen bedraagt gemiddeld 65 jaar. Op basis van laatste inspecties zijn er geen bijzonderheden geconstateerd en worden de rioleren op basis van de normale inspectie en onderhoudscyclus gereinigd en geïnspecteerd. Een eerstvolgende inspectie staat gepland in 2024/2025.

Vraag 3.

Graag horen wij wat de toekomstvisie is wat betreft het groen in de Hofkampstraat.

Antwoord:

Er bestaat geen concrete toekomstvisie voor het groen in de Hofkampstraat. De wens van de bewoners (meer bomen in de straat) is bij ons bekend. In de Hofkampstraat en omgeving zijn er problemen op het gebied van grondwater en hemelwater. Binnen de afdeling Uitvoering Fysiek zullen hier plannen voor uitgewerkt moeten worden. Hierbij bekijken we ook welke mogelijkheden er zijn om werk met werk te maken en zodoende stappen te zetten richting het eergroenen van de Hofkampstraat en omgeving. Het bepalen wat wel en niet wenselijk en mogelijk is zal in nauwe samenspraak en samenwerking met bewoners plaatsvinden. Dit geldt voor zowel de kansen die deze plannen bieden dan wel wat betreft andere mogelijkheden die er zijn om de Hofkampstraat en omgeving te vergroenen. Dit kan ertoe leiden dat er situaties ontstaan waarbij een keuze gemaakt moet worden tussen aanplanten van bomen en parkeergelegenheid.

Vraag 4.

Om de hoek van de Hofkampstraat is onlangs het kinderspeel/park Het Doepark aangelegd, aan het einde van de Hofkampstraat zit een basisschool en middenin de Hofkampstraat ligt een muziek-, dans- en kunstenschool (Kaliber). Bent u het met ons eens dat dit het beeld schept dat de Hofkampstraat een kindvriendelijke straat zou moeten zijn?

Antwoord:

Het feit dat er aan de Hofkampstraat meerdere niet-woonfuncties zijn gehuisvest geeft aan dat de Hofkampstraat meer is dan een gewone woonstraat. Desondanks is de Hofkampstraat, gedeelte Schipbeekstraat — Grotestraat Zuid, aangewezen als 30 km/u-zone. De hoeveelheid extra verkeer dat in deze straat rijdt, past binnen de uitgangspunten van een 30 km/u-zone (duurzaam veilig). De Hofkampstraat is echter fysiek niet volledig ingericht als 30 km/u-straat. Dit is een knelpunt dat opgelost dient te worden. Een adequate inrichting als 30 km/u-straat zorgt ervoor dat de straat meer kindvriendelijk wordt en dat desondanks de genoemde functies goed bereikbaar blijven. Ook hiervoor geldt dat, als er mogelijkheden zijn om de inrichting van de straat aan te pakken, de bewoners bij de planvorming zullen worden betrokken.

Vraag 5.

Bent u ervan op de hoogte dat er al sinds de jaren negentig onvrede is vanwege de beslissing om verkeer, o. a. vanuit de Grotestraat, in de straat toe te laten?

Antwoord:

Ja, daar is het college van op de hoogte. De Hofkampstraat ligt tegen het centrum aan en in dergelijke straten zie je meer verkeersproblemen dan in woonstraten in een buitenwijk.

Vraag 6.

Waarom heeft de gemeente al die tijd niets gedaan aan de verkeersklachten uit de wijk, ondanks dat deze ambtelijk worden erkend?

Antwoord:

In de afgelopen jaren ontbraken de financiën om de Hofkampstraat opnieuw in te richten. Daarnaast dienden zich ook geen mogelijkheden aan om mee te liften met onderhoudsprojecten. De aanpak van de waterproblematiek in de Hofkampstraat e.o. én de invoering van een camerahandhavingssysteem voor de binnenstad bieden wellicht wel mogelijkheden om in de komende jaren maatregelen te treffen in de Hofkampstraat. Ook dit zal in nauwe samenspraak en samenwerking met buurtbewoners worden opgepakt.

Vraag 7.

Hoe kijkt u aan tegen de wens van de bewoners om de gehele straat weer autoluw te maken, zoals het nog niet zo lang geleden ook was?

Antwoord:

Zoals al aangegeven is het beleidsmatig gewenst dat de Hofkampstraat tussen de Schipbeekstraat en de Grotestraat Zuid als 30 km/u-zone effectief wordt ingericht. Bij de invoering van het camerahandhavingssysteem wordt bekeken of het westelijk deel van de Hofkampstraat, het gedeelte tussen Vechtstraat en Grotestraat Zuid, meegenomen kan worden in dit project. Indien dit mogelijk is, dan kan ongewenst verkeer in dit deel van de Hofkampstraat geweerd worden. Daarmee wordt dit gedeelte van de Hofkampstraat autoluw. Doordat dit gedeelte van de Hofkampstraat erg smal is en de woningen ook dicht op de straat staan, is dit deel van de straat ook minder geschikt voor het aanbrengen van fysieke remmende maatregelen. Wij zien een camerahandhavingssysteem dan ook als beste oplossing. Voor het gedeelte Schipbeekstraat —Vechtstraat is het gewenst om snelheidsremmende maatregelen aan te brengen, zodat 30 km/u ook afgedwongen wordt. Realisatie op korte termijn is echter nog niet geregeld.

Vraag 8.

Bent u ervan op de hoogte dat alle bewoners van de Hofkampstraat jaarlijks bijna tachtig euro per auto betalen om te mogen parkeren in hun eigen straat?

Antwoord:

Bewoners in een blauwe zone, waar de Hofkampstraat onderdeel van uitmaakt, kunnen een ontheffing kopen, zodat zij geen gebruik hoeven te maken van de parkeerschijf. Deze ontheffing kost € 91,30 (prijspeil 2020) en is qua kosten gelijk aan een parkeervergunning, het product dat bewoners kopen die in het betaald parkeren gebied wonen.

Vraag 9.

Bent u er ook van op de hoogte dat de bewoners, ondanks hun parkeervergunning, dikwijls hun eigen auto niet in de straat kwijt kunnen omdat de parkeerplekken in beslag worden genomen door centrumbezoekers? Het ís algemeen bekend daf er in de Hofkampstraat e. o, niet of nauwelijks gehandhaafd wordt. Dit ís dan ook de reden dat vele centrumbezoekers hun auto onbetaald parkeren in de Hofkampstraat en de aangrenzende straten. Vindt u het terecht dat de parkeerplekken die voor bewoners bestemd zijn, en waarvoor deze bewoners jaarlíjks flink betalen, in beslag worden genomen door illegale parkeerders die een gratis plek om te parkeren in het centrum zoeken?

Antwoord:

Ja, wij zijn op de hoogte van de parkeerdruk. Dat is ook de reden waarom de Hofkampstraat onderdeel uitmaakt van het gebied waar sprake is van parkeerregulering, i.c. de blauwe zone. In de openbare ruimte maken 3 groepen gebruik van de openbare parkeerplaatsen: bewoners, bezoekers en werknemers. Door te reguleren proberen we deze balans zo goed mogelijk te vinden. Deze regulering bestaat voor de Hofkampstraat uit een verplichte parkeerschijf: de blauwe zone. Tijdens venstertijden mag men maximaal 1 uur geparkeerd staan met gebruik van de parkeerschijf. Voor bewoners is geregeld dat zij ontheffing hiervan kunnen kopen en dat hun bezoek, tegen geringe betaling, hier ook langer kan staan. Buiten de venstertijden staan deze plaatsen open voor iedereen, Deze openbare plaatsen zijn dan ook niet specifiek bestemd voor bewoners. Overigens geldt voor veel bewoners van de Hofkampstraat dat zij de mogelijkheid hebben om op eigen terrein te parkeren. Wij vinden het dan ook vanzelfsprekend dat men zo veel mogelijk hiervan gebruikmaakt.

Vraag 10.

Bent u het met ons eens dat het voor iedereen beter zou zijn als er door centrum bezoekers geparkeerd zou worden op goed gereguleerde parkeerplaatsen die niet in en om woonwijken liggen? Door het ontbreken van handhaving loopt de gemeente toch al parkeerinkomsten mis.

Antwoord:

In ons parkeerbeleid is opgenomen dat wij parkeren in de garage stimuleren. Daarom is parkeren in de garage ook goedkoper dan parkeren op straat. Daarnaast hebben wij speciaal voor de bewoners in de horecazone de venstertijden uitgebreid, zodat bezoekers hier niet langer dan 1 uur mogen staan. Er vindt wel degelijk handhaving plaats. Controles op illegaal parkeren vinden wel degelijk met regelmaat plaats. De momenten waarop dit gebeurt zijn mede na overleg met de bewoners uit de Hofkampstraat tot stand gekomen.

Vraag 11.

Hoe kijkt u er tegenaan om alternatieve, reeds bestaande, parkeerplaatsen en/of parkeergarages buiten de woonwijken te onderzoeken, waar, eventueel binnen bepaalde tijdzones, gratis geparkeerd zou kunnen worden voor het uitgaanscentrum? (De Partij Vrij Almelo heeft hier diverse keren zowel mondelinge als schriftelijke vragen over gesteld). Hierdoor zou parkeren in de Hofkampstraat en de aangrenzende straten niet langer nodig zijn en zou er daar een algeheel parkeerverbod kunnen ingevoerd worden, dat geldt voor iedereen behalve de bewoners.

Antwoord:

Bezoekers van Almelo kunnen goed parkeren in de garages, daarvoor zijn geen alternatieve locaties nodig. Een proef met (deels) gratis parkeren is niet haalbaar gebleken. Wij zien geen noodzaak om parkeren in de Hofkampstraat specifiek voor te behouden aan bewoners. Wel zijn wij blijvend in gesprek met betrokkenen, ook met handhaving, om de ervaren overlast zo veel mogelijk binnen de perken te houden.

De Hofkampstraat heeft daarbij wel een stedelijke centrumfunctie en is niet goed vergelijkbaar met een woonwijk.

Hoogachtend, Burgemeester en wethouders van Almelo, de secretaris, de burgemeester,

Unaniem aangenomen motie: 100% succes!

Lokaal Tilburg Lokaal Tilburg Tilburg 01-05-2024 07:14

Op de website van Lokaal Tilburg kon u in november 2023 al lezen over een ingediende motie door Lokaal Tilburg, bij de begrotingsbehandeling voor 2024: ‘Leesdossier Toegang Dyslexie, een papieren labyrint’.

Bij leerlingen die kampen met hardnekkige leesproblemen – en waar het vermoeden bestaat van ernstige dyslexie – zijn basisscholen verplicht om een landelijk ‘leerling dossier dyslexie’ op te stellen. Zo’n dossier is zeer uitgebreid en wordt ingediend bij loket Toegang Dyslexie van de gemeente.

Het leesdossier wordt door dit loket beoordeeld, om te zien of een leerling al dan niet in aanmerking komt voor een volledig vergoed dyslexieonderzoek.

Afhankelijk van de uitslag kan een leerling daarna ook nog in aanmerking komen voor vergoeding van dyslexie-behandelingen. Om geen talent verloren te laten gaan, is zo’n traject dus van groot belang.

Het opstellen van een leesdossier is dermate uitgebreid dat scholen erg gebukt gingen onder deze tijdrovende administratieve rompslomp. De motie was daarom gericht op het vereenvoudigen van deze omslachtige procedure. De voltallige raad heeft de motie op 13 november jl. aangenomen en de wethouder heeft de opdracht omarmd én gehoor gegeven aan het verzoek om nog dít schooljaar met een vereenvoudigde versie te komen.

In maart 2024, zijn alle basisscholen van Tilburg, Goirle, Hilvarenbeek en Oisterwijk geïnformeerd over het aangepaste format met minder administratieve lasten en over het vereenvoudigde proces. Vanzelfsprekend blijven we de onderwijspraktijk actief volgen om na te gaan in hoeverre het papieren labyrint in de praktijk ook echt minder complex geworden is.

Lokaal Tilburg is enorm trots op het snel bereikte resultaat naar aanleiding van de door ons ingediende motie. Het blijkt toch maar weer eens hoe een kleine lokale politieke partij groots aan de maatschappij kan bijdragen!

Begroting 2024: Onze moties en de behaalde resultaten.

Wil van der Kruijs over de CDA-avond over 'Drugs'.

CDA CDA Tilburg 30-04-2024 12:06

Over drugs en witte busjes. “Als u in uw buurt met enige regelmaat en op afwijkende tijden een wit busje ziet, dat achteruit een garage inrijdt met koplampen, die omhoog gericht zijn: dan is er alle reden om de politie te bellen”. Dat was de tip van Freek Pecht, coördinator drugs bij de politie Zeeland West Brabant. “Natuurlijk vervoeren niet alle witte busjes, die achteruit de garage inrijden, drugs of materialen waarmee drugs gemaakt kunnen worden. Maar als uw onderbuik zegt, dat hier wellicht iets aan de hand is, dan is onze ervaring dat dat onderbuikgevoel meestal wel klopt. Regelmatig zien we geblindeerde ramen bij de labs, de kieren en gaten afgevuld met purschuim, en zo nu en dan een chemische lucht rondom zo’n pand. Meldingen kunnen altijd veilig via Meld Misdaad Anoniem. Freek Pecht deelde zijn ervaringen in vooral Goirle en Tilburg met zo’n 70 zeer geïnteresseerde toehoorders, die gehoor hadden gegeven aan de uitnodiging van de CDA-afdelingen Tilburg, Goirle en Oisterwijk voor een avond over drugs en de gevolgen voor individuele mensen en de hele samenleving. En hij gaf nuttige tips. En Pecht kan het weten, want het opsporen van drugslabs in Brabant is zijn dagelijkse werk. Ook in Goirle en Tilburg heeft de politie er diverse ontmanteld. “De kennisoverdracht over drugsproductie gaat in Brabant vaak al van generatie op generatie. Zelfs bij drugslabs elders in het land, zijn nagenoeg steeds Brabanders betrokken”. “Ben je nou ouderwets als je drugsgebruik niet normaal vindt” vroeg de voorzitter van de avond zich af. Nee, antwoordde Noortje van Riel, deskundige van verslavings-organisatie Novadic-Kentron. “We maken ons juist zorgen, dat we het normaal zijn gaan vinden. We moeten ons juist inzetten om te voorkomen dat iemand verslaafd wordt. Dat kan niet alleen door je te richten op degene, die dreigt verslaafd te worden, maar vooral ook op zijn of haar relevante omgeving. En we weten ook, dat kinderen van verslaafden, verslavingsgevoeligheid in hun DNA hebben zitten”. “Is iemand met een verslaving de rest van zijn leven verslaafd?”, wilde iemand weten. Nee, dat is - volgens de spreker- gelukkig niet zo, maar omdat verslaving een hersenziekte is, blijft hij of zij altijd wel verslavingsgevoelig. “In mijn klas gebruikt bijna iedereen” meldt menig puber aan zijn ouders, die zich zorgen maken over hun kroost. “Maar - aldus van Riel - jongeren overschatten het gebruik van leeftijdsgenoten zwaar. Ze zitten in bubbels van mensen die gebruiken en leiden daaruit af, dat “iedereen’ gebruikt. Ze denken dan dat ‘gebruiken’ de norm is. Maar het positieve bericht is: dat is niet zo. De grote meerderheid van de jongeren gebruikt niet”. De avond werd afgesloten door ‘Moedige moeder’ Anja Douwes, die een zoon heeft met een verslavingsprobleem. In een open, eerlijk en zeer persoonlijk betoog schetste zij de problemen, waar naasten van een dierbare met een verslavingsprobleem mee te maken krijgen. De “moedige Moeders’ ondersteunen elkaar om met dit persoonlijk drama goed om te gaan en zelf overeind te blijven. Het was een geslaagde avond.

Tekenwedstrijd voor basisscholieren vanaf groep 5

Vereniging Gemeente Belang Krimpenerwaard Vereniging Gemeente Belang Krimpenerwaard Krimpenerwaard 30-04-2024 07:10

Woon je in Krimpenerwaard en zit je in groep 5, 6, 7 of 8? De nieuwe burgemeester, Hans Beenakker, hoort graag wat jij de mooiste plek van jouw dorp, stad, buurt of straat vindt! Help jij de burgemeester onze gemeente beter te leren kennen? Teken, schilder of knutsel jouw mooiste plekje en schrijf erbij wat jij zo tof vindt.

Stuur je creatie vóór 13 mei 2024 per post naar Gemeente Krimpenerwaard, gericht aan afdeling Griffie, Postbus 51, 2820 AB Stolwijk. Je kunt ook een foto van je tekening maken en deze mailen naar griffie@krimpenerwaard.nl. Vermeld duidelijk je naam, adres, telefoonnummer en/of je mailadres, je leeftijd en op welke school en groep je zit.

De jury kiest 2 winnaars uit die hen het meest verrassen. Op jouw mooiste plek win je een ontmoeting met de burgemeester, waar je hem hier meer over kunt vertellen. Je tekening komt in de krant en op de sociale media van de gemeente. Ook ontvang je een Krimpenerwaard-cadeaubon ter waarde van € 25.- euro.

Doe je mee? We zijn benieuwd naar jouw reactie!

1 mei. Kom op voor elkaar

SP SP Utrecht 29-04-2024 20:23

Alles wat wij hebben, hebben we aan de strijd van anderen te danken. Onze voorzieningen, onze achturige werkdag en onze vrije tijd, ons inkomen en bijna al het andere waar jij en ik op kunnen rekenen: we hebben het allemaal omdat mensen opkomen. Voor zichzelf, voor elkaar en voor Nederland.

Op 1 mei staan we stil bij deze strijd. Want 1 mei is de dag van de arbeid. De dag van de werkende klasse; iedereen die zich inzet of heeft ingezet voor een beter Nederland.

Ook nu voeren we die strijd. Samen met de vakbonden en hun leden komen wij op 1 mei in actie met een mars en manifestatie in Amsterdam.

De mars is op 1 mei in Amsterdam. We lopen samen om 14.00 uur van het Museumplein naar het Martin Luther Kingpark.

Reactie op statement fractie Beter voor Den Helder

Stadspartij Den Helder Stadspartij Den Helder Den Helder 29-04-2024 19:56

Gisteren hebben zowel de fractie als het bestuur gezamenlijk een verklaring gestuurd naar de andere partijen, waarin we reageren op het besluit van de fractie van Beter voor Den Helder om zich terug te trekken uit de coalitie.

Gemeentebelangen betreurt vertrek fractieleden

Gemeentebelangen Gemeentebelangen Raalte 29-04-2024 19:36

Met oprechte verbazing hebben we kennisgenomen van het besluit van vier gewaardeerde leden van onze fractie om zich af te scheiden en verder te gaan als een nieuwe politieke partij. Deze ontwikkeling komt onverwachts en we kunnen niet anders dan onze teleurstelling uitspreken over deze gang van zaken.

We vinden het jammer dat deze leden de beslissing hebben genomen om hun eigen pad te gaan. Ze overwegen een bondgenootschap aan te gaan met de BBB. De algemene ledenvergadering van de Gemeentebelangen heeft zich eerder dit jaar tegen zo’n samenwerking uitgesproken.

De drie overgebleven fractieleden – Silvia Nikamp, Irene Weertman-Halfwerk en Jos Westenenk – blijven  in de gemeenteraad hun werk voor inwoners en ondernemers namens Gemeentebelangen voortzetten. Daarbij zal het bestuur van de vereniging hen volledig ondersteunen.

Bestuur Gemeentebelangen

Interessant? Deel het direct met uw netwerk

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.