Nieuws van politieke partijen over Partij voor de Vrijheid inzichtelijk

8 documenten

PVV +2 ZETELS!

PVV PVV Partij voor de Vrijheid Nederland 30-06-2020 11:43

''PVV +2 zetels en de 2e partij van Nederland! Prachtig!

Steun ons en maak de PVV nog veel groter!''

PVV 16 (+2)

CDA 16 (+2)

D66 14 (+4)

GroenLinks 13 (-2)

PvdA 12 (-1)

SP 10 (+1)

FVD 9 (-3)

ChristenUnie 7 (+1)

PartijvdDieren 5

SGP 3

Denk 2

50Plus1 (-1)

Anders 1

Verkiezingsuitslag valt tegen, maar SP blijft vol gas geven

SP SP D66 CDA PvdA Partij voor de Vrijheid VVD Partij voor de Dieren Drenthe 22-03-2019 15:29

Lijsttrekker Greetje Dikkers. ,,We hebben een blauwtje gelopen bij een deel van de kiezers. Opvallend is dat we tijdens de verkiezingscampagne op straat vooral veel sympathie ontmoetten. Dit keer heeft zich dat niet omgezet in stemmen. Ook met een kleinere fractie blijven wij ons echter voluit inzetten voor een betere samenleving”.

De SP kreeg drie zetels in het nieuwe Drentse Parlement. Twee zetels gingen verloren. De uitslagen voor de SP: Meppel 6.9%, de Wolden 4.1%, Hoogeveen 7.9%, Coevorden 6.7%, Emmen 7.8%, Borger-Odoorn 6.0%, Midden-Drenthe 5.0%, Assen 7.1%, Noorderveld 6.0%, Aa en Hunze 5.2%, Tynaarlo 4.7%.

In Drenthe komt Forum voor Democratie met 6 zetels nieuw in de Staten. Ook de Partij voor de Dieren krijgt voor het eerst een zetel. GL krijgt er 2 bij. Naast verlies voor de SP, verloren ook PVV en D66 ieder twee zetels. PvdA, VVD en CDA moesten ieder een zetel inleveren.

Dikkers constateert dat de vorming van een nieuw College dit keer geen appeltje eitje kan zijn. Allereerst moet het Forum als grote winnaar een kans krijgen in een College zitting te nemen. Die kiezers gaven immers aan dat ook zij gehoord willen worden. Maar of men eruit komt, zal moeten blijken. Een voortzetting van de huidige coalitie VVD/PvdA/CDA/CU levert geen meerderheid op. Bovendien is niet meer de VVD maar de PvdA momenteel de grootste partij. ,,Voor een meerderheid zijn nu in alle gevallen vijf partijen nodig. En de PvdA mag het initiatief nemen. Als de sociaaldemocraten inderdaad voor een socialer beleid willen gaan, dan bestaat voor hen ook de mogelijkheid een College over links te kiezen. Mogelijk met zowel GL als SP daarin.”

Greetje Dikkers heeft een voorkeur voor een dergelijke sociale coalitie, die de leefbaarheid hoog in het vaandel heeft staan en die kiest voor verduurzaming op een betaalbare manier voor iedereen met draagvlak en zo dat mensen er ook van mee kunnen profiteren. Als SP weten wij als geen ander dat het tijd wordt dat gewone mensen een stem krijgen. Op dit moment wachten we echter even rustig af. Allereerst is het aan de PvdA om duidelijk te maken waar men voor kiest”.

 

Zie ook: Verkiezingen

Meerderheid raad voorstander van huisvesten statushouders

Nissewaard Lokaal Nissewaard Lokaal VVD CDA PvdA SGP Partij voor de Vrijheid D66 ChristenUnie Nissewaard 31-01-2019 05:30

Een meerderheid van de raad blijft voorstander van het huisvesten van statushouders in sociale huurwoningen. Een motie van Nissewaard Lokaal en PVV om het Rijk en provincie te vragen deze verplichting op te heffen werd door de overige partijen, ONS, PvdA, VVD, CDA, D66, ChristenUnie/SGP en LOB afgewezen. Volgens fractievoorzitter Jeroen Postma van ONS moet deze groep gehuisvest worden. PvdA gaf ook aan dat huisvesting verplicht is. Dat Nissewaard Lokaal juist voorstelde om van de verplichting af te willen komen, daar werd niet op ingegaan.

Zowel D66 als ONS vroegen zich af wat het probleem is in Nissewaard. Volgens beide partijen zijn er voldoende sociale huurwoningen beschikbaar, ook om statushouders te huisvesten. De VVD vroeg zich met name af waar statushouders gehuisvest moeten worden als de verplichting eraf gaat.

Chris Hottentot, fractievoorzitter van Nissewaard Lokaal, gaf aan dat de gemeenten zich niet druk moeten maken om die vraag. “Het Rijk heeft een probleem gecreëerd, dus laat het Rijk het probleem oplossen door met gemeenten in gesprek te gaan. Niet meer huisvesting op basis van plicht maar op basis van vrijwilligheid met financiële ondersteuning.”

Een ruime raadsmeerderheid kon uiteindelijk niet instemmen met de motie. Zij vonden de motie geen probleem oplossen en wilden graag de regie houden over het toewijzen van statushouders. Dat de motie juist de regie kan versterken drong niet door tot de raad. De motie werd afgewezen en alleen gesteund door de indieners Nissewaard Lokaal en PVV.

Motie over kinderpardon, Venlo geeft signaal af al is raad verdeeld

SP SP VVD CDA PvdA GroenLinks Partij voor de Vrijheid D66 Venlo 28-11-2018 21:19

https://venlo.sp.nl/nieuws/2018/11/motie-over-kinderpardon-venlo-geeft-signaal-af-al-is-raad-verdeeldOok vanuit Venlo zal er bij het kabinet Rutte-3 op worden aangedrongen om soepeler om te gaan met het kinderpardon voor kinderen die al langer dan vijf jaar in een asielprocedure zitten. Inmiddels zijn er zo’n honderd gemeenten in Nederland die een dergelijk signaal in Den Haag afgeven.

 

De gemeenteraad van Venlo nam vanavond (28 november) een motie aan - ingediend door EENLokaal, PvdA, SP, GroenLinks en CDA - die het college van B&W opdraagt om via de VNG (Vereniging Nederlandse Gemeenten) met de regering te bespreken hoe procedures verkort kunnen worden én welke oplossingen er zijn voor kinderen die op dit moment uitgezet dreigen te worden.

Unaniem was de raad echter niet. De fracties van VVD, PVV en 50Plus stemden tegen de motie. Steun was er behalve van de SP ook van GroenLinks, PvdA, D66, EENLokaal en CDA.

 

https://venlo.sp.nl/nieuws/2018/11/motie-over-kinderpardon-venlo-geeft-signaal-af-al-is-raad-verdeeldSP-fractievoorzitter Angelique Weingarten: “Wat sommige partijen ook mogen menen, de gemeenteraad kan wel degelijk iets vinden over het kinderpardon. Het gaat om kinderen die ook in onze wijken en buurten wonen, naar onze scholen gaan, betrokken zijn in (sport)verenigingen. Maar ze zijn niet één van ons. En dat wringt.”

“Het kan niet kloppen dat mensen zo lang moeten wachten op procedures, zeker kinderen niet. Volgens de Vreemdelingenwet klopt het misschien wel, maar volgens het VN-verdrag voor de Rechten van het Kind niet.”

 

Burgemeester Scholten zei tegen de raad (ook in reactie op aanmerkingen van de VVD) dat het kinderpardon weliswaar een onderwerp is voor de Tweede Kamer, maar zei de argumenten van de Venlose raad te begrijpen en zei toe de motie te zullen uitvoeren en bij de regering het signaal af te gaan geven.  

    Angelique Weingarten: “Kinderen die al thuis zijn, zet je niet uit!”

De motie roept het gemeentebestuur op, als één van de grootste gemeenten in Limburg, om zich aan te sluiten bij de (al ongeveer honderd) Kinderpardongemeenten en hiermee een signaal af te geven bij de staatssecretaris van Justitie en Veiligheid dat er een permanente en duurzame oplossing voor gewortelde kinderen moet komen, middels een versoepeling van het meewerkcriterium van het Kinderpardon, ruimhartig gebruik van de discretionaire bevoegdheid en/of andere maatregelen.

 

Bekijk ook:
12-09-2018, Defence for children: Nog steeds geen rechtvaardig kinderpardon; Regering laat 400 kinderen in onzekerheid 15-08-2017, SP: Tijd voor snellere procedures en een beter kinderpardon

Oproep aan provincie: renovatie Prinsenbosch snel regelen!

CDA CDA Partij voor de Vrijheid Gilze en Rijen 07-11-2018 08:28

Zaterdag 27 oktober jl. lazen we in dagblad BN De Stem dat de Statenfractie van de PVV vindt dat Gedeputeerde Staten van Noord Brabant geheel moet afzien van steun voor AZC Gilze en moet inzetten op sluiting van dit asielzoekerscentrum. Deze mening wordt absoluut niet gedeeld door de CDA fractie in de gemeenteraad van Gilze en Rijen. Wel kan ik u zeggen dat deze houding van de PVV Statenfractie mij niet onbekend voorkomt. Triest! Persoonlijk heb ik in 2015 in Etten-Leur deelgenomen in een forum over vestiging van asielzoekerscentra in West Brabant, georganiseerd door BN De Stem. De houding en uitlatingen van aanwezige PVV Statenleden waren smakeloos en beneden alle peil. Asielzoekerscentrum Prinsenbosch in Gilze bestaat 25 jaar. Na een korte gewenningsperiode verlopen de contacten tussen bezoekers van het centrum en inwoners van Gilze in het algemeen prettig en humaan. Asielzoekerskinderen bezoeken scholen in Gilze en zijn lid van sportverenigingen. Veel inwoners uit Gilze en Rijen verrichten vrijwilligerswerk in het centrum en doen dat met passie en plezier. 25 jaar geleden waren de gebouwen in het centrum reeds verouderd. Zij stammen immers uit de Tweede Wereldoorlog en hebben een monumentenstatus. Na een renovatie in de jaren 90 hebben asielzoekers hun intrek genomen. Het is niet vreemd dat na 25 jaar deze gebouwen toe zijn aan een grondige renovatie. De gebouwen zijn eigendom van het Centraal Orgaan Asielzoekers (COA) en voor renovatie moet een omgevingsvergunning worden verleend. Dit dient te gebeuren door de gemeente waarin het asielzoekerscentrum is gelegen. Hiervoor is een flora- en faunaonderzoek noodzakelijk. En zoals te verwachten was, is de aanwezigheid van vleermuizen geconstateerd. Hierdoor komt de gemeente Gilze en Rijen in een spagaat en wordt gemangeld door twee provinciale diensten, namelijk de Monumentencommissie en de Omgevingsdienst. De Omgevingsdienst kan geen vergunning verlenen vanwege de aanwezigheid van vleermuizen en de Monumentencommissie niet vanwege de monumentale status waardoor renovatie slechts onder bijzondere voorwaarden is toegestaan. De gemeente wordt daardoor van het kastje naar de muur gestuurd. Daarom is besloten de regie voor de renovatie te leggen bij de provincie. Dan kunnen deze twee provinciale diensten het met elkaar uitvechten. Daarom heeft de CDA fractie in Gilze en Rijen de CDA Statenfractie met klem verzocht te pleiten voor snelle afgifte van de omgevingsvergunning of een akkoordverklaring hiervoor af te geven aan de gemeente Gilze en Rijen. Uitstel is in niemands belang en zal alleen maar bijdragen aan verder verval van de gebouwen. Jac Wouters Fractievoorzitter

Verklaring van GroenLinks over ex-wethouder Herrema | Almere

GroenLinks GroenLinks Partij voor de Vrijheid PvdA Almere 27-06-2018 00:00

Coalitie gaat door

De gemeenteraad van Almere heeft op 14 juni een gesprek gevoerd naar aanleiding van een publicatie in Almere Deze Week. Wethouder Tjeerd Herrema is tijdens deze bespreking opgestapt. De fractie van de PvdA heeft op 14 juni aangegeven het coalitieakkoord nog te steunen en vooralsnog niet uit de coalitie te stappen, maar het definitieve besluit af te laten hangen van gesprekken met coalitiepartners en de PvdA-achterban. Deze gesprekken hebben inmiddels plaatsgevonden. Uit deze gesprekken is gebleken dat de PvdA met voldoende vertrouwen het coalitieakkoord kan en wil uitvoeren. De PvdA blijft zodoende deel uitmaken van de coalitie en gaat op zoek naar een nieuwe wethouder. 

Bovenstaande verklaring van de coalitie is begin deze week in de pers verschenen. Het is het –voorlopige- sluitstuk van een roerige tijd waarin wethouder Herrema in het nieuws kwam ivm een beschuldiging van seksuele intimidatie door een journalist van de krant Almere deze Week. Een onderzoek hiernaar door de Ombudsman is net afgerond. De Ombudsman geeft aan op een aantal punten geen oordeel te kunnen geven, maar dat “(er) op onderdelen onzorgvuldig (is) gehandeld, maar dat op de persoon van de klager gericht (seksueel) intimiderend en provocerend gedrag niet is gebleken.”

Op 14 juni vond er een gesprek in de raad plaats over de kwestie rond Herrema, omdat de PVV een interpellatie had aangevraagd. Nog voordat het Interpellatiedebat begon, kondigde Herrema zijn vertrek aan, omdat hij geen steun meer voelde van de coalitiepartijen. 

GroenLinks krijgt nogal eens de vraag waarom het onderzoek niet is afgewacht alvorens een oordeel over de beschuldiging aan het adres van Herrema uit te spreken. Zoals wij in het debat op 14 juni hebben aangegeven ging het ons niet om de feitelijke inhoud, maar vooral om de reactie van de wethouder op het gebeurde. Het was zijn reactie in diverse gesprekken die hebben plaatsgevonden, op vragen over verstuurde apps, en in contacten met coalitiepartijen die maakten dat ons vertrouwen in Herrema op de proef werd gesteld. De geloofwaardigheid van de wethouder was voor ons in het geding. Tijdens het interpellatiedebat hebben wij als GroenLinks daarom uitgesproken dat Herrema door zijn wethouder-onwaardig gedrag, voor ons niet meer geloofwaardig was.

Het is betreurenswaardig dat het zo allemaal is gelopen. Van (seksueel) intimiderend en provocerend gedrag door Herrema is volgens het onderzoek geen bewijs, waarmee Herrema op dat vlak eerherstel verdient. Het punt van wethouder-onwaardig gedrag blijft echter staan.

We begrijpen dat het afscheid van Herrema de PvdA pijn doet. We zijn tegelijkertijd wel blij dat de PvdA in de coalitie is gebleven en heeft aangegeven op zoek te gaan naar een nieuwe wethouder.

 

Debat in Tweede Kamer: ontluisterend

D66 D66 VVD CDA Partij voor de Vrijheid Haren 19-04-2018 19:20

De fractie en de wethouder van D66, alsmede een flink aantal leden, volgden het debat in de Tweede Kamer over het wetsvoorstel Samenvoeging Groningen, Haren, Ten Boer. Zij vertrokken die avond om half elf met tenen die vooral door hun eigen partijgenoten krom getrokken waren. ‘Ontluisterend’ was hun unanieme oordeel. Een meerderheid in de TK lijkt vrijwel uitsluitend af te gaan op het oordeel van de Provincie en het oordeel van de D66-minister dat daar een blinde kopie van is. Alles wat vanuit Haren is aangedragen aan tegenkracht – ‘Onze mailbox kreunt er al een jaar van’ zei Martin Bosma (PVV) – lijkt niet of nauwelijks meegewogen door VVD, GL, CU en D66. Het CDA houdt nog een kiertje open: eerst eens horen wat de minister antwoordt op vragen als ‘Heeft de Provincie terecht de regie overgenomen?’ of ‘Hoe kijkt de minister aan tegen de financiële situatie van Haren op de lange termijn’ en ‘Is de optie met Tynaarlo haalbaar?’ De antwoorden zijn respectievelijke Ja, zorgelijk en nee.

Vanuit Haren zijn verscheidene gesprekken gevoerd met de partijgenoten in Den Haag. Er is heel veel informatie toegezonden. Dan is het pijnlijk en frustrerend te merken dat niets daarvan is meegenomen in de bijdrage van de woordvoerder Monica den Boer, noch in de bijdrage van minister Kajsa Ollongren. D66Haren is volkomen genegeerd in Den Haag. Martin Bosma (PVV), Henk Krol (50plus) en Ronald van Raak (SP) vroegen er meermalen naar. Bosma: ‘Hoe komt u er toch bij dat u alles maar beter weet dan de mensen die met hun voeten elke dag in het bluswater staan in de gemeente Haren? Vanwaar die arrogantie?’ Ook Van Raak noemde de houding van Den Boer hooghartig omdat zij niet naar haar eigen lokale bestuurders wil luisteren: ‘Waarom denkt mevrouw Den Boer namens D66 toch altijd alles beter te weten?’ Erger was dat Monica den Boer zich bediende van onjuiste argumenten. Nepnieuws. Haren zou de subsidie op het zwembad hebben stopgezet, bezuinigen op onderwijs, voorzieningen en armoedebeleid en er zou geen geld zijn voor innovatie en ambtelijke capaciteit. De financiën zouden er beroerd voor staan en er zou een bestuursakkoord zijn van drie gemeenten. Volgens Den Boer geeft de herindeling juist een impuls aan de lokale democratie: ‘Het gaat ook over democratie. Straks komt er een nieuwe gemeenteraad. De hele gemeente zal zich kunnen uitspreken over de nieuwe wensen van alle inwoners van de nieuwe gemeente. De democratie zal heus een nieuwe impuls krijgen. Daar ben ik absoluut van overtuigd.’ Je moet er maar opkomen. Naar de mening van Den Boer zou er in Haren vooral angst zijn voor overheersing door de grote stad. Nergens voor nodig, was haar overtuiging: ‘Het is nu tijd voor Haren, voor de nieuwe gemeente, voor de Harenaren, voor de Groningers, voor de inwoners van Ten Boer, om met een nieuw verhaal en een nieuw begin te starten’. Zo, dat maken ze in Den Haag wel uit! Ook de minister liet blijken zich niets aan te trekken van de opvattingen van lokale D66’ers. Zij noemde het proces zorgvuldig en transparant en de afspraken in het bestuursakkoord (waar Haren slechts illegaal bij betrokken was) concreet en goed. En zei – nota bene – ‘Zo kan het niet langer. Er moet wat gebeuren. Ik denk dat de mensen in Haren dat zelf ook wel weten.’ Heet zoiets niet ‘overdekking van het tegendeel’? Hoe de verhoudingen in Haren hersteld moeten worden? Dat is een taak voor de nieuwe gemeenteraad. En daar heeft Ollongren ongezien en ongefundeerd alle vertrouwen in.

Wethouder Michiel Verbeek schreef over het debat op zijn weblog. Lees het op www.michielverbeek.nl of hier: Michiel Verbeek verslag van een verbazingwekkend debat

Twistgesprek met Linda Voortman over de Nederlandse identiteit

VVD VVD GroenLinks Partij voor de Vrijheid Malik Azmani 26-01-2017 02:07

VVD en GroenLinks zijn tegenpolen in de Tweede Kamer wat betreft identiteit. VVD'er Malik Azmani en Linda Voortman (GroenLinks) gaan over dit onderwerp het gesprek aan.

Bestaat er een Nederlandse identiteit?

Azmani (VVD): "Je komt al snel op de vrijheden die we belangrijk vinden. De gelijkheid van man en vrouw, het maakt niet uit welke seksuele geaardheid je hebt, of je gelooft en welke religie je aanhangt."

Voortman (GroenLinks): "Ik denk ook aan de mensenrechten. Maar vrijheid, gelijkheid en non-discriminatie zijn niet uniek voor ons, je ziet ze ook in andere landen. Onze Grondwet is een pijler onder onze identiteit. Heel belangrijk vind ik ook dat je hier de vrijheid hebt om anders te zijn."

Azmani: "Typisch Nederlands is ook dat we niet van agressie houden, van tegenstand, we zijn op zoek naar consensus. Doe normaal, dan doe je al gek genoeg. Maar we zijn wel trots bij een WK voetbal of bij schaatsen. Dan durven we ons wat uitbundiger te uiten."

In hoeverre moeten nieuwkomers zich aanpassen?

Azmani: "Voor nieuwkomers is het belangrijk om die voor Nederland zo kenmerkende dingen te kennen, om mee te kunnen doen."

Voortman: "Als je zegt: je moet precies zo doen als ik, dan krijg je eenheidsworst. De ruimte voor verschillen hoort bij Nederland. We zijn allemaal Nederlanders, je kunt niet zeggen: de een is er beter in dan de ander."

Azmani: "Jij zegt dat je bereid bent om als ontvangende samenleving je waarden in te leveren, om tegemoet te komen aan de nieuwkomers. Die kant wil ik niet op."

Voortman: "Nee, nee, nee, daar heb ik het niet over, over inleveren. De waarden uit de Grondwet moet iedereen onderschrijven!"

Azmani: "Dat snap ik wel. Maar ik geloof niet in de droom van de multiculturele samenleving. Het gaat om wat ons bindt. Het helpt als je nieuwkomers eerlijk vertelt dat ze kunnen meedoen aan de samenleving als zij zich de maatschappelijke codes eigen kunnen maken."

Voortman: "Dat is in het belang van iedereen. Ik zie het niet als concessies. Ik zeg: we moeten gelijkwaardig met elkaar omgaan. De rechten van mensen die hier al zijn, wegen niet per definitie zwaarder dan de rechten van mensen die hier nieuw komen."

Azmani: "Dat zie ik anders. Je moet die rechten opbouwen, verdienen. Dat betekent dat je ze pas krijgt als je actief bijdraagt aan de samenleving, door werk of door vrijwilligerswerk."

Is de identiteit vloeiend, kunnen tradities veranderen?

Azmani: "Net als veel Nederlanders hecht ik aan tradities. Koningsdag, vrijmarkt, Kerst, 4 en 5 mei. Ik wil graag dat nieuwkomers het belang ervan erkennen. Ze hoeven niet zelf te gedenken, maar ze moeten wel respect tonen als anderen een minuut stil zijn op 4 mei."

Voortman: "Bij Nederland hoort ook dat je mag zeggen dat je het ergens niet mee eens bent. Tegen mensen die kritiek hadden op Zwarte Piet, werd gezegd: dan ga je maar ergens anders heen, pleur op. Dat vind ik niet bij Nederland horen. Tradities zijn gewoon aan verandering onderhevig."

Azmani: "Ja, maar dat is niet aan de politiek, maar aan de samenleving. Van zoiets als Zwarte Piet kunnen mensen van alles vinden. Laat het daar."

Voortman: "Als die verandering er komt, dan ga jij er dus niet voor liggen. Dat vind ik nu al de winst van dit gesprek!"

Identiteit was eerder geen groot thema in de verkiezingen, waarom is het dat nu wel?

Voortman: "Identiteit gaat om de vraag: waar hoor ik bij? Daar zoeken mensen weer naar. Er zijn partijen, zoals de PVV en de VVD, die doen alsof in Nederland alles een en hetzelfde is. Dat is natuurlijk niet voor iedereen zo. Ik denk dat het heel goed mogelijk is om meerdere identiteiten te hebben."

Azmani: "We moeten niet ontkennen dat we een gemeenschappelijke deler hebben. De onrust komt van de grote groepen migranten met een ander waarden- en normenpatroon. Mensen worden onzeker: wat betekent de vluchtelingenstroom voor onze samenleving? Wat gebeurt er in de wereld met het extremisme, de islam, wat voor invloed heeft dat op ons land? Kan mijn dochter, mijn kleindochter, nog steeds veilig op de fiets? Een gemeenschappelijke identiteit kan helpen die onzekerheid weg te nemen."

Wat moet er met mensen gebeuren die de Nederlandse identiteit afwijzen?

Azmani: "Terugsturen naar het land waar ze vandaan komen."

Voortman: "Terugsturen kan niet! Wees realistisch!"

Azmani: "Oké, ik zou het willen, maar bij vluchtelingen kan het vaak niet. Maar zo'n afwijzing van onze waarden moet wel gevolgen hebben. Als mensen bewust met de rug naar de samenleving staan, dan mag de samenleving ook met de rug naar het individu gaan staan. Zij moeten dat voelen, door de verblijfsrechten in te perken, of ze te korten op hun uitkering."

Voortman: "De wet geeft middelen om mensen erop aan te spreken."

Azmani: "Aha, wil jij de uitkering verlagen van mensen die moedwillig niet willen inburgeren?" 

Voorman: "Hoe wil je dat toetsen?"

Azmani: "Zeg nou gewoon ja! Als ze de gelijkheid van man en vrouw aan hun laars lappen?"

Voortman: "Als aller- aller- alleruiterste consequentie zou je best op een uitkering mogen korten. Dat mag trouwens al volgens de bestaande regels."

Azmani: "Dat is alweer mooi meegenomen. Dat vind ík de winst van dit gesprek."

Het artikel is gepubliceerd in Dagblad Trouw op 26-01-2017 op pagina's 8 en 9.

Zie je content die volgens jou niet op deze site hoort? Check onze disclaimer.